Aristofan si referendumul grec


Daca la noi Caragiale este mereu actual, am observat ca si fratii nostri intru lene si nesimtire mai de la sud au un dramaturg a carui perenitate se masoara déjà in… milenii. Prin secolul IV i.e.n., Aristofan scria o piesa de teatru numita “Norii”, piesa pe care am putut-o vedea chiar saptamana aceasta pe scena ateniana. Doua mii cinci sute de ani i-au trebuit Europei si lumii intregi sa descopere profunzimea si… aplicabilitatea invataturii elene.

Strepsiade, personajul principal al piesei, presat de creditori, gaseste solutia izbavitoare de a scapa de datorii. A auzit de scoala unde se poate invata cum sa transformi argumentele inferioare in argumente superioare. Sofismul insa pare a fi prea complicat pentru inteligenta lui, in timpul meditatiei nereusind altceva decat sa se masturbeze sub patura… Il trimite insa la “Ganditorium” pe fiul sau – Fidipide.

„Mintoşii-aceia, pentru arginti, ştiu să te-nveţe cum, prin vorbe
Pot să triumfe orice pricini, fie că-s drepte ori nedrepte (…)
Se zice că la ei sunt două metode de argumentare:
E una tare, alta slabă, dar că, din două, acea slabă
E cea mai tare cănd e vorba ca să susţii nedrepte pricini
Aşa că, dacă-mi faci plăcerea, să o înveţi pe cea de-a doua
Eu aş scăpa de datoria în care mă-nfundaşi tu singur
Şi n-ar mai trebui să dau la creditori nicio lescaie.”

Fidipide se dovedeste a fi un elev bun insa cand se intoarce acasa nu isi pune in aplicare invataturile doar cu creditorii ci inclusiv cu Strepsiade, tatal sau, pe care il ia la bataie cu argumente concrete…

„Şi, mai întăi, am să te-ntreb: cănd eram mic, nu mă băteai?
Ba da, spre binele tău doar, din grija ce-ţi purtam tot timpul
Atuncea, spune-mi, nu e drept la răndu-mi să arăt şi eu
Aceeaşi grijă pentru tine şi interes, şi să te bat
De vreme ce a te-ngriji de cineva înseamnă a îl bate?”

Strepsiade admite ca fiul are dreptate insa cand acesta e pe cale sa-si “altoiasca” si mama, merge furios la scoala lui Socrate cu gandul de a-i da foc…

Pasias si Aminias – creditorii, sunt astazi Fondul Monetar International si Banca Central Europeana pe care Papandreou a vrut sa ii prosteasca folosindu-se de sofismul referendumului… E Mai bine sa scapi de datorii de 350 de miliarde decat de 50 numai ca Oculta Financiara Mondiala s-a mobilizat repede si a mituit cativa parlamentari si membri ai guvernului care au facut ca din invatatura lui Aristofan catre primul ministru sa nu mai ramana mare lucru; poate doar masturbarea sub patura care alta data era o prostituata de lux…

Problema este ca poporul grec nu intentioneza sa se razbune pe scoala lui Socrate… Ma tem ca ii vor aduna pe toti politicienii in alte doua institutii si apoi vor da foc „la puscarie si la casa de nebuni”…

In acest scenariu, eu incerc sa fiu neutru desi niste institutii financiare internationale care fac ASASINAT ECONOMIC cu anumite tari ( vezi marturiile lui John Perkins ) nu merita altceva decat sa-si ia inapoi praful de pe toba… Sa imprumuti o tara aflata in colaps pentru ca aceasta sa achizitioneze de la tine fregate de razboi depasite, utilizabile in caz de un nou Potop al lui Noe, mi se pare ca e pe cat de absurd pe atat de imoral.

Sa fiu sincer, mi-ar fi placut ca referendumul sa aiba loc fiindca in opinia mea, acest amalgam de interese diferite numit Uniunea Europeana nu va putea niciodata sa fie o structura benefica pentru noi atata timp cat politicile financiare au ca unic scop distrugerea cetateanului est-european… As fi de accord cu “valorile europene” in contextul in care nu l-am mai vedea pe Jeffry Franks la Bucuresti discutand cu Basescu, Boc, Isarescu si alte nulitati care se zbat intre aplicarea masurilor dure si un populism infect demonstrat prin faptul ca nici acum, dupa luni de zile nu s-a reusit implementarea legii asistentei sociale.

Eu vreau OFICIAL PIERDEREA SUVERANITATII !!! Asta vreau. Spun “oficial” pentru ca in spatele aparentei de suveranitate dansam de fapt asa cum ne canta ei, lor convenindu-le aceasta postura in care vina ne apartine exclusiv. Vreau ca intreaga clasa politica actuala incepand cu PSD – cancerul Romaniei, trecand prin PNL si terminand cu PDL si prostituatele UDMR sa dispara… Nu mai vreau stenograme in urma carora sa treneze procese de ani de zile pana la iminenta PRESCRIERE… Nu mai vreau sa vad un tigan borat – Catalin Voicu iesind din Penitenciarul Rahova si dand mana in plen cu Regele Mihai… Justitia de tip Anna si Caiafa trebuie inlocuita cu un Volksgerichtshof pentru ca altfel nu vom scapa niciodata de nemernici.

Imi e indiferent daca maine vine printul Charles sau daca importam cateva sute de politicieni mai de la nord pe care sa-i asezam direct pe scaunele de la Palatul Parlamentului fara niciun fel de scrutin. In loc de scursurile bancare, asta trebuia sa ne trimita occidentul… Nu sa ne indatoreze la maxim si apoi sa ne “sugereze” ce avem de facut.

Daca Nicolae Iorga spunea ca „Un strain poate fi un bun roman insa nu va putea fi niciodata un roman” eu imi permit sa folosesc aceasta idee atribuindu-i un sens contrar. DA ! Avem nevoie de un BUN ROMAN, nu de un ROMAN. Natia asta si-a pierdut vocatia de a mai genera conducatori, luptatori, justitiari. Ne trebuie oameni care in ultimul secol sa nu fi intors armele, sa nu se fi vandut unii pe altii si sa nu fi ridicat miliardari dupa 2-3 ani de democratie.

M-as fi bucurat sa vad cum “Troica” se linge pe bot de banii imprumutati Greciei. Consecintele immediate ar fi fost taierea raului de la radacina. Romania s-a dezvoltat pe un sistem relativ similar si cu cat caderea e mai abrupta cu atat avem sanse mai mari sa reinvatam sa apreciem MUNCA si valoarea BANULUI. Avem o crestere a datoriilor publice fara precedent si spre deosebire de poporul lui Aristofan, noi avem 20 de milioane de locuitori, nu de turisti pe an… O economie nu poate “dudui” pe specula imobiliara… Observam ca jegurile de pe coasta de est a Mediteranei, care au facut Marele Jaf din anii 2007-2008 in cardasie cu bancherii occidentali au disparut si au lasat in urma niste anomalii pe care MAFIA POLITICA nu indrazneste sa le anihileze. Intre 2004 si 2008 intrau in Romania 16 miliarde de euro (capsunari, imobiliari, telecom etc) iar astazi intra doar… datorii.

Asta nu inteleg nici grecii si nu intelegem nici noi. PIERDEREA SUVERANITATII in mod OFICIAL ar insemna responsabilitatea integrala a celor care ne vor “binele”. Imaginati-va ce ati fi raspuns daca v-ar fi intrebat cineva in 1989 : “Vrei ca de maine sa fii condus de catre nemti ?” Va spun eu : 99,9 % ati fi rasuns cu un DA categoric.

Acum suntem guvernati economic; eu vreau o guvernare politica 100 % straina ! Poporul asta de oligofreni ( de poporul roman vorbesc ) nu va vota niciodata cu cine trebuie. Pentru asta ar trebui sa existe pe liste si alte personaje decat cele amintite mai sus insa noi promovam numai mizerii. Conform ultimului sondaj de opinie, Partidul Social Democrat + Partidul National Liberal ar castiga 52 % din sufragii… Ii pasa cuiva de matusa Tamara, de Sterling, de BCR, de Petrom, de Rompetrol ??? Nu are nicio conotatie politica acest articol, cealalta tabara de escroci aflati acum la putere fiind la fel de infecta. Doar subliniez ca vitele de langa noi nu au niciun reper. Galeata, uleiul si punga de zahar pot fi argumente ale saraciei dar nu pot fi scuze.

Eu as mitui niste gropari ca sa imi faca rost de cateva sute de schelete din cimitire. Le-as pune apoi in racle pe care le-as aseza una cate una in fiecare sectie de votare: Sfantul Drumul Taberei, Sfantul Ferentari, Sfanta Colentina etc. In afara de prezenta la vot care s-ar apropia de 100 %, ar mai fi si „Frica de Dumnezeu”… Dar pe cine sa punem pe liste cand nu exista alternativa la rau ? Elena Udrea nu va putea fi niciodata Angela Merkel…

Anunțuri

Posted on 4 Noiembrie 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 97 comentarii.

  1. si noi vrem asta, bv , excelent ai pus punctul pe I, dar degeaba imi spui mie, opinia ta trebuie sa ajunga acolo unde e nevoie , aha k trebuie sa o punem in vederea tuturor oamenilor ca sa avem sustinere, eu o sa dau un mass, cu asta , haideti sa facem toati acelasi lucru sa vedem cati sunt de acord si cati nu…dupa un calcul iti spun k ne-ar iesi 75% cu da
    si o sa iti spun candva de ce doar 75%

  2. Florinele ai vocatie tata..eu sunt pregatit sa te votez presedinte daca vrei sa candidezi…))apreciez tot ce scrii si cum gandesti

    BRAVO!

  3. tavanule, tu vrei sa inlocuim executorii romani ai ocultei cu executorii vestici ai ocultei ?
    pai acei executori vestici ai ocultei oricum vad poporul roman la nivelul = „nimic”.
    executorii vestici nu sunt la fel de corupti ? nu sunt la fel de „executori” ai ordinelor ocultei ?
    de ce ?

  4. Valoarea medie a pensiilor in Europa (in Euro):

    Luxemburg (3.000)
    Norvegia (1760)

    Grecia (1620)
    Danemarca (1411)
    Elvetia (1393)
    Italia (1141)
    Franta (1108)
    Islanda (1046)
    Suedia (1060)
    Finlanda (1050)
    Austria (1026)
    Spania (877)
    Belgia (847)
    Germania (791)
    Malta (615)
    Slovenia (604)
    M. Britanie (460)
    Polonia (437)
    Cehia (390)
    Portugalia (354)
    Ungaria (332)
    Croatia (321)
    Estonia (288)
    Letonia (258)
    Lituania (220)
    ROMANIA (177)
    Bosnia (171)
    Bulgaria (145)
    Albania (55)

    P.S.

    Germania – 791 Euro

    Hi, hi, hi …’R’ ar ai dreacului de teutoni …Ptiu !…Daca nu „munceste” ……

  5. Hai ca au terminat cu Grecii (cateva zile) si incep sa-l preseze pe Berlusconi sa demisioneze. Indiferent care tara iese prima din UUU..EEE…e clar ca euro nu mai are zile multe. Imi place ca in timp ce euro scade, leul scade si mai tare: mai scoate nenea Isarescu parleala.

  6. Un partener de la o firma mare de audit remarca un lucru corect:

    „In continuare traim intr-o tara in care impozitul pe o masina este mai mare decat la o casa”

    si un comentariu legat de asta care cred ca o sa va placa 🙂

    „Si de ce sa impozitezi excesiv proprietatile? Vrei sa-l pedepsesti pe ala care isi baga banii in case si sa-l protejezi pe cel care ii tine in banca? Care este logica? In loc sa-l stimulezi pe cel care da de lucru si face treaba sa merga guvernantii ce fac? Viceversa ! Etc…”

    De aici
    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-10606945-live-text-mihai-tanasescu-fmi-romania-mai-bine-ancorata-stie-trebuie-faca.htm

    🙂 🙂 🙂

  7. Pentru ca tot vb de bank run zilele trecute stati relax ca la noi se doarme in continuare. 😉

    http://money.cnn.com/2011/11/03/pf/move_your_money_day/index.htm

    „Bank Transfer Day,” was started by a Facebook user who had heard about Bank of America’s $5 fee and posted an event on Facebook. So far, 75,061 Facebook users have said they will be attending, while 16,007 will „maybe” attend.

  8. http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/mama-celei-mai-mari-banci-din-romania-plasata-sub-revizuire-de-moodys-la-un-pas-de-retrograd.html

    bineinteles, asta nu are in vedere bolovanul activelor imobiliare umflate de la 4x in sus peste puterea de cumparare in limite umane a bastinosilor. escrocii au mizat ca le dau tzeapa tare acum la inceput, ca mai incolo le vor creste oricum salariile fraierilor si vor prinde bula din urma. se pare ca i-a prins bula pe ei mai repede.

  9. ia cititi asta:
    http://horea-m-analizatehnica.blogspot.com/2008/08/graficul-pe-care-il-vezi-in-acest.html

    adica 2 capturi: http://2.bp.blogspot.com/_SAGVotpjRnU/SKvJP8lZ0oI/AAAAAAAAAWQ/hOGgJyoSScU/s1600/o_criza_mondiala_de_proportii.jpg

    omul a facut niste calcule care la nivelul asta nu pot depasi prea mult empirismul. criza isi va atinge bottomul prin 2020. e si normal pentru ca prostimea creditata trebuie sa traga ceva pana va da valoare miilor de miliarde scoase din pixuri si aruncate in piata credit.

    • @unu, e clar ca buna ziuaca aceasta criza nuse va termina in 2-3ani … Asa cum am mai spus aici de cateva ori 2008-2018 asta e intervalul depresiei economice mondiale no.2 …. Deci 2020 sau2018 nu e mare diferenta … Cam pe acolo dautpate calculele …i diferent ce metoda sau formula sau indicatoare economice folosesti :).

      Asa ca cei care credeau ca gata repede se termina …viseaza cai verzi pe pereti ..si doar incearca sa se amageasca ….

  10. da, 2008-2018…. cel putin un deceniu

  11. uite si alta confirmare: http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/angela-merkel-europa-mai-are-nevoie-de-inca-zece-ani-pentru-a-depasi-criza-155916.html

    gunoaiele parazitare sa doarma linistite. din decembrie emobeliarele isi revine. 😀

    • Mai oameni buni, toata lumea tot zice ca RO e in criza, raportandu-se bineinteles la momentul 2007-2008. Nicidecum la „momentul” anul 0 e.n. – 2006 e.n.

      Iar framantarea mea „metafizica” este:

      nu cumva asta de acu’ e nivelul RO ? Adica nu cumva nu suntem in criza ci doar ne-am asezat acolo unde ne e locul ?

      Ma

      • Ma gandesc la gradul de dezvoltare tehnologica al RO, la numarul imens de fabrici si uzine supertehnologizate capabile sa exporte masiv, la resursele de materii prime pe care le producem, la siliconvaleiurile fara numar de pe teritoriul tarii care domina industria IT mondiala ….etc. Si nu in ultimul rand la harnicia proverbiala a romanashilor.

        Uat da fac ? Si intre tari e ca si intre familii. Daca familia lui Fritz munceste eficient si bine castiga 2000 E pe luna.Daca familia lui Papandreu doar „munceste” castiga 300 E pe luna. Paice, Papandreu e in „criza” ? Nu !

        Pai ….. Ce criza ?

        Daca fafamilia

      • incepi sa ai dileme parazitiace 🙂 cei 75% de romani cu salariul sub 350E pot munci 30 de ani pentru o garsoniera PC si la pensie vor fi fericitii beneficiari a..30-35mp de cojmelie comunista. asta e valoare unei vieti?!

        da-i dracului ca daca te pui si-i faci din lut cu paie ti-o faci singur intr-un an. si restul de 29 de ani stai linistit.

      • @Unu

        Nu ! N-ai inteles.

        Sunt doua puncte de vedere:

        1. Nivelul RO este acela de 1500 E pe luna salariu mediu national dar pentru ca suntem „in criza” suntem nevoiti sa rabdam 300 E pe luna la nivel national.

      • Sau
        2. 300 E pe luna salariu mediu e nivelul real de dezvoltare al RO . Si….gata….atat ! Nu suntem in nicio criza.

      • ah, in cazul asta varianta 2 pare mai plauzibila 😀

  12. … hmm emobiliarii se intoarce … pe eeiiii 🙂 …

    • @ Unu: nu mai , nu …. nu e vorba de asta …. Nenea Misu de la Olandezii ING stie ce zice , dar ridica doar un coltisor de covor (sub care sta gunoiul) fara sa dea si alte explicatii …. stiti cladirea BNR, nu? :)? Prin imprejurimi mai sunt copacei, asa firavi… si cum mergeam eu pe strada , o pasarica de langa BNR mi-a soptit mie ceva la ureche , dar asa mai neoficial ca oficial s-ar da toti de ceasul mortii sa nege: Romania NU va trece la euro! Romania „tinteste” aderarea la euro pentru a induce semi-fortat ajustari necesare la nivelul modului in care se desfasoara politicile publice (fiscale ma refer) in Romania … adica se imbunatateste structural, la nivel macroeconomic, pentru a deveni cu adevarat performanta si cand sa treaca la euro , in 2015, hopaaaa! … stai ca nu mai vrem ca una, ca alta…. Niste minti mai luminate de la BNR au observat comportamentul sub-primitiv din punct de vedere economic al politicienilor din ultimii 20 de ani si ce s-au gandit ei? …. de ce s-o dam cotita acum ca nu mai vrem nici noi (alaturi de cehi, polonezi, unguri, etc…) euro? zicem in continuare ca vrem pt ca statul sa se flexibilizeze si sa se ajusteze tinzand catre tinta euro-2015 si in buza implinirii faptului, dupa ce ne-am ales cu un stat flexibilizat, ajustat, competitiv, o dam cotita ….ca doar nu om fi tampiti cand vedem ce se intampla in zona euro sa ne bagam acolo …. nu intotdeauna deciziile sunt atat de transante, luate cu toporul …uneori mai e nevoie si de finete 🙂 …

      • … mari strategi astia de la BNR. Daca n-ar fi niste prosti… as fi adeptul teoriei conspiratiei… insa sa fim seriosi, nu-s decat niste securistoizi cretini care nu pricep efectele deciziilor lor la nivelul talparilor. De fapt, in comoditatea lor mononeuronala nici nu-si bat capul.

      • @AC: gresesti crunt din lipsa de cunostinte specifice de la sursa, bazandu-te doar pe ” vocea strazii” si articole din ziare …. BNR are una dintre cele mai puternice scoli de cercetare in domeniu care in prezent o plaseaza in top 3 european … nu te grabi atat de rapid la concluzii!

      • aha, si ce dracu cerceteaza? evolutia creditului deampwlea dat prostimii fara cel mai mic un simt fata de risc si fata de nivelul salariu/mp de cojmelie? atata vreme cat tara asta e pe branci cu vreo 96mld euro datorie totala, bnr e unul din tzapii ispasitori. cercetarea lor e ardere de gaz.

      • @Bancherul

        AC greseste crunt.
        Dar ne poti tu explica cum de un oarecare aristotelcostel a reusit sa prevada criza asta inca de acum 4 ani, in timp ce inspaimantatorul departament de cercetare al BNR, n-a reusit ?

        Sper din tot siufletul ca la departamentul ala de cercetare al BNR lucreaza numai voluntari neplatiti. Ca daca asa sti ca i-au mai si platit ca sa ceceteze, mai ales in 2007, 2008 …..

      • @BCA : Nu am un raspuns la ce ai scris tu.

      • @Bancherul

        Stiu ! Intrebari retorice …

        M-am convins demult de calitatea scolii de economie din Romana.

      • … „scoala romaneasca de economie”… nu exista spre deosebire de… „scoala” mea 😀

        Monetaristii BNR sunt niste comunistoizi cretini si atat.

  13. http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/pretul-apartamentelor-vechi-din-bucuresti-a-fost-pe-o-panta-descendenta-si-in-octombrie-155601.html

    … sa ma scuze autorul articolului, dar cred ca respectivul are probleme serioase … 30 mii garsoniera =)), aloooo trezeste-te domnule sau doamna, 30 mii e cel cu 3 camere …

    p.s. … poate ne spui si noua la ce ajentie lucrezi, sa o putem ocoli pe viitor

    • poate nu stii in ce tara traiesti, dar 30.000 E e o garsoniera intr-un bloc foarte vechi, fara imbunatatiri, si la un etaj superior, in bucuresti cauta si daca vei gasi una mai ieftina sa ma anunti, ca o cumpar eu!!!

      • textul e de agent… de fapt… esti agent…. ceva cu 35%, nu?

      • am fost, si ma mandesc ca nu mai sunt

      • ete, pai ce sa zica si ea, dupa ce a’ntzarcat balaia. s-a acrit strugurii.

      • @Daria: salut , Daria! Mai merge bizniz-ul sau nu? chiar daca tu ai renuntat banuiesc ca mai tii legatura cu oamenii din bransa…. si daca mai tii legatura stii cam pe ce volume se lucreaza nu? …. daca tinem noi legatura si iti fac rost – repede – de un 2 sau 3 camere, cf.1,etaj intermediar, fara imbunatatiri, in drumul taberei (jumatatea aia dinspre centru) cu 29-35.000 euro esti tu dragutza cu mine sa ma inveselesti cu un 15% din pretul de baza al tranzactiei?.. sa am si eu niste extra-cash de-o benzina, de-o tigara? ce zici? facem intelegerea? …

      • Dragul meu, bancher, hai sa te uimesc cu ceva, nu mai tin legatura cu nimeni din acea agentie, pe motiv ca nu ai cu cine lucra si inteleg perfect de ce comentam cu totii aici, sau cumva ai impresia ca am postat ceva in favoarea ajentior? Clae NU, am renuntat la acest job parazit cum spuneti voi, ca nu ai cum sa traiesti in acele conditii!!!Da! ai dar cum au toate „doamnele” la 42 de ani pe salariul copilului si pe un apartament inchiriat pe care iti iei 250 de euro…ei bine eu nu am avut aceasta sustinere in spate ca sa imi permit sa pierd timpul in care imi pot demonstra capacitaile si pot face altceva mai bun.Am lucrat acolo 3 luni si nu am avut nici ce culege ca si informatii utile pentru mine, nici ce invata.Am renuntat din motive personale, dar si din motive comune!!! BANII NEMUNCITI NU TE AJUTA LA NIMIC! crede-ma k nu fac intelegeri de gen cum mi-ai propus tu si nu ma pasioneaza, eu imi faceam doar o meserie, eram un angajat!tu in ce domeniu activezi? crezi ca in domeniul tau nu afectezi pe nimeni, nu mai fiti asa ipocriti!!! ca nu dati nimanui sa mancati si voi in domeniile voastre diversificate, castigati din ce platesc altii!!!IPOCRIZENIA ASTA cu ce faceti voi …. sincer nu o sa va ajute mult!!!! faceti ceva si lasati judecatoria asta!!! Ca daca ai fi fost inlocul meu m-ai fi inteles! Cu siguranta,imi cer scuze ca am recurs la asa insulta….nu te-am jignit in mod personal.

  14. sa vezi ce macel imobiliar o sa fie daca ne trezim de ca fapt se amana intrarea in euro dupa 2020….pentru ca aderarea in 2015 … nu cred ca mai e posibila ..asta de fapt vrea sa zica defu ING….
    indicatorii economici si situatia e fata …
    sa vezi cum se va aplatiza piata daca asa ceva va fi scos de pe gura vreunui guvernant ….” vom avea euro incepand cu 2020″…

    va fii prapad …. si toata lumea o sa tot plateasca `in euro` ca e mai bengos … 🙂

  15. adopatarea..ca de fapt Şeful ING Bank zice …bai baieti sunteti cam optimisti cu euro, … trezitiva …. euro …papa…. in 2020 …pana atunci platiti ca fraieri… cosmelii unflate si in EURO …

  16. oameni buni , in crangasi sunt 11 sedii de banci. La fel la orice statie de metrou.

    Va dati seama cati bani au facut bancile de pe urma prostilor ? un sediu banca = minim chiria + salariu 3 angajati + paznic + femeie serviciu + aparatura birou. Totul din banii fazanilor care iau azi bani ca sa dea inapoi bancii de 2-3 ori mai mult.

    Doamne prosti si lacomi mai sunt unii romani. Si culmea e cand le zici ca au cumparat ceva la suprapret si vor munci 30 nai din care 25 doar pentru profitul bancilor ei si-ar scoate mai degraba ochii decat sa admita adevarul….

  17. Curajos articol, felicitari!

    E atat de batrana chestia asta cu datoriile grecilor – ca nu au cum sa-i rapuna tocmai pe ei …

    Vor incerca de-acum la italieni.

  18. „BCR a raportat la nouă luni o rată a creditelor neperformante de 20,8% – una dintre cele mai ridicate de pe piaţă, dar pe care banca o consideră „acceptabilă”. La un portofoliu de credite de circa 12,14 mld. euro, rezultă un volum al creanţelor cu întârzieri la plată mai mari de 90 de zile care trece de 2,5 mld. euro.”

    de zecile de mii de prostalai arsi la pret de bula care inca mai au servicii nu se mentioneaza nimic. sunt curios ce se va intampla cand va sari euro la 5-6lei. vor tinde spre 50% credite neperformante. vezi cum te arde viata. nu te-a ars bnr da te arde capitalizmu.

    http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/bcr-are-la-vanzare-peste-100-de-terenuri-pentru-care-vrea-100-mil-lei-8925833

    • @Unu: nu o sa vedem euro peste 4,65-4,75 …. leul s-ar ieftini prea mult si sunt destui bani proaspat tipariti in lumea asta care sa se arunce pe monedele cu discount de valoare (ca leul peste 4,4-4,65 lei/1 euro)

  19. @Bancherul

    Eheeee ….EURO …..

    Care crezi tu ca-i va fi soarta ?
    Eu nu cred ca va disparea dar va mai avea ceva convulsii ffffffff. puternice . Tot din cauza grecilor.

    Intre a vota un plan de austeritate in Parlament si a-l implementa, e mare deosebire.

    Sa vezi tu Secera si ciocanul in actiune la Atena in momentul in care vor ajunge pensiile la 1/4 si salariile la 1/5 …..
    Bancherule, vom mai vedea „filme” cu greci.

    • @BCA: nu stiu daca va disparea , daca ar fi sa mizez as zice ca va disparea in forma in care este acum (in intervalul 2012-2014) …probabil un numar mult mai mic va ramane (intr-o prima faza) si mai apoi e posibil sa dispara … drumul mondial duce catre o moneda comuna – ceva echivalent DST-urilor (drepturi speciale de tragere-o moneda sintetica a FMI-ului formata dintr-un cos de valute) de la FMI …

    • @BCA: vroiam sa zic ca intr-o prima faza un numar mult mai mic de tari va ramane sub euro….

      • @Bancherul

        Am inteles ! Asa ma gandeam si eu. Exista o tendinta hegemonica la nivel european. Un interes de a crea un fel de SUE ca pol de putere mondial. Si mi se pare firesc.

        Ar fi rusinos sa se recunoasca esecul Euro. Mai ales de catre Germania, Franta ….

  20. Felicitari TF pentru articol, bine scris! Ca de obicei 🙂

    Spui asa: „Vreau ca intreaga clasa politica actuala incepand cu PSD – cancerul Romaniei, trecand prin PNL si terminand cu PDL si prostituatele UDMR sa dispara”

    Am citeva intrebari. Ce putem face fiecare dintre noi ca sa schimbam ceva? Cum facem sa avem o alta clasa politica, clasa care sa ne reprezinte pe noi, marea masa a oamenilor de rind, nu doar pe a „lor”? Am auzit multi romani plecati „dincolo” spunind celor ramasi „aveti conducatorii pe care i-ati votat si pe care-i meritati”. Ei au ales altfel, sa traiasca si sa voteze in alta tara.
    Stiti care cred eu ca e in continuare problema de baza a romanilor din tara? Mentalitatea nu s-a schimbat prea mult, romanul asteapta in continuare „sa i se dea”. Sa i se „dea” chiar si clasa politica. Atita vreme cit oameni ca tine, cinstiti, care pot si care vor sa schimbe ceva in bine in tara asta, nu vor intra in politica, nu vom avea cum sa schimbam ceva si nu vom avea pe cine vota, va fi in continuare „rotatia cadrelor”. Nu unul-doi, ci MULTI proaspeti, dar nu scoliti la binecunoscutele scoli de vara, „pepiniere” ale partidelor. Nu cred ca nu avem destui romani capabili, pregatiti profesional si cu BUN SIMT, care sa faca treaba acolo sus. Numai ca nu sint in politica, pentru ca se tem de proverbul „daca te bagi in troaca porcilor, ajungi sa te manince porcii”. Si atunci ajungem cu totii la aceeasi veche mentalitate, „sa ni se dea”. De unde „sa ni se dea”?
    Si aici vin cu un citat biblic, care poate are un sens mult mai adinc decit cel original: „Cere si ti se va da”. Poate ca trebuie SA CEREM MAI MULT si mai CU HOTARIRE, ca sa „primim”.

    • @nepacalita: draga mea , in politica romana nu sunt oameni cinstiti si cu bun simt – fiindca: nu au destula forta sa ajunga acolo. Nu fiindca ei pot si nu vor , ci fiindca ei nu pot, punct.

      Tu crezi ca cei cateva mii de politicieni corupti de acum ar lasa pe vreunu cinstit sa ajunga acolo ?

      Nu mai fii un fazan care spera ca lumea e cinstita si viata e usoara 😉

      • @ sdaffasd

        Parerea mea ca acei oameni cinstiti nu ajung in politica nu pentru ca nu au forta sa ajunga, ci pentru ca nu sint sustinuti. Sustinuti de noi, care vrem schimbare. E mai usoara politica strutului, de a spune nu pot, asa exista scuza de a nu te lupta.

        Cum ar fi daca la alegeri 70-80% dintre cei cu drept de vot n-am mai vota pe niciunul dintre cei cateva mii de politicieni corupti? Noi nu ii sanctionam in nici un fel, spunem ca nu se poate. Dar ce avem toti depinde de fiecare dintre noi, de alegerile pe care le facem. Eu personal refuz sa cred ca nu putem face nimic. Daca am sa ajung la concluzia asta, am sa plec si eu „dincolo”.

        Poate pentru tine sint un fazan, eu cred ca sint idealista. Prefer sa cred ca oameni pot fi cinstiti, buni, drepti. Imi face bine la psihic sa cred asa 🙂 Cit despre viata, nu cred deloc ca este usoara. Dar cred ca merita SA LUPTI pentru a avea o viata mai usoara si mai frumoasa.

    • @ Nepacalita

      Alina, imi permit sa ma folosesc de o fraza a lui Nicolae Iorga al carei sens il voi schimba in totalitate…

      Un strain poate fi un BUN ROMAN dar nu va fi niciodata un ROMAN BINGO ! Asta ne trebuie !!! Desi marele Iorga o spunea din patriotism, eu o spun cu sentimentul ca nu vad niciun roman care poate schimba ceva. EU vreau un BUN ROMAN, nu un ROMAN.

      Se pare ca natia asta s-a imbolnavit iremediabil si nu mai poate da conducatori, politicieni si justitiari. Trebuie sa reinvatam sa traim de la oamenii care in ultimul secol nu au intors armele, nu s-au vandut unii pe altii si nu au generat miliardari in cativa ani de democratie…

      • Florin, hai sa-l gasim atunci pe acel BUN ROMAN, pe care sa-l aleaga o natie intreaga, care sa ne reprezinte si sa faca ceva pentru noi.

        Ce am scris mai sus nu era o critica la ceea ce ai scris, ci doar o durere a mea referitoare la apatia generala a romanilor din tara. In lume se produc schimbari, iar noi stam „linistiti la locurile noastre”, asa cum ne-a ordonat tovarasul Nae la mitingul din ’89.

        Un organism bolnav ca sa traiasca trebuie sa se lupte cu propria boala pentru a o invinge.
        Daca natia noastra s-a imbolnavit iremediabil atunci poate ca trebuie sa moara, ca sa renasca din propria cenusa, precum pasarea Phoenix. Sau poate ca inca nu a ajuns cutitul pina la os ca sa „explodeze mamaliga” inca o data. Dar care cred ca va ajunge curind, impins de vremurile actuale, cind noi, ca natie, vom fi fortati din nou sa alegem. Daca schimbarile la noi nu se pot produce decit prin socuri, atunci cum facem sa-i aplicam natiei bolnave niste socuri electrice pentru a reveni la viata? Asta intrebam de fapt. Ce facem? Tu faci ceva prin acest blog, duci o lupta asa cum poti. Trebuie sa avem fiecare lupta noastra, dar e nevoie de mai mult decit citeva persoane care se lupta cu morile de vint. Nu exista organizare, nu exista unitate, nu exista lideri, cum ai spus. Dar cum facem sa-l avem pe BUNUL ROMAN? Si eu il vreau pe bunul roman. Indiferent ca e neamt sau… gaina :). Dar trebuie sa-l „cerem” pentru a-l avea. Avem nevoie de fapte, de lucruri concrete. Sau, mai e o varianta, sa ne lasam in voia sortii… Ne lasam pe noi, generatiile sacrificate pe altarul democratiei originale romanesti, dar sintem raspunzatori pentru generatiile care vin dupa noi, copiii, nepotii nostri. Pe ei cui ii lasam si cum ii lasam?

  21. pentru Daria, mai sus …. pretul acceptabil (zic acceptabil pentru situatia noastra actuala – nu neaparat corect, corect este muuuuuuuult mai mic doamna) este aprox 10 mii euro / camera, deci 10 mii garsoniera .. 20 mii 2 camere … 30 mii 3 camere etc, evident cu mici variatii in functie de ce ofera in plus imobilul …. si daca dumneata (ca defapt ca si restul populatiei) – ai fost intoxicata de HOTIII si NENOROCITII din sistemul imo-bancar in a crede ca marul putred din cosmelie chiar valoreaza de cateva ori decat ar fi normal, asta nu inseamna ca nu trebuie sa ne deschidem ochii si sa aruncam o privire in jurul nostru. Evident vorbim de preturile din zonele bune, orase mari … caci daca va uitati in zone fara interes sau uitate de lume, orase mici etc, o sa vedeti ap. 2 camere la 15 mii prin ajentie (si exemplele sunt multe), deci real proprietarul cerea mai putin, ca doar trebuie sa pape si burta ajentului ceva nu….

    • @fainis, concluzia e ca a doua cadere imobiliara din romania va avea loc cat de curand si NIMENI nu mai poate face ceva sa o evite … suntem prea bananieri sa nu fim maturati de falimentele statelor mult mai puternice care ne vor trage in jos exact ca o salupa linga un titanic care ia apa …

      exact asa e romania ..si alte state mai mici… sunt trase in jos din cauza scufundarii titanicului .. 🙂

      si nu e doar UNU ..prin jur sunt vro 4 care au luat apa …
      PIGS … 🙂

      asa ca lasati aberatiile …

    • VORBESTE SI TU CU UN ARHITECT SA-TI FACA EVALUAREA UNUI APARTAMENT ASA CA IDEE SI MAI VORBIM DUPA CE VII CU ARGUMENTE NU CU TAMPENII CA NU VINZI ROSII LA COLTUL BLOCULUI!!!! DACA ESTI TU ASA EXPERT IN PIATA IMOBILIARA, CA VAD CA IN AGENTII ESTI PROFI!!!

      • De cand se ocupa arhitectii de evaluari la apartamente?
        curand, foarte curand 10k/apartament in bucuresti o sa fie realitate … e drept ca vor fi ceva etape de trecut.

      • iti recomand sa intrebi la waw arhitects, se ocupa ai sa vezi si ink odata o sa te surprind asta k nu ai incredere in dezvoltator, mai ales intr-u ajent imobiliar care vb toata ziua cu un propietar si stie pretul de vanzare!!!

    • NU PAPA BURTA AGENTULUI, PAPA BURTA DIRECTORULUI, NU TE-AI PRINS?

  22. O alta ceata de disperati KIWI care nu mai au clienti :

    http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/anca-bidian-imobiliarele-vor-ajunge-la-preturile-din-2008-bine-ar-fi-nu-intr-un-an-ci-in-10-15.html

    Pot sa stea linistiti, ca pana o sa creasca preturile ca in 2008 adica in vro 10-15 ani .. firmulitza aia o sa fie de mult in faliment … 🙂

    ce disperati…

  23. oameni buni , dar bosorogii care tot vand coteturi comuniste la pret de apartamente in dubai , ei ce mama lor fac cu banii primiti ?

    Unde naiba baga aia banii , nenorociti lacomi ce sunt. A luat orice analfabet muncitor in fabrica cu 5 mii lei comunisti un apartament si il vinde cu 60 mii euro.

    Unde sunt banii bosorogilor care au apucat sa vanda la suprapret ?

    • BOSOROGII AIA AU PLECAT IN TARI CU APA CALDA SA ISI TRAIASCA BATRANTEA IN LUX… o sa traiasa cat mai au mult mai bine decat au trait aici toata viata …

      acolo sau dus banii.. bosorogii au prins schema ..vinzi aici cat mai scump ca sa poti sa iti permiti acolo ceva cat mai bun … si sa ramana si de masina mica … ca naravu ////\

    • @ sdaffasd

      Eu zic ca nu e cazul sa cadem in capcana asta a superficialitatii. „Bosorogii” care cer 60.000 pe locuinta vad anunturile parazitilor societatii – agentii imobiliari, vad indicele prostituatilor IMOBILIARE PUNCT RO, vad pretul dezvoltatorilor si vad cat „da statul” prin Prima Casa.

      Sunt neplacut surprins de faptul ca cititorii blogului meu nu sunt in stare sa faca diferenta dintre un om simplu cu repere limitate si o structura mafiota care induce aceste valori abracadabrante…

      Va propun sa reinvatam sa gandim inainte de a judeca !

      Cele doua tabere nu sunt proprietari versus neproprietari ci MAFIA POLITICO-BANCAR-IMOBILARA versus cetateanul de rand.

      Daca un cetatean care vinde o garsoniera cu 30.000 va lua de la banca 15.000 pt diferenta aferenta unui apt. cu 2 camere, atunci cand ar vinde aceeasi garsoniera cu 20.000 ar mai lua doar vreo 7.000 pentru diferenta respectiva 🙂 Ce simplu este mecanismul, nu ? Nu vinde nimeni o casa ca sa stea cu chirie !!! Cu cat sunt mai scumpe proprietatile, cu atat mai multi bani vor imprumuta oamenii de la banci.

    • un apartament cu 4 camere (85 mp net) in zona buna (dar pretul era acelasi in berceni, drumul taberei, pantelimon sau titan) in bucuresti in 1980 costa oficial suma de 160K lei, platindu-l in rate la banca (si pe vremea comunismului se lua credit de la banca si se garanta cu ipoteca) plateai in final mai mult de 200K lei (dobanda oficiala era de 6% la imprumuturi pt case – asa se spunea atunci).
      in 1980 salariul mediu era 3000 lei.
      era foarte ieftin comparand cu salariul mediu al unei familii (160K:57K=2.7) caci in NA un raport de 5 se considera o medie istorica si ieftin.

  24. … asteptam cu drag, si a 3-a cadere imobiliara :d

  25. Gibbone cel Aspru

    Nu exista „banii bosorogilor” care vand cotete la 60.000E. Banii astia ajung de cele mai multe ori la copiii lor care-si cumpara cate o masina, mai rar construiesc ceva dar in special cumpara alte cotete, mai mari si mai scumpe, la care mai fac un extracredit.
    In final totul ajunge la banci.
    Asta e spirala tembelismului romanesc.

    • neah, in final banii ies pe usa de la granitza, pentru ca tzara asta nu prea produce nimic. totul se importa: plasme, masini, mobila, vacante exotice. la final vom fi o tzara plina de credite si fara nici un ban. gratie politicii de cercetare a BNR-ului care a acceptat jmenul specula si facutul banului prin nemunca. banii nemunciti cum vin asa se duc.

  26. … florine, vorba ta e aur pur, jos cu mafia … ______ hotilor … intr-adevar, nu sunt putini cei care vand un imobil pentru a lua altul, si aici sunt tineri – care incep cu garsoniere – ca de, de unde lovele la tineri, apoi trec la apartamente ca doar se inmultesc :d, in schimb bosorogii de mai sus dau cosmeliile lor si impart banii la ai lor, sa aibe si pitipoanca bani de audi si bmw, ca doar a luat bac-ul, ups, s-au nu =))
    Pe scurt, hotia trebuie oprita, robinetul nenorocitilor trebuie oprit, usor usor, apoi hotii care luau mia de euro pe tranzactie vor trece la munca in piata, ca doar s-a terminat distractia in imobiliare.
    Este cat se poate de clar ca ne impartim in 2 tabere, hotii din imo-banca (vina lor e evidenta) si populimea (vina lor e ca sunt prosti :D, asta e!) – and round and round we go 😀 – si sa nu imi spuneti ca, vezi doamne nu aveam unde sta si trebuia sa cumparam la pretul ala – ca nu va cred.
    Dragii mei, de mici copii am fost invatati sa ne ferim de drac – personajul acela malefic care te indruma – hai sa-ti dau virgine si miere, si tu iei – apoi ca drept rasplata pentru fapta ta – te arde in cazanul cu zmoala pe veci – mai nou GHETEA ne arde 30 ani =))

    • „Este cat se poate de clar ca ne impartim in 2 tabere, hotii din imo-banca (vina lor e evidenta) si populimea (vina lor e ca sunt prosti , asta e!) ”

      fainis, te rog spune-mi si mie in ce jumatate esti tu. dar sincer, atat cat poti tu sa fii.

      vedeti ceva rau ca parintii/bosorogii vand apartamente si dau bani/banii copiilor ? poate cei care nu fac asta sa ajute copii sunt mai de admonestat.

  27. .. avenirv, eu la show-ul imo. din 2007-2008, am fost spectator, front row, popcorn cald si multa bere, si m-am amuzat copios la circul „ia fraiere la pretul asta, ca numai apuci”, din distributie in rolurile principale smecherii care vindeau si prostii care cumparau 😀 (la astea 2 tabere m-am referit) – si daca vrei neaparat un raspuns, eu am fost „prostul” care NU a cumparat 😀 – si ma bucur enorm. Intre timp am strans cureaua, ca multi altfel, si am asteptat – sa se termine show-ul. Tu chiar crezi ca nu aveam si eu, si altul, nevoie de locuinta atunci – cu siguranta, dar am asteptat, fara sa stim ce se intampla, am strans si am asteptat pana in ultima secunda, exact ca acel condamnat la moarte care asteapta gratiere pana in ultima secunda, acuma e timpul nostru .. a celor care au muncit si au strans un banut sa isi faca un camin din banii lor nu al bancilor ….

    P.S. – atentie ca s-a spus ironic „bosorog” la cel care gandeste si face exact cum am spus, eu si altii mai sus, .. am povestit chiar dintr-o faza reala, in care discutia se tinea ceva de tipul: „da domne sa apuc sa dau la un fraier cosmelia la xxxxxxxxx euro, sa iau si la progeniturile mele cate o limuzina” – in categoria bosorigi intra populimea care a achizitionat de la regimul comunist o cosmelie pe 2 lopati de carbuni si 5 pereti dati cu var la sediul partidului.
    Draga coleg de blog, explica-mi si mie te rog: cand statul va da medicilor ilustri, inginerilor si doctorilor care au invatat si muncit o viata macar un loc decent in care sa locuiasca? Iti spun eu cand – NICIODATA, acesti oameni muncesc pe salariu minim, in schimb nenorocitii cu 4 clase (sa ma ierte multi, dar asta este!) din sistemul PUTRED imobiliar si bancar au renumeratii cat 10 vieti de doctori si ingineri (aia care mai muncesc)

    NU contest ca sunt parinti care se gandesc si la copii lor, sau oameni decenti si constiti care muncesc o viata – dar aia nu fac specula, aia daca au ceva de lasat la copii lasa munca lor si casa lor. In oameni cinstiti si onesti sta intreaga speranta a noastra pe viitor – sa apreciem munca nu specula … abia atunci vom avea vreo sansa ..

    • inseamna ca nu am inteles eu ce inseamna „Este cat se poate de clar ca ne impartim in 2 tabere” (adica „NE IMPARTIM” nu „SE IMPART”).
      eh, cuvintele poate nu au intelesul/valoarea pe care o cred eu.

      fainis a zis:

      „Draga coleg de blog, explica-mi si mie te rog: cand statul va da medicilor ilustri, inginerilor si doctorilor care au invatat si muncit o viata macar un loc decent in care sa locuiasca? Iti spun eu cand – NICIODATA”

      si eu sunt de acord ca statul sa nu dea nimic.
      de ce statul ?
      de ce nu ei sa castige bani si sa-si cumpere ?
      de ce sa lucreze la stat ?
      pai ne intoarcem la comunism/socialism ?
      nu reusesc in tara ? lumea este mare si daca in alta parte este mai bine atunci viata se poate continua in alta parte. si oricand se pot intoarce.
      DAR NU STATUL trebuie sa le „dea”.
      aceasta-i parerea mea definitiva.

      • … statul sa propteasca preturile in beneficiul parazitilor. 😀

      • @ avenir: locuiesti in usa sau canada?

      • IN ROMANIA!!!! DE CE INTREBI, TI SE PARE CA NU VB BINE ROMANESTE?

      • GM, scuza-ma ca am intarziat.
        pai locuiesc pe acolo pe unde mai gasesc de scos o paine. cam 80% din timp in state si canada, restul prin europa si vin destul de des prin romania. ma gandesc sa mai petrec timp si prin asia.
        nu lucrez in invatamantul subventionat de guverne, nu sunt functionar de stat, nu sunt pe traiectoria unei cariere. imi port singur de grija.

  28. … culese de prin popor:

    citez:
    „Exista inca multi batrani care locuiesc in apartamente vechi, pe care nu au dat practic 2 lei ci le-au primit de la stat, drept rasplata ca au facut ce le-a zis Ceausescu (si au renuntat la cojones). Aia o sa moara in curand, sau cativa o sa devina mai destepti si o sa se mute la tara. Nu o sa mai creasca preturile la apartamente, pentru ca… nu sunt bani. E simplu. Asa ca preturile mai mult ca sigur or sa mai scada. Eu nu zic asta pentru ca astept sa cumpar ieftin ceva, ci pentru ca asta e cel mai probabil scenariu. Un lucru de mentionat, daca blocul e la 10-20 km mai departe, conteaza fix 0 pentru oricine. Exista masini in ziua de azi si transport in comun, asa ca blocurile de acum 50 de ani pot sa inceapa sa se prabuseasca zic eu.

    sau:

    „hahaha.cat de debil sa fii sa dai mii de euro pe getourile noastre gri,nicaieri in lume si sati si amanetezi toata viata la banca maxxxx pretul unui ap ar trebui sa fie 50mii lei nu eurooooo parca noi castigam in eurooo,PRETUL unui apart este dat de maii multe componente ….dar romanul viseaza cai verzi pe pereti la fumdul pamantului miiiii de euroooooooooooooo…..vise placute:))))

  29. … si cireasa de pe tort …

    citez:
    „am vandut anul trecut apartamentul din b cu 65mii euro la niste prapaditi de tineri care credeau ca au facut afacerea vietii lor (evident, prin Prima Casa). Intre timp m-am mutat la tara, mi-am ridicat o casuta de 40mii euro (cam 160mp, masardata). Am luat un tractor, ceva pamant si vreo 30 de capre. va spun sincer : de 5 luni nu m-am atins de pensie si in toamna vreau sa mai iau vreo 5 hectare de pamant. e munca, dar si satisfactie

    …. no comment ……..

    • normal… cei care au fost prinsi in hora datoriilor pe 30 de ani o sa danseze pana la pensie ..cei care vor putea ..restu o sa isi dea seama ca au fluat tzeapa vietii si o vor lua de la capat ..altii sau reorientat si au de castigat … iar cei putini care au strans … astept a doua cadere imobiliara odata cu aplatizarea econoomiei mondiale pana in 2018-2020 …

      cei care aveau sperante ca trecem la euro in 2015 … vestea nasoala e ca sunt foarte mici sperantele …poate prin 2017 …cel mai fericit caz cand se va vedea luminita iesirii din depresia nr. 2 ….mondiala …

    • Eu cred ca asta e solutia de fapt, intoarcerea la pamint. Acolo sint resursele noastre. Daca avem grija de pamint, el ne va hrani, nu ne va lasa sa murim de foame. Cine mai are inca „la tara” nu va muri de foame. La oras sintem dependenti de preturile de la piata si de la hipermarketuri ca sa mincam. Cit ne cer, atita le dam si mai mincam si porcarii pline de chimicale, si alea nici macar romanesti, ca de, sintem piata buna de desfacere pentru rebuturile lor. Vin vremuri grele. O sa vedem citi o sa-l dea naibii de oras si se vor duce la tara, la aer curat si mincare sanatoasa. Si la multa munca, dar vor munci pentru ei, nu pe nimic pentru niste straini care-i trateaza ca sclavi. Si n-or sa fie numai oameni in virsta cei care se vor muta la tara. Se vor intoarce si cei tineri, care au plecat crezind ca orasul le va da lapte si miere. S-au terminat laptele si mierea de la oras. S-au terminat laptele si mierea din Spania, Italia. Se vor intoarce si capsunarii. Tot la tara. Paminturile stau pirloaga, cind altii fac din desert raiuri de verdeata. Orbii de noi, nu vedem unde sta bogatia tarii noastre, am ajuns sa fim sclavii strainilor pe nimic. Bine ca s-au apucat chinezii sa faca agricultura la noi, ca noi nu sintem in stare. Daca nu deschidem ochii, o sa fie prea tirziu. Deja sintem aproape toti sclavi in propria noastra tara. Pamintul si agricultura s-ar putea sa fie ultima speranta pentru noi.

  30. o palma peste boturile jegurilor imobiliare sau o alta tzeapa?

    http://www.money.ro/cel-mai-inalt-bloc-de-locuinte-din-sibiu–500-euro-mp_1147696.html

    daca va ajunge la final proiectul, toate gunoaiele imobiliare care au scris prin presa ca nu se poate constui si vinde sub 7-800E/mp ar trebui executate in public (metoda glontz intre felinare) pentru a servi drept model altor escroci care vor sa minta si sa manipuleze.

    • UNULE,
      linkul este interesant dar vezi ca cei de prin sighii zic ca ala este un tip care a mai dat tzepe imobiliare (carpatina ?!).
      de ce tu faci reclama unor imobiliari care poate sunt josnici ?

  31. Oameni buni… Tind sa cred ca avem de ales de fapt din mai multe rele. De ce zic asta? Pentru ca stiu cum este si prin alte locuri.

    De fapt nu stiu cum as putea sa le compar ca sunt culturi diferite si libertati diferite. Cateva exemple:

    La noi in Romania precum si la greci fac referendum-uri macar asa de ochii lumii. In Germania poporul voteaza o data, dupa care guvernul face treaba fara sa mai consulte alegatorii. Daca se ia o decizie nu se discuta ci se executa.

    De ce credeti ca acolo in vest se respecta linistea vecinilor, nu dau blana pe autostrada si nu parcheaza decat acolo unde au voie (nu ca la noi in bucuresti oriunde)? Foarte simplu.. Pentru ca acolo te educa prin pedeapsa, adica te arde cu amenda. Prima data o platesti si apoi faci contestatie. La noi te imprietenesti cu politai-ul si ii dai dreptul, faci contestatie de cand scrie hartia si te consideri smecher cand profiti de alta persoana (pentru ca te-ai descurcat). Aceeasi chestie e valabila la obtinerea de autorizatii, etc.

    Dupa cum ziceam si mai sus va trebuii sa alegem un rau ca sa ne fie mai bine. Oare voi ce ati alege?

    • ironia sortii, stirea mi-e flancata de un banner de la magazinu de case – garsoniera colentina 65k 🙂 sa vedem cat mai rezista jmenarii si pretentioseniile.

  32. scz cred ca am rasp aiurea

  33. Clar* scrie la incepulu celei dea 2 a fraza, scuze!!!

  34. Cine ma ajuta sa imi ridic o casa din chirpici.Se lasa cu chermeza 😀 Am exemplu aici:
    http://www.gandul.info/reportaj/ultimul-racnet-casele-chirpici-940538

  1. Pingback: “Jurnalul lui Kathy” e in top 100 « Jurnalul lui Kathy

  2. Pingback: Aristofan si referendumul grec | Locuinta Mea

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: