De rasu’ lumii


 Va mai amintiti, stimati cititori, Povestea Prostului care ne amuza teribil in copilarie ? Ei bine, protagonistii lui Creanga pot fi intalniti si astazi mai cu seama in peisajul imobiliar romanesc.

UPDATE  09 Iunie 2010 :  Presedintele Asociatiei Romane a Agentilor Imobiliari – doamna Ruxandra Cleciu – tine sa ne demonstreze ca nu trebuie sa mai avem pretentii la sinceritatea si verticalitatea  intermediarilor imobiliari de la coltul strazii pe care domnia sa cu onoare ii reprezinta…  Ni se confirma ca vechea zicala romaneasca „Pestele de la cap se impute” este extrem de adevarata.  Intr-un interviu „acordat” site-ului IMOPEDIA  ( !!! ) Ruxandra Cleciu ne „surprinde” cu o logica demna de cascadorii rasului:

” Piaţa imobiliară se mişcă mult mai bine comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Clienţii care sună în agenţii chiar caută să cumpere şi foarte putini mai enunţă « mai aştept să coboare preţurile». Există totuşi şi ceva sceptici care afirmă că din cauza situaţiei economice complicate, preţurile vor mai coborî…”

http://media.imopedia.ro/stiri-imobiliare/ruxandra-cleciu–foarte-putini-cumparatori-mai-enunta–mai-astept-sa-coboare-preturile-12728.html?utm_source=imopedia&utm_medium=hp&utm_campaign=contentcross

Asadar,  doamna Cleciu sustine ca actualmente potentialii clienti sunt de acord cu preturile vehiculate de catre dezvoltatorii care inca incearca sa vanda monumentele prostiei ridicate in anii 2007-2008 pastrand marje considerabile de profit… Si deasemenea romanii accepta sa plateasca pe un cotet comunist cu o vechime de 40 de ani, cu o suprafata de 40 metri patrati 40 mii de euro 🙂    In virtutea acestei logici, trebuie sa intelgem ca piata este blocata doar din considerente nostalgice ???   Probabil tinerilor le este greu sa plece din casa parinteasca fiind dependenti de sarmalele facute de mama soacra ???

Stimata doamna, ma simt nevoit sa imi fac MEA CULPA vis-a-vis de agentii imobiliari de cartier in fata unei asemenea situatii… Avand o asemenea conducere, incep sa cred ca una din conditiile pe care ei trebuie sa le indeplineasca pentru a intra in asociatie este aceea de a minti cu nonsalanta…   Cat timp va mai fi in vacanta ADEVARUL, doamna presedinte ???

Iata ce spune un specialist in adevaratul sens al cuvantului :

http://www.curierulnational.ro/Actualitate%20Companii/2010-06-18/Previziunile+au+fost+gresite+-+piata+imobiliara+nu-si+revine%2C+ba+e+chiar+mai+rau+ca+in+2009

Imi permit sa va dau un citat din Emil Cioran :  „Daca am putea sa ne privim macar pentru o clipa cu ochii celor din jur am intra in pamant de rusine…”  Incercati, va rog, exercitiul asta si sper sa va ramana macar nasul afara… De fapt e posibil sa il fi incercat deja pentru ca astazi a fost cutremur 🙂

Revenind la Povestea Prostului, personajele care se vaitau ca o sa cada drobul de sare peste copil s-au metamorfozat in prezent in agentii care invoca un anumit destin independent de vointa lor (evident ca nu l-au citit pe Saint-Exupery „il n’y a pas de fatalité extérieure. Mais il y a une fatalité intérieure” si nici nu cred sa le fi explicat vreodata cineva ca sentimentele de profunzime determina evenimente ulterioare) ca si cum ei nu ar avea nicio vina pentru acest blocaj al tranzactiilor imobiliare, un blocaj MENTAL in primul rand…

Prostul care se chinuia sa bage soarele in casa cu o prajina poate fi usor asimilat cu agentul imobiliar care crede ca „lumina” vine persistand in iluziile din perioada de BOOM imobiliar…

Atentie !  Sa nu credeti totusi ca este vorba numai de pictura naiva in tabloul pe care incerc eu sa vi-l prezint !!!  Ati observat ca pe site-ul ANUNTUL.RO  exista o serie intreaga de agentii imobiliare care publica in mod constant anunturi cu valori peste media pietei ?  Cred ca nu e cazul sa dau exemple, le-ati observat daca urmariti piata…  Castigurile fabuloase pe care le-au dobandit in ultimii ani, le-au investit la randul lor in terenuri pe la marginea oraselor, terenuri si proprietati care astazi nu mai valoreaza nici jumatate din investitie, ce sa mai vorbim de profit…   In aceste conditii, saptamanal, cateva agentii publica anunturi fara nicio legatura cu realitatea tocmai pentru a crea iluzia valorilor pe care vor sa le mentina. E o increngatura de interese comune ale actorilor imobiliari, o conjunctura in care realismul nu isi mai gaseste locul. Ati observat  atunci cand iesiti din Bucuresti cu autoturismul ca sunt pline campurile (alta data agricole) de placute pe care scrie „De Vaznare,  agentia x” ???  Eh, dragi cititori, pe placutele alea ar trebui sa scrie ” Aici sunt comisioanele dumneavoastra !!! ”   😉

Exemplu de mizerie servita pe post de „informatie imobiliara” :  Pe site-ul IMOPEDIA apare urmatorul articol cu preturile din zona Stefan cel Mare; conform „analizei” specialistilor unei agentii imobiliare „din zona” o garsoniera se vinde cu 60 mii de euro  :)))   Pai asta e pret cam de anii 2007-2008.  Asadar va sugerez sa alegeti surse de informare credibile si sa ignorati dejectiile din presa actorilor imobiliari.  (Pe acelasi site exista si postari ale unor oameni de buna-credinta care isi pastreaza realismul – Valentin Ionescu spre exemplu – insa e prea putin… )

http://media.imopedia.ro/stiri-imobiliare/in-zona-stefan-cel-mare-merg-vanzarile-prin-prima-casa-12682.html

Apare cate un „specialist imobiliar” in publicatiile lor virtuale sau in interviurile platite si sustine ca „piata da semne de revenire si preturile incep sa creasca :)) ”   Si mai cade cate un fazan in capcana …  Concluzia ar fi ca trebuie sa faceti diferenta intre prostia in stare pura si minciuna institutionalizata (Vezi articolul „Minciuna Institutionalizata”   https://tavanulfals.wordpress.com/2010/02/28/minciuna-institutionalizata/     de pe acest blog)

In 2010, in mijlocul acestei crize mondiale, perioada in care trebuie sa repunem MUNCA si REALISMUL printre prioritati, agentii imobiliari continua sa ignore orice forma de inteligenta. ( in exemplul de mai jos veti observa si prostia in stare pura, nealterata de virusul inteligentei diabolice -desi maestrul Alexandru Paleologu sustinea ca sintagma „inteligenta diabolica” e un nonsens-)

Iata de pilda cum acest individ considera ca un apartament CONFORT III  in Pantelimon – Baicului (sa te fereasca Dumnezeu sa treci pe acolo seara dar sa mai si locuiesti) se poate vinde cu 1.000 euro / m.p.  Mai apare si aceasta particula „merita vazut” – ca un semn al abisului neuronal.

PANTELIMON, Baicului, confort 3, semidecomandat, etaj 3/4, 28 metri patrati gresie, faianta, parchet, termopan, usa metal, calorifere si instalatii noi, centrala termica, gaze, zugravit recent, merita vazut, Alexandru,    28 May 16:18
 0726.284.310/ 0766.224.482/ 021.642.20.82
Email: alexandru.cordea@nelboimobiliare.ro
http://www.nelboimobiliare.ro
Pret 27.500€

Poate ca e greu sa pretinzi maturitate si echilibru unui intermediar care castiga comision in functie de valoarea tranzactionata insa intre NIMIC si PUTIN ar fi de preferat sa aleaga a doua varianta…

 

Anunțuri

Posted on 1 Martie 2010, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 57 comentarii.

  1. Gelu Mataranga

    Noi radem, dar inca sunt inconstienti care platesc astfel de preturi si mentin tupeul si obraznicia vanzatorilor samsari la cote maxime. Asta si pentru ca bancile continua creditarea chiar daca la niveluri mult inferioare anilor de glorie 2007-2008.
    Sper ca cei care au bani, si vor sa cumpere, sa chibzuiasca bine inainte de a arunca cu mii de euro pe un cotetz comunist.

  2. Gelu Mataranga

    COLENTINA in apropiere de sectia de politie nr. 7, termopan, parchet, gresie, faianta, usa metalica, 2 grupuri sanitare, negociabil, 26 May 15:00
    0766.306.209/ 0727.853.820 Pret 130.000€
    Este vorba de 4 camere in Colentina, acolo unde nu ai loc nici sa-ti parchezi bicicleta – ca de masina nici nu se pune problema, la aproape 1900 euro pe metru patrat.
    Cat tupeu poate avea vanzatorul, cat de idiot poate fi cel ce da banul?

  3. Vanzari 2 camere: Data: 2010-02-25
    1 MAI, PIATA, PARTICULAR, APARTAMENT 2 CAMERE LUX, KISSELEF, COMPLET MOBILAT SI UTILAT, APARTAMENTUL ARE APROXIMATIV 70 MP DUPA MODERNIZARE, BLOC CONSTRUIT IN 1986
    Pret: 205000 EURO; Localizare: BUCURESTI

    Adica dupa modernizare a crescut? Adica a mai daramat niste pereti? O investitie rentabila cu siguranta!

    PS: Deocamdata detin recordul cu aproximativ 3000 E/mp 😀

  4. Toma Alimos

    Buna seara, am o curiozitate legata de anunturile dvs de pe http://www.anuntul.ro. Am incercat (in zadar) sa dau de dvs la nr de tel afisat pe site deoarece ma interesa un apartament. Dvs. ati postat respectivele anunturi?.. sau ati avut intentia de a genera scaderea preturilor la apartamente prin afisarea unor preturi_mult sub nivelul pietei? Multumesc

    • In cadrul articolului „Realitatea imobiliara” mi-am prezentat scuze pentru forma inedita sau mai bine zis „nesimtita” de a face cunoscut continutul acestui blog… Nu am interese imobiliare si nu sunt naiv sa cred ca pot trage preturile in jos; pur si simplu am considerat ca este o datorie morala sa-i atentionez pe semenii nostri ca nu trebuie sa se inrobeasca pe viata la banci pentru un cotet comunist.
      Cu escrocii imobiliari, draga Toma Alimos, ( a propos de user-name ul ales de tine, cand eram in clasa a 5-a am luat 1 la limba romana pentru ca nu m-am putut abtine din ras la versul „matele ca-si aduna…” ) nu te poti lupta cu manusi de catifea. Alea de box (la figurat, evident) sunt pe masura nesimtirii lor. Nu au ei scrupule, nu am nici eu pentru a le demasca mizeriile. Multumesc pentru intelegere !

      • carmen mihai

        Buna ziua,

        Stimate domnule. In primul rand as dori sa ma prezint. Sunt un agent imobiliar care spre marea dumneavoastra surprindere am terminat Facultatea de Litere din cadrul Universitatii Bucuresti. Deci nu sunt atat de incult…Si tot spre marea dumneavoastra surprindere am citit si eu mai toate cartile autorilor francezi. Dar trecand peste asta, v-ati gandit ca poate printre acesti agenti pe care ii jigniti dumneavoastra( sunt convinsa ca nefiind in totala cunostinta de cauza) exista si oameni carora chiar le pasa de clientii lor? Ca exista si clienti care inseala agentiile dupa ce acestea au prestat niste servicii? V-ati gandit ca aceste agentii posteaza anunturile exact cu pretul proprietarilor? Ati fi interesat sa va trimit o baza de date cu anunturi ale proprietarilor, sa va faceti si dumneavoastra o idee despre cum sta piata imobiliara in aceasta asa-zisa criza? Si va asigur ca toate agentiile au baze de date…Din pacate nu am suficient timp sa va spun tot ceea ce as vrea sa va spun, pentru ca am niste clienti care mi-au fost recomandati si care ma asteapta. Mi-au fost recomandati tocmai pentru modul in care lucrez…Si apropo…daca tot sunteti atat de porniti pe acesti agenti imobiliari de ce nu va cautati singuri apartamente? Sau de ce nu v-ati angajat si dumneavoastra la o agentie imobiliara sa castigati bani atat de usor inseland alti oameni?

        Cu stima,
        Un agent indignat

      • @ Carmen Mihai

        Stimata doamna, avand in vedere ca am facut diferentierea clara intre majoritatea agentilor imobiliari si cei care intr-adevar merita respect pentru ca isi practica meseria de o maniera civilizata, nu inteleg rostul mesajului dumneavoastra.

        Nu cu mine trebuie sa va certati ! Eu am adus argumente concrete. Luati atitudine in breasla dumneavoastra pentru ca patrupedele alea pe care le-am enumerat in blog va fac de ras !!! Nu trageti in pianist ! el doar interpreteaza partitura scrisa de compozitorii din real estate. Multumesc !

      • Oricate scuze ti-ai prezentat, maniera de promovare este nesimtita. Fara ghilimele. Nu esti cu NIMIC mai prejos decat cei pe care-i blamezi (pe drept sau nedrept). De fapt nu… esti un pic mai sus… pe scara nesimtirii.
        Acuzi agentii de promovare prin reclama mincinoasa, cand tu faci FIX acelasi lucru. De ce nu dai anunturile bogus cu numarul tau real de telefon? Ai avea posibilitatea sa-ti ceri scuze personal, nu? Mda…
        Nu sunt agent si nu lucrez in domeniul imobiliar. Sunt scarbit de „descurcareti” ca tine. In special aia care se cred „altfel” fiind de fapt definitia nesimtirii.

      • @ Nevermind

        Esti sigur ca nu esti agent imobiliar ??? Eu ma cam indoiesc… Impotriva nesimtirii nu te poti lupta cu manusi de catifea; e nevoie de unele de BOX (la figurat, evident, nu sunt adeptul violentei). Cine trebuie atentionat mai intai cu privire la realitatea economica a Romaniei si implicit a pietei imobiliare ? Nu cumva cei care doresc sa cumpere ? Prefer sa ma injure cei ca tine si sa aprecieze cine trebuie mai tarziu sfaturile si informatiile adunate in timp. Fiecare e liber sa aleaga; eu imi fac o datorie morala desi mult mai tarziu decat ar fi trebuit pentru ca stiam ca ce se intampla nu e NORMAL…

        Asadar, domnule Nevermind, imi insusesc criticile cu privire la promovarea blogului. Dar avand in vedere ca nu exista publicitate aici si tot ce fac e cu timpul si banii mei „PRO BONO PUBLICO”, am circumstante atenuante 😉

        Multumesc pentru urecheala !

  5. AVIATIEI, proprietar, apartament 2 camere, decomandat, fara imbunatatiri, etaj 3/4, pret negociabil, 0788.283.813; rosusorina2005@yahoo.com harta 26 May 20:25 76.000€

    BANEASA, S. Rece, apartament 2 camere, cadastru-intabulare, 50 metri patrati strada Somesul Rece, etajul 1, urgent, 26 May 12:33
    0771.674.030 Pret 80.000€/buc
    http://www.anuntul.ro/anunt/BANEASA_S._Rece_apartament_2_camere_cadastru-intabulare_50_metri_patrati_stra…_2836144

    • @Marius
      Anuntul pe care l-am postat eu pe blog era cu O GARSONIERA de 80 mii de euro, pret care se vehicula in 2007 in perioada de maxim boom imobiliar; astazi, pretul asta de regula se cere pe un apt de 2 camere insa tranzactia se face cam cu 50 mii… Incerc sa postez in general doar aberatiile.

  6. Super idee ! Felicitari ! Tineti-ma si pe mine la curent, va rog.

  7. Din ciclul „SUPER SUPER NAM CUVINTE MERITA VAZUTA GARANTEZ” va prezint urmatoarea oferta din minunata comuna Schela in Jud Galati:

    http://www.cauta-imobiliare.ro/detaliu/vc39480.htm

    Toate cele bune, V.

  8. Bravo frate, buna ideea cu site-ul asta, mai deschide ochii la prostime. Oricum, sunt mari sanse ca preturile sunt mari deoarece prostimea inca nu s-a invatat minte. Stai sa creasca EURIBOR-ul pe la 6-7 % si abia atunci o sa vezi plansete.
    Deja multi de la prima casa incep sa fie executati silit.

  9. Buna ziua,

    Azi am sunat la urmatorul anunt: http://www.anuntul.ro/anunt/DRUMUL_Taberei_Prelungirea_Ghencea_suprafata_64_metri_patrati_finisat_la_cheie__2803783

    Pe langa binecunoscuta sintagma „stati doamna ca apartamentul ala s-a dat, dar avem altele mai scumpe putin”, am avut stupefactia de a afla ca in prelungirea ghencea se vinde un apartam cu 2 camere la 60.000 euro, fara incalzire centrala, fara calorifere si fara instalatii, adica se vand doar peretii probabil…

    Cand ii spun agentului ca pretul este exagerat pentru zona si ii fac un simplu calcul (o chirie medie de 300-350 eurp/luna pentru 10 ani cu un randament asteptat de 11% – rata dobanzii BNR + prima de risc a tarii) prin care evaluez apartamentul la un pret corect de aproximativ 35.000 euro imi spune ca nu asa se evaluaeaza un apartament si daca ne uitam la piata auto, un audi care era 80.000 euro azi e 20.000 euro…. m-a lasat fara cuvinte explicatia de 2 lei a unui agent imobiliar care probabil nu are mai mult de 10 clase.

    Unde este ANEVAR-ul sa publice studii bine fundamentate ale valorii imobilelor din Bucuresti, pe zone, categorii de apartamente, vechime etc? Este plin ASE-ul de profesori membri in ANEVAR care vin si bat campii in facultati cu modele teoretice de evaluare si le cer studentilor pagini intregi pline de informatii redundante la lucrarile de diploma, insa nu sunt in stare sa reprezinte una dintre cele mai importante institutii ale unei tari, nu sunt capabili sa fie prezenti in media cu pareri obiective si studii de profil privin evaluarea activelor.

    Astia suntem …

    • @S A I
      Se pare ca Institutul National de Statistica va publica in vara asta o situatie cat de cat reala cu privire la valoarea imobilelor. Pana atunci raman criteriile alea numai de imobiliari stiute – inidicele BREI care reprezinta PRETUL CERUT de catre samsari, dezvoltatori si proprietari nostalgici… Nu cred ca e vorba nici de teorie nici de practica ci doar de interese evidente…

  10. Faptul ca unii dintre romani si-au abandonat meseriile respectabile si s-au facut agenti imobiliari nu reprezinta o scuza.
    Au avut timpul necesar sa se descalifice din meseria lor in timp ce s-au bucurat de banul castigat usor prin manipulare si minciuna.
    Agentul imobiliar nu este decat un bisnitar care umbla dupa comision si preturi mari.

  11. Nu-l mai baga in seama pe retardatul de Daniel Dobre („or sa isi i-a unii apartamente”). 🙂

    Pana cand nu se vor adresa din postura de legumicultori modesti, acceptati din mila cumparatorilor sa paraziteze tranzactii imobiliare… nu exista niciun motiv temeinic sa fie bagati in seama.

    „Nu sunt de acord cu 500 Euro/mp si va spun si de ce : si-ar lua unii cate 2-3 apartamente pe an! Si nu e normal.”

    Vezi, nu e de acord pentru ca nu e normal dupa criteriile lui de „capitalist” dependent de fazani. 🙂
    Asta da… rationament.

    I-am colectat perlele, iar valul 2 se propaga… atunci impactul va fi… optim 🙂 da’ pana atunci… lasa-l sa-si imagineze… dupa „mintea” lui.

    • @AristotelCostel

      Am incercat sa fac abstractie de nivelul limbii romane care pare a fi totusi rezonabil pentru media agentilor imobiliari 😉

      In ceea ce priveste rationamentul cu „si-ar lua unii 2-3 apartamente pe an”… ma abtin 🙂 Domnul Dobre inca mai crede ca munca omului se masoara in apartamente. Muncim sa cumparam apartamente si apoi sa le inchiriem 🙂 Logica de tip „Caritas” nu ma mai mira… Ne vom opri greu din goana dupa tavane si termopane.

      Am apreciat totusi la D. Dobre asumarea trecutului si dorinta (cel putin la nivel declarativ) de a se schimba. E un inceput… Tu vezi ce valuri am starnit de cand cu campania asta impotriva nesimtirii imobiliare ? Tu ai observat ca „Imopedia” e plina de articole in care „specialistii imobiliari” nu mai stiu cum sa isi spele imaginea ? 😛

  12. Nu vor decat sa atraga atentia… si asupra lor… sunt nebagati in seama si le este frica sa nu ramana asa. 🙂

    Dobre inca mai crede ca ceea ce face el se numeste munca. 🙂

  13. La Caritas lumea si-a pierdut banii care i-a avut dar la creditele pe 30 ani luate pentru cativa pereti isi ingroapa viitorul lor si al copiilor

  14. Bine vam regasit dragilor ,se pare ca ne lovim toti de aceasi problema :)) , ieri am fost sa vad o garsoniera de 35 de mp si iam zis cai dau 32000 din 34000,a luat foc propietara . Tin sa va spun ca era cum ia dato tovarasu Ceausescu ,adica nici varu nu se mai vedea bine pe pereti,bagata prin spate pe la Apusului ,un cotet cu pretentii mari . Poate o sa avem si noi noroc sa platom 6-700 e/mp locuibil 🙂 ! Va doresc succes tuturor care vor sa cumpere si mai ales celor care vor sa vanda . Va tin la curent cu cautarile mele ,sper sa mai tina prima casa:)) ! Stima

    • @Black

      Sa dai 32 de mii pentru un cotet de 35 mp ? Black, esti inconstient ? Trezeste-te !!! Dupa ce pica guvernul Boc mizeria asta de program „Prima casa” se termina si se prabuseste orice iluzie de preturi occidentale… O astfel de locuinta nu merita mai mult de 15 mii. Eu zic sa intelegi ca nu trebuie sa te bucuri ca platesti un avans mic… E de preferat sa platesti chirie decat sa cumperi o locuinta a carei valoare e umflata artificial de un program IMBECIL menit sa salveze activele bancilor…

  15. @Un agent indignat . Domnule/Doamna Agent imobiliar , poate ca ar trebui sa informati clientela ca intrun bloc din 1982 nu se cere mai mult de 600-700euro mp(locuibil,construit) .Poate ar trebui sa vedeti si voi realitatea imobiliara si sa anuntati lumea ca totul se duce in jos…nu in sus cum am vrea toti . Din pacate agentii sunt `suntati` pentru ca in loc sa negocieze in favoarea clientului cu bani,negociaza in favoarea propietarului . Terminativa cu porcariile astea gen ,modificam anuntul si al dam iar 3-4 saptamani ca na…asa se fac banii,vine un prost de la tara sa dea 40-50000 pe o cotineata de 30mp . Scuzatima ,dar ati vazu vreodata cum arata 30.000 e in contul dvs. ???
    Toate preturile astea mari de la voi au plecat,omu nu stie cu cat vrea sa vanda iar voi cand al prindeti ai bagati in cap ca poate el sa isi ia maxim.

  16. Momente comice :

    MILITARI, Lujerului, 1/4, confort 1, decomandat, 33 metri patrati 1982, gresie, faianta, centrala termica, IDV110643, 021.425.43.63 ; http://www.activimob.ro harta 25 Jun 11:00 38.000€

    Garsoniera nu are mai mult de 26 mp/locuibili ,asta pe acte !!! Cumpara careva ? :))

  17. O alta gluma proasta :

    MILITARI, imobil nou, la cheie, 38 metri patrati accept credit Prima Casa, 0725.918.207 harta 25 Jun 11:00

    Imobilul se afla la ultimul etaj si de fapt nu are metrajul respectiv,dar omu cere ca asa sa obijnuit .
    Stimate Tavan 🙂 ,spunemi te rog daca e cazul sa ma opresc sau mai pot continua

    Stima 🙂

  18. Ti-am spus ca retarzii sunt nebagi in seama:

    http://www.capital.ro/articol/dezbatere-capital-ro-cat-sa-mai-astept-pentru-a-prinde-marele-chilipir-136801.html

    „Discuţia va fi moderată şi nu vor fi publicate comentariile care conţin un limbaj vulgar sau care nu au legătură cu tema abordată.”

    … si atunci ce mama dracului veti mai discuta? 🙂
    10 k

  19. „Exemplu de mizerie servita pe post de “informatie imobiliara” : Pe site-ul IMOPEDIA apare urmatorul articol cu preturile din zona Stefan cel Mare; conform “analizei” specialistilor unei agentii imobiliare “din zona” o garsoniera se vinde cu 60 mii de euro 🙂 )) Pai asta e pret cam de anii 2007-2008.”

    Imi pare rau sa te dezamagesc, dar esti foarte PROST informat.
    In anii 2007-2008, o garsoniera in Stefan cel Mare, depasea cu usurinta 90.000 Euro, cat despre pretul actual, se invarte undeva in jurul sumei de 40-45.000 Euro.

    Te rog, daca tot faci comentarii kilometrice cu privire la piata imobiliara, documenteaza-te mai bine, nu de alta, dar induci tu lumea-n eroare.

    Mult succes cu blogul. Ca despre imobiliare…ma abtin.

    D-odata toti sunteti experti imobiliari si vorbiti „in cunostinta de cauza”.

    🙂

    • @Alex

      Ai dreptate in privinta pretului din 2007-2008 exprimat in euro. Trebuia sa precizez ca paritatea in lei ar fi fost cam echivalentul a 60.000 de euro avand in vedere ca atunci cursul era cam 3,3 – 3,4. Dar -repet- ai dreptate. Sper insa ca ai inteles diferenta dintre dejectiile publicate pe IMOPEDIA si realitatea de fapt (dupa cum sustii si tu, de la 40.000 la 60.000 e lung drumul…)

      Am eu impresia sau sesizez o oarecare parere de rau vis-a-vis de scaderea preturilor ? Se diminueaza considerabil comisionul ? E cam greu sa faci o tranzactie la 2 luni (o garsoniera) si la un minim rezonabil de 2 % sa primesti mai putin de 1.000 de euro ? Gandeste constructiv, Alex ! Cand se va ajunge la preturile NORMALE (500 euro / mp util) vei face mai multe tranzactii; e doar o iluzie ca mentinerea acestui haos iti ofera beneficii… Adevaratii beneficiari ai iluziei piramidale trebuia sa fie Bancile insa se pare ca acum sunt beneficiarii unor….. credite neperformante, active toxice – cum vrei sa le spui.

      Nu sunt expert imobiliar, Alex ! Doar manipularea ordinara, hotia si mizeria din segmentul asta de piata m-au determinat sa iau atitudine impotriva celor care nu au limite. Stiu ca prin demersul meu ii pun intr-o lumina nefavorabila si pe cei cativa profesionisti din piata insa am facut clar diferentierea… Daca ai avea un pic de realism cred ca ar trebui sa accepti majoritatea criticilor exprimate pe blog. Voi, agentii imobiliari, ati putea sa va recapatati increderea populatiei inversand vectorul activitatilor voastre de pana acum, contribuind la readucerea pietei la valorile firesti pentru nivelul nostru de trai insa va lipseste acea sclipire de inteligenta, acea organizare imperios necesara. Sunteti condusi de niste escroci manipulatori cu interese mari in domeniu si va complaceti in mocirla asta din care cu greu se mai deosebesc bipedele de patrupede…

      Nu am interese imobiliare, eu construiesc acum o casa si imi dau seama ca preturile pe care inca le cer dezvoltatorii hulpavi si inculti dpdv economic frizeaza nebunia .

    • @Alex

      Nu-ti trebuie expertiza imobiliara pentru a percepe realitatea, din contra, ar cam fi nevoie de oarece independenta fata de anumite surse de „subzistenta” imobiliare. 🙂 Spre deosebire de tine, eu nu sper in reveniri si reporniri de dragul propriului meu stomac. Va vad tot mai chirciti de foame, se apropie „novembre”… te uita cu ploua-n novembre si greirasii au rate… coardele-s frânte… 🙂

  20. Agentiile imobiliare (si chiar cele cu notorietate, asa cum se auto-desemneaza ei) continua sa publice anunturi false, ce nu exista si nu au existat niciodata.De exemplu, anuntul urmator e publicat de aproximativ 3 saptamani.Am sunat prima oara chiar la sediul agentiei, gandindu-ma ca acolo e duduia cu toata baza de date in fata.Degeaba i-am spicuit eu descrierea apartamentului. Ea vroia sa stie pretul cu care e listat pe anuntul.ro . Mi s-a parut suspect pt ca ii zisesem chiar codul ap de pe propriul ei site. „Dati-mi nr de telefon si va suna colegul care se ocupa de aceasta zona”. Ii raspund NU, il voi suna eu pe colegul dvs. Imi spune numele agentului : Ene Sorin 0756079732. Bineinteles cand il sun, imi raspunde : „Tocmai s-a dat, dar avem altceva…”.Vechea minciuna,la auzul careia as fi in stare de lucruri necugetate. Trecand o saptamana , vad din nou anuntul republicat proaspat si ma enervez. Ii sun si ii intreb de ce nu il scot daca tot nu mai e valabil. Imi raspund ca o sa-l scoata chiar atunci. De atunci au trecut inca 2 saptamani iar anuntul e proaspat republicat.
    AVIATIEI, 1993, 43 metri patrati 4/4, terasa refacuta, decomandat, balcon mare, metrou, bloc in reabilitare, libera, ID 320060, 02 Aug 11:00
    021.326.66.62/ 0755.022.292
    http://www.capitalimob.ro Pret 49.900€
    http://www.anuntul.ro/anunt/AVIATIEI_1993_43_metri_patrati_4_4_terasa_refacuta_decomandat_balcon_mare_metro_3008252

    Sunt satul de acesti impostori,ce se numesc pompos „agenti imobiliari”. Impostori,mincinosi, cu o atitudine jignitoare la adresa oricarui om educat.

  21. TF sunt si eu revoltat de astfel de practici imobiliare, dar eu cred ca voi le acordati prea multa atentie.
    Nu sunt decat niste manipulari de 3 lei care or sa atraga clienti de 2 lei.
    Incet, incet, astfel de agenti or sa dispara, mai aveti si voi putina rabdare, unii inca mai traiesc din osanza dar se termina si asta..

  22. Buna ziua,

    Sper sa va pot raspunde pe cat posibil tuturor „rautatilor” aduse.
    In primul si-n primul rand, nu-i frumos sa ma faceti prost, doar asa, prin prisma unui anunt imobiliar publicat :).
    Acum, vorbind despre acel anunt dat ca si exemplu in articolul dumneavoastra :). De curiozitate, la acea vreme, ati facut si alte cautari, in zona Baicului ? Sa vedeti la ce preturi se vindeau la inceputul anului 2010 ? :). Va spun eu, n-ati facut; Daca ati fii cautat anunturi asemanatoare, v-ati fi dat seama ca anuntul postat de mine, era cel mai ieftin din zona respectiva ( comparativ cu toate celelalte, in functie de etaj/imbunatatiri ). Cat despre pretul cerut pe acel apartament, v-a trecut oare prin minte, ca ala este pretul pe care-l cere propietarul ? V-ati gandit macar 2 minute la faptul ca, nu agentii imobiliari fac preturile mari, ci propietarii ?
    Sa va luminez, un apartament de 2 camere confort III, la-nceputul anului 2010, in zona Baicului, se vindea cu un pret de 30-31.000 Euro, pretul de la care se pleca, ajungea uneori si la 37-38.000 Euro. In momentul de fata, se vinde undeva in jurul pretului de 18-20.000 Euro.
    Preturile mari care inca se mai cer, din pacate, tot din cauza anumitor cumparatori sunt facute.
    Ca sa va dau un simplu exemplu:
    Un apartament de 2 camere, in bloc stradal, dupa cutremur ( sa zicem 1982-1985), zona Colentina-Teiul Doamnei, confort 1, decomandat, etaj 5/8, SU 50 mp, cu imbunatatiri ( gresie, faianta, parchet, termopan, usa metal, centrala apartament etc.), propietarul isi ia pe acest apartament pretul de: 60.000 Euro.
    SA FITI MAI MULT DECAT SIGURI, ca un alt propietar, la un etaj inferior, cu aceleasi caracteristici, n-o sa coboare sub pretul de 61-62.000 Euro nici in ruptul capului. Pentru ca vecinul, de la etajul superior si-a luat un pret bun, el n-are cum sa nu-si ia un pret mai bun la un etaj inferior etc.
    Iar problema este ca, isi iau acesti bani, pentru ca intotdeauna se gasesc cumparatori care sa dea banii pe apartamentele astea din diferite considerente ( ca e aproape de mama/tata/familie, ca au copii la scoala din imediata apropiere, ca au metroul la 5 min de mers pe jos, ca au intrarea fix din strada si nu o iau pe stradute laturalnice seara etc. )
    Urmariti-mi anunturile si-o sa vedeti, spre „stupoarea” voastra, ca nu ma ocup de apartamente scumpe, ba din contra, am avut intotdeauna, numai apartamente ieftine la vanzare, pentru ca lumea nu are bani.

    Prefer sa am la vanzare apartamente ieftine, sa le vand, decat scumpe si sa stau sa pierd vremea cu ele timp de 6-12 luni. Diferenta de bani, care se vede in comisionul meu, este infima. Nu mai marjati pe acest criteriu, cand va dati cu presupusu`, ca vreau un comision „baban” si de aceea promovez ofertele pe care le promovez.
    Stiu, toti aveti ce aveti cu agentiile/agentii imobiliari,ca ei nu fac nimic altceva decat sa va arate un apartament si va cer luna de pe cer in schimb. Total eronat !!
    Avantajele sunt multiple cand apelati la o agentie imobiliara, fie ca sunteti cumparator/vanzator si difera de la caz la caz. O agentie imobiliara va poate ajuta mult mai mult decat o puteti face dumneavoastra singuri. Are relatiile necesare, sa vi se obtina toate actele de care aveti nevoie pentru a finaliza o tranzactie, va promoveaza imobilul cum dumneavoastra nu puteti s-o faceti etc. Iar pentru cumparatori, au apartamente ieftine, sub pretul pietei care vi le pot oferi, va duc si va arata nenumarate oferte pana cand va decideti la unul care va avantajeaza etc. ( Ar fii multe de spus, dar nu am timpul necesar pentru a o face acum ). Deja am scris suficient…zic eu.
    Am cateva intrebari acum, pentru toti aceea care merg la vizionare cu agentii imobiliari, iar dupa 5 minute se-ntorc la propietar si trateaza in particular cu el, aia ce sunt ? 🙂
    O agentie, promoveaza un apartament, 1 an, 2 ani, al unui propietar, iar acesta, dupa o perioada, se razgandeste, nu mai vrea sa mai vanda. Agentia ce face atunci, dupa ce a investit 1-2 ani in promovarea unui apartament, benzina pt vizionari, telefoane etc. ?
    Acum le puneti in balanta ? Sau sunteti, cum ati fost si pana acum, niste mici ignoranti ? 🙂
    Vedeti ? Mai nimeni nu-si pune problema asa, toti stiu doar sa acuze si sa zica de rau, ca „deh”, e mai usor asa. 🙂
    Daca este atat de usor sa faci imobiliare si sa castigi „bani grei” de ce nu o faceti cu totii ?
    Sper sa nu va fii derajnat cu anumite remarci, dar trebuia sa va dau si replica la ceeea ce ati scris despre mine si nu numai, in general despre agentii si agenti. 🙂
    Mult succes.
    Si sa speram ca or sa mai scada preturile, ca poate asa, ne vom permite cu totii sa ne cumparam o locuinta

  23. Cu siguranta ca au vina. Au vina ca nu vor sa se trezeasca la realitate, nu accepta preturile reale, se incapataneaza sa vanda la preturi mari, iar noi nu avem ce sa le facem.
    Doar ca mai este si o zicala, „Prost nu este ala care cere, este ala care da !” .

    • @ Alexandru Cordea: in ceea ce priveste zicala “Prost nu este ala care cere, este ala care da !” sunt 100% de acord cu tine.

      Iar in ro gasesti multi „nevinovati” care dau bani fara sa judece prea mult…

    • @ Alexandru Cordea

      Imi amintesc ca in primivara trecuta am avut ceva obiectii la adresa agentiei NelboImobiliare. Aveati o garsoniera confort 3 pentru care era afisat pretul de 25.000 de euro… E adevarat ca avea parchet melaminat de 9 euro/mp si era zugravita… avea chiar si termopan dar cum sa ceri 1.500 euro / mp de ghetou cu vecini nespalati, manelisti si certati cu legea ?

      Domnule Cordea, conditia de „agent imobiliar” presupune in primul rand REALISM. Dumneavoastra trebuie sa fiti un factor de echilibru si nu de DEZechilibru… Eu cred ca stiti foarte bine la ce ma refer… V-am citit postul de astazi si remarc aceeasi sterilitate. Domnule, dobitocii care inca mai cer 60.000 de euro pe un apartament de cartier, nu o fac pentru ca asa a vandut vecinul ci pentru ca exista PRIMA CASA.

      Dumneavoastra nu aveti cum sa vorbiti urat despre acest program pentru ca a fost gura de oxigen de care aveati nevoie dupa MAREA SPECULA IMOBILIARA din 2007-2008 … Dar va spun eu ca in momentul in care mafiotii guvernului BOC vor pune punct acestui JAF NATIONAL ( la presiunile Bancii Nationale ) proprietarii aia nostalgici vor renunta la pretentiile lor…

      Eu zic sa reveniti la realism pentru sinceritatea si normalitatea v-ar putea aduce mai multe beneficii decat va imaginati.

  24. Sunt sigur ca ati vazut gresit, erau 2 camere confort III la vanzare, nu garsoniera, nu s-ar fii ocupat niciun agent d-al nostru de o astfel de oferta ( in primavara trecuta ).
    Cat despre:

    ” Domnule, dobitocii care inca mai cer 60.000 de euro pe un apartament de cartier, nu o fac pentru ca asa a vandut vecinul ci pentru ca exista PRIMA CASA.
    Dumneavoastra nu aveti cum sa vorbiti urat despre acest program pentru ca a fost gura de oxigen de care aveati nevoie dupa MAREA SPECULA IMOBILIARA din 2007-2008 ”

    V-as sugera sa cititi din nou postarea mea, apoi sa faceti remarci d-astea „concrete”. N-am spus nimic urat de programul ” Prima Casa „. Sunteti tare pornit pe mine si n-aveti niciun argument solid impotriva mea. Tot ce spuneti, spuneti la modul general ( tipic romanesc ), habar n-aveti de piata imobiliara actuala, de clientii care se perinda prin ea, vorbiti doar din simpla dumneavoastra frustrare, posibil ca nu reusiti sa va achitionati ceva, la un pret pe care-l doriti dumneavoastra.

    Iar despre:

    „Eu zic sa reveniti la realism pentru sinceritatea si normalitatea v-ar putea aduce mai multe beneficii decat va imaginati.”

    Sunt cat se poate de realist, sincer si normal, ma gandesc ca poate asta va supara la mine :).

    Mult succes, o zi buna-n continuare.

    • @ Alexandru Cordea

      Asa cum spuneam si mai devreme, aveti o problema de logica. Tocmai asta am scris si eu ca nu aveti cum sa vorbiti urat de „Prima Casa” si sa dati vina pe acest program in raport cu pretentiile nostalgicilor intrucat acest JAF NATIONAL v-a asigurat vanzarile in ultimii 2 ani. Sensul afirmatiei este „va inteleg ipocrizia cu care va pronuntati cu privire la cauzele mentinerii speculei…”

      Ati scris ca omul nu renunta la pretul de 60.000 fiindca „Asa a vandut vecinul” iar eu v-am atras atentia sustinand ca el nu renunta la aceasta valoare aberanta din cauza PRIMEI CASE.

      Domnule Cordea, „asa a vandut vecinul” este o cauza secundara care se supune celei principale – ajutorul guvernului pentru MAFIA BANCAR-IMOBILIARA – PRIMA CASA !

      E prea mult logica asta pentru un agent imobiliar ? Credeti-ma ca problema mea nu e legata nici de dvs. nici de alta agentie imobiliara; eu sunt scarbit de practicile cu care inselati oamenii in fiecare zi, de parazitarea dumneavoastra care nu mai are nicio legatura cu un SERVICIU PRESTAT. Sunteti absolut INUTILI societatii… Am scris tot ce era necesar in articolul PARAZITII SOCIETATII – AGENTII IMOBILIARI

      Ca sa va convingeti cat de „necesari” sunteti, dati un anunt de forma „Agentia imobiliara „NelboImobiliare” va pune la dispozitie personal calificat si servicii de calitate”

      Sa ne anuntati si pe noi – frustratii de pe tavanulfals – cata lume a apelat la dvs.

  25. @TF
    ” E prea mult logica asta pentru un agent imobiliar ? Credeti-ma ca problema mea nu e legata nici de dvs. nici de alta agentie imobiliara; eu sunt scarbit de practicile cu care inselati oamenii in fiecare zi, de parazitarea dumneavoastra care nu mai are nicio legatura cu un SERVICIU PRESTAT. Sunteti absolut INUTILI societati… Am scris tot ce era necesar in articolul PARAZITII SOCIETATII – AGENTII IMOBILIARI ”

    Sunteti sub orice critica cand jigniti persoanele in felul in care o faceti. Vorbiti cuvinte mari, pentru un om atat de mic precum sunteti. Este greu, foarte greu, ca unui frustrat ca dumneavoastra sa i se poata face pe plac. Daca nu va convine tara in care traiti, preturile practicate, stiul de viata, salariile, mutati-va! Intotdeauna o sa aveti mai multe optiuni de unde sa alegeti ! Poate ca nu este locul dumneavoastra aici. Noi, agentii imobiliari, suntem la fel de INUTILI societatii, precum sunteti si dumneavoastra pentru jobul pe care-l practicati.
    NU MAI VORBITI DE IMOBILIARE, pana nu ajungeti lucrati intr-o agentie imobiliara, pana nu intrati in contact cu omul care vinde, pana nu trebuie sa alergati dupa acte si tot ce este de facut pentru a finaliza o tranzactie imobiliara.
    D-odata, toti sunteti experti imobiliari, stiti cu ce se mananca si va dati cu parerea, ca mari deontologi ce sunteti. Nu-i chiar asa.
    Sper s-ajungeti la acea satisfactie financiara, dupa care tanjiti cu ardoare, sa va permiteti sa va cumparati ceva!
    MULT SUCCES si poate o viata mai buna ;).
    Este ultimul meu comentariu aici !

    • @ Alexandru Cordea

      Nu am interese imobiliare, domnule agent. Am terminat vara trecuta o casa la curte in regie proprie ( pe amplasamentul casei parintesti pe care am daramat-o ) si am ajuns la un pret de aproximativ 300-350 de euro / mp construit cu finisaje decente incluse. Daca voi mai cumpara ceva in viitorul apropiat va fi o proprietate departe de mizeria de Bucuresti unde de cand a inceput primavara cu adevarat (saptamana asta) abia se mai poate respira din cauza prafului… Am fost declarati ca fiind cetatenii celui mai poluat oras din Europa.

      Mor zilnic 27 de bucuresteni din cauza aerului respirat. Sunt cam 200 de tone de noxe si praf pe kilometru patrat. Fara sa luam in calcul si parazitii imobiliari care desi s-au imputinat raman un pericol public…

    • @Alexandru Cordea

      A mai trecut pe aici o proasta care „tine” o agentie imobiliara prin Craiova – Laura. Nu reusea sa inteleaga de ce ajentii si ajentiile sunt cvasiinutile. Pana la urma a inteles. A inchis ajentzia si acum lucreaza la spatii verzi.

      Io-te de ce e inutil ajentul!
      In caz de vanzare:

      1. Certificatul fiscal il obtine proprietarul dupa ce-si plateste impozitele. Daca n-are timp ii da 100 E (400 RON) unui avocat si il rezolva
      2. Adeverinta de la Asociatie o ia proprietarul …..pe gratis
      3. Extrasul informativ si apoi cel de carte funciara le obtine notarul contra a ~ 300 RON
      4. Verificarea actelor si “siguranta tranzactiei” sunt obligatiile notarului. Intra in onorariul notarial care e mai mic de ….3% sau 6% din valoarea tranzactiei
      5. “Vizionarile” le fac cumparatorul si proprietarul de comun acord dupa ce au luat contact in urma anunturilor din ziar (anunturi nepiratate de ajentzi)
      6. Pretul se ia orientativ din grila notarilor + eventuala parere a unui expert evaluator autorizat (~200 RON)
      7. Intabularea ulterioara vanzarii si informativul le obtine tot notarul la 10 zile de la vanzare
      8. Adalmasul se bea de catre proprietar si cumparator la carciuma de la parterul blocului (~200 RON tot …..adalmasul)

      Ce facem cu ajentu’ ? Nu-i asa ca asta se baga singur si degeaba in tranzactie piratand anunturile proprietarilor ?

      • @Tavanul Fals

        Adeseori, unii dintre vizitatori (se) intreaba cum pot proceda daca hotarasc sa NU apeleze la o agentie imobiliara. Poate ar fi util sa postezi cei 8 pasi intr-un loc mai vizibil. Asa, se pierd printre miile de comentarii.

      • @ BCA

        am sa tin cont de sugestia ta

  26. @Alexandru Cordea

    Domnule agent, in sectorul privat din Bucuresti lucreaza multi tineri care au nevoie de o casa. Ei si-ar putea permite o rata de 300 euro pe luna si un comision de 2000 la intermediar pentru „fericirea” de a fi stapanul unui cotet comunist. Dar din ce in ce mai putini o fac, si stiti de ce domnule agent? Pentru ca spre deosebire de tagma Dvs, ei isi muncesc din greu banii si stiu sa ii aprecieze. A te indatora pe viata face sens doar cand motivul este cu adevarat intemeiat. Si cand pretul platit este unul „corect”. Ce inseamna corect? Inseamna proportional cu puterea de cumparare, cu nivelul de trai. In 2001, un apartament la Poli din 1979 se vindea cu 9000 de dolari. Astazi pt el se „cer” minim 100000. A crescut puterea de cumparare a romanilor de 11 ori in ultimii 10 ani? Eu cred ca s-a intamplat cu totul altceva, iar Dvs aveti un rol important in acest film.

    Spuneti sa plecam din tara daca nu ne convine situatia. Multi dintre noi au inceput sa o faca. Si poate o sa o fac si eu. Ar merita sa ma imprumut de 40k ca sa imi cumpar un apartament de 80k la Budapesta, un oras fantastic, verde, fara praf, pentru care merita sa fii dator pe la banci. Problema este ca acolo mi-as cumpara 130mp, nu 75 ca in bucuresti. Iar pe mine ma intimideaza spatiile mari. De dragul sfatului Dvs, o sa-mi intreb totusi familia…

  27. doresc sa ai raspund d-nei sau d-rei Carmen Mihai sa nu mai vorbeasca din amintiri ca dumneaei ca agent nici ea nu crede ce spune un ex. doresc sa achizitionez o locuinta si am am gasit una prin intermediul unei cunostinte mia zis ca o da cu 27000 euro an Tulcea oras neam surprins ca o da asa ieftin si neam zis cum de nu a puso la agentie si am cautato pe net si am gasito la 35oooeuro cand neam dus sa o vedem o darapanatura vb.sotului 10 remorci de pamant dar omul era asa de disperat sa o vanda ca negociind a lasato la 19000 dar nu nea convenit nu aveai cum sa te extinzi din cauza infrastructuri de rahat din romania ,aveam deasupra casei i antreaga centrala electrica asa ca diferenta dela 35000 la 19000 =casa de 87mp

  1. Pingback: Arhiva TF – De rasu’ lumii (1 Martie 2010) | Locuinta Mea

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: