Specula Residence


 

 Cine a trecut in acest week-end pe la Sala Palatului si a vazut parcarea plina, ar putea cadea in capcana imobiliarilor care vor aparea cu comunicate de presa in zilele urmatoare.  Cum vor suna acestea ? Ce, inca nu v-ati deprins cu jalnicele minciuni de dupa orice targ imobiliar post-BOOM ? 

 “ Targul Imobiliar Project Expo a fost un real succes.  S-au semnat zeci de precontracte si s-au stabilit sute de vizionari…  Putem spune ca piata imobiliara incepe sa se dezghete iar clientii au inceput sa inteleaga ca s-a ajuns la minimul istoric… 

Eu am fost la targ sambata putin dupa pranz ca sa iau pulsul evenimentului in intervalul orar cu cea mai mare prezenta.   Am vazut multi tineri, dar spre surprinderea mea, cu toata ofensiva mizerabila pe care au lansat-o bancile in ultima luna vis-à-vis de garantiile “Prima Casa”, cuvantul de ordine era CUMPATAREA, nu DISPERAREA.  Explicatia e simpla : prostii despre care va vorbeam in articolul precedent s-au inghesuit sa cumpere locuinte vechi pentru care proprietarii s-au aratat mai flexibili in timp ce dezvoltatorii se agata de cele 60.000 de euro care reprezinta plafonul maxim al pomenii guvernului BOC pentru mafia Bancar-Imobiliara. 

Fata de preturile din 2010, diferenta este de 5-7 % si nu poate influenta decizia cumparatorului.  Vorbim de aceleasi monumente ale prostiei construite in 2007-2008 la preturi de specula ordinara  pe care dezvoltatorii inca mai vor profit. 

O doamna de la Metropolitan Residence ( proiectul situat la marginea Bucurestiului pe Soseaua Oltenitei DN 4 ) incearca sa isi ascunda apatia si face un ultim efort sa se ridice de pe scaun pentru a-mi da cateva informatii.  Aflu ca sunt ocupate 80 % din locuinte si ca deja s-au vandut 3 unitati la targ…  Fac si eu pe prostul si ii spun ca observ “dinamica pietei” si nu ma indoiesc de adevarul dumneaei…  Poate mai aflu cate ceva  🙂

   “ Au mers la vizionare si au dat deja avansul, sa stiti !”   La cativa metri era standul Bancii Comerciale Romane si m-am gandit ca e posibil sa fie adevarat.  Cred ca la cat de disperati sunt crocodilii astia umflati de bancheri sa inghita ce a mai ramas din garantiile “Prima casa”, e posibil sa plateasca si taxiul, si o masa la restaurant doar, doar sa semneze contractul pe 30 de ani cu sclavul creditac.

Cei doi iepurasi de la standul “Greenfield” pareau sa exprime cel mai bine starea de spirit a dezvoltatorului…   In conditiile in care garsonierele au ramas 60.000 de euro iar un apartament cu 2 camere – 90.000 euro,  e posibil ca morcovul cu care icerca o domnisoara sa-l trezeasca pe un urecheat, sa fie chiar de la fundul domnului Popp…  

Norocul meu a fost ca imediat am ajuns la reprezentantii lui Negoita ( da, personajul ala cu datorii la fisc – vicepresedintele Partidului Social Democrat, cel care a construit vreo mie de apartamente fara TVA ).  Vrand sa aflu ce inseamna conceptul “All Inclusive” pentru un apartament cumparat in complexul Rin Grand Residence, am pus cateva intrebari.  Evident, iar o minciuna ordinara; orice om deprins cu neologismele astea provenite din limba engleza stie ca “all inclusive” presupune anumite servicii de care beneficiezi achizitionand un anumit bun.  In cazul de fata, achizitionarea unui  apartament “all inclusive” ar trebui sa insemne acces GRATUIT la sala de fitness, la piscina etc…  Nu am auzit pana acum de “all inclusive” cu abonament separat.  Ba, mai mult decat atat, consilierul de vanzari s-a exprimat ca “e probabil” ca accesul locatarilor sa fie mai ieftin…  A fost totusi simpatic atunci cand a gasit argumentul forte pentru a-mi demonstra totusi MARELE  AVANTAJ :  “Dom’le, poti sa iesi din apartament in halat de baie si sa mergi direct la piscina… te simti ca in concediu “  🙂   “As prefera in slip”, i-am raspuns eu…   Ar fi totusi interesant sa locuiesti intr-unul din cele mai urate hoteluri din intreaga lume care seamana cu o PUSCARIE  🙂  :

http://www.zf.ro/companii/rin-grand-intr-un-top-a-celor-mai-urate-15-hoteluri-din-lume-din-cauza-asemanarii-cu-o-inchisoare-8087123

Apoi am traversat Bucurestiul de la est  la vest si am ajuns la proiectul  “Militari Residence” care era reprezentat de o… revista .  Si aici sunt ceva scaderi de preturi insa nesemnificative iar imobilele par a fi mai degraba camine studentesti. Sa nu mai vorbim de “locatia” de langa Metro Militari…  Decat sa ma mut la capatul orasului intr-un cotet de calitate proasta mai bine mai merg cinci kilometri ( pentru care de acolo mai am nevoie de tot atatea minute cu autoturismul personal ) si imi construiesc in regie proprie o casa pe pamant …  Fara inundatii, fara batai in teava, fara sa stiu de cate ori pe luna fac vecinii sex… 

In rest – proiecte pe hartie sau blocuri ajunse pe la etajul 2 cu termene de finalizare demne de povestile de adormit copiii in lipsa finantarii… Relatia actuala dintre banci si dezvoltatori poate fi comparata cu ruptura dintre IRI si MONI. Nu mai exista PREZENT ci doar un TRECUT mincinos de reperele caruia nu pot scapa nici unii nici altii. Fantoma compromisului echivalent cu vanzarea sufletului care poate aduce fericirea…  

Oricum, pe cei care nu au reusit sa ajunga la acest eveniment, ii asigur ca nu au pierdut nimic…  Domnul Nimrod Zvik de la Be Igloo nu a mai adus femei goale… De fapt nu s-a prezentat deloc pentru ca protesteaza impotriva faptului ca guvernul BOC nu mareste garantia “Prima Casa” ca sa poata si el sa vanda apartamentele cumparate in scop de specula in perioada de BOOM.  Pregateste o noua strategie; am aflat pe surse ca la urmatorul eveniment va aduce baieti  🙂   

P.S.   Mafia Bancar-Imobiliara s-a plans redactiei “anuntul.ro” in legatura cu publicitatea  blogului meu si i-au amenintat pe cei de acolo ca le vor sabota afacerea, ca nu vor mai promova nimic prin intermediul lor…  Din fericire, cele aproximativ 200.000 de accesari ale “tavanuluifals” i-au determinat pe multi cumparatori sa se gandeasca de doua ori inainte de a-si semna sentinta.  Eu le multumesc celor de la www.anuntul.ro si ii asigur ca in curand “pretul conform grilei notariale 2011” va deveni un REPER  AUTENTIC. 

Posted on 20 Martie 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 20 comentarii.

  1. Erau unii care au in plan sa construiasca un bloc langa statia de metrou Mihai Bravu. Incercau si ei sa amageasca fraieri care sa cumpere din faza de proiect.

    Oare or mai fi multi fazani care sa sa dea bani pentru un bloc depre care nu stiu daca va mai fi terminat? 😉

  2. Bravo, sa te ajute Dumnezeu, si sa fii sanatos. ai ajutat pe multi cu ideea ta, cu aceste anunturi. BRAVO !

  3. Deja Antena1 a trambitat pe la jurnal… „Piata imobiliara incepe sa se dezghete”. Dezvoltatorii „spera ca vor vinde cu 20% mai mult” pe fondul „cresterii veniturilor din 2011”. Nici nu mai conteaza ca urmatoarea stire era despre efectele scumpirii carburantilor. Logica si bunul simt palesc in spatele unui anunt comandat.

    Normalitatea si decenta au ajuns la minimul istoric, asta da…

  4. Bravo TF ai facut si faci ceva foarte curajos: deschizi mintile oamenilor care sunt aburite de publicitatea mincinoasa a Mafiei Imobiliar Bancare

  5. TF, am si eu o curiozitate: de ce ai fost la acel targ imobiliar daca, asa cum ai declarat in dese randuri, momentan nu ai nici un interes imobiliar (ti-ai facut casa, etc) ? E foarte frumos faptul ca te implici mult in „lupta” asta pe care o duci, dar de ce ai vrea sa dai nas in nas cu cei pe care-i tot hulesti pe blogul tau ?! Daca n-as avea nici un interes in zona imobiliara, eu as face orice altceva cu timpul meu liber decat sa-l petrec printre mizeriile alora de la targ.

    • @ X

      De regula, domnule X, atunci cand incep o treaba nu imi place sa o las neterminata… Am considerat ca cele cateva sute (in week-end sunt mai putin de o mie) de cititori care acceseaza zilnic mediul meu de informare merita o ora de implicare. Chiar saptamana trecuta am rambursat anticipat (partial) un credit pe care l-am luat de la banca in urma cu putin timp pentru finalizarea locuintei in regie proprie… Eu am fost la targ asa cum merg la o piesa de teatru (absurd, evident).

      Pentru mine, conditia de „ghimpe” in coasta bancilor, dezvoltatorilor, agentilor imobiliari este dincolo de orice interes personal… Albert Camus construieste un personaj in „La peste” – ziaristul Rambert – care in timpul molimei, are o atitudine demna de urmat… citez : ” Am crezut totdeauna ca sunt strain de acest oras si ca nu am nicio legatura cu dumneavoastra. Dar acum, cand am vazut ce am vazut stiu ca sunt de aici, indiferent daca vreau sa nu. Povestea asta ne priveste pe toti…”

  6. Eu am vrut sa imi cumpar un ap in Avangarde Rezidential care este in Prelungirea Ghencea, aproape de Domnesti. Am vazut pe net proiectul care arata super,la parter erau gradini, f. tare.
    A fost greu sa obtin o intalnire cu un agent imobiliar pt ca se dadeau f ocupati.
    Primul cu care am vorbit mi-a spus ca nu accepta credit.
    Al doilea mi-a spus ca accepta credit, dar sa il sun cu doua ore inainte de amerge ca sa fie acolo.
    L-am sunat pe la ora 10 si am stabilit pt ora 14.
    Surpriza a fost mare , cand am ajuns acolo nu era, tel era inchis , iar un muncitor pe care cu greu l-am gasit mi-a spus ca baietii sunt peste drum la
    carciuma. Am plecat bucuroasa ca nu l-am intalnit pt ca ce am vazut acolo nu swemna deloc cu pozele de penet. Erau doua blocuri , cred ca vreo 20 ap, aproape toate goale, casa scarii f ingusta ca atat am putut sa vad.In afara de asta marele ansamblu se afla in camp, sunt doua turnuri de la ceva uzina parasite, in rest

  7. Tavane esti un roman cu care m-as mandri oricand

    Nu renunta, oricat de multi naivi n-ar asculta

    Cine are urechi va asculta si cu ceva rabdare se vor multumi apoi

    ceilalti, din pacate … vor fi sclavii sistemului mafiot

    Multa sanatate!

  8. In rest numai camp, deci nu va lasati inselati de pozele de pe net, in teren e jale.
    Imi cer scuze pt greselile de ortografie l-am trimis din greseala fara sa apuc sa il corectez.

  9. bun noul format. articolele vechi sunt usor accesibile si citibile 🙂

  10. Nota 10! Pe mine m-ai convins. De un an si jumatate stau cu banii intr-un cont, de un an de zile citesc blogul tau si stau inca in stand by 🙂 Banii pierduti pe chirie in tot acest timp, sunt putini fata de procentul cu care au scazut imobiliarele si…inca mai astept. Multumesc si succes in continuare!

    • cred ca ai sa ramai cu banii in cont sa-i dai pe chirie…te asteptam cu inima deschisa…si portofelul sa-l ai la tine…acceptam doar cash:D:))

      • @ eu

        Dupa ce m-ai injurat pe „Capital.ro” vrei sa strici si pe aici atmosfera ? Nu imi spune iar ca esti patron de agentie imobiliara si eu doar un paria…. Asta stiu, vino cu ceva nou !

  11. Felicitari si nu renunta la acest „manifest”.
    Conteaza foarte mult pentru noi sa fie cineva care are curajul, timpul si mai ales rabdarea de a echilibra balanta si mai ales de a o indrepta in favoarea OAMENILOR care cu greu reusesc sa faca ceva in tara asta!!!

    Multumesc!!!

  12. Preturi mai ieftine la locuinte pe malul Mediteranei

  13. http://www.iliaspapageorgiadis.ro/index.php?section=blog&cmd=details&id=1260

    Citez din articol: „Cererea in Romania este inca slaba. Fara „Prima Casa”, preturile ar fi la jumatate fata de cele din prezent.”

  14. Am avut si eu intentia sa merg la targ sa vad ofertele.Eu ma gandesc la o casa sau vila dar nu mare,ca sa nu ma indoaie intretinerea. Nu vreau sa cand in ispita de-a cumpara o casa mare si apoi sa fiu disperata ca nu am bani s-o intretin, mai ales iarna.Dar ce sa vezi. NU MAI VREAU IN RUPTUL CAPULUI SA CUMPAR. Nu mai are asa mare importanta pretul cat mai mult SIGURANTA. Dupa nenorocirea de la japonezi ,multa lume a inceput sa faca analize asupra modului cum sunt construite imobilele. Cred ca tot ce a fost construit dupa 1990 a scapat de sub controlul calitatii si sigurantei. Multa lume care a vazut in fata ochilor doar imensa suma de bani pe care ar fi primit-o si care i-ar fi scos din foame pe el si 3 generatii viitoare, nu a ‘mai bagat ‘de seama cat de corect au fost construite aceste imobile.Toti constructorii vor ‘sa-ti ia ochii ‘cu fel de fel de culori si finisaje iar in interior numai Dumnezeu stie .
    Eu va sfatuiesc, chiar daca aveti bani si v-ati permite sa cumparati sa nu faceti greseala sa cumparati case contruite dupa 2000 si care acum sunt goale.Asta este parerea mea.Din interes, in tara s-a introdus atestatul termoenergetic(daca asa s-o numi) Eu as spune ca ar trebui sa se introduca un atestat privind rezistenta la cutremur mai mult decat termo.Si ati vazut ca nemtii au inceput sa se opuna la reabilitatrea termica a locuintei? Blocul se transforma, in timp, intrun burete si apoi sa te tii cum mai scapi de umezeala din apartament.

    • Spre deosebire de Maria, eu va sfatuiesc, „chiar daca aveti bani si v-ati permite sa cumparati, sa nu faceti greseala sa cumparati”. Nu acum.

      Probabil ca sunt oameni(f putini ce-i drept) care in 2007-2008 au cumparat cu banii jos cu 2000euro mp de cotet comunist. Vorbesc doar de cei care au cumparat o locuinta, si nu de bisnitari, aka investitori. Oare ce trebuie sa gandeasca acesti oameni acum? Sentimentul frustrarii este mai mic doar pt ca nu s-au indatorat la banci? Cumparand acum, aveti toate sansele sa va simtiti la fel peste 2-3 ani.

  15. tavanulfals…felicitari pentru blog si pentru ceea ce faci…vreau doar sa comentez ideea intermediarilor de a boicota anuntul.ro….e foarte tare dar nu avem noi norocul asta…iti dai seama ce frumos ar fi ca cetateanul care vrea sa vanda sa posteze pe anuntul si sa nu fie sufocat, preluat, modificat de intermediarii lui peste? dar la ce foame e in tagma intermediarilor ma pufneste rasul de idee. dar ce pretentii sa ai cand ei nu stiu bine nici limba romana. felicitari inca odata si tine-o tot asa. nu ar fi rau sa te gandesti la o metoda prin care cei ce te sustin sa te poata ajuta si financiar sa imbunatatesti blogul. crede-ma ca s-ar strange ceva bani. gandeste-te …..

  16. TF, stai linistit, nu pleaca nimeni de pe anuntul.ro. e paine de mancat pentru toata lumea.
    iar faptul ca ai deranjat, inseamna ca faci treaba buna…
    felicitari pentru noua forma a blogului si succese in continuare!

Lasă un răspuns

