Metamorfoza mafiei bancar-imobiliare


Întocmai ca în piesa lui Eugen Ionescu – RINOCERII, bântuite de fantomele absurdului, toate scursurile societății – bancheri, intermediari, dezvoltatori, ziariști și nu în ultimul rând  analiști imobiliari și-au abandonat condiția de oameni regăsindu-se în diverse stadii de evoluție din viețile anterioare.

Copilul care și-a găsit sfârșitul în incinta complexului falimentar LAGUNA TEI Residence a fost mușcat chiar de dezvoltatorii imobiliari respectivi transformați în maidanezi.  Întrucât n-am reușit să stau de vorbă cu dumnealor (au fost duși la analize și e foarte posibil să fie eutanasiați) am luat legătura cu domnul Giulio Angheloiu – patronul agenției imobiliare Premier Service și dezvoltator în zona Popești Leordeni.

TF    Domnule Angheloiu, cum vă explicați reacția colegilor dumneavoastră de la Laguna Residence ?

În primul rând vă mulțumesc că îmi dați ocazia să lămuresc această problemă în numele tuturor dezvoltatorilor imobiliari pe care îi cunosc.  Reacția colegilor mei de suferință este perfect justificată; dumnealor au intrat în faliment pentru că programul Prima Casă a avut un plafon de garantare limitat la 70.000 EUR în timp ce targetul pe care-l aveau in 2008 era de 200.000 EUR / apartament.   Astăzi, când l-au văzut pe puștiul de 4 ani au crezut că este Emil Boc și de asta au sărit pe el. 

TF    Dar dumneavoastră, domnule Angheloiu, observ că au început să vă crească urechile și aveți chiar o coadă impresionantă…

A, daaaa !!!  E coadă la apartamentele mele din Popești Leordeni.  Clienții sunt disperați, ei știu că după ce va apărea Prima Casă în RON prețurile vor crește iar cu 25-30 % … 

TF    Domnule Angheloiu, suntem în 2013, asta spuneați anul trecut… Ați rămas blocat pe creștere ?  Eu mă refeream la coada asta care vă crește la spate.  Semănați din ce în ce mai mult cu un măgar.

Da, știți… câinii au urâtul obicei de a se mirosi la cur reciproc iar la noi în Popești Leordeni se oprește apa în fiecare zi; vă dați seama la câți trântori avem prin agenție ce neplăcut ar fi fost…  Așa ca măgar e mai ușor, cățeii continuă să mă pupe pentru un salariu minim pe economie dar eu nu mai pot coborî la nivelul lor. Mă rog, am și eu obligațiile mele la bancă dar slavă Domnului, ăia folosesc creme de la Sephora, de la Vichy… 

TF     Și totuși, aveți mulți agenți care nu mai vând nimic de vreo lună de zile.  Publică aceleași anunțuri imbecile cu prețuri abracadabrante.  Practic au rămas în curu’ gol dar în loc să le explice proprietarilor că nu mai merge cu specula ei continuă să viseze la comisioanele de altă dată.  Ați luat măsuri ?

Da, chiar săptămâna trecută unul din subalternii mei prezenta un teren viran acoperit de bălării ca fiind o ”oportunitate”.  I-am arătat mai apoi poziția în care trebuie să stea în fața clientului.  Într-adevăr, vremurile s-au schimbat:

 Pentru a înţelege mai bine ce se întâmplă, am mers și la KIWI Finance – broker de credite bancare unde am stat de vorbă cu CEO-ul companiei doamna Anca Bidian.

TF     Stimată doamnă, am citit de curând interviul pe care l-ați acordat publicației CAPITAL și voiam să vă întreb dacă știți deja cam ce stadiu de involuție vi s-ar potrivi având în vedere ultimele minciuni emanate.

Domnule Tavan Fals, eu prefer să rămân parașută.  Mi se potrivește cel mai bine și nu cred că există o treaptă inferioară pe care aș putea coborî în momentul de față. 

TF    Doamna Bidian, nu credeți că sunteți un pic prea dură cu dumneavoastră ?  Totuși, conduceți o firmă cu câteva zeci de angajați, ați atins apogeul carierei…

Aveți dreptate dar prefer să îmi asum rolul de parașută.  Prin declarațiile mele din ultima vreme nu am făcut altceva decât să amortizez căderea prețurilor pentru prietenii mei bancheri și dezvoltatori.  Păi ce voiați, să le las să aterizeze în cap cu 9,8 m/s² ?

T.F.   Am citit și interviul pe care l-ați acordat celor de la Business 24 unde vorbeaţi despre Minima Moralia a lui Andrei Pleșu ca fiind o carte de căpătâi pentru dumneavoastră.  Știți cumva că lectura are ca scop întoarcerea la viață și aplicarea principiilor de etică asumate în relațiile interumane de zi cu zi ?  Noile norme de creditare diminuează cu aproximativ 30 % capacitatea de îndatorare a naivilor Prima Casă iar dumneavoastră spuneți că prețurile vor stagna…

 Măi TF, să fiu sinceră cu tine, nu am citit decât titlul din care am extras esența comportamentului meu – minima moralia. E drept că am stat cam mult în bibliotecă dar asta pentru că nu știam ce înseamnă nici minima nici moralia.  Am găsit un dicționar dar până am ajuns la litera m s-a terminat programul…

TF    Și totuși dacă ați putea să schimbați condiția de parașută ce ați prefera să deveniți ?

Scroafă !!!  Domnul Radu Graţian Gheţea s-a reîncarnat deja într-un porc francez cu pedigree. Dumnealui, supranumit şi Terente Regele Băncilor, are acum un orgasm de 30 de minute. Dar vai !; am aflat din Wallstreet  că nu-i place să se dea cu paraşuta…  M-aş fi aruncat cu dânsul în orice abis, mai cu seamă în cel al creditelor neperformante…

TF:  Să înţeleg că Radu Graţian Gheţea este idolul dumneavoastră ?

 Tavane, când l-am auzit acum 3 ani spunând că preţurile caselor nu vor mai scădea pentru că s-a ajuns la minimul istoric mi-am dat seama că este maestrul absolut al minciunii, al născocirilor de stil, un Lelio mioritic. 

TF:    Aţi putea să ne facilitaţi un interviu cu porcul Gheţea ?

Sigur că da, dar vă rog să mai aşteptaţi puţin, e la toaletă de vreo jumătate de oră.  Trebuie să termine din moment în moment.

TF:  Probabil s-a dus iar la Heritage şi i-a picat greu meniul franţuzesc…

Aaaaa, nu.  Chiar acum mănâncă…   Uite-l că vine.  Şterge-te pe rât, dragul meu, a venit cineva pentru un interviu. 

TF:  Domnule Gheţea, ştiţi…  poate ar trebui să vin mai târziu, să vă las un timp pentru siestă.  E totuşi un miros cam greu aici…

  Stai liniştit, sunt obligat prin natura funcţiei să mănânc non-stop. Nu mai e vreme de siestă.  Dar, să nu-şi închipuie cineva că dacă a luat un împrumut se poate juca cu mine.  Ori face puşcărie, ori i se iau toate bunurile… 

TF:  Domnule Gheţea, cunosc placa asta şi pe cea cu minimul istoric.  Vă rog, nu e cazul. Nu sunt creditac.  Eu am venit să-mi spuneţi părerea dumneavoastră legată de dezvoltatorii maidanezi de la Laguna Residence care au omorât ieri un copil.  Credeţi că actele de cruzime vor continua, vor trece la represalii şi bancherii, şi agenţii imobiliari ?

Domnule, dacă nu mai merge cu ameninţările cu bunurile şi puşcăria ne-am gândit să trecem la copii.  Ştii, în arborele meu genealogic s-a descoperit că pe la o mie cinci sute toamna am fost chiar Dracula Vampirul.  Să nu-şi închipuie cineva că…

TF:   Vă rog, vă rog, lăsaţi ameninţările.  Nu vă e teamă că populaţia s-ar putea mobiliza, că e posibil ca în curând să fiţi înjuraţi, scuipaţi pe stradă sau chiar eutanasiaţi ?

Ha,ha,ha !!!  Ce glumă bună…  Care populaţie, tavane ?  Fazanii nu se metamorfozează în lei; cel mult în pinguini dar i-am văzut anul trecut de ce sunt în stare prin Piaţa Victoriei.   Acum te rog să mă scuzi dar vreau să merg puţin pe baltă, la pescuit…  Ştii, e pasiunea mea favorită;  nu prea mai trage acum de când am schimbat momeala din euro în lei dar mai prind acolo de-o ciorbă. 

Urzică, Pârloiu !!!  Aţi nădit bine locul ?  Aţi scris ce trebuia în Capital ?  Dacă n-am fir întins ştiţi ce se-ntâmplă, da ?  O să vă tai râmele alea atrofiate şi o să le pun în ace. 

Erimescu, Crainic, prostituatele mele de la Imobiliare Punct Ro, lăsaţi-l dracu dă indice, măi băieţi, nu-l mai umflaţi că oricum nu ne mai crede nimeni ! Nu mai bine vă transformaţi şi voi în seara asta în două sirene ??? Vin cu domnu’ guvernator la pescuit. După ce-l amețim bine cu niște active d’alea performante din producția de la Drăgășani poate-i furăm bagheta magică cu care reușește să se mențină în top cu cea mai mare încredere în rândul OLIGOFRENILOR din România.  Și asta după ce ne-a luat nouă apărarea cu clauzele abuzive…  Cum ce să facem cu bagheta ?  Mai prostim 100.000 vite să se bage la programul Prima Casă… 

***

P.S.  Rog să nu se interpreteze că transform în pamflet tragedia unui copil nevinovat…  Pur și simplu piața imobiliară e moartă fără Prima Casă care nu a început concret nici în RON. Așadar neavând subiecte noi pe temă, am scris acest material scurt pentru că în postul precedent era foarte greu să se mai schimbe informații din cauza numărului mare de comentarii.  Sunt la fel de trist ca și dumneavoastră pentru cele întâmplate zilele trecute dar decesul respectiv nu este altceva decât parte din absurdul cotidian pe care-l trăim în țara asta de oligofreni.

Unul din prietenii blogului mă acuză că am greșit cu textul de mai sus; îi răspund aici ca să înțelagă și alți eventuali contestatari:

@ a_friend

Ai perfectă dreptate că aparent e o lipsă de respect ca să nu zic chiar profanare dar spune bine Camus in ”Mitul lui Sisif” că absurdul trebuie asumat. Tragedia m-a impresionat in mod deosebit iar declarațiile părinților care si-au purtat durerea cu decență mi-au relevat că mai sunt oameni simpli cu caracter, echilibrati, cu mult peste ce vedem zilnic in Mass-Media la personajele cu pretenții.

Dar, dragă a_friend, nu cumva asistăm neputincioși la scenariul din ”Lecția” a aceluiași Eugen Ionescu ?  Poate abuzez de referințele astea legate de ABSURD dar nu există un reper mai bun pentru a zugrăvi așa cum trebuie țara în care trăim – ABSURDISTAN.

Când a murit acum câțiva ani la București cetățeanul japonez ne-a durut în cur, nu era d’al nostru… Suntem un popor cu mentalitate de galerie de fotbal. Zeci de oameni ajung zilnic la spital din aceleași motive (mușcați) și nouă ni se pare normal.  Dintr-o dată s-a întâmplat ceea ce era firesc să se întmple (iar) și ne-am trezit cu toți din somnul de veci…

Nu am profitat nicicum de drama copilului ca să scriu un căcat de text.  Ionuț și mai ales părinții lui Ionuț suntem noi toți, maestre, privind în profunzime. E vreo diferență între Sorin Oprescu și Angheloiu, Bidian sau Ghețea ?  Nu e !!!   E vreo diferență între copilul mort și viitorul nostru handicapat în această țară ? Nu e !  Am fi tentați să credem că noi suntem încă vii.  Dar oare mai suntem ???

Și dacă tot vorbeam de teatru, ai văzut-o pe zdreanța aia de Oprescu ???  Nici măcar de actor nu e bun.  Păi când își propunea să plângă, șeful actual al statului avea lacrimi de crocodil.  Oligofrenul ăsta care va fi probabil viitorul președinte al României s-a chinuit în conferința aia de presă să-și arate compasiunea dar nu i-a ieșit nimic…   Nu trăim un mimesis generalizat ?  M-ai găsit pe mine cel fără suflet…

Ții minte, maestre, acum vreo 3 ani când s-a răstit Oprescu la cei cu deszăpezirea, amenințându-i pe un ton extrem de dur ???  După ce s-a terminat circul în direct pentru imbecilii creduli de la TV, la numai 5 minute un cameraman a surprins un cadru cu același Oprescu discutând blând cu leprele respective:  ”  Haideți băi băieți, că noi suntem prieteni, am țipat și eu așa pentru că pulimea vrea sânge pe pereți…”

Ți-aș putea răspunde în pagini întregi dar mă încarc cu dezgust cu fiecare cuvânt scris…  pamfletul – așa prost cum e scris într-o jumătate de oră – nu are decât o legătură contextuală cu bietul copil;  e despre poporul român, domnule !!!

Posted on 3 Septembrie 2013, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 404 comentarii.

    • cea mai tare e faza cu cutremurul 😀

      „aveti contacte minime cu vecinii, stradal la intersectie, exact intre 2 lacuri si 2 parcuri, zona foarte frumoasa, accept credit, pozitie buna, iesire rapida la cutremur.”

    • Inkorect Politik

      Doar citind la repezeala printre randuri:

      Parter / 9 … parter/10 … usa antiglont … contacte minime cu vecinii

      De ce o avea nevoie de usa antiglont si sa scada pretul asa de mult doar ca sa vanda? De ce obsesia „contacte minime cu vecinii”?

      O fi avut contacte maxime cu vecinele si acum trebuie sa dispara urgent? 🙂

    • Cineva (probabil ajent) e foarte suparat si comenteaza la acest anunt: „dupa acel „luati si fiti fericiti” mie mi s-a pus un nod in gat. Vad ca nu mai comenteaza nimeni in ce fel s-a scazut aici pretul vostru corect. Au scazut preturile fratilor, cumparaaaati !!! Sa aveti parte de speculatii la randul vostru si va doresc sa pierdeti investitiile voastre de ” cotete comuniste” cum le numiti . Asta nu mai e cotet comunist ??? Sa le pierdeti si voi , dar intr-un stil periculos de marsav .” :))

    • Tare asta: „Era fiul, soţia acestuia şi mama bărbatului, toţi pensionari.”
      Fiul ori are o mamă norocos de longevivă, ori e unul din pensionarii anticipati ai lui Iliescu, împreună cu soţia lui.

  1. Bravo Bankerule! 3X bravo! Daca te muti definitiv la munte e un lucru f bun pt tine si pt copii tai. Vor avea o imunitate peste medie, vor invata sa respecte natura si viata mai mult decat o face media.

    Trebuie sa rezolvi cu net-ul ca altfel n-o sa ai activitate profesionala, nu e OK pt viata de zi cu zi.

    E un lucru bun si pt noi ca poate o sa scri mai putin si mai pe intelesul nostru aici 🙂

    Vad ca nici Tavanul nu mai zice nimic de-o vreme….Tavane, te-ai bagat la creditul Prima Casa in RON si nu mai poti plati abonamentul la net? 🙂 Sau te-ai facut vecin cu Bankerul si iesiti la un rachiu asa ca intre vecini?

  2. Ia auziti aici dobanda fixa la BCR 🙂

    In cazul in care inca nu ati auzit de super programul de ECONOMISIRE-CREDITARE al celor de la BCR – Banca pentru locuinte, grabiti-va sa nu-l pierdeti. Si nu, nu glumesc. Pai unde mai gasesti la ora actuala dobanda FIXA de 5%?

    Toate detaliile le gasiti pe http://www.bcrlocuinte.ro

    Ce e drept, oferta pare foarte tentanta. Ma rog, macar pentru cei 99% dintre creditaci neatenti la detalii.

    – Dobânda la credit anuală, fixă şi avantajoasă : 5%
    – Prima de stat (din valoarea depunerilor anuale): 25% in limita a 250 euro – Bai, astia care criticati statul, ia vede-ti-va de treburile voastre … pai ce stat mai da 250 euro moca?

    Pentru cei putin mai curiosi, in “Raspunsuri la intrebarile tale”: https://www.bcrlocuinte.ro/ro/faq avem chiar confirmarea in caz ca sunt dubii asupra faptului ca produsul lor e absolut imbatabil:

    ” Există pe piaţă credite în lei mai ieftine?

    R: La 5% sau 6% dobândă pe an (depinde de soluţia aleasă), va fi greu să găseşti unul mai bun şi cu o rată lunară fixă, accesibilă.”

    Surpriza insa, in “Informatii utile” gasim (ma mir) informatii chiar utile, pentru cine are ochi sa le vada. In documentul “Conditii generale ale contractelor de economisire “, undeva pe la pagina 7, gasim ceva mirific, fabulos si superb in acelasi timp…

    Citez:

    “Condiţiile Generale ale Contractele de economisire-creditare pot fi modificate fără acordul clientului, cu respectarea actelor normative în vigoare şi cu aprobarea prealabilă a Băncii Naţionale a României.”

    Si daca nu era de ajuns….

    Citez si ma minunez:

    “Comisioanele pot fi modificate fără acordul clientului şi fără acordul Băncii Naţionale a României. Modificările Condiţiilor Generale ale Contractelor de economisire-creditare vor fi comunicate în scris clientului.”

    Pai bine mah protozoarelor, deci avem dobanda FIXA, dar comisioanele le modificati fara acordul clientului? Multumim macar ca ne comunicati (a se vedea: in scris) noile dobanzi … FIXE. 40% pe an, dobanda fixa suna bine? dar 50?

    Cu scuzele de rigoare pentru mailul interminabil, in cazul in care ati adormit pe parcurs, as putea rezuma totul prin filmuletul de mai jos:

    Seara faina si aveti grija la contractele dubioase ale bancilor (viva BCR). Cititi de 10 ori fiecare anexa, daca ajungeti la mana acestor camatari legali

    • Deci: „Ritmul de primire a dosarelor pe programul ‘Prima Casa …a scazut la 50-60 pe zi, fata de 70 de dosare cat reprezenta media zilnica normala”
      si
      „prelucrarea unui dosar nou la banca dureaza doua luni, iar uneori trei luni si abia de acum incolo va incepe primirea dosarelor pe noul program”
      Ce vorbeste asta? Eu inteleg ca ritmul a scazut inca de pe finalul vechiului program (in eur). Corect?

      • @ Octavia

        …si sa nu trecem asa usor peste cifre, scaderea de la un 55 dosare/zi(media la 50-60) din 70 reprezinta o scadere de cca 20% a dosarelor care se prelucreaza pe zi. Eu vreau sa vad si scaderea doar in piata,..cred ca este inevitbila si destul de semnificativa va fi aceasta scadere,…asteptam in continuare!

      • mai clar 🙂

        …si sa nu trecem asa usor peste cifre, scaderea de la 70 dosare/zi la 55(media la 50-60 dosare), reprezinta o scadere de cca 20% a dosarelor care se prelucreaza pe zi. Eu vreau sa vad si scaderea in piata,..cred ca este inevitbila si destul de semnificativa va fi aceasta scadere,…asteptam in continuare!

  3. Ia uitati ce „carnagiu” este in Spania pe imobiliare:

    credite neperformante in creste, falimente peste falimente…

    http://globaleconomicanalysis.blogspot.ro/2013/09/mortgage-delinquencies-hit-new-record.html

    … pe de alta parte in Romanistan o sa avem cresteri! Pe toate planurile! 🙂

  4. Si marmota invelea ciocolata …

  5. http://www.evz.ro/detalii/stiri/costurile-prima-casa-scad-accelerat-1058481.html

    Ziceau ca a scazut la 50-60 de dosare pe zi fata de 70 ?!?! iar aici spun ca avea intre 100-200 pe zi in functie de perioada .., ceva nu se leaga la numar dar directia e in jos, sa vedem in 2 luni cat de in jos este, un semn bun in sfarsit 🙂

  6. Ex-Bancherule, ce scenariu preconizezi pentru Grecia / bancile grecesti acum ca a iesit din nou Merkel in Germania?

      • @ sarpe:

        Ce e mai sarpe, nu se aude acel DING DONG, “linia melodica” a oricarei clopotnite? 😀
        Voi tot nu ati inteles ca sistemul va vrea sclavi?
        Voi tot nu intelegeti ca viata va fi tot mai grea, daca oamenii nu se intorc la Dumnezeu?

      • @ sarpe:

        Legat de clauzele abuzive, nu sunt si pe acest blog oameni care spun ca „intr-un stat de drept iti asumi ceea ce semnezi”?
        O sa vezi ca sunt multi care cred ca vinovati sunt aia care semneaza, nu aia care creeaza contractele (bancherii). Ma uit si nu imi vine sa cred cum oamenii nu mai stiu ce este normal si bine.

        Daca banca scria in contract ca cine nu returneaza creditul e impuscat… poate s-ar fi gasit unii care sa se riste. E si asta legal? Sunt vinovati aia care au semnat ca vor sa fie impuscati?

        Intr-un stat de drept, cetateanul este protejat de camatarii cu costum si fara.
        Tot intr-un stat de drept, protectia consumatorului, sau alte organisme, au grija ca un contract pe care o banca il pune in fata a zeci sau sute de mii de persoane fizice, sa nu contina clauze abuzive.

        @ toti:

        E VINOVATA PERSOANA CARE NU E INTELIGENTA SI E PROSTITA DE BANCA, SAU E VINOVATA BANCA PENTRU CA PROSTESTE?

Lasă un răspuns

