Frontul Salvării Bancare


Am recitit ultimele mele postări și am încercat să văd dacă e cumva vorba de politică – așa cum îmi reproșează unii dintre dumneavoastră…  Nu, eu nu am vorbit nici de stânga, nici de dreapta, nici de doctrine, nici de personalități nici de istorie.  Eu am vorbit de hoți și de vite, de jmekeri și de naivi, de mincinoși și de creduli. 

Relația dintre bancher și imbecilul creditac Prima Casă are aceeași nuanță de fabulă sau de film cu proști.  Stenograma de săptămâna trecută i-ar fi putut avea la fel de bine ca protagoniști pe Radu Grațian Ghețea și Mugur Isărescu în raport cu porcii de tip Prikoke pentru care lăturile aburite sunt delicatese franțuzești  (că tot își căuta acum vreo câteva luni parvenitul RGG rădăcini nobiliare în Hexagon precum burghezul gentilom al lui Moliere)…  

Alegerile s-au terminat, ne-am întors în timp cu vreo 22 de ani și singura diferență este aceea că Frontul Salvării Naționale s-a transformat în Frontul Salvării Bancare…  Este trendy ca peste tot în lume greșelile institutiilor de credit să fie acoperite de bani publici (Prima Casă este doar una din formele de protecționism ordinar alături de menținerea unui curs artificial cu sume imense cheltuite  din buzunarele noastre, ale necreditacilor, ale celor care pun munca înaintea banilor din viitor). 

S-a  ajuns atat de departe încât guvernatorul BNR  a recunoscut public ieri că a fost învins de bănci.  Ce restricții de creditare, ce norme, ce fundamente economice realiste ???   Fără noi prostănaci, jegurile de tipul Radu Grațian Ghețea își vor pierde bonusurile de sute de mii / milioane de euro pe an.   Cacealmaua pe care o joacă Oculta Financiară Mondială la masa de poker cu guvernele și vitele care le-au încredințat economiile are dimensiuni Dostoievskiene.  ”Jucătorul” în cazul de față nu e orbit de patima câștigului ci îngrozit de iminența pierderii.  A mizat toți banii virtuali iar acum mizează și banii reali – adică munca noastră depozitată în conturile administrate de către ei. 

Paradoxul paradoxurilor, absurdul absolut a fost atins zilele astea cand presedintele bancherilor din Romania – acelasi RGG a anuntat ca va solicita Bancii Nationale ca cei care au avut in trecut restante la banci si acum au interzis la credite sa poata obtine mai repede alte imprumuturi.  Va imaginati disperarea acestor jeguri de camatari cu papion ? Pe de o parte ii ameninta cu puscaria pe datornici iar pe de alta parte ii invita la butoiul cu miere…

Mii de miliarde se acordă dn pix bancherilor din întreaga lume pentru ca minciuna să mai reziste o vreme.  S-a întâmplat totul mai repede decât s-a hotărât probabil de către sforarii mondiali.  Bulgărele de zăpadă imobiliară a stârnit o avalanșă care mătură tot ce-i stă în cale.   În timpul ăsta noi ne certăm pe cine trebuie să ne reprezinte la Bruxelles ca și cum Băsescu sau Ponta ar avea vreun cuvânt de spus vis-a-vis de condițiile acceptate deja fără șovăială…

Prostituații Mafiei Bancar-Imobiliare (Imopedia, Imobiliare Punct Ro etc.) nu mai ies public cu declarații de revenire și creștere.  Chiar dacă mediile lor infecte continuă să publice valori astronomice ca și când ciuma pe care o trăim n-ar proveni de la șobolanii imobiliari, se observă o debusolare, o oboseală accentuată cauzată de lupta cu morile de vânt.  Media împrumuturilor Prima Casă a ajuns pe la 36.000 EUR pe cap de creditac ceea ce evidențiază ”trendul ascendent” al…  prăbușirii. 

Vom plăti și noi, vor păti și ei factura hazardului dar gustul amar generat de faptul că respirăm același aer cu niște vite care nu înțeleg nici în al 12-lea ceas ce înseamnă de fapt ”ajutorul cu 5 % avans” pe timp de criză acută mondială nu va dispărea prea curând.  Când v-am spus zilele trecute că îmi e rușine și scârbă să mai ies pe stradă după ce a ieșit Robert Negoiță primar în CAPITALA  ROMÂNIEI am fost la fel de sincer ca atunci când m-am exprimat în legătură cu succesul programului Prima Casă.   Mă întrebau ieri niște colegi de serviciu – pentru ce Tavanulfals, pentru ce AnuntulCorect, pentru ce mii de ore din viață, sute/mii de euro cheltuite ???  Nu îndrăznesc  comparația cu Petre Țuțea dar mi-a amintit unul din prietenii blogului de scârba pe care a resimțit-o și marele nostru gânditor vis-a-vis de poporul ăsta de vite:

”Am făcut 13 ani de pușcărie pentru un popor de idioți…” 

A venit ieri un puști la meditații și m-a întrebat dacă am citit ”toate cărțile astea din bibliotecă”…  Mi s-a făcut rușine, ce era să-i spun că de vreo 3 ani am un blog și nu prea mai am timp și pentru lectură ???  Mă rog, el e prea mic să înțeleagă ce înseamnă snobism dar dacă m-ar fi întrebat vreo doamnă mai matură, peste media de vârstă preferată de Robert Negoiță, despre ”Procesul lui Socrate” care e pe noptieră de săptămâni întregi i-aș fi răspuns că eu pot să-i vorbesc doar despre ”Procesul BCR”  la care am participat direct…  

https://tavanulfals.wordpress.com/2012/01/18/procesul-bcr/

Mi-ar fi replicat într-un dialog nespus de tip Alexandru Dragomir – Ești un diletant notoriu, un mare prost !  /  Știu că mă crezi prost dar tu ești mai proastă decât mine dacă ai ajuns să vezi ce carte am pe… noptiera din dormitor /  Da, sunt mai proastă dar eu nu mi-am cumpărat atâtea cărți ca să stau toată ziua pe bloguri cu Bancherul, cu Unu, cu BCA…   Nu știam că pe Aristotel îl mai cheamă și Costel…   Ce incultă sunt !!! 

Aceleași idei dar fără lamentări și mult mai bine argumentate economic le puteți găsi astăzi în articolul publicat de Adrian Panaite:

http://www.curierulnational.ro/Opinii/2012-06-13/Cand+vom+afla+ca+imparatul+bancar+e+gol%3F

Posted on 13 Iunie 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 350 comentarii.

  1. ac nu e roman?

    • Ani la rînd, pînă să ceară desfiinţarea televiziunii publice, Traian Băsescu a umblat cu o limbă înfiptă în cur. Era limba televiziunii publice, o limbă uriaşă, formată prin contopirea a sute de limbi mai mici, de jurnalist. Practic, dacă voia să tragă un şpriţ, preşedintele nici nu se putea aşeza ca lumea pe scaun.
      Uneori, cînd stătea mai mult pe o bucă, auzea vocea tînguitoare a Ioanei Lupea şi trebuia să se mute pe buca cealaltă dacă dorea să-l audă văicărindu-se şi pe Mircea Marian. Din 2010 încoace, vocile s-au aglomerat. Cînd se trîntea pe fotoliul din studioul 1 al TVR, preşedintele nu mai putea să spună precis a cui limbă a strivit-o: a Andreei Pora, a lui Dan Turturică, a Sabinei Fati, a Rodicăi Culcer, a întregului departament de ştiri sau a lui Andi Lăzescu în persoană, cel care era în stare să-şi întrerupă activitatea de vînzare frauduloasă a meciurilor Euro, ca să-i aranjeze invitatului paharul cu apă.
      Acum, Traian Băsescu zice că TVR trebuie desfiinţată. Pesemne se simte mai uşor de cîteva zile, de cînd umblă avînd înfipte în cur doar limbile televiziunii B1, ale ziarelor Evenimentul zilei, România liberă şi ale celorlalţi susţinători pe care, de azi încolo, PDL nu-i mai poate plăti de la stat.

      sursa

      • AC-ule, tu te poti lua de mana cu domnul Gadea si cu domnul Stan sa-l ajuti sa manipuleze laptop-ul mai cu dibacie sa putem auzi audio-file-urile 🙂 . Te credeam om serios si cand colo ce sa vezi, el e bagat in politica pana in”gaura cu care respira” ca sa-l citez pe alt mare ganditor al vremurilor noastre.

        Cred ca ar fi o idee buna sa-ti limitezi postarile la temele imobiliare si lasa-ne cu alte aberatii ca nu ne intereseaza dc. ti-ai vizat carnetul de membru de pardit la zi.

      • un basist care’l apreciaza pe ac pt temele imobiliare… a dat damblaua cronica in basisti

      • asta e pt @iou | 15 iunie 2012 la 17:37

      • bun. acuma enumera si cate televiziuni stau cu limbile in curu pui puanta si antenescu sa vedem cine e mai umeda. asa, de obiectivitate.
        ac, te bucuri ca un pusti care a votat si el de 2 ori si nu pricepe de ce se duce dracu treaba. cum ti-am mai spus, votand hoti si escroci nu vei ajunge niciodata la vreun liman. probabilmai votezi si tu psd o data de 2 ori si dupa aia ai sa ajungi la vorbele mele 🙂
        succese!

      • unu, in ’90 existai si daca da ce faceai?

      • steteam pe stalp ca un cioroi, sa ascult ce spuneti voi…nanannanan anananna

  2. Pt @Bancherul,

    Am si eu o intrebare despre bancpost , am ceva economii pe acolo sunt in dilema ;mai pot astepta, sau e cazul sa ii mut in alta parte ?

    • @ alien:

      Alien, in spatele bancpost este grupul financiar grec EFG care a fost dintre cele 4 banci de curand recapitalizate (la ei , la mama lor in grecia) alaturi de piraeus, national banc of greece (banca romaneasca) si alpha bank.

      asta nu e o veste rea ci e una buna – au capatat bani in plus care sa le asigure stabilitate.

      in Romania bancile fiica grecesti au personalitate juridica proprie, deci sunt banci de sine statatoare.

      Conform datelor BNR, bancile grecesti au cele mai inalte nivele de lichiditate si solvabilitate de pe piata in prezent.
      Adica strict din punct de vedere contabil sunt dintre cele mai sigure.

      Repet: teoretic (contabil) si aici si acum.

      Daca in grecia se petrece vreo prostie (ex: guvern extremist majoritar, trecere subita la drahma, etc..) bancile grecesti nu mai sunt un loc sigur absolut deloc.
      Si chiar daca tu stii de la mine ca nivelele de lichiditate si solvabilitate sunt excelente ACUM (repet: ACUM) aceste nivele fluctueaza.
      Daca toate ionelele si toti vasilicii se reped sa isi retraga banii si nivelul creditelor neperformante (alea crapate, Non-performing loans – NPL-uri) creste brusc -> automat ai impact pe gradele de solvabilitate si lichiditate.

      mai pe scurt: acum sunt sigure. azi sunt sigure. insa daca la alegerile de duminica asta se intampla ceva urat sau daca intr-un frumos week-end anunta noul guvern impreuna cu banca nationala a greciei ca trec la drahma … iti dai seama … nu mai e totul asa roz si parfumat ca acum.

      Decizia e a ta. Personal nu mi-as scoate banii ca crizatu’ azi, in minutele si orele astea.

      Dar si in functie de cum evolueaza situatia saptamanile viitoare as fi cu ochii „pe butoane”.
      Fara sa mut azi banii de la greci, mi-as deschide conturi la una dintre bancile romanesti: cec, carpatica, feroviara sau credit coop (bancile cooperatiste sunt cel mai putin marketizate si cel mai slab customer care, dar au cel mai inalt nivel de ponderare a riscului – deci sunt cele mai sigure, depozitele la ele fiind de asemenea garanatate de FGDB).
      Cand vad ca se impute treaba cu grecii si au iesit extremistii la conducere si apar slabe zvonuri de drahma sau de o alta moneda specifica greciei…nu as pleca cu ei cash pe strada sa iau una in cap sa-mi fie furati… as face elegant un op (ordin de plata) folosind IBAN-ul/-urile noului / noilor conturi deschise la alta banca romaneasca.

      Nici nu risti nimic pe strada si totul e si curat si frumos.
      🙂

      • Multumesc Bancherul!

        Ma gandeam ca dracul nu va fi asa de negru, dar mai stii ce se poate intampla..

        http://www.forbes.ro/De-ce-grexit-ul-nu-va-fi-un-dezastru_0_3857.html

      • @ alien:

        🙂 Cu placere.
        ti-am zis… nu te panica, stai calm si relaxat.
        fa-ti conturi dinainte de eventuale probleme – te va costa doar comisionul de administrare cont la noua banca.. .niste lei acolo … 2-3-4 ron ,ceva acolo ..un rahat.
        ii rogi sa iti dea scrise pe o hartie, sau un card IBAN-urile conturilor nou-deschise si nu ai nici o problema.

        cand treaba da semne ca se impute te duci frumos, faci op-uri (costurile oricum nu inseamna foarte mult … e vorba de lei sau zeci de lei… in functie de volumul de suma si valuta op-ului… oricum fata de nivelul de siguranta capatat cateva zeci de lei chiar nu conteaza… si sa mergi pe strada cu sume mari in buzunar doar pentru a nu pierde cateva zeci de lei…nu cred ca e cea mai fericita idee).

        In 48 de ore ai banii in noile conturi.
        Cand faci OP-ul / OP-urile asigura-te ca IBAN-ul/urile sunt corect si complet completate – o singura cifra sau litera gresita si banii au zburat in alt cont. Esti atent, ok ?

        mai vb 🙂

    • @ all, alien :

      naspa, naspa, naspa …. olanda e tara de AAA ca rating … de obicei haiducii astia actioneaza prin inconjurare … intai retrogradeaza nucleele financiare si apoi …zbang! dau in jos ratingul de tara.
      Nu e ceva cu caracter de necesitate, dar am observat ca in general asa e.

  3. 🙂 tavanule trebuie sa vezi si tu binele din rau…
    acum ne aflam in urma cu 22 de ani dar pina la protestele din ianuarie ne aflam cu 40 de ani in urma prin ceausescu reloaded, recte base mondialu…

    oricum avem de ales intre coabitarea fsn – javra basescu sau viitorul elodiei… din punctul asta de vedere grecia are un viitor luminos fata de al nostru

    • in 1-2 ani ai sa zici ca l-ai vazut pe hitler. asta se intampla cand nu va mai tine memoria…sau cand esti fesenist. vai dom’le nu avem cu cine vota! trebuie sa votam dintre 2 escroci..pe cine alegem?! cuvantul altii nu exista in dictionarul vostru? aunci sa ne complacem in hazna. votati tot escrocii vechi si o sa avem sanse.

      • In mintea ta de pupinbasist, MRU si puţoa neamţu intră la alţii.

        Eu îi bag… la categoria securişti preparaţi pentru masele proaste.

      • pardon. aia intra in mintea ta fesenistica, indoctrinata cu basism basoiu basisti. acuzi pe altii ca indruma lumea sa nu mai voteze cu hotii si escrocii. unde am spus eu sa se voteze cu securistii preparati? frica ta e mare…in legatura cu acest basoiu..ti-e frica sa nu fuga lumea sa voteze cu produsii basoiului, generati de mintea ta, sau poate ca securist fiind stii mai multe..si astfel sa-ti ramana tovarasii fesenistici nevotati. devii penibil! atat v-a traumatizat basoiu incat si musca din baie cred ca o vedeti ca securist undercover. eu ti-am mai zis..e o buala…treaba asta cu securitatea…

  4. au epuizat solvabilii mana 1. acu trec la mana a 2-a…resolvabilizarea inzolvabililor.

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/cum-iei-credit-daca-esti-client-rau-platnic-986880.html

    „Sunt 700.000 de restanţieri înregistraţi la Biroul de Cre dit, care trebuie rebancarizaţi.”

    mama lor de escroci. sunt sigur ca liniile astea sunt trasate de carmaciu shef de vie.

  5. Salut! O intrebare pentru „bancherul”…Poate deja stii,eu sunt in Italia si am ceva”banuti” in banca,mai concret la „Unicredit”,daca ai auzit de aceasta banca,ce parere ai…?Ma refer la faptul…daca s-ar intamplac ceva „nasol” cu banca,ce se intampla cu banii nostrii,ai deponentilor…..?

    • @ Tomescu:

      ok , hai sa iti dau informatiile pe care le am atatea cate le am (ca imi dau seama ca sunt limitate).

      Pentru inceput o nuantare informativa: aparent unicredit e banca italiana de fapt in spatele ei ca actionar majoritar este Bank of Austria (banca comerciala austriaca).

      Nu cunosc legislatie bancara italiana pentru a putea sa iti zic termeni de garantare a depozitelor sau termeni de rambursare a depozitelor in caz de faliment bancar. Sorry.

      Cand citesti stirile sa urmaresti urmatoarele chei de referinta : grecia, {Romania, ungaria, serbia, bulgaria} , austria ( chiar in ordinea asta , cu Romania, ungariasi serbia la pachet indiferent de ordinea celor 3.

      Ideea de baza e urmatoarea: Italia urmeaza sa intre sub atacul pietelor in curand la pachet cu spania.

      Dar va scapa acum pentru ca peste 1 trilion de euro sunt in pregatire pentru spania + italia (sms-ul prim-ministrului spaniol e relevant in directia asta – a fost un articol de genul asta de curand).

      http://www.zf.ro/business-international/sms-ul-socant-trimis-de-premierul-spaniol-ministrului-de-finante-inainte-de-negocierile-pentru-bailout-9739824

      Pe masura ce situatia aparent va fi calma in grecia (dupa alegeri) si atacul va fi asupra spaniei si italiei, situatiile in serbia, Romania si ungaria se vor inrautati din diverse motive – aversiune la risc,limitari de expunere si retrageri de fonduri de catre bancile mama grecesti – datorita nevoilor de lichiditati.
      Pe ungaria avem un risc politic la nivel foarte inalt care se poate actualiza oricand si pe Romania de asemenea riscul e mediu-inalt – tot risc de natura politica.

      Problemele din ce in ce mai active si vizibile in zona politica si financiar-bancara din serbia, Romania si ungaria vor conduce la presiuni serioase pe bancile austriece si austria (datorita expunerii imense pe care austricii o au pe romania si ungaria.)… serbia si bulgaria vor fi victime colaterale.

      Romania si ungaria consider eu ca vor fi capsa detonatoare pentru pretiosul rating AAA al austriei.

      Unicredit e o banca cu bank of austria ca actionar.

      Tot ce am descris mai sus consider ca are un orizont de desfasurare de pana in 2 ani – oricand putandu-se intampla, dar de pana in 2 ani de acum incolo.

      Socul austriac va declansa iadul in actiune – abia atunci vor fi momente periculoase.
      Asta pentru ca franta, austria si italia sunt foarte interconectate la nivel financiar bancar.

      Mai pe scurt: ca ti-am zis prea multe de ti-am impuiat capul cu date in plus: acum banii tai sunt siguri. Mai incolo , pana in 2 ani, nu mai sunt.

      • @bankerini,
        pe vremea cand BAIA tocmai fususe luata de rafaissen (corectati-ma ca mi-e lene) avui o mica consultare prin ieropa si discutai cu cineva foarte aproape de rafaissen si de brucsielies. si imi zise bechearul acela, persoana importanta, ca austriecii si grecii au sarcina sa-i scoata pe turci din romania. si i-au scos, adica au castigat o batalie. dar razbelul ?

      • @ avenirv:
        nu comentez asa ceva.
        nu te superi, nu? 🙂

      • @bankerule,
        no problema, de ce sa ma supar pretenare ?!

    • @ unu :
      baietii astia „centrali” sunt simpatici …
      uite… de exemplu, anonimul Bancherul zice ca in urmatorii 5 ani nu va mai exista UE si nu va mai exista moneda euro .. 🙂

      na ca am lasat prin comentariul asta si o proba scrisa 😀 !

  6. Merci,”bancherule”…cu prima ocazie cand te intalnesc,te invit la o bere si daca-ti place sa fii mancat de tantari, sa mananci un bors de peste acolo pe malul baltii facut la pirostrie(daca nu stii ce inseamna”pirostrie”,cauta in disctionar),o saramura de peste si un pescuit ca la „mama lui”…esti invitatul meu in delta dunarii….Daca toate astea nu-ti plac,astept sa ma inviti tu ,la tine-n Bucuresti acolo unde-ti place tie….(ti-a placut?)

    • @ Tomescu:

      multumesc frumos e foarte fain ce evoci acolo …cu delta dunarii … dar cred ca prefer sa raman nitel mai anonim 🙂

      si pur si simplu e de ajuns un simplu mersi sau multumesc 🙂 …deci suntem chit! 🙂

      In Bucuresti nu te invit ca e foarte urat aici … doar Cismigiul, Herastraul si centrul vechi mai salveaza ceva,ceva ..dar restul e urat. Si oamenii sunt crizati si agitati …nu mai gasesti un moment de relaxare deloc cu ei … alearga toti ca bezmeticii in toate partile … 🙂

      retine ca ce am descris mai sus e doar un scenariu posibil din mai multe scenarii posibile – cel descris avand sansele cele mai ridicate de realizare… conform rapoartelor de la banca mama a bancii unde lucrez eu.
      Dar repet: nu o lua ca o chestie sigura, vorbim strict de posibilitati … ok?
      Ce ramane valabil e faza cu interconectarea grecia – {Romania, serbia, ungaria, bulgaria} cu difuzarea riscului pe austria din ungaria si romania si cu intoarcerea socului din austria pe italia – asta dupa ce italia isi va lua „medicamentul” de vreo 700 miliarde euro acum… ceea ce am descris eu e valabil pe urmatorii 2 ani si surprinde pasii de disparitie a uniunii europene si a zonei euro (din pacate).

  7. „Bancherule”,da-mi si mie o idee,sfat(chiar si una dupa ceafa)si invata-ma cum se face ca sa benificiezi de fonduri europene nerambursabile.As vrea sa incerc ceva cu turismul…acolo in delta….sa fac ceva ce n-a vazut nici Parisul…stii cum e,cand ai bani,iti vin si idei….Care sunt prioritatile, avantajele si dezavantajele acestor fonduri?

    • @ Tomescu :

      cu exceptia cazurilor cand am apucaturi de nesimtire (aseara de exemplu am avut o mica criza scatofila dar m-a tratat TF cu o mica si binevenita acum cenzura) eu sunt un domn care nu da nici una dupa ceafa 🙂 .

      Draga Tomescu, eu sunt chiar paralel cu problema fondurile nerambursabile. Adica nu stiu nimic in detaliu sau ca flux de lucru pentru ca nu m-a interesat.

      Ia-o logic: ia legatura cu cei din zona ta – din zona Tulcea / delta – vezi ce firme se ocupa de scrierea proiectelor europene pe ce problematica, incadrabila unde, etc… poti sa mai obtii date si cautand pe net …cu google, dupa diversi termeni de cautare … fonduri europene , proiect, scriere, etc.. nu stiu.

      probabil ca nu esti primul caruia i-a venit ideea asta, deci daca sapi dupa informatie si intrebi chiar acolo in zona ta, poti afla mai multe. Eu chiar nu stiu mai multe 🙂 .

      Scuze.

    • Nu degeaba spun ca giurgea e cretin. 😀

      Iar acum, chiar înaintea alegerilor, a anunțat ca…renunța la biletele de tratament pentru bugetari şi pensionari. . Pai asta e crima si pedeapsa, pentru cerșetorii români!

      Cersetorii romani, in cazul asta, erau smenarii securisti care s-au improprietarit cu hoteluri in care n-au bagat decat… alti bani ai statului, stat care le trimitea si clientela… din banii contribuabililor, beneficiarii de bilete fiind cei mai dârji pensionari, capabili sa reziste la randuri interminabile si lupte corp la corp.

      Practic puanta, le-a tăiat şmenu’… unor securişti.

      „Mă amuza cumplit imbecilii care cred ca mafia româneasca o sa fie data jos”… în piaţa Victoriei. Mafia turismului de stat tocmai suge degeţelu’.

    • @dan, duamne fereste sa zica cineva de securisti lui ilici ceva. e cretin si schizo. mnu toti e la fel. evident. securist si securist.

      si pe tine te asculta securistu la telefon? 🙂

  8. http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/167843.html

    Ceva mai moderat, Tres Knippa aka shortjapandebt:

  9. cat de penibil: http://www.hotnews.ro/stiri-international-12531620-financial-times-deutschland-solicitat-vineri-grecilor-voteze-impotriva-syriza.htm

    „Rezistati demagogiei lui Alexis Tsipras si a Syrizei sale. Nu va incredeti in promisiunile conform carora acordurile se pot incheia simplu, fara consecinte” noteaza FTD.

    FTD cere grecilor sa voteze pentru partidul de dreapta Noua Democratie, al lui Samaras. „Aceasta nu este o decizie usoara”, a subliniat cotidianul, care sustine ca Noua Democratie a „dus timp de decenii o politica proasta”.

  10. Mama lui Petru a mancat pentru prima data sparanghel la Masterchef, ne spune tocmai Petru cu lacrimi in ochi. Vai, dar are un credit la BCR de 30000 de euroi, ce trist. Mare noroc ca a castigat pustanu cu un orez fiert si un sos de nu stiu ce. O poveste de succes. Ma amuzam si eu in scris, oamanei buni, nu ma luati in serios ca oricum nimeni nu mai e serios in our country (side).

  11. @aristotel costel:
    Ei, lasa ca si Giurgea a zis despre tine ca esti un idiot. Diferenta intre voi este ca tu ai de 41 de ori mai putini cititori decat el, conform alexa.com. Adica esti cam ca pisica pe langa un bloc de 10 etaje 😆

    • @ anka:
      e intotdeauna sunt multumit Anca draga 🙂

    • @ anka:

      ”se preconizeaza in viitor si un transfer al BRD la GSG ?”

      sa stii ca e posibil…francezii sunt superexpusi la italia si grecia … daca una din astea doua face o bubuiala grava (iesire din zona euro, vreo banca mare care sa crape) franta e gata mancata… si primele care reactioneaza sunt bancile, mai apoi (eventual) si bugetul de stat – ca asa e la moda, mai nou … –

      abia astept sa vad cum se spala pe cap grecii cu propria incapacitate de a-si plati impozitele si a se organiza in interior … auzi tu .. metrou gratis in Atena …. sau aia de aveau piscine le acopereau sa nu fie fotografiati cu elicopterul ca li se bagau taxe in plus ca pt locuinte de lux … mare vrajeala au grecii aia in ei …. le doresc faliment satisfacator !

  12. @TF,
    propun sa-l cenzurezi pe AC cand in text apare cuvantul basescu sau alte combinatii cu baza base …
    ne-am saturat !

  13. unu, nu te agita prea mult. AC este unul din minerii din Piata Universitatii. Avea in dotare un tarnacop in forma de porumbel. Cauta droguri si masini de scris. A uitat repede ce a facut, bolsevicul. Pagina asta a derapat destul, Florine ! In tara in care locuiesc, nemtii si spaniolii au inceput sa dea navala pe locurile de munca. Nu e o gluma 🙂 . Colegul meu de munca, doar ce a fost executat de banca. I-au luat apartamentul din Madrid. A ajuns ca un zombi. Ii mai ridic moralul cu nationala Spaniei la Campionatul European.

  14. @AC am inteles nu iti place Base…nu e ne voie sa ne desenezi.
    Intrebarea este : e normal sa platim pentru o televiziune / radio pe care nu le urmarim?Daca Base vrea sa desfiinteze Tvr ul eu salut intentia avand in vedere ca e in interesul celor multi.
    Toate cele bune.
    ps: multumesc TF, Bankeru and others pentru implicare

    • @ cristy:
      si noi iti multumim pentru implicare.
      daca ai vreun dement in jurul tau care vrea sa isi distruga viata lui (si a celor dragi lui, din jurul lui) prin accesarea programului Prima Coasa zi-i de blogul asta si explica-i sa isi rezerve 3-4-5 ore sa citeasca mai multe articole sa inteleaga care e faza asta inainte de a-si rezerva ….20-30 de ani pentru a trage ca vita dementa la jugul bancilor si al dezvoltatorilor imobiliari cu preturi 2,5 – 3 – 3,5 x costurile de constructie.

      fiecare om rational care citeste aici si poate nu a postat si nu va posta vreodata (desi e invitat cu draga inima) e rugat cand prinde langa el vreun brotacel inocent marca „Prima Coasa stupid type” sa ii faca un bine si sa il trimita aici pe el si familia lui 🙂

      Pace si bani va doresc! 😀
      … si multi oameni dragi in jur! 🙂

  15. @ all : bai mai lasati-l pe AC ca omul chiar gandeste cand vorbeste despre chestii economice sau imobiliare sau altele… viziunile lui politice sunt strict treaba lui.

    ati inceput cu faze de genul asta de mobbing la adresa lui, mai lasati-l in pace.

    ati uitat ce inseamna respectarea altor puncte de vedere … AC e de baza … eu as aprecia cand baga comentarii daca ar fi mai explicit … are un gen de umor si un stil al frazei nitel mai obscur.

    dar cand vorbeste limpede spune chestii chiar valoroase… nu mananca chestii …

  16. am zis de acum un an ca imobiliarele s-au dus dracului si nu a mai ramas decit o problema securist-politica

  17. TF, s-a eronat forumul, nu mai poti raspunde cuiva ca se posteaza aiurea

    • @ me alias lk500 (apropo…de ce folosesti 2 id-uri? 😀 )

      faza cu munitia nu e pentru grecia in sine…e pentru sora mai mica a greciei -> ciprul jumatatea „greceasca”..

      dar..shhhhh! sa ramana intre noi asta 😀

      • @Bancherul

        ….ohhhhh….m-ai linistit !

        Am crezut ca gretzii vor sa ocupe Germania cu tancurile, s-o transforme in colonie, sa instaureze oranduirea socialista multilateral dezvoltata (cu o perspectiva serioasa de inaintare spre comunism) si apoi sa-i duca pe nemtzi cu forta in Griekland ca sa-i oblige sa „munceasca” fortzat cate 4-5 ore pe zi, cu o pauza de pranz de minim 2 ore iar seara prezenta obligatorie in taverne pt. tigari, cafea si uzo.

        ….oohhhh ….

        P.S.

        Si pensionare silnica la max. 47 de ani cu pensie minima garantata de 1300 E.

        Iar nemtzii vor incepe sa-i numeasca – eliberatorii greci -Eteria

        ……..pentru ca i-au scapat de kapitalismul merkelian si pensiile ridicole de 800 Euro.

      • @ BCA :

        :))))))))))))))))))))) …. si mie imi era frica fix de chestia asta …ca grecii vor incepe o ofensiva europeana a pauzei de 2 ore dupa-amiaza 🙂

        beton comentariul tau 🙂 m-ai facut sa rad sanatos 😀

  18. ha haaa ha ha, ce m-am distrat

    „Antonescu considera ca actuala guvernare a Romaniei se diferentiaza fata de precedenta prin lipsa hotiei si a promisiunilor extravagante”.

    http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-radio_tv-12533896-crin-antonescu.htm

    • „Exista bani publici in Romania, putini, sa nu furam din ei.”

      dar vai…nu mai exista miliardele furate de elena urdea si gasca portoclie?!! unde e miliardele?!!

      sa le spuna antenescu asta baronilor psd…care au saracit rau in ultimii 8 ani. baeti…sa nu furati din ei 🙂

    • @ nepacalita, unu:

      auzi tu ce minciuna grava ..exista bani putini sa nu furam din ei….

      pai binenteles…. nu exista si conceptul de imprumut ? :D? de ce sa iei din banii existenti cand iti poti baga manutzele in banii viitori 😀 ?

  19. Puteti crede asa ceva: „bucurestenii sunt dispusi sa cheltuie pt achizitionarea unui ap. cu 3 camere intre 200.000 si 300.000 ;http://www.business24.ro/imobiliare/oferte-imobiliare/ce-preferi-apartament-cu-trei-camere-sau-casa-vezi-care-sunt-preturile-1514336 euro”!

    • @ GABRIEL :

      Soc total pentru mine articolul asta! 😦

    • Ha-ha-ha, imi vine sa-mi tai venele.Amu iau, doar sa-mi intre salariul, ca din salariul de luna trecuta am ramas numa cu 199,999 euro in mana, ca trebuia sa iau un ap de 2 camere pentru cainele meu.Dar iert duduia ce semneaza articolul ca are sindrom premenstrual prelungit, cam din 2008, si e stiut ca femeile cu SP nu gandesc lucid.

  20. Inkorect Politik

    Ai cui sunt banii din bănci?

    http://aim.pro.tc/?a=articles&p=563

    Concluzia 😉
    „Cu alte cuvinte, noi, cetăţenii, oile de muls, stăm între doi tâlhari, ca Iisus Hristos pe cruce: bancherul şi statul care şi-au dat mâna, frăţeşte, ca între doi hoţi, să ne jumulească de venituri.”

  21. Cata prostie in capul proprietarilor astia, am vazut anunturi la ansamble rezidentiale sub 1000 E, in acelasi timp in blocuri de prin anii 70 inca se cere mia de euro pe mp 🙂

    • pot sa tot ceara…de ce doar 1000, pot sa ceara si 2000 euro pe mp2 ca este egal, ce depaseste 500-600 mp2 util este deja mult prea mult pt mine din simplul motiv ca nu am mai multi bani. Intr-un an eu cred ca se vor mai limpezii putin apele…prosti cu jdemii de euro nu se mai prea gasesc. Pana atunci trebuie sa ne gandim la concedii…asa ma prinde un dor de duca 🙂 , lasati-le naiba de cloace, sa se spele cu ele pe cap.

  22. e incredibil unde a putut ajunge tupeul ordinar si nesimtirea acestor paraziti. astazi va prezint parazitul iulian niculae

    http://iulianniculae.ro/despre/

    vad ca precum tiganii care-si scot copii si ii interpun intre ei si agresor, e o moda printre paraziti in a-si prezenta produsele de conceptie parazitara, interpunerea avand de data asta loc intre ei si agresat.

    „Am doi îngeri de copii, David Ioan de aproape 5 ani şi Rena Maria de 1,5 ani. Sunt comorile mele. Îmi doresc ca aceste sufleţele mici să spună cu mândrie, când se fac mari: Tata este agent imobiliar! De aceea îmi fac meseria cât mai bine cu putinţă şi consider că acest blog este un pas uriaş în această direcţie.”

    1,5 ani…:D

    de ce sa-ti iei cluaca acum! marca PUT ro
    http://www.imobiliare.ro/apartamente/trei-motive-pentru-care-e-bine-sa-ti-cauti-o-casa-vara_db/

    „Diferenţă de peste 10.000 de euro
    Iulian Niculae dă exemplul a două tranzacţii relativ similare încheiate anul trecut, una în luna august, cealaltă la finele lui septembrie. Ambele au avut ca obiect două apartamente similare ca suprafaţă, dotări şi amplasare (în zona Turda – sectorul 1 din Capitală). Cel dintâi apartament s-a vândut în ultima lună de vară la un preţ de 63.500 de euro, după ce proprietarul stătuse mai multe luni cu proprietatea pe piaţă, însă cel de-al doilea a fost tranzacţionat în toamnă cu 75.000 de euro, în condiţiile în care de-abia fusese scos pe piaţă. „

    • individul e rupt de realitate , vai , ce frumoasa e viata de ajent imobiliar … mai ales cand te intalnesti cu oamenii pe care i-ai „ajutat”….

      • @ anka:
        cand va veni socul trecerii la drahma, la peseta, la lira italiana ….sa vezi ce o sa planga in pumni astia ajutati pe credit de nenea imobiliarul !

        …. de parca scoaterea puilor mincinosului la inaintare mediatica ar minimiza responsabilitatea sa fata de cei pacaliti !

  23. http://www.adevarul.ro/actualitate/eveniment/Uzina_Dacia_Mioveni_isi_va_opri_temporar_activitatea-incepand_de_luni-pentru_a_doua_oara_in_acest_an_0_719928081.html o tin tot din somaj in somaj…technic. Printre altele cer triplarea sumei din programul RABLA, dar pana la urma cate masini poata sa absoarba si Romania?! Nu prea vad proprietarul de Logan sa schimbe masina tot la 5-7 ani…

    • @ unu, all:
      eu cand ziceam ca nu vad bani venind ci vad bani plecand prin februarie, martie anul asta , eu stiam ce zic, nu mancam rahat .
      asta e dovada

      • @Bancherul

        Pai cam asa ziceam si eu. Tot plecand euroii, dolareii, chfeii si gbpeii o sa ajungem sa-i vedem doar in poze.

        Si in timpul asta bombalaii stau „linistiti” ca avem FNGDBPLM.

        Saptamana asta am avut de facut niste miscari de bani si cand vroiam sa cumpar, de ex., 5000 E, ma trezeam cu remarci din partea fetelor de la banca:

        – Cuuuuuuum, vreti 5 miiiiiiiii de euro ? Pai trebuie sa ne „anuntati” …… Noi n-avem. Noi suntem agentie, nu suntem sucursala. Mergeti la sucursala.

        – Pai bine dar atunci eu am mai multi bani ca voi in geanta mea iar eu nu sunt banca …..

        – Nuuuu, veniti poimaine ca adunam de pe la vreo 3 agentii si atunci va putem da.

        Iti dai seama ca daca se duc 50 de indivizi la o sucursala sa-si lichideze simultan depozitele in euro cred ca picam mai repede ca ..grecii.

        De fapt cam asta ne sugerezi si tu pe aici.

        Banii „de la banca” sunt in „perfecta” siguranta atat timp cat nu vrei sa-i …scotzi.

      • @ BCA :

        BCA, bancile nu sunt ca in filme, nu au un seif maaaaaaare la subsol cu cateva gramezi cat casa de bani si monede 🙂

        Au ceea ce se numeste plafoane de casierie, plafoane de agentie (care e inferioara ca drepturi unei sucursale), plafoane de sucursala sau de sucursala centrala.

        Sunt treburi diferite.

        Zi-mi te rog frumos si mie: daca ar sta banii clientilor in depozite claie peste gramada in seif CE AR PRODUCE ? (in afara de molii si praf) ?

        Ar produce strict costuri ! ca tre sa ii securizezi (camere video, senzori de miscare, senzori de soc mecanic la seif, plata paznicilor, etc..)
        ca sa ce?
        ca sa ai tu constiinta faptului ca atunci cand ai de retras 50.000 euro aia sunt acolo fizic? eh , uite ca nu sunt acolo !
        Sunt la sucursalele mari sau la sucursala centrala sau si mai sigur sunt la BNR, la subsol, unde sunt pastrati fizic si de unde sunt returnati (in caz de deteriorare, contra unui cost) altei banci centrale care i-a emis in schimbul altor bancnote noi, de exemplu. Sau pur si simplu sunt returnati (pana la cerere) celeilalte banci centrale (ex: FED, BCE) pentru ca ei oricum exista electronic.

        De ce banca unde ai fost tu sa ii tina intr-o groapa ca sa ii retragi tu cand vrei – generand costuri, fara profit – cand banca ii poate plasa (lei sau valuta, nu conteaza) la BNR contra unei dobanzi (chiar daca una mica) …daca acel client vea sa ia banii anunta cu 24-48 ore inainte – banca scoate bani de la BNR -daca nu ii are in alte sucursale – sau ii cumpara de la alte banci comerciale (daca e moneda rara ) si cu asta basta!
        hai sa iti zic ce inseamna a cumpara bani ca sigur nu stii.
        a cumpara bani (definitie) = banca X cumpara pentru clientul persoana fizica BCA de la banca Y 5000 de SEK (coroane suedeze) pentru ca acel client persoana fizica BCA vrea el sa mangaie niste suedeze bune cu mainile lui 😀 ….

        banca Y percepe un cost bancii X pentru ca ii vinde bani de sa zicem 1 % din principal in contravaloare lei.
        un sek = 0.50 ron
        deci banca x da bancii y (5000 sek * 0.5 ron) * 1.01 = volum final ron
        deci 2500 ron * 1.01 =
        2525 ron volum final lei dati de banca x bancii y pentru ca acest client persoana fizica – BCA – sa fie satisfacut frecand suedezele in mana 😀 …… costul bancii x este de 25 de ron.

        m-ai inteles ?

        si doar in filmele din vestul salbatic din sua (sec 18-19) vedeai banci cu gramezi de bani la subsol …. acum la subsolul unei banci e doar praf …. poate niste gunoaie daca femeia de serviciu nu face curat 😀

        iar in seif sunt sume nu foarte mari in mod sigur.

        daca ti se pare aiurea aceasta situatie (stiu argumentul cu sunt banii mei vreau sa dispun si la 2 noaptea de ei daca vreau) cand deschizi un cont curent reciteste conditiile de acolo … apare si faza cu retragerile mai mari de suma X anuntate cu 24/48 ore inainte …prin semnarea coditiilor esti de acord cu asta, nu?

        asta e faza …. bancile pasteaza sume mici in forma lichida in banci pentru ca nu-si au rostul sumele mari .. cu sume mari ai profit 0 – Z E R O – dar ai costuri cacalau – costuri de securitate pe banii tinuti fizic acolo – ….

        am mai vazut in capital la comentarii unii rau-voitori care incercau ei acolo ca niste vicleni sa acrediteze ideea falsa ca bancile sunt falimentare ca nu au cash in sucursale / agentii … E UNA DINTRE CELE MAI MARI TAMPENII EVER INTALNITE IN RELATIA DINTRE BANCA SI CLIENT !

        pur si simplu banii tinuti fizic in seiful bancii sunt bani B L O C A T I PENTRU BANCA , CREATORI DE COSTURI SI NEGENERATORI DE PROFIT.

        De asta orice banca mica sau mare are plafoane de cash in sucursala / agentie.
        Nu pentru ca unii acrediteaza ideea dementa ca ar avea probleme !

      • @Bancherul

        Da domnule ! Nu poci pentru ca sa te contrazic.

        Dar in mintea mea, banca e BANCA ….frate !

        Ma gandeam ca orice banca (sucursala, agentie, …nu ma intereseaza, e treaba ta de bancher) are la dispozitie in orice moment, 50000 E cash, 50000 USD cash, 50000 CHF cash, 50000 GBP cash …

        La yeni, coroane blonde suedeze, bancnote botswaneze, sestertzi romani …nu am pretentie…..

        Dar cand eu vin cu 20000 RON in ghiozdan si vreau sa cumpar 5000 E iar aia nu-i au, in conditiile in care 5000 E este un salariu lunar de bancher german ..parlit…sau 2 pensii lunare ale unei controloare de bilete de autobuz din Grecia, totusi….ma laaaashi……

        Nu te supara pe mine ! Stii ca te iubesc la fel de mult ca pe TF, UNU, AC …

        R.I.P.

      • @BCA
        nu te supara ca intervin.
        la orice filiala BofA te duci si ceri $5000 vei primi un raspuns standard: va rugam programati-va peste cateva zile ca sa aducem banii. $5K in america nu este mare branza si BofA este cea mai mare banca americana. similar la CS sau ABNAmro.

      • @avenirv

        Nu m-am suparat ca ai intervenit.

        Nu stiu daca avem Bofa in Europa sau Romania ….

        Ca daca nu le avem …ramane valabil ceea ce ti-am scris ….

        P.S.

        Deci, care e sfatul tau ? …daca nu te superi …

      • @ BCA:

        da, 20.000 ron e chiar o suma nu neaparat mica, dar nu atat de semnificativa, nu inteleg cum de nu au facut retragerea de 5000 euro ….

        era probabil o agentie de cartier, de coltul blocului, cu maximm 3-4 angajati in total ?

        daca da sa stii ca astea au plafoane de pana in 30-40-poate 50 k euro echivalent (deci in toate monedele de circulatie mare – ron, euro, usd) …chf si gbp sunt mai rari ….

        poate i-ai prins intr-un moment cand nu se alimentasera cu euro , nu e mare suparare !

        oricum pasarica aceea de la ghiseu a reactionat extraneprofesional exprimandu-si mirarile in fata ta!
        Nu era treaba ta sa ii suporti ei mirarile existentiale! 🙂

        a deschis gura mai larg decat trebuia 😀 !

      • @Bancherul

        Am inteles ! Totusi nu mi se pare normal ceea ce s-a intamplat.
        N-am mai povestit faptul ca de fiecare dat eram momit sa depun banii in cont si sa fac schimbul la o paritate interbancara …
        Iar eu nu vroiam …

        S-ar parea ca atat timp cat lucrezi cu bani prin cont, e OK.

        Daca vrei sa-i vezi fizic …… e o mare problema.

        Rest In Peace !

      • @ BCA:

        ”N-am mai povestit faptul ca de fiecare dat eram momit sa depun banii in cont si sa fac schimbul la o paritate interbancara …
        Iar eu nu vroiam …

        S-ar parea ca atat timp cat lucrezi cu bani prin cont, e OK.

        Daca vrei sa-i vezi fizic …… e o mare problema.”

        pai da, faza e ca oricarei banci ii e foame de resurse financiare, e normal. Cand iti depui banii la o banca (oricare) e ca si cum ti-ai hrani animalul de casa …. 🙂

        Si faza e ca banca iti vroia binele cand iti zicea sa faci schimbul valutar pe cont. De ce asta ?
        Cand faci schimb cu cash marja de schimb valutar la casierie e mai mare fata de piata decat marja practicata cand schimbi pe cont. De ce asta? Pentru ca schimbul pe cont implica posibilitatea (nu siguranta) de a-ti lasa banii la ei.

        Nu e nici o problema sa-i vezi fizic, stai linistit.

        p.s. nu te supara de cuvintele adresate tie in legatura cu faza cu avenirv dar nu e elegant sa te iei de viata omului sau de varsta lui asa din senin.

        TF e un blog deschis oricarui om, la ce ne-ar folosi sa dam cu pietre unii dupa altii ?

        ramanem amici, ok, fara suparari ? 🙂

      • @Bancherul

        avenirv nu da sfaturi ! E total inutil !

        Orice om vrea cash !

      • @ BCA :
        ”avenirv nu da sfaturi ! E total inutil !”

        dar BCA!
        Nu utilitatea e unicul argument pentru care noi toti suntem aici!

      • @BCA,
        eu zic sa faci ce spun ei: te programezi la ei si le zici „vin peste 3 zile sa ridic $5K” si peste 3 zile ei iti vor da $5K la prezentare.
        acum, la BofA poti sa-ti setezi debit cardul sa extragi pana la $n pe zi. si te duci la ATM si poti sa ai surpriza sa nu aiba cash-ul acela in masina.
        ca nu ne convine sau ne convine procedura asta este, am semnat contractul cu banca si ei pun regulile. daca nu ne convine mergem la alta banca sa ne mutam conturile la ei si vedem daca accepta conditiile noastre, samd.
        dar eu folosesc putin cash, the plastic e ching.

    • @ unu:
      mai mult decat am scris mai sus, din articol fraza aceasta e una de tip SOC ! ..orice eveniment naspa apare va duce la posibila dislocare din piata a pana la 2,4 miliarde euro….. ganditi-va ca adancimea zilnica a schimburilor valutare in Romania este de 750/850 milioane euro echivalent – 1.2 miliarde euro echivalent …. daca mai punem la socoteala si efectul de tractiune local – faptul ca populatia locala sub efectul a ce se intampla isi schimba leii in valuta marind presiunea – …da! totul devine palpitant!

      din articol:
      ”De asemenea, un segment semnificativ de circa 10% din finanţarea externă a băncilor locale a devenit foarte volatil, având în vedere că mai mult de 2,4 mld. euro erau la sfârşitul lunii aprilie în depozite pe o zi, care practic pot fi lichidate foarte rapid la nevoie.”

  24. apropo de trompete din anusul varanului intitulata mucia badea.

    costele, basescu e de vina! rau e sa fii penibil!

    http://ingurapresei.a1.ro/politic/Badea-si-motivul-plecarii-Nokia-de-la-Jucu_3407.html

    http://www.incont.ro/it-c/nokia-la-un-pas-de-prabusire-moody-s-a-treia-agentie-care-o-retrogradeaza-la-junk-fitch-nu-mai-are-timp.html

    cine-i costelush securache? nu cumva fecalistul badea?

    • @ anka :

      nu, nu 🙂
      nu recunosc nimic , atunci a fost o faza pasagera a vietii mele 😛 😀

      • un pronostic pentru alegerile de maine ?
        vine odata haosul ala sau mai avem de asteptat …

      • @ anka:

        cred ca va iesi la o diferenta de sub 2 % Syriza (extrema stanga) … faptul ca si-au ponderat discursul in ultima saptamana (au zis ca vor negocia cu FMI/BM, nu vor rupe direct acordul) le va mai aduce voturi de la Noua Democratie (centru dreapta..cred..)

        inca ceva dupa ce iese Syriza .. sa nu credeti ca in ziua 2 dupa alegeri ca in jocurile mecanice sau cele de pe calculator incepe nebunia, apocalipsa….. incepe ea dar usurel, usurel…

        daca e sa se intampla ceva stati cu ochii oe evenimente cam pana in septembrie – octombrie 2012 …. ca intai se instaleaza baietii vad care sunt manetele, butoanele conducerii, stau de vb cu bulangii de la FMI/BM, mai fac niste scandal, mai stau iar de vorba cu FMI/BM si mai apoi daca nu va fi cum vor ei (ei = cei de la Syriza) o s-o faca lata pastrand pentru moment euro dar renuntand total la acordul cu FMI. Atunci (august-septembrie 2012) e posibil sa inceapa nebunia la noi… cand o sa ne fuga banii de sub picioare , via Grecia.

        Vedeti daca nu o nimeresc sa nu veniti sa imi scoateti ochii – uite ai zis aia si aia si nu a fost asa …e o simpla banuiala ce am scris mai sus.

        daca iese noua democratie – o sa vorbim de un faliment lent, o moarte inceata
        daca iese syriza – o sa vorbim de un faliment scurt si cuprinzator cu trecere la grahma in maxim o luna de la declararea falimentului

        in ambele cazuri Romania o s-o ia grav – Grecia e pe locul 5 ca parteneri comerciali – import-export – si ca sursa de ISD-uri – investitii straine directe.
        Bancar inseamna cam 12 % din piata locala – deci o concentratie destul de relevanta – iar strict din piata de credite ipotecare retail inseamna cam 60-65 %.

        Deci vorbim de ponderi extrem de materiale , extrem de relevante cand vorbim de relatia Grecia-Romania.

        ce sa mai zic, Dumnezeu sa fie cu noi… atat mai pot sa zic daca pica grecia.
        dar nu pot sa ma abtin, acum pe sfarsit…..

        Hai cu haosul grec! 😀

        Am toata increderea ca cineva acolo sus chiar ne iubeste. Conform Bibliei numai cei cu adevarat iubiti sunt cu adevarat incercati!

        Hai cu haosul sa alegem adevarul de caterinca si puterea adevarata de porcarie!

      • @ anka:

        ”daca iese syriza – o sa vorbim de un faliment scurt si cuprinzator cu trecere la grahma in maxim o luna de la declararea falimentului”

        grahma nu exista 😀 ..e vb de drahma 😀

      • @ anka:

        dar daca se intampla ce am scris eu ca e posibil sa se intample iti dai seama ca vom asista la caderi de preturi la imobiliare in cap, nu ? la modul grav ma refer….

        incepand de la tragerea banutzilor de catre grecia din serbia, bulgaria si Romania si terminand cu excesul de taxe ce o sa cada in capul romanilor dupa alegerile din toamna/iarna 2012 – mai ales taxe pe proprietati 😀 .

        abia astept sa vad agenti imobiliari decoland in cap de pe blocuri de falimentari ce o sa ajunga 🙂

        atunci expresia „cash is king” va capata o dimensiune deosebit de materiala si foarte palpavila in negocierile directe la achizitionarea unei casute dragute 😀

      • @bancherule,
        cel de acolo de sus iubeste un singur popor, pe cel pe care l-a ales.
        credeam ca aceasta chestie este clara in biblie de cateva mii de ani.
        atunci a ramas cine ii iubeste pe romani pe pamant ?
        de ex unii poate te iubesc prea mult si te sufoca in imbratisarea lor (cum este imbratisarea ursului ala pe care-l iubesti tu), altii declara ca te iubesc si te compara cu sora cea mica (de fapt te considera cenusareasa), altii te iubesc daca le dai pamantul, etc, etc.

      • @avenirv

        Ti s-a mai spus ca esti prost si, de asemenea ca esti batran…….pentru noi.

        Daca nu ai inteles, …inca, blogul asta creat de TF este ca un fel de forum in care incercam sa ne impartasim reciproc experientele personale, astfel incat ceilalti preopinenti sa profite de ele si sa-si imbunatateasca ..viatza.

        De fiecare dat cand postam aici, luam in considerare faptul ca niste oameni ne citesc si se …inspira.

        Tu personal, in afara faptului ca nu dai niciun sfat pertinent, ai si inclinatia geriatrica de a cauta „confirmari” de la persoane muuuuuult mai destepte ca tine.

        Adica, mai clar, te doare in cur daca cineva de aici se inscrie la Prima Casa sau nu, in schimb cautzi admiratie extatica si „confirmare” pentru investitiile tale de pe Calea Mosilor si in alte ….terenuri de pe glob , care iti permit sa-ti duci baba la …Machu Pichu.

        Cam trist ! Si batranicios ….

        Ia vezi tu ce sfaturi investitionale ne poti da noua iar daca nu poti, cere-i mailul lui GM. TF ti-l va da si poate mai „aerisim: putin ..postarile. Oricum esti ZERO ca sfaturi si putzi rau de tot a …naftalina.

        Iaaaaccc …

      • @ avenirvrv :

        ”cel de acolo de sus iubeste un singur popor, pe cel pe care l-a ales.”

        ii iubeste pe toti, nu doar pe unii, ai incredere in chestia asta 😀 !

  25. @ BCA:

    e foarte urat ce i-ai scris lui avenirv …

    internetul prin excelenta e un spatiu al libertatii de exprimare.

    iti respira aerul sau ce?

    omul nu merita cuvintele astea ale tale, ai lovit sub centura prin ce ai zis … cand te iei de sexul unui om, de varsta sa, de aspectele sale fizice , de chestii care nu pot fi schimbate prin decizie proprie total si natural => astea sunt lovituri sub centura.

    nu e ok deloc.

    • @Bancherul

      Stiu ! Imi pare rau de avenirv ! Poate ca ne-ar putea fi …bunic.

      Nu doresc decat ca blogul asta sa se constituie in ceva util pentru tineri …..totusi.

      Daca 1000 de nepotzi isi vor cumpara case la 200 E / mpu atunci sacrificarea lui avenirv si a babei aferente va fi ceva NOBIL …

      Sorry !

      • @ BCA :

        da mai BCA, dar avenirv poate chiar e un om cu experienta prin varsta sa , de ce sa facm discriminari pe baza varstei ?

        si in plus e vina lui ca tarfele astea din guvern s-au pus in genunchi si au supt-o de la FMI/BM cu Prima Coasa ? nu e vina lui.

        si la varsta lui e normal sa ai o locuinta pe calea mosilor sau ce ai zis tu acolo … nu e normal sa ai chestii acumulate pe masura ce te maturizezi, avansezi in viata ?

        eu zic ca e ok sa avem mai multa intelegere unii fata de altii ca toti am fost copii si ne-am cacat in scutece de carpa , toti am fost tineri si ne-am gandit cum ar fi sa daramam noi lumea si toti o sa fim batrani si ne vom gandi noi : ” ia uite, ce tanar imberb, nesabuit si grabit la cuvinte ?!? ” cand vom primi cuvinte de genul alora cu baba si cu Machu Pichu …

        mie personal mi-ar placea sa am in a doua jumatate a vietii bani sa ma duc la Machu Pichu sau unde imi mai trazneste mie capul.

        Pun pariu pe un salariu de al meu lunar ca si tie ti-ar placea!

      • @BCA,
        asta esti tu si nu ma supar.
        eu am spus de foarte multe ori: diversificare, etf-uri, prefferds, bonds scurte, reits, ceva ce aduce income si avantajos la taxare.
        asta zic eu.
        si am spus asta de multe ori.
        trebuie doar sa citesti si sa intelegi.
        in rest, sa fii fericit asa cum scrie la biblie.

  26. @ all :

    Clipul facut de Maia Morgenstern impotriva curvelor de la Rosia Montana care au cumparat de la portar pana la ministri pentru a da drumul exploatarii de aur de acolo …. .

    http://www.adevarul.ro/actualitate/social/VIDEO_Maia_Morgenstern_isi_-doneaza-_bijuteriile_din_aur-_Afla_aici_pentru_ce_0_719928039.html#

  27. Legat de postarea tf..eu apreciez munca ta, inteleg dezgustul pt victoria lui r. ragaitza, imi feresc ochii cand apar pe ecrane marile figuri ale „esafodului” romanesc,mi-e scarba de mascaricii cu limba rascoapta care ne vorbesc ca la „bolnavi mintali”, ma uit cu regret la figura congestionata a surorii mele care a luat credit 110 mii pt un 3 cam la et 7 prin 2007, ma bucur pt ca nu am profitat de singura oportunitate oferita de stat.
    Ca o paranteza …eu cred ca vei citi in continuare, caci iti place sa faci asta, si ma bucur ca stiam cine e „Sanduc” Dragomir, cand ai filozofat pe marginea prapastiei.
    Vroiam sa ma povestesc despre un caz petrecut acum vreo 4 luni, cand noi nu cautam casa, dar cica eram potriviti pt un ap din blocul unde stam in chirie, asa spunea presedinta blocului, care vroia sa o „ajute” pe dna doctor sa isi vand ap, dupa ce se mutase convenabil la curte. Cu 3 camere mi-a zis, 70 mii, a da ? sotul din start a spus nu, eu am intrat sa il vad, era facut din 2 camere, cutii de chibrituri intr-o conserva de sardine. Sa fii avut 55 mp ? vai, se lamenta dna..mi-ar placea si mie sa am un apart in halul asta de aranjat..cica se ocupase o arhitecta, plus o decoratoare sa sparga si sa incastreze apoi aparatura, sa para asa dragut si confortabil, caci evident era inclusa in pret, nu se mai putea detasa frigiderul etc. Am zis pas. L-au luat niste tineri, ma rog ! sub 33 ani, cat simt eu. Mi-e mila de ei, l-au luat cu 65. La o sapt-doua se scosese la vanzare acelasi ap dar nemodificat, cu un etaj mai jos dc conteaza, cu 50mii, care probabil la negociere ar fi ajuns un 45mii ? Ce inseamna sa fii tanar, mie mi se pare ca se comporta ca niste soricei speriati, parca ies pe usa aia a apartamentului in halul ala de aranjat ca niste oameni deja storsi de vlaga.
    Apoi in parc imi spune un domn in varsta, ca in ciuda celor 2 case, fata lui a avut nevoie de un birou plasat central, desi a plecat de la 60mii, nu a putut negocia mai putin de 40mii pe o garsoniera noua, de 40 mp, la et 5, fix langa posta Vitan, caci spunea vanzatorul: regret, dar nu ne permite banca sa dam mai ieftin ! fugi de aici ! Atata vreme cat sunt oameni care dau…din ce nu au, e marinimie curata la roman si nu numai.
    E bine de construit, mi-a intrat in cap, numai ca trebuie iesit un plan, tot de acolo. Pusa sudoarea si strans peturile, asa cum povesteai tf.
    Numai bine

  28. Preturile se duc la vale, panica euro e in toi, si nimeni nu va fi suficient de puteric sa opreasca tavaluguil, pc a fost un dezastru si nu a contribuit decat la adancirea prapastiei de unde au inceput sa cada preturile. Deja in zone de lux, gen zona nordului, aviatorilor se vinde ap 3 camere la 60.000 de euro, zona in care nu gaseai sub 90.000 euro asa ceva acum 2-3 ani. iar cu 60l nu gaseai ap decat prin Dristor poate … 🙂

    Tavalugul caderii a inceput 🙂

  29. Si uite asa, s-a mai scurs o zi din viata bietilor apostoli ai Apocalipsei Imobiliare!

    Liberi, neinrobiti de credite, dar cu dintii pe gard si scormonind toata ziua prin praful imobiliarelor precum ultima gaina din cotetul inchiriat.

    Parca spunea cineva mai sus ceva de genul: mai ma interesez de imobiliare in iunie 2013 si, daca preturile sunt mari, mai ma interesez de subiectul asta in iunie 2014. Si asa mai departe. Adica, in loc sa-mi irosesc viata „studiind piata”, mai bine mi-o traiesc cum ma pricep mai bine. Si daca o sa apara o oportunitate, candva, o fructific cu dezinvoltura.

    Asta mi se pare o solutie de bun simt!

    Altfel, risti sa ajungi ca Bancherul:”mai bine mai astept putin si nu-mi iau acum vila din Cotroceni cu cinci camere, chiar daca am banii necesari cash, deoarece peste cinci ani as putea sa-mi iau cu banii astia o vila cu 10 camere in Aviatorilor”.

    Si, uite asa, da tramvaiul peste tine sau te loveste o screloza in placi, un cancer, o dementa senila, si te trezesti ca bugetul de imobiliare se duce pe doctori, parastase sau ti-l papa neamurile proaste de la tara, mostenitoarele raposatului. Raposatul care, de altfel, a fost un bun teoretician in imobiliare… Atat de bun, incat, nici macar nu si-a facut un cavou la Straulesti, tot asteptand sa ia la un pret corespunzator cripta aia meseriasa de pe aleea centrala de la Belu. Cripta, care fie vorba intre noi, i-a suflat-o simplu de sub nas unul ca Vanghelie, pe combinatii.

    Hai cu haosul grec si mondial! Ha! Ha! Ha!

    Haos inseamna ca atat proprietatile, cat si bani, nestematele si aurul nu mai inseamna nimic fata de o bucata de paine si un adapost sigur peste noapte. Prostutilor (asta, ca sa fiu elegant)!

    Dar loazele behaie ca o sa vina un fel de haos controlat, decupat chirurgical de catre Zana Maseluta, in asa fel incat proprietatile sa sa se duca ca valoare p… de suflet, in schimb, modalitatile lor de economisire in aur, petrol, alimente, euro, dolari etc. o sa fie potentate. Adica un fel de „furtuna perfecta”. Statistic, se poate intampla asa ceva.

    Insa, daca in cele din urma nu se intampla asa ceva, nu inseamna ca ai dus o viata de cacat tot inecandu-te cu diferite umori si frustari? Deci, retineti: iunie 2013, iunie 2014, iunie 2015 etc…..! 10 postari pe zi aici inseamna deja sevraj!

    • inca mai respiri din embeleare? nu pentru mult… 🙂

    • @ ONPCSB :

      ”Altfel, risti sa ajungi ca Bancherul:”mai bine mai astept putin si nu-mi iau acum vila din Cotroceni cu cinci camere, chiar daca am banii necesari cash, deoarece peste cinci ani as putea sa-mi iau cu banii astia o vila cu 10 camere in Aviatorilor”.

      Si, uite asa, da tramvaiul peste tine sau te loveste o screloza in placi, un cancer, o dementa senila, si te trezesti ca bugetul de imobiliare se duce pe doctori, parastase sau ti-l papa neamurile proaste de la tara, mostenitoarele raposatului. ”

      acest fragment dovedeste clar interesul direct pe care il ai in zona imobilirelor : ori ai ceva de vandut de vreo 2-3 ani si nu se mai vinde de prost ce esti, ori esti agent imobiliar si o arzi ieftin si aiurea ori ceva care sa aiba legatura cu zona asta … nimic nu scade in acelasi timp tembelule! Intotdeauna valoarea se duce intr-o parte sau alta : fie in cash, fie in active imobiliare, fie in active mobiliare, fie in bunuri de consum imediat (cum ziceai tu : alimente…mai pot fi: apa, energie, etc.. ).

      Momentan imobiliarele sunt proptite din vointa „stapanilor” de la Guvern prin Prima Coasa la indemnul jivinelor din FMI / BM … dar ce te faci naibii cand se va duce p… de suflet cum zici tu in Europa ?>

      ce te faci bai vasilica atunci cand vom vorbi la un moment dat de drahma, peseta, lira italiana ? Ha?

      ca asta e solutia europeana: ori o depreciere crunta si controlata a euro (dar politicienilor le tremura curul de frica sa faca asta ca vor iesi instant oamenii in strada si ii dau jos si Europa intra in haos generalizat) SAU monedele nationale care sa fie devaloriate fiind monetizata datoria deja existenta .. (deci depreciere).

      inca o data repet: daca solutia aia „frustrata” cum zici tu de economisire pana la momentul potrivit cand sa intervina o adevarata „lovitura de mestru” ca plasament al valorii nu functioneaza cum se face ca tu urli de la marginea unui oras din vila ta ca una ca alta si mie imi cresc banii cu gandul la Primaverii si Aviatorilor acolo unde stau oamenii?

      Desteptule!

Lasă un răspuns

