Prima Casă 5


Tupeul bancherilor nu are limite. Specula imobiliară a răsturnat lumea cu curu’n sus, Europa se dă de ceasul morții din cauza datoriilor incomensurabile și a activelor neperformante… 

În România restanțele la credite au ajuns la 24.000.000.000 LEI ( Douăzeci și patru miliarde lei noi !!! )

În acest context, nemernicul care în urmă cu 2 ani mințea populația că prețurile caselor nu vor mai scădea și că s-a ajuns la ”minimul istoric” întinde în continuare mâna la stat pentru a beneficia de garanții suplimentare din banii contribuabililor… 

CEC Bank și-a epuizat plafonul de pomană din partea Fondului Național de Garantare, iar președintele Radu Grațian Ghețea – manipulatorul ordinar care deține aceeași funcție și în cadrul Asociației Române a Băncilor intenționează să facă ”DEMERSURI” pentru Prima Casă 5…   Adică leul se devalorizează, restanțierii se înmulțesc în proporție geometrică și mizerabilii vor să dea în continuare credite cu 5 % avans doar ca să nu scadă prețurile…   Dacă sunt garantate de STAT, de ce nu ? De ce să nu facă ei profit fără niciun risc asumat ???

Logica economică nu mai are nicio relevanță pentru escroci.  Banca Națională și Guvernul Românei sunt doar instituții-șoricel care stau pitite fiindcă află dintr-o carte… (scrisă de FMI) că-ntr-o nu știu care vară,  într-o nu știu care seară stă Terente Regele Băncilor cu paloșul la vedere pe care și-a tatuat expresia potenței absolute:  ”Dau bine și apăsat credite la cioc… la CEC, pardon !”

„Mai este loc pentru numai 3.000 de intarziați” spune prezentatorul știrii…  Da, intarziați mental, oligofreni care nu-si dau seama ca de fapt Prima Casa este facut (asa cum spunea economistul Ilie Serbanescu) tot pentru bancheri…  Constructorii șomeaza pentru ca in loc sa se impuna acordarea de credite doar pentru locuințe NOI cu plafon STRICT de 500 EUR/m.p.  acest program infect mentine specula cu apartamente vechi pentru ca activele bancherilor sa nu se devalorizeze… 

Vă reamintesc că acelasi nenorocit care solicită continuarea creditarii haotice pe riscul STATULUI, ii amenința acum doua luni cu PUSCARIA pe cei care nu mai pot plăti ratele. Priviți inregistrarea de mai jos si remarcati, va rog, la minutul 1;35 incursiunea de tip MAFIOT a presedintelui bancherilor din Romania:

Maidanezii bancari trebuie eutanasiati cat mai repede.  De la nord la sud, de la est la vest peste tot in lume…   Marsul Funebru se aude din ce in ce mai tare si acopera Simfonia Fantastica a Creditarii… 

http://www.zf.ro/business-international/bancile-spaniole-mascheaza-insolventa-dezvoltatorilor-imobiliari-zombi-si-se-roaga-9681752

 

Anunțuri

Posted on 29 Mai 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 277 comentarii.

  1. GM...2013-2014

    Apropos de inflatia ce va sa vina curand peste noi:

    „Între timp, însă, Banca Naţională i-a înarmat cu muniţie, expandând masa monetară în lei cu o treime şi umflând împreună cu Ministerul de Finanţe o băşică a titlurilor de stat.
    Aceştia sunt leii care se îngrămădesc – laolaltă cu cei ai debitorilor care abia achită ratele – pentru a ieşi pe o monedă europeană, tot mai greu de găsit în piaţa valutară românească. Aceiaşi lei care au aruncat în aer preţurile cartofilor, ouălor şi ale pulpelor de pui, acum ne dau bătăi de cap pe cursul de schimb. Ei sunt tot la capitolul cauzelor interne şi aici nu are niciun rol percepţia regională a investitorilor. De fapt, până la urmă, deprecierea monedei naţionale în raport cu euro pare a fi răul cel mai mic faţă de nenorocirea scumpirilor care ne-a umblat tuturor prin buzunare.”

    Baiatul acesta spune/scrie multe lucruri interesante aici:

    http://www.curierulnational.ro/Opinii/2012-05-30/Criza+%28de%29+euro…+cea+din+Romania&hl

    Pacat ca n-are cine sa-l citeasca si sa ia aminte…

  2. Incerc sa decriptez ce a vrut sa zica Bancherul mai sus cu Proclamatia de la/de pe Islaz:

    Pica Grecia – in consecinta, se apreciaza unele valute: probabil dolarul (euro, parca scade sau nu am inteles bine?) – in contrapartida, de depreciaza unele resurse naturale – Rusia, al carei buget este construit pe exporturile de petrol/titei si gaze naturale cotate in dolari, intra in vrie si se destabiliza – destabilizandu-se Rusia si zona invecinata acesteia, hatz, profitam de ocazie si recuperam si noi Basarabia si Bucovina de Nord – si sa vezi boierie pe urma, numai lapte si miere…Hi! Hi! Hi!

    Contraargumente:
    – nu neaparat rusii, ci 45 de milioane de ucraineni nationalisti sau rusofoni ne stau in coasta pe o buna parte din frontiera de est (stiu, e un stat artificial si in caz de criza majora provinciile rusofone din Ucraina de Est se vor rupe usor de restul tarii – insa asta nu o sa-i faca sa fie mai prietenosi fata de noi);
    – economic suntem varza;
    – industria proprie de aparare este varza;
    – fosta mare armata nationala a ajuns o gluma (practic, in afara de unitatile alea care se rotesc pe teatrele de operatiuni, restul nici nu prea mai conteaza);
    – 80% din bugetul de aparare se duce pe solde (in perioada interbelica soldele ajunsese la 95% din buget si rezultatul a fost ca am intrat in al doilea razboi mondial partial incaltati in opinci si numai in fata unui singur oras, Odessa, am pierdut 90.000 de soldati – morti, raniti si disparuti. Inca o data prostia si coruptia s-a platit cu sange);
    – nici o mare putere occidentala nu vrea sa mai treaca prin experienta anilor 90 cand disparitia URSS a lasat un mare gol geopolitic si cand s-a ajuns la risipirea arsenalului nuclear: liniile telefonice speciale dintre Moscova si Berlin, Paris, Londra si Washington vor functiona intodeauna la alti parametrii fata de cele dintre puterile occidentale si Bucuresti (paradoxal, chiar daca suntem aliati cu acestia);
    – singura protectie care va functiona pentru Romania intr-o situatie dramatica va fi cea reprezentata de NATO si de scutul antiracheta: iar tara noastra nu detine parghii importante de decizie la nivelul facilitatilor militare respective pentru a-si proiecta interesele in vecinatatea imediata din Est;
    – pentru cunoscatori: politica Budapestei in Republica Moldova este mult mai articulata decat a Bucurestiului – ungurii au obtinut de mai multa vreme pozitii importante in reprezentantele UE de la Chisinau si fac si desfac acolo (aici este o colaborare mai veche, de aproape 100 de ani, intre Budapesta si Moscova pentru incorsetarea Romaniei: atat Ungaria, cat si Rusia, sunt interesate sa slabeasca Romania punand presiune din Est pentru ca sa-i slabeasca autoritatea in Transilvania si, in acelasi timp, sa indeparteze pericolul scoaterii Basarabiei de sub tutela Moscovei.

    Deci, probabilitatea sa fim victimele unei instabilitati generalizate este mult mai mare fata de aceea de a fi profitorii acesteia. Uitati-va numai la procesul de contraselectie care a adus in functiile de decizie din stat niste caricaturi politice si comparati-i cei care au creat si au speculat magistral momentul 1918!

    In 1936 un grup de studenti britanici de la Oxford au dat o declaratie prin care au spus ca, in situatia declansarii unui nou razboi, ei refuza sa-si dea viata pentru tara si tron. Nu discutam aici ca poate erau de stanga, insa gestul lor din interiorul fiefului intelectualitatii britanice a provocat un seism si a scos la iveala fracturile adanci din societatea respectiva. Meditati la gestul lor si faceti o comparatie cu cat societatea actuala romaneasca, care nu stiu la cat de prost este alimentata, imbatranita prin fortarea emigrarilor, tratata medical si educata, mai are capacitatea de coagulare in situatia unei amenintari externe directe, dar sa mai actioneze si ofensiv!

    Ma opresc aici ca sa nu-i plictisesc pe aceia care nu vad mai departe de lungul nasului (pardon, vroiam sa zic, mai departe pe costul pe metri patrati alea, alea, stiti voi la ce ma refer…).

    • @ ONPCSB :

      da, dovedesti inteligenta prin ceea ce spui.
      ai inteles in mare parte ce am schitat eu acolo. nu tot , dar mare parte.

      sa zicem ca ..in popor exista o vorba … mintea romanului de pe urma…
      doar momentele de presiune coboara romanul din dimeniunea metafizica unde bine a fost surprins de scrierile lui Blaga si de Miorita …. si il pun sa faca niste fapte mari … istorice.

      ”Deci, probabilitatea sa fim victimele unei instabilitati generalizate este mult mai mare fata de aceea de a fi profitorii acesteia.”

      in istorie, in trecut, au fost dese momentele cand ne-am ridicat de jos, din cele mai neplacute situatii istorice.
      Si finalul a fost pana la urma unul pozitiv. Eu am incredere ca va fi bine, ceea ce iti doresc si tie.

      sa spunem ca sunt promotorul presiunii pentru a fi obtinute fapte mari… balteala asta din ultimii 23 de ani ma plictiseste.
      raptul mijloacelor de productie, al fabricilor, uzinelor si resurselor cu ocazia intrarii in UE nu imi place.

      e nevoie de niste schimbari.
      care cu sau fara voia mea …tot vin 🙂 .

  3. IonPopescu

    Pune unu o intrebare:

    „Intentionez sa construiesc o casa,teren am cumparat,bani pentru a o ridica la rosu o sa am dar pentru a o finaliza am nevoie de un credit de aproximativ 25-30mii euro.
    Momentan sunt angajat cu 2 ore dar seful este foarte ok si oricand sunt hotarat ma poate trece la 8 ore cu ce salar vreau pe cartea de munca.
    Intrebarea mea este ce salariu trebuie sa am pe cartea de munca sa imi aprobe banca 25-30 mii euro si foarte important pe termen de 10 ani maxim.
    Iar a 2 intrebare : cate luni trebuie sa am pe cartea de munca cu salariul mare.
    Tin sa mentionez ca am si sotie dar si ea e trecuta tot cu 2 ore.

    Aadar angajatorul isi bate joc de el cu 2 ore pe zi pe cartea de munca si el vrea sa se imprumute. Numai distrusi!!! Urat domnilor, foarte urat!!!!

    • @ Ion Popescu;

      nenea si tanti zugraviti de tine sunt niste distrusi.
      imi pare sincer rau pentru ei, dar unii si-o fac cu mana lor.

    • nu vad care e problema pe moment. in viitor ei vor fi cei care vor tipa ca nu au bani de medicamante ca au pensia mica. dar nu va ganditi ca poate omul si-a facut asigurare privata? si eu as face la fel daca as putea , sa nu mai dau bani d-am-pulea la stat pe tot felul de taxe. daca saormeria unde lucrez ar fi de acord, eu m-as trece cu salarul mimim pe economie si cu restul de bani sa-mi fac asigurari private (sanatate , pensie, viata, etc ). asadar angajatorului ii convine, angajatului ii convine ( si-i va conveni si in viitor numai in cazul in care are la privati asigurari). ce atatia bani la stat, ca sa faca baietii destepti furturi pe banii nostri. ia sa nu mai plateasca nimeni impozite ! ANARHIEEEEE

    • cu 2 ore pe cartea de munca dar il plateste restul de 6 ore pe sub mana. pai astia nu formeaza cumva o cota importanta din angajatii romaniei ?
      poate nu il intereseaza pensia, poate nu il intereseaza nimic altceva decat sa sa faca un ban mai mult.

      • IonPopescu

        Se pare ca sunt destul de dese situatii de genu asta, ceea ce inseamna ca firmele nu isi mai pot plati angajati. Bineinteles ca dupa situatia asta urmeaza micsorari de salarii si concedieri.

      • asta se facea de foarte mult timp si se face si prin formele din vest masiv.

  4. Salutare!
    Tot aflu din media cum că preţul pe metrul pătrat de locuinţă nu ar trebui să depăşească salariul mediu (sau mai corect median) pe economie, dar nu am găsit explicit dacă e vorba de salariul net, sau brut. Aţi putea să mă lamuriţi şi pe mine? Şi e vorba de preţ pe metru pătrat util, sau construit?
    Mulţumesc!

    • @ Adrian B;

      net, salariu net.

      in legatura cu pretul inca nu stiu nici eu clar daca e vb de pret pe metru patrat util sau construit… valoarea e facuta de piata aia real tranzactionala, nu de piata ofertantilor sau a cererii … conteaza doar valorile reale de tranzactionare.

      eu personal ma orientez strict dupa net/m2 util .. daca ma aflu in pozitia de cumparator potential nu as fi interesat sa ofer mai mult decat e necesar, iti dai seama…

  5. Ma intreb daca se bucura cineva de muschii tot mai puternici ai dolarului. Parca era o tara prin orientul mijlociu care intentiona sa atace Iranul cu orice pret.

    Hava nagila, hava nagila. Hava nagila ve-nis’ mecha.
    Hava neranena, hava neranena. Hava neranena venis’mecha !

    Nu e mai putin adevarat ca speculatorii lor imobiliari de pe la noi nu pot sa cante acelasi refren de bucurie dar majoritatea si-a facut deja EXIT-ul…

    Acum vreo cateva luni se zvonea ca in caz de razboi, cateva zeci/sute de mii de evrei se vor refugia in Romania. Vor cumpara sau vor sta cu chirie ? Isi revine piata imobiliara ? 🙂

    • Romania e atipica. Abia in 2014 daca mai vedeti scaderi, da’ si atunci s-ar putea sa fie cresteri.

      Dolarul parca mai ieri era 2.77.

      Cine stie ce o sa mai fie… maine.

      10 k

      • @ aristotelcostel :

        ai tras cu ochiu’ pe grafice smechere ! 🙂
        daca nu (desi sunt sigur ca da) uita-te acum pe euro/usd…. un hammer ca la carte e in desfasurare

      • Pai eu imi caut o pozitie optima de desartat dolari de la 2.77. (Am mai zis ca i-am abandonat la 3.39 si inhatat la 3.3)

      • @ aristotelcostel:

        Hm! deci te pregatesti de dus gunoiul 🙂 .
        Hm!
        Eu am prima pozitie de dus gunoaiele la 1,21. A doua nu m-am hotarat inca unde s-o bag.
        oricum un 3.675-3.725 e lejer de atins….desi mie imi fug ochii mai sus …nitel:)

  6. @ all:

    simtiti tsunamiul cum vine ? :)?
    http://www.money.ro/europa-de-est-incepe-sa-se-trezeasca_1221708.html
    … ce e mai sus prezentat in acest link …dimpreuna cu explozia greciei si/sau a spaniei ….

    Hm!

    cum zicea TF intr-un articol : ” daca vrei sa fii cu adevarat jmeker grabeste-te acum sa iei un apartament cu 1000 euro/m2 …repede pana nu pica pretul!” :)))

    • sondajele din weekend au fost joaca.

      Moise Guran a spus ieri ca astazi va interveni BNR sa incerce sa dea de pamant cu speculatorii. Pana la pranz a fost ok. 🙂

      • Da, dar pe dupamasa au dat speculatorii de pamant cu BNR-ul sau isi facea Mugurel siesta 😛

      • Se apropie o corectie pe eur/usd, moment in care BNR va face praf speculatorii, iar moise guran se va razbuna… pe toti. 🙂

        Inainte de publicitate isi va trimite confratii de suferinta sa prinda euro pentru 2-3 rate.

      • @ aristotelcostel :

        euro/usd corectie pana in cat ? sare de 1,25 sau e civilizat si ramane pana in 1,25 ?
        oricum peste 1.2675 nu are cum sa scoata capul la ce tensiuni sunt !

        ooops! iar m-am scapat cu forex-uri ! ma iertati! 🙂

  7. SYRIZA RULES !!! Se pare ca grecii nu mai pot fi speriati de JEGURILE BANCARE care zilele trecute ii amenintau ca vor muri de foame daca renunta la bailout… Au ajuns bancherii sa faca pe fata campanie electorala… Vai de pseudocapitalismul si democratia europeana ! Gata cu prosteala… Sa vedem ce vor face JEGURILE de pe la noi in frunte cu Radu Gratian Ghetea in fata apocalipsului…

    Bancherule, tine-te bine ! Poate e momentul sa mergi intr-o institutie mai… umană.

    http://www.cnbc.com/id/47612659

    • @ TF: eu am mai zis ca grecii sunt balcanici si nu dau 2 rol pe sondajele lor cu noua democratie pe primul loc..oricum extremistii o sa iasa …

    • Syriza o sa castige clar cel mai mare procentaj la alegerile din 17, asta deja nu mai este o necunoscuta/ necunoscuta o reprezinta daca poate sau nu sa coalizeze un pol anti Troica, daca reuseste…urmeaza distractia, grecii ne fiind doar balcanici, ei reprezinta poate cel mai bine balcanismul( asta pt ca li s-a permis, in foarte multe ocazii). Si pana la urma ce mare scofala, stiim cu totii ca adevarul doare!!!

    • Pai si noi sa credem ca SYRIZA e un partid format din politicieni oneshti, seriosi, cinstiti, (asa cum nu exista niciunde pe glob) care nu pun botu’ la „presiuni” de la oculta financiara si care vor incepe un jihad gretzesc impotriva hidrei financiare mondiale si o sa-i puna la punct si la respect pe totzi in frunte cu urata aia de Lagarde ?

      Sau sa nu credem asta ?

      • @ BCA

        Nu sunt naiv sa cred ca SYRIZA este intruchiparea onestitatii. Dar, exista un DAR, ei sunt cei care trebuie sa le arate escrocilor care au imprumutat Grecia pana la refuz ca se vor linge pe bot dupa toate speculatiile facute. Ma excita teribil ideea ca ”investitorii” vor pierde vreo mie de miliarde EUR. Simt asa un fel de orgasm economic…
        Sincer, nu ma intereseaza prea tare cum o vor duce grecii intrucat s-au destrabalat ani de zile… Salarii si pensii uriase, metrou gratuit dupa investitii de miliarde in infrastructura etc…
        Vreau ca socul bancar sa opreasca JAFUL din real estate, sa revenim dracului o data la normalitate si scursuri de tipul Radu Gratian Ghetea sa nu mai poata manipula zeci de ani de acum incolo… Cer prea mult ? Par anarhic ?

      • @TF

        Eu pe tine in niciun caz nu te cred naiv.

        Insa am vrut neaparat sa „punctez” aspectul.

        Nu am incredere in absolut niciun politician de niciunde. Asa cum am vazut ca se „intampla” lucrurile, am o oarecare convingere ca sub presiunea unor „stimuli” adecvatzi, indiferent cine va ajunge la conducerea Greciei, va dansa FIX cum va canta Europa si restul ecosistemului.

        Altfel se va afla exact in pozitia lui ceausescu in 1989.

        Bineinteles ca in public va latra si va da cu pietre in geamurile Europei, dar in spatele usilor inchise o sa-i roage pe creditori doar un singur lucru ……sa foloseasca vaselina.

        Sunt uimit de opiniile celor care vad in Grecia un fel de Ioana d’ Arc a finantzelor mondiale in prezent, scapand din vedere felul cum a sfarsit Ioana d’ Arc.

        Fffffffffffffffffffffoarte greu sa „dictezi” cand stai in genunchi si ai gura plina.

      • … dicteaza ritmul.

      • @BCA,
        jos palaria.

      • GM...2013-2014

        @BCA: Corect!

  8. http://www.adevarul.ro/financiar/imobiliare/Prima_casa-program-impozit-Senat-locuinte-Camera_Deputatilor-initiativa_0_709129404.html#

    Senatul a adoptat tacit, marţi, o iniţiativă legislativă care prevede scutirea de la plata impozitului pe clădiri, pe o perioadă de zece ani, a persoanelor fizice care achiziţionează o locuinţă prin Programul Prima Casă.

  9. @all (a-la bankerini)

    nu ma putui abtine. doamna zise acum putin timp ca virgula grecii nu platesc taxe:

    http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/politics/4345796/No-tax-for-IMF-boss-Christine-Lagarde-on-300k.html

    • trustNOone

      si m___ inca are tupeul sa condamne grecii ca nu platesc impozitele.S-o ______ in _____ de babeta nenorocita.De pervers ce sunt oare se freaca cu Jeffrey Franks?

      • @trustNOne

        Te rog, putin autocontrol nu strica… Mai intra pe aici agenti imobiliari si ei nu suporta un astfel de limbaj. Nu ne permitem sa pierdem intelectualitatea real estate.

  10. http://www.curierulnational.ro/Opinii/2012-05-30/Criza+%28de%29+euro…+cea+din+Romania

    Cei mai supăraţi pe deprecierea monedei naţionale – pe care o văd ca pe o năpastă căzută din cer – sunt cei care au contractate credite în valută, însă, paradoxal, ei sunt cei care contribuie la această tendinţă multianuală a cursului euro/leu. An de an, lună de lună, scadenţă de scadenţă, fiecare debitor în euro vine şi schimbă leii în care îşi are veniturile pentru a da băncii euro pe care în vremuri cu soare i-a împrumutat. Unul cumpără 100 de euro pentru o rată la un credit mic de nevoi personale……..

  11. nepacalita

    Un articol pentru bucuresteni, si nu numai, care merita citit. Are legatura si cu imobiliarele. E lung, dar chiar merita citit pina la capat. Luati-va berea si floricelele si cititi-l pe indelete.

    http://www.contributors.ro/editorial/alegeri-pentru-bucuresti-miza-si-sansa/

    ca sa va stirnesc interesul sa-l cititi, citez un fragment:
    „În ţara noastră însă, unde nu se mai distinge piatră de piatră din edificiul civilizaţiei, trebuie să iasă la luptă şi ultimii rezervişti ai decenţei şi onestităţii.”

    Daca credeti in ceea ce se spune in articol, dati-l mai departe, e bine sa fie citit de cit mai multi, nu neaparat de votat acel om, cit pentru a trezi spiritul adormit al romanilor.

    @ Bancherule, sint in ton cu articolul tau cu europa de est care se trezeste :).

    hai cu schimbarea!!!
    avem nevoie sa ne intoarcem la valori!

    • @ nepacalita:

      daaa, avem nevoie de niste schimbari, nu mai merge cu smecheriile astea neo-comuniste prea mult …
      astia de se rotesc (PDL-PNL-PSD-UDMR) sa isi pazeasca spatele daca se porneste ceva pe jos, pe strada…. nu o sa fie deloc ok pentru santatea lor ….. ii suspectez ca nu o sa fie ok…prea ok…

      • stai mai bankerule, vrei sa spui ca si in toate tarile din vest este tot o smekerie neo-comunista de se tot rotesc partidele la putere ?
        vrei sa spui ca toata kestia asta cu criza mondiala este o kestie neo-comunista ?
        eu zic ca este gresit sa acuzi politicienii lumii de neo-comunism.
        politicienii romani fac si ei ce au invatat de la politicienii versati in ale democratiei…si inca sunt mici copii.

      • @ avenirv :

        hei, hei… nu am zis asta ! de unde pana unde acuz de neo-comunism politicienii din alte tari?
        nu stiu de unde ai scos concluzia asta …eu ma refeream la viitoarele mortaciuni din actualele partide amintite in comentariile mele .. .

      • pt ca politicienii din toate tarile fac cum fac cei din romanika (rotit, aparat spatele, etc).
        sau tu crezi ca fac altfel ?

    • Da, faptul ca un olimpic international la matematica vrea sa faca politica imi da sperante pentru neamul acesta. A fost coleg de facultate cu un coleg de munca mai in varsta, noi sigur vom vota cu el, chiar daca nu va iesi, macar sa creasca in sondaje si sa poata face ceva in viitor. oriunde s-ar duce, sunt convins ca poate face mult mai mult decat restul politicienilor de cariera. Este uimitor cum nulitati intelectuale pot avea averi colosale fata de un om care a castigat o olimpiada mondiala la matematica iar noi votam in continuare cu aceleasi rebuturi pentru ca nu avem cu cine, ba tinem cu psd ba cu pdl asa ca hai sa votez cu cine va face mai putin rau din cei doi … hai sa votam cu unul care nu s-a imbogatit furand si care daca vroia sa faca bani clar nu avea nevoie sa se intoarca in tara 🙂

      • @ marius:

        ia uite…inca unu’….o sa fa betie azi!

        maestre , te tine sa dai o bere la toti cititorii si la cei ce posteaza aici pe blog pentru publicitate electorala MOKA ?

        eu bag 2 beri ca sunt mai corpolent nitel si una nu-mi ajunge

  12. Salutare,
    eu am cateva viziuni macroeconomice , dar sa nu radeti de mine , nu am studii, nici experienta in domeniu:).
    – euro se va duce aproape de paritate 1 la 1 cu dolarul, alta solutie pentru salvarea UE, si plata datoriilor nu vad. Austeritatea care convine Germaniei, dar supara pe restul nu prea da roade.
    – leul se devalorizeaza fata de moneda unica, nu datorita contextului international, ci datorita BNR aflat cardasie cu bancile si guvernul Ro, care incearca sa isi limiteze pierderile ( ma refer la banci) pe spatele creditacilor care au credite in valuta. Nu degeaba s-au introdus foarte multi lei pe piata, o sa urmeze si cresterile de preturi , si asa guvernul o sa poata sa dea mult promisa crestere salariala a bugetarilor. Tineti minte ca acum cateva luni , Isarescu le spunea romanilor sa pariez pe lei, „mare excroc domle”. Asa romanii si-au plasat depozitele in lei, si acuma pierd datorita devalorizarii.
    – nu cred ca va iesi nici o tara din zona euro, totul este o manipulare la nivel international, se doreste deprecierea euro iar Grecia si Spania sunt bagate in fata ca motive a deprecierii. Si-au dat seama marii „conducatori” ca austeritatea nu tine, europenii totusi nu sunt vite , unii mai gandesc si protesteaza, iar amenintarile venite de la FMI pentru greci sunt apa de ploaie. Se va trece printr-o austeritate mascata si la tiparirea de bani „fara numar ” „fara numar” , ca la americani, la ei deocamdata sistemul mai functioneaza si finantistilor le convine sistemul asta prin care omul de rand e dator la banci „for ever”, asa e mai ascultator si mai sarguincios la serviciu, si mai usor de controlat.
    – piata imobiliara nu va avea scaderi seminifcative, de ce ?, pentru ca informatiile din media manipuleaza, toti suntem spalati pe creier cu „dansezi pentru tie”, „romanii au talente” si altele. Si proprietarii si cumparatorii se ghideaza dupa pretul pietei, iar informatiile din publicatiile cu anunturi imobiliare, sunt „manarite” de agentii imobiliare, care la randul lor sunt impulsionate de catre banci, urmand iluzia mai ales a proprietarilor ca imobilele lor valoreaza o gramada de euro. Am vazut un imobil care valora undeva la 30000 cu indulgenta, dar proprietarul dorea 50000, pentru ca agentul i-a spus sa nu cumva sa lase sub, asta fiind pretul lui real.
    Ar mai ff multe de spus dar ma tem ca o sa va plictisesc.
    Liviu

    • ne-ai plictisit, spui prostii. Confrunta textul cu… realitatea.

    • @ Liviu:

      ”eu am cateva viziuni macroeconomice , dar sa nu radeti de mine , nu am studii, nici experienta in domeniu”

      crezi ca are cineva pe aici diploma de postat mesaje? :D?
      exprima-te dupa pofta inimii si sustine-ti pozitia!

    • @liviu
      in majoritatea statelor americane cand nu iti mai convine sau nu mai poti plati te duci la banca si dai cheile. apoi esti liber.
      cauta recourse si vezi.

      • @ avenirv: in Romania legea falimentului personal inca nu exista. iar daca cineva duce cheile la banca banca va executa garantia si daca raman bani neacoperiti dupa vanzarea casei TOT ALUIA DE A DUS CHEILE LA BANCA O SA I LE CEARA.
        Aici e problema.
        ca in Ro nu exista nici protectia oferita de legea falimentului personal (asta a fost o cerere speciala a d-lui Franks – neintroducerea acestei legi), nici o statuarea legica clara a relatiei obligatiilor si drepturilor chirias – inchiriator …. nici statutul agentului imobiliar nu e bine definitivat si orice borfas nespalat se poate trezi ca azi se culca golan ce doarme in gara si maine dimineata se trezeste agent imobiliar….

        Aici sunt problemele.
        In Romania nu exista cadrul legal pentru a actiona ca in SUA sau Canada. Nu pot da ok-ul unui roman cu credit sa faca asa cum ai zis tu pentru ca se expune unui sir de probleme de care un american sau canadian nu se loveste!

      • @bancherule,
        liviu a spus:
        „Se va trece printr-o austeritate mascata si la tiparirea de bani “fara numar ” “fara numar” , ca la americani, la ei deocamdata sistemul mai functioneaza si finantistilor le convine sistemul asta prin care omul de rand e dator la banci “for ever”, asa e mai ascultator si mai sarguincios la serviciu, si mai usor de controlat.”

        cuvintele cheie sunt „ca la americani” si „la ei deocamdata…”.
        eu citesc ce scrie lumea….

      • @Bancherul

        Acum cre’ ca mai mult de un an am postat aici povestea unui amic care a luat in 2008 un apt. de doua camere absolut de kkt, la etajul 7 undeva prin Titan. A luat credit de la BCR. Cloaca a costat „doar” 65000 Euro.

        Avea credit pe 30 de ani. Nu a mai putut plati drept pentru care acum 1 an jumate sau poate 2, s-a dus la banca, le-a spus ca nu mai poate plati si a vrut sa le predea apartamentul (cheile) …..asa, in naivitatea lui.

        La banca, bancherii, i-au zis ca „vaaaaaaaaaaaai , cum se poate asa ceva?” .

        Trebuie sa fie mai „optimist”.

        Asa ca i-au facut o reesalonare pe ….45 de ani cu o perioada de gratie de 6 luni in care trebuia sa plateasca o rata fixa, mai convenabila. A platit timp de 6 luni rata fixa ….convenabila, dar de aprox. 1 an n-a mai platit nimic.

        Zilele trecute discutam cu el, la o bere si imi povestea mirat ca banca nu i-a mai trimis nicio hartie / somatie / notificare ……ceva ……vreun telefon, …fax….ceva….vreun porumbel calator …..

        Nimic ! Nada !

        Nici nu stie ce sa mai faca. Sa se duca oare iar la banca si sa-i roage pe prostii aia sa ia cheile de la apt ?

        Ii e cam jena sa-i deranjeze din nou. Si ii e si cam teama ca aia o sa-i faca acum o reesalonare pe ……55 de ani.

        Iar el peste 55 de ani va avea, teoretic, cam 95 de ani in timp ce baietelul lui se va pregati sa iese la pensie.

        Io i-am zis ca daca se hotaraste sa mearga iar la banca sa le duca si cateva tone de lecitina, vitamine …….chestii pentru „inteligenta” craniana.

        L-am sfatuit bine ?

        Sunt bancile din Romania pline de idiotzi ? Asa ca o concluzie …….”abrupta” ?

        Sau nu ? Ca nici nu mai stim …….

        Totul e asa ….confuz …..

      • @ BCA:
        ”A platit timp de 6 luni rata fixa ….convenabila, dar de aprox. 1 an n-a mai platit nimic.”

        ”Zilele trecute discutam cu el, la o bere si imi povestea mirat ca banca nu i-a mai trimis nicio hartie / somatie / notificare ……ceva ……vreun telefon, …fax….ceva….vreun porumbel calator …..

        Nimic ! Nada ! ”

        ”L-am sfatuit bine ?

        Sunt bancile din Romania pline de idiotzi ? Asa ca o concluzie …….”abrupta” ?”

        plecand de la cele scrise mai sus si asumand ca aceste date sunt reale si s-au intamplat exact asa cum au fost descrise … cred ca amicul tau are o problema.
        Daca de 1 an nimeni nu l-a mai ”deranjat” in mod sigur, dar SIGUR! dosarul lui de credit(e) a fost trimis de la Dept. credite retail la dept collection (recuperare creante).
        Stiu ca popular exista „credinta” asta ca bancile sunt pline de idioti. E o eroare grava. Tot ce inseamna credit e inregistrat in sistemul IT cu toate detaliile. Cine isi inchipuie ca a luat bani si toti „au uitat” de el…se inseala 😀 .

        Amicul tau nu „a mai fost deranjat” de un an pentru ca a intrat intr-o „coada de asteptare” – alaturi de alti clienti – la dept. colectare creante. Nu a mai fost contactat telefonic probabil (e o asumptie) pentru ca , asa cum zici si tu nu mai are pe cat sa ii intinda creditul …pe cat ? pe 55, 65 de ani? Cei de la banca s-au gandit ca e un client „crapat”, adica un exemplu clar de credit neperformant si nu s-au mai gandit sa il contacteze telefonic. Sa negocieze CE ? Dupa restructurare ori platesti ori nu (daca s-a atins o durata de bun-simt a carei depasire nu mai e posibila printr-o noua restructurare).

        Amicul tau traieste intr-o pace eterna acum nimeni nederanjandu-l .Dar cand o sa ii vina randul la dept. colectare creante (dupa ce sirul de clienti din fata lui se termina – sau sunt terminati 🙂 … ) o sa fie direct deranjat cu informarea sa puna banul pe masa – restul soldului creditului + costuri asociate, penalizari , de exemplu – sau i se executa garantia (apartamentul).

        E o eroare grava ca cineva sa creada ca …”nu m-au mai sunat aia de 1 an si ceva si gata! ..au uitat de mine, mi-au pierdut dosarul de credit, etc… ”.

        Daca bagam mizeria sub covor inseamna ca nu mai exista?

      • @Bancherul

        „Stiu ca popular exista “credinta” asta ca bancile sunt pline de idioti. E o eroare grava.”

        Stiu ca e o eroare grava. Mereu ne spune asa si R. G. Ghetzea. Si criza asta nu este datorata in procent de 110 % priceperii bancherilor internationali.

        Amicul meu se astepta sa fie evacuat si se resemnase demult. De aia s-a si dus la banca cu cheile.

        S-a repliat …..lucreaza la negru, la fel si sotia ……avere nu prea au …..decat un catzel marca Beagle ….

        Dar cum spuneai si tu la cat de priceputi sunt bancherii in mod sigur, sigur, sigur, vor gasi o solutie sa recupereze de la el aia 65000 care acum sunt ~ 75ooo …..etc

        Am sa-i dau vestea cea buna pe care am primit-o de la tine.
        Adica faptul ca a intrat in „coada de asteptare” pentru dept. debt collection inc.lawenforcement.

        Pentru ca la cat de multe credite „crapate” exista nici nu vor trece 10 ani si ii va veni si lui randul.

      • @ BCA :

        nu-i zice.
        da-i linkul sa vina si el aici si sa isi aduca si prietenii.
        🙂

  13. @ all, aristotelcostel :

    Soc !
    Si groaza!
    Moise Guran se intoarce! … pe celalata parte! 😀
    http://www.biziday.ro/

  14. @aristotel costel, daca spui ca vorbesc prostii, te rog argumenteaza? scenariile mele sunt chiar asa de imposibile?, o sa vedem, intr-un an.
    Mc. pentru sustinere bancheru’, desi multi cred ca esti „dus cu pluta”, mie imi pari cel mai lucid de pe aici:). Ma plictisesc cei care cheama la calm si ratiune, si cred ca vad lumea obiectiv, poate le este frica de viitor si schimbare, schimbare care ar trebui sa inceapa de la ei insisi.
    Liviu

  15. Potrivit lui Constantin Tomescu, candidat la funcţia de primar al Sectorului 6, tinerii vor avea posibilitatea să cumpere locuinţele, cu rate de doar 85 de euro pe lună, timp de 25 de ani, fără avans şi fără comisioane.

    Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/cum-va-reusi-constantin-tomescu-sa-le-dea-tinerilor-locuinte-cu-rata-de-85-de-euro-pe-luna_947564.html#ixzz2vNucAw00

    Printre sutele de oferte ale candidaţilor la funcţiile de primari, multe dintre ele cel puţin fanteziste, există şi o serie de propuneri fezabile, care au în spate nu promisiuni electorale, ci planuri bine realizate. Spre exemplu, candidatul la funcţia de primar al Sectorului 6, Constantin Tomescu, va construi locuinţe pentru tineri, care vor avea posibilitatea să le cumpere în rate, fără a trece prin toată birocraţia care însoţeşte acum aprobarea unui dosar de credit sau ANL.

    Potrivit lui Tomescu, tinerii vor avea posibilitatea să cumpere locuinţele, cu rate de doar 85 de euro pe lună, timp de 25 de ani, fără avans şi fără comisioane.

    “Eu nu vin în faţa alegătorilor cu promisiuni fără acoperire. Experienţa mea în mediul privat, unde am construit, prin altele, şi 500 de apartamente, mi-a arătat că acest proiect este unul perfect realizabil. În condiţiile în care primăria are la dispoziţie terenuri pe care poate construi, iar preţul de construcţie pe metru pătrat este de aproximativ 300 de euro, haideţi să facem un calcul: un apartament de 60 de metri pătraţi construiţi are costuri de 18.000 de euro + TVA; o rată de 85 de euro pe 25 de ani înseamnă 25.000 de euro. Aşadar, se poate, trebuie doar să existe voinţă şi dorinţa de a face lucruri utile cu banul public”, a explicat Tomescu.

    Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/cum-va-reusi-constantin-tomescu-sa-le-dea-tinerilor-locuinte-cu-rata-de-85-de-euro-pe-luna_947564.html#ixzz2vNukzJ11

    • @ Ionel:

      maestre , te tine sa dai o bere la toti cititorii si la cei ce posteaza aici pe blog pentru publicitate electorala MOKA ?

      eu bag 2 beri ca sunt mai corpolent nitel si una nu-mi ajunge 😀

  16. Apropo de politicieni, ca tot i-am pizduit pe totzi ….

    La Primarie candideaza un independent Nicusor Dan, presedintele fundatiei „Salvati Bucurestiul” care chiar s-a luptat prin rahatul asta de justitie sa salveze ceva case de patrimoniu in Buc.

    Si a si reusit.

    Nu stiu …..Eu campanie electorala as face numai cu Kalashnikovul …si aruncatorul de flacari

    Ma rog …..baiatul asta …..evaluati-l si voi !

    Nu va concentrati numai pe Oprescu, Prigoana si Iordanescu ….

    Ar fi pacat !

    • Daca nu ai un partid mare in spate esti egal cu 0 indiferent de cat de bine intentionat/corect/cinstit..etc esti.

      • asta zicem toti, du-te totusi la vot si voteaza cu cine crezi ca merita, nu da votul pt raul cel mai mic 🙂

      • @Logic

        Cam ai dreptate. Trebuie sa ai partid, bani, sa dai pixuri, brichete….plase ….

        L-ar putea sustine persoanele de varsta tanara / medie. Dar la cum vad ca „se” risca, „se” repeta, „se” rad absolventii de bacalaolaoreaturi din ultimii 2j de ani care acum sunt si titratzi pe la Spiru si daca mai vedem ce succes rasunator a avut Prima Casa la …. tineri…….care unii dintre ei iarna mai si ning cateodata ……

        Eu votez cu Iordanescu ! Macar asta tine icoana in coperta de la buletin.

      • GM...2013-2014

        @ Logic: Bingo!

    • nepacalita

      Eu l-am evaluat deja. Si am sa ma duc la vot, de unde nu vroiam sa ma duc. Articolul pe care l-am postat mai devreme era despre Bucuresti si despre ce a facut si vrea sa faca omul acesta.

      http://www.contributors.ro/editorial/alegeri-pentru-bucuresti-miza-si-sansa/

      Dar se pare ca n-au citit prea multi articolul, probabil pentru ca e lung, nici macar partea finala care se numeste „Un exercitiu de normalitate”.

      Nu vreau sa fac campanie electorala, dar am citeva lucruri de zis. Cred ca Nicusor Dan merita o analiza, este un om de 42 de ani care nu este inregimentat politic si care are niste realizari care merita luate in seama. Eu consider ca e din generatia idealistilor, a celor ca noi de pe TF, a celor care vor sa faca ceva si chiar a facut ceva prin fundatia „Salvati Bucurestiul”. Si cred ca merita o sansa, mult mai mult decit binecunoscutii rechini politici.

      Cu riscul de a fi balacarita, va dau linkul de la pagina lui daca vreti sa cititi despre el.

      http://nicusordan.ro

      @ Bancherule

      Eu am stirnit cu articolul meu comentariile electorale pe aici. Dar nu m-am putut abtine, si nu ma abtin nici a doua oara, din simplul motiv ca actiunile noastre conteaza, ceea ce include si votul in cunostinta de cauza. Si pentru ca imi pasa cum arata si ce imi ofera orasul in care traiesc. Si pentru ca cred in schimbare, facuta de generatiile noastre de idealisti.

      Asa ca EU iti datorez muuulte beri :).

      • @ nepacalita :

        aaa… 😀 ok.
        ce am zis la amicii de pe aici cu indemnuri electoral – revolutionare erau simple constatari neutru-pozitive, nu afirmatii coercitive intr-o forma sau alta.

        in fond e campanie si e legal dpdv juridic ca fiecare sa se exprime.

        bateam si eu apropouri de cate o bere 😀 , nimic mai mult 😀

    • „Care n-are bani, dar are hectare de publicitate electorală. Care n-are pe nimeni în spate, dar are staff, n-are program, dar are tupeu. Care n-are nimic împotriva PUZ-urilor portocalii, da-l enervează cele ale lui Oprescu- Care n-are subordonare politică, dar e gând la gând cu Elena Udrea. Mi se pare noaptea minţii să susţii un candidat a cărui prioritate, într-o aglomerare care-i metropolă doar cu numele, e să NU se construiască. Ale cărui realizări declarate sunt faptul că a oprit temporar nişte lucrări de dezvoltare şi de fluidizare a traficului. Care susţine că primarul general e un soi de Dumnezeu care n-are nevoie de consilierii generali şi nu s-a întâlnit cu managementul nici măcar în cărţi. Într-o ţară unde regii asfaltului sunt Nelu, Dorinel şi Costel, primarul general Nicuşor ne mai lipsea.”

      http://www.ciutacu.ro/articol/salvati-bucurestiul-de-nicusor-dan/

      • Acum 3 ani la un congres PSD l-am vazut pe Ciutacu cum se pupa cu Nastase, eram de fata.
        Dupa alegeri sigur ia un post de secretar de stat sau purtator de cuvant a lui Antonescu.

        Pentru un ‘blogger care se plangea ca presa e cam partinitoare acum da citate din tonomate.

        Ai dreptate Costel e cam nepotrivit pentru..orice.

        Ma bucur totusi ca macar citatul l-ai inceput cu litera mare, ah, stai, asta e copiat.

        Da copiat, ca toate articolele tale, copy+paste de pe alte site-uri.

      • @ Random

        Ciutacu e PSD-ist până în măduva oaselor… Toată lumea știe ce se întâmplă la antene. AristotelCostel și-a exprimat de mai multe ori simpatia pt partidul respectiv așa că nu mai surprinde pe nimeni. Deocamdată să vedem ce face noua guvernare și mai apoi îi vom sări sau nu în cap domnului AC. Puțină răbdare ! Eu știu că sunt mizerii diferite care alternează la putere având același grad de infecție dar ne mai trebuie vreo 2-3 luni ca să avem certitudinea asta pentru a n-a oară. Problema e – câți o vor avea ???
        Ups, am geșit ! Nu 2-3 luni pentru că vin alegerile… Vreo juma’ de an cel puțin ca să trecem de promisiuni și de iluzii vândute proștilor…

      • BCA: Cam ai dreptate. Trebuie sa ai partid, bani, sa dai pixuri, brichete….plase ….

        Ciutacu zice ca Bucale e impanzit de publicitate electorala, iar eu vad ca pe net s-au starnit scursurile basiste sa-l sustina… si nu vorbesc de BCA, ci de Simona Tache&co.

        Daca un jurnalist e numit tonomat de o mizerie cheala, si are opinii pertinente, e o sursa credibila de informare.

        Nu sunt spalat in cap cu manipularile ‘telectualilor basisti securisti.

        @Random

        Cand nu dau citate, iti spun ca esti foarte prost si frustrat. Nu mai poti vinde nimic. E prea tarziu pentru tine.

      • @AC

        Asta nu se poate numi un articol. Asta o stii si tu. Mie articolul asta mi se pare o mizerie, la fel cum e si clasa politica. Nu spun asta ca sa-l apar pe ND, ci pentru ca un astfel de articol nu ma poate convinge absolut de nimic, indiferent de partea cui e, tocmai prin faptul ca e scris atit de mizerabil, fara argumente si bazat pe minciuni.

    • @ unu:

      ” Investitorii de pe Wall Street s-au învăţat să anticipeze mişcările băncii centrale. Ei cumpără acolo unde ştiu că Fed va interveni cu monetizările mai târziu. Dacă ar avea cea mai mică bănuială că Rezerva Federală vrea să îşi restrângă bilanţul aiuritor, vor vinde ca nebunii încă dinainte; aşa se face că bancherii centrali sunt împietriţi de frică la gândul că dacă încep să îşi reducă bilanţurile, vor dezlănţui demonii.”

      nu se va intampla asta pana la alegerile din sua (nov 2012) ….dupa insa …. cred ca sua are o problema. si cred ca o data cu ea si restul lumii. e posibil ca din toamna/iarna 2012 incolo usd-ul sa nu mai aiba nici un statut de „safe haven” ca moneda… mai degraba o sa fie un :” very unsafe hell” daca se sparge bula financiara a FED-ului.

      multumesc de link, deosebit de relevant.
      de citit.

    • Tine un loc si mie.Ce se pricep la minciuni.2 mill. euro pe zii inseamna 30-35 contracte zilnic ceea ce e cam utopistic.M-am interesat la BCR (: sa-mi faca o simulare, si nu mi-a suflat nimic de gen sa ma grabesc, ca nu mai au bani.Asta era cam de o saptamana, si desi am fost la sediul central, dupamasa, cam batea vantul, nimeni nu statea la coada sa mai prinda PC.Cred ca astia se caca pe ei de frica.
      Apropo, am gasit apartament de 1 camera, executare silita, licitatie publica cu pret de pornire:22000 de RON.Da da. douzeci si doua de mii lai noi.Sa tot apara astfel de anunturi, da si la 3 camere.

  17. salutare,
    scade dolarul destul de binisor pe intrebancar?, oare care e motivul?, Bancheru’, ce zici?
    Multumesc,
    Liviu

  18. Simplu ! Ramaneti in chirie . E mai rentabil decat sclavul bancilor si al firmei . Nu va permiteti chiria la 2 camere ? Mutati-va la garsoniera . Nu va permiteti zone mai centrale ? Mutati-va la periferiii ! Dar traiti-va propria viata , calatoriti si petreceti . Nu tanjiti sa ajungeti proprietari plini de datorii . Nu riscati aiurea .

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: