Scrisoare Deschisa Guvernatorului BNR
UPDATE 14 septembrie 2011 :
Dupa aproximativ 15 apeluri telefonice efectuate in ultimele doua zile, am reusit sa obtin de la BNR un numar de inregistrare la petitia pe care v-am prezentat-o mai jos. Termenul legal pentru raspuns este de 30 de zile.
Catre : Banca Nationala a Romaniei
In atentia Domnului Guvernator Mugur Isarescu
Domnule guvernator,
Calitatea de simplu cetatean platitor de taxe si impozite ma indreptateste sa va trimit aceasta sesizare, conform articolului 51 din Constitutia Romaniei care consfinteste dreptul de petitionare.
Mi-am pierdut de multa vreme speranta ca opinia celor care muncesc cu bratele sau cu mintea are vreo relevanta pentru factorii de decizie din Romania, insa simplul fapt ca ma pot face auzit e un semn ca exist. Si ca mine, sunt milioane de oameni care exista si care mai si gandesc din cand in cand.
Domnule Isarescu, obiectivul fundamental al BNR este asigurarea şi menţinerea stabilităţii preţurilor, nicidecum mentinerea stabilitatii SPECULEI in favoarea unor grupuri de interese sau in favoarea INSTITUTIILOR BANCARE care au mizat pe castiguri direct proportionale cu naivitatea acestui popor.
Avand in vedere ca ati lansat dezbaterea cu privire la noile norme de creditare, am decis sa imi exprim parerea legata de proiectul dumneavoastra pe care il consider bine-venit desi oarecum tardiv. Va intreb, totusi, domnule guvernator, de ce nu taiati raul de la radacina ? De ce mergeti in continuare cu jumatati de masura mentinand iluziile atasate de programul « Prima Casa » ? Acesta constituie expresia cea mai clara a INTERVENTIONISMULUI STATULUI care nu mai are nicio legatura cu economia de piata asa cum aceasta trebuie asumata conform articolului 135 din Constitutiei Romaniei.
Un avans de 5 % pe care naivii il imprumuta de la rude sau de la o alta banca nu poate garanta nici pe departe discernamantul sau solvabilitatea acestora in fata unor institutii de credit care se bucura de umbrela generoasa a STATULUI prin Fondul National de Garantare.
Coborati pentru o clipa, stimate guvernator, din fotoliul dumneavoastra de la BNR si mergeti sa vedeti ce anomalii mentine acest program iluzoriu in piata imobiliara din Romania. Mergeti sa vedeti cum o garsoniera confort III are un pret de 1000 EUR/m.p. , sa vedeti cum indicii imobiliari ai industriei de manipulare dau niste cifre abracadabrante in raport cu puterea de cumparare a romanilor.
Sunt zeci/sute de mii de oameni in tara asta care au muncit ani de zile pentru a cumpara o locuinta la valori NORMALE si nu pot sa o faca din cauza programului PRIMA CASA care mentine specula si favorizeaza aparent niste inconstienti care mai devreme sau mai tarziu vor fi victimele acestui sistem putred de creditare fara noima.
Stimate guvernator, nu imi permit sa va atrag atentia asupra realitatii economice din Romania pe care e limpede ca o cunoasteti foarte bine ; eu doar incerc sa va aduc la cunostinta punctul de vedere al catorva mii de oameni cu care am interactionat in ultimii ani in cadrul mai mulor medii de informare virtuala, unde am reusit sa salvez o buna parte din cei care erau aproape sa devina victimele manipularii generalizate. Lasati piata LIBERA fara programe si facilitati care incurajeaza achizitii cu bani din viitor !
Va rog sa aveti in vedere ca in cadrul noilor norme de creditare sa IMPUNETI un avans de 15 % si pentru programul PRIMA CASA, un avans care sa ne dea si noua contribuabililor, siguranta ca nu platim taxe si impozite pentru o parte a populatiei care nu stie ce inseamna indatoriri si indatorari…
Dincolo de institutiile de credit din Romania, existam si noi, domnule guvernator, noi cei care mai credem ca munca si economiile reale ar trebui sa fie respectate mai mult decat banii « sintetici » asa cum se exprima consilierul dumneavoastra domnul Adrian Vasilescu in urma cu cateva zile in cadrul unei dezbateri publice.
Intr-o tara in care presedintele Asociatiei Bancilor din Romania apare in Prime Time la televiziuni sustinand ca « preturile caselor nu vor mai scadea pentru ca s-a ajuns la minimul istoric » (de la declaratia dumnealui bunurile imobiliare depreciindu-se cu 15-20 %) eu cred ca dumneavoastra trebuie sa fiti un factor de echilibru si sa nu lasati cetateanul de rand sa intre in capcana imprumuturilor iresponsabile, a manipularii generalizate.
Concret, trebuie sa sustineti aceleasi NORME DE CREDITARE si in cadrul programului PRIMA CASA care a facut destule victime incepand cu 2009 si pana in prezent. Un avans rezonabil de 15 % si un calcul al riscului de soc valutar ar responsabiliza potentialii cumparatori si i-ar lasa sa traiasca decent pe toata perioada contractuala.
In urma cu putin timp, ii puneati la zid pe « Samsarii de Fotbalisti » in cadrul unei conferinte sustinute la Constanta. Acum aveti posibilitatea sa luati masuri impotriva « Samsarilor de locuinte ». Va asigur, domnule Isarescu, de faptul ca nu e nicio diferenta de principiu intre cele doua caste.
In asteptarea unui raspuns din partea institutiei pe care o conduceti,
Cu respect,
un cetatean fara datorii la bugetul de stat si fara credite la institutii financiar bancare sau nebancare. Adica un OM LIBER frustrat ca din taxele platite de el este sustinuta specula imobiliara.
Florin L
12 septembrie 2011
- sesizarea a fost trimisa doamnei Dana Ilie pe adresa de mail a institutiei dana.ilie@bnro.ro si va promit ca va voi tine la curent cu raspunsul pe care il voi primi, sper eu, in termen legal -
Posted on 12 septembrie 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 176 comentarii.
Frumos scris, chiar sunt curios daca vei primi un raspuns serios.
Conform legilor din Romania sunt obligati in maxim 30 de zile calendaristice sa ofere un raspuns la acest mesaj trimis cu titlu de petitie (!). Daca nu o fac eludeaza legile, deci nu e dupa bunul lor plac, te asigur! Salutari!
@Bancheru
…deci nu e dupa bunul lor plac.
Si te-ai gandit ce “patesc” daca …eludeaza legile din …Romania ?
In RO nu patesti nimic chiar daca calci oameni cu masina. Ce ai putea pati daca nu raspunzi in 30 de zile !?
@BCA
…nu se pune problema asa…. chiar ei in interior au regulamente care ii obliga sa se conformeze legilor din Romania… insa doar daca e formulata ca petitie (asa cum si pare a fi) nu ca simpla scrisoare de informare ….
Primesc raspuns, sau mai degraba sunt citite petitiile (scrisorile deschise, cum vrei sa le numesti) SEMNATE, nu anonime de pe un blog.
Florin L. poate fi Andrei S. si tot degeaba.
Mai pe romaneste, totul va ramane la nivel de postare .
@ andreistroescu
Stimate domn,
Petitia a fost semnata, are adresa de domiciliu astfel incat sa stie consilierii BNR unde sa ma gaseasca pentru raspuns.
@andreistroescu:
raspunsul il poti primii si pe mail. Prin definitie atunci cand trebuie sa te identifici cu nume si prenume si adresa nu mai esti anonim.
@Florin L: am vazut update-ul … e de bine ca i-ai frecat la cap pentru a obtine un numar de inregistrare pentru scrisoarea deschisa sub forma de petitie … cei din BNR (ti-o spun din proprie experienta) actioneaza cam opac si ascuns … am observat asta atunci cand vin in control prin banca unde lucrez… e de bine ca ai un termen de referinta ! Sunt tare curios ce raspuns vei primi … sper ca nu se vor limita la cateva fraze seci si fara substanta …
Bravo Florine,
mailul meu a fost mai scurt, o parte din el:
”
Parerea mea este ca acest alinat (Art.13. – (2) ) ar trebui scos; or dumneavoastra prin acest proiect in prim rand doriti sa protejati interesele bancilor, de a nu contracta credite nesolvabile si in al 2-lea rand interesele clientilor acestora, insa prin Art.13. – (2), nu mai mentineti acest principiu in totalitate – acela ca bancile sa contracteteze clienti solvabili, deoarece nu se aplica deloc prezentul regulament.
Consider ca mentinand acel articol:
1) aveti interes direct de a mentine acel program Prima Casa si aveti interes de a mentine artificial si indirect preturile nejustificat de mari la imobile si bula imobiliara
2) nu tineti cont de ce s-a intamplat in alte state, in care s-au acordat credite relativ asemanatoare(subprime, SUA)
3) veti fi raspunzatori directi de situatia care se va crea ulterior – cand clientii nesolvabilii ce au contractat Prima Casa nu vor mai putea returna ratele si vor fi executati silit (deoarece avansul 5% si 2000 RON venit atrage si clienti fara bonitate);
4) nu va impuneti dv. ca Banca Centrala, reglementatoare, punctul de vedere profesionist, prin stabilirea acelorasi reguli asupra conditiilor creditelor garantate de stat, ci BNR se supune intereselor Bancilor Comerciale si politice;
”
Eu am primit “out of office” reply – sper ca il citesc dupa ce revin din concedii,
si sper ca noi vom fi buturuga mica
scrisoarea asta e ceva de genu’ mielu’ cere ajutor/sa i se faca dreptate de catre lup.
ai prefera un miel mut/orb/surd – pe modelul celor 3 maimutele care isi tin mainile la gura urechi si ochi ? … vocea exista sa se faca auzita ! Intotdeauna a fost asa si intotdeauna trebuie sa fie asa!
… in plus nu e vorba de miel… mieii au rate… nu scriu scrisori… doar behaie…
in banci lucreaza sclavii bulei. sa va dau exemplu. ING. departamentele care nu an contact cu clientii sunt pline de sclave. in general programul ar trebui sa se termine la orele 17.30. in realitate se iese din institutie sub orele 18.30. dar sclave cu 1000E salariu lucreaza benevol si pana la orele 21!!! prostia vitelor le-a facut sa dea semnatura pe contractul de sclav care suna cam asa:” cetateana margareta pix, de buna voie si nesiluita de nimeni accepti sa devii sclava noastra si sa muncesti pana la orele 21 timp de 30 de ani pentru a imbogati acest jmenar imobiliar caruia i-ai furnizat intr-o secunda, castigul tau pe 30 de ani?” impreuna cu alte nesiluite din departament, margareta pix, pentru a avea si ea tavanul ei fals si “a nu mai arunca banii de pomana pe chire” a spus un DA hotarat. iar acum presteaza munca benevola pana la orele 21 si cojmelia de 2 camere cu care a imbogatit un speculant ordinar nu mai face nici 50% din pretul sclaviei.
multumim tovarasului isarescu, si clicii bancar imobiliare mondiale care au imflamat lumea acceptand credite la “pretul pietei”; care pret al pietii = pretul de construstie+10% profitu’ samsarului/dezvoltatorului/ajentului+JMENUL BANCII CAMATARE +JMENUL SAMSARULUI. ultimele 2 componente ale pretului reprezinta in vederea mafiei bancar-imobiliare in fapt, PRETUL PIETII..adica disperarea cretinilor sa stea in buricu targului sau la camera de 50mp. daca analizam, si excludem ultimele 2 componente din creditele acordate, dispare specula ordinara; jmenarii bancar imobiliari nu mai au cum sa faca castiguri enorme si rapide dar nici lumea nu se mai indreapta spre catastrofa.
deci ce te faci daca invocatul PRET al PIETII cel evaluat de rvaluatorii sclavi la ordinele mafiotilor difera cu50% in 3 ani?!! e o buba majora. lumea intra in colaps. nu merita hotii care au permis asemenea calapoade de masura sa fie executati in piata publica? PRETUL PIETII nu e altceva decat un mare balon de sapun umflat din bojogii bancherilor si imobiliarilor si pus in carca prostimii care trebuie sa umble cu grija cu el timp de 30 de ani ca sa nu-l sparga.
creditul bancare trebuie statuat prin constitutie la valoarea maxima a costului constructiei, bazat pe facturile materialelor + 10% profit din pret de constructie. cine vrea fitze si sa plateasca ZONA si alte parfumuri imobiliare, n-are decat sa o plateasca din valoarea lui, nu cu bani imprumutatii din banca pentru ca uite unde se ajunge! se ia o mara teapa de la mafia BANCAR_IMOBILIARA! el e principalul tepuit si pe langa zecile de milioane de fazani mondiali se prabuseste si restul lumii.
sclave silitoare la plmbare: http://www.money.ro/lazea–probabil-ca-o-serie-de-unitati-bancare-traditionale-vor-trebui-inchise-pentru-eficientizare_1088116.html
Raman si fara obiectu muncii si mai platesc ioc ..rate..
alte silitoare cu 1000E credit in banca in care lucreaza benevol pana la orele 21 pe farash. http://www.evz.ro/detalii/stiri/societe-generale-vrea-sa-reduca-numarul-de-angajati-inclusiv-in-romania-945293.html
@TF
Am o intrebare legata de PC4. In cazul unei executari, este o eventuala pierdere (diferenta dintre suma datorata de client la mom executarii si suma de vanzare a imobilului executat) “impartita” in mod egal intre banca si stat? Sau de fapt banca isi recupereaza prejudiciul integral din fondul de garantare?
Sa dau un exemplu. Banca acorda un imprumut de 50K din care jumatate, 25K sunt garantati de stat. Clientul nu mai poate sa plateasca si casa ii este vanduta cu 30K. La mom executarii, clientul mai avea de returnat 49K bancii. Pastreaza banca cei 30K si in plus acceseaza 19K din garantia de 25K a statului, urmand ca statul sa urmareasca clientul pentru cei 19K ramasi?
@ Bio
Conform legislatiei, bancile si ministerul de finante au o ipoteca de rang 1 proportional cu procentul de garantare. Din moment ce institutiile de credit renunta cu fiecare credit acordat la jumatate din garantia statului aferenta PC 1,2 si 3, riscul se imparte in mod egal.
Asta e singura scuza pe care o mai are Boc vis-a-vis de acest jaf national. Cu fiecare credit acordat in PC4 statul se elibereaza de garantia de 100 % pt creditele vechi insa preia alte 50 % din cele noi.
Concret, ideea e sa se dubleze numarul de prosti si riscul (initial doar al statului) sa fie impartit acum cu bancherii. Astfel, suma recuperata din vanzarea imobilului executat nu are o directie prioritara.
Banca Nationala merge pe principiul : “Decat cu un prost la castig, mai bine cu “baietii destepti” la pierdere”…
dusmanu nu doarme..
http://www.realitatea.net/dezvoltatori-noul-regulament-de-acordare-a-creditelor-va-afecta-piata-imobiliara_869419.html
Reprezentanţii băncilor vor clarificări. “Comunitatea bancară a avut ieri o discuţie, poate nu chiar la detaliu dar la nişte principii care credem noi ar trebui să fie mai clar menţionate în noul regulament”, a spus Radu Gheţea, preşedintele Asociaţiei Românilor a Băncilor.
I-auzi ce zice Piraeus Bank.
Credit Prima Casa – Să ai casa ta, o joacă de copii!
Să nu le iei gâtul cu o secure tocită?
Isarescu a avut mii de ocazii sa ia o pozitie vis-a-vis de aceasta mizerie, dar n-a facut-o. Nici macar in iesirile mai putin oficiale la zecile de emisiuni tv la care a aparut.
Probabil doar de nevoie face aceste ajustari. Daca restantele catre banci sunt de 19 miliarde lei, aproape 4,5 miliarde euro, deja nu mai e o joaca. Si sunt in continua crestere.
Nu cred ca vor binevoi sa aplice marirea avansului si pt Prima Casa. Oricum 90% dintre doritori sunt “niste viermi” (aici au dreptate, niste viermi fara creier) in viziunea BNR, iar sacrificarea lor nu merita nici macar o zi pe agenda de lucru anuala. Cel putin nu in aceeasi etapa.
De ce ar face-o? Pana o sa crape de foame cei vreo 80.000 creditaci de pana acum, mai e.
Scopul lor nu e salvarea lor ci strangerea avansurilor populatiei si aducerea la jug a cat mai multor categorii sociale, de indata ce vor nazui sa cumpere ceva.
Poate doar daca situatia e groasa rau vor lua ceva masuri si pt Prima Casa.
@ Gibone: stai linistit, sunt multe securi bine ascutite ce vor fi folosite curand… foarte curand…
Numarul cererilor de credit va creste de la aproximativ 100-110 dosare prelucrate in prezent pe zi la 180-200 de dosare, afirma presedintele Fondului National de Garantare a Creditelor pentru IMM (FNGCIMM), Aurel Saramet.
„Ma astept ca aceasta crestere sa fie cauzata si de factori emotionali, urmand ca dupa aceasta perioada cererea sa se aplatizeze. Asa cum se misca lucrurile, estimez ca pana la finele anului 2012 plafonul s-ar putea epuiza, intrucat, pe fondul acestor norme care sunt restrictive pentru alternativele unora de a accesa credite ipotecare, s-ar putea ca inclusiv cei cu venituri mai mari sa se indrepte catre Prima casa”, a afirmat Saramet, cu ocazia unui seminar organizat de BCR.
Initial, Fondul estima ca finalizarea programului ar avea loc cel tarziu la jumatatea lui 2013.
Iata ca lichelele deja simt vibratia unicului neuron din capetele incetosate ale creditacilor PC.
Simt ca acestia s-ar putea imbulzi la PC, ca sa “apuce” si ei ceva, dupa inasprirea masurilor bnr. Ca doar e o joaca de copii.
Si eu sunt curios daca vei primi vreun raspuns. Nu cred, nu in Romania. Daca o scriai in alta tara…
Dar scrisoarea ta e impecabila! Felicitari!
Scrisoarea e buna, dar 15% e putin pt PC. In sfasit, bine ca ai taria sa le vorbesti frumos. Mie mi-a fost foarte greu.
De fapt trebuie scoase apartamentele ante 1990 de la Prima Casa. Aici e cheia si asta o stiu si leprele care au impus PC.
E buna scrisoarea, dar ei stiu fff aceste aspecte.
O sa se mai distreze putin.
Eventual trebuie atasat si un blestem on-line pt acesti indivizi.
Care-i faza cu 90? De ce nu 95?
Intr-adevar, prima casa ar fi un lucru interesant daca s-ar aplica doar apartamentelor obtinute direct de la dezvoltator. Daca tot vrem sa incurajam munca si normalitatea in Romania…
Salut, felicitari pentru scrisoare, am trimis si eu una, in mare parte am scris cam acelasi lucruri. Eu unul tind sa cred ca de fapt cei de la BNR doresc relansare si controlarea pietei prin practic inchiderea creditarii in urma acestor reglementari dar lasare unei singure metode de a lua credit imobiliar – PC, altfel eu unul nu inteleg ce rahat de piata libera e aia in care tu BNR inchizi robinetul tuturor creditarilor prin reglementari, dar lasi in schimb deschisa un fel de loterie a vietii accesibila inclusiv unora care de abia pot strange 2000 euro in 2 ani sau se imprumuta de la parinti, rude… pentru a lua un credit 60000 euro….
@Gibbone cel Aspru – sunt de acord cu tine in privinta imobilelor care se incadreaza in PC, pai ori e Prima Casa ori e Prima Casa Veche.
nu inchide nici un robinet bai nene. ceea ce face se cheama normalitate! intr-o tara de anormali care cred ca merita sa aibe 4 pereti comunisti de 100mii de euro cu salariu de 2000lei… atat de anormali suntem incat instituirea normalitatii n se pare blocarea libertatii? nu vedeti ce a insemnat libertatea creditarii? falimentul global. vitele mananca pana le plezneste stomacul. nu gandesc.
Salut!
O sa te rog sa mai citesti, cu atentie, ceea ce am scris mai sus.
Cum poti sa zici ca e normalitate sa se “inchida mai multe robinete de creditare” prin aplicare de reglementari si sa se lase deschis doar unul, si anume PC, usor de accesat de aproape toata lumea, neafectat de nici o reglementare.
Normalitate era atunci cand aceste reglementari veneau acum cativa ani, iar programul PC sa nu fi aparut deloc, dar tinand cont ca in Romania tot timpul deschidem umbrela dupa ploaie, ar fi oarecum normal ca aceste reglementari sa se aplice peste tot inclusiv PC.
Cat despre ce ai spus o sa te rog sa imi arati unde am scris eu ca merit sau doresc sa iau un credit pentru “4 pereti comunisti de 100mii de euro cu salariu de 2000lei” cum ai specificat tu !?
Pentru linistea ta, niciodata dar niciodata nu o sa dau mai mult de 25000 euro pentru un apartament 2 camere in Bucuresti.
Numai bine
http://www.financiarul.com/articol_66097/topul-afacerilor-imobiliare-proaste-ofshore-urile-lui-tiriac-dezvoltatorii-iberici-adama-si-cooper-beech.html
BNR:Nivelul restanţelor aproape s-a dublat faţă de decembrie 2009
http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/bnrnivelul-restantelor-aproape-s-a-dublat-fata-de-decembrie-2009-152723.html
Acest lucru va declansa pentru anu viitor urmatoarea masura: 25% minim pt orice credit ipotecat incusiv PC si termen maxim 10 ani
Altfel va urma falimentul statului …
Se intrevede deja o pozitie de sah-mat…
@pro
pana nu se va epuiza rahatul asta de plafon, nu se va intampla nimic. In mom de fata, un avans de 25% la toate creditele ipotecare ar insemna o prabusire rapida si masiva a preturilor, si nimeni nu vrea asta, nu-i asa?
@ pro: falimentul statului roman oricum va urma, daca mergem pe linia asta. intrebarea este daca in 3, 5 sau 10 ani…
Intrebare de 1.000.000 puncte care cere un raspuns echivalent ca valoare:
Ce te face sa crezi ca in acest peisaj mondial de perimare/disparitie a conceptului de ”Stat”, statul romanesc nu e usurel-usurel impins – prin parghia indatorarii – pe aceeasi cale?
Eu, dragul meu, de mult nu mai cred in Zana Maseluta, in Mos Craciun sau in eroismul guvernatorului Isarescu care protejeaza oamenii economi / debitorii bancilor …. eu vad faptele si evaluez situatiile ….
Ce interes are BNR sa creeze o MARE patura de sub-prime-eri (oameni care nu ar fi trebuit sa se califice la un credit imobiliar cu venitul avut, dar la limita , in prezenta unor conditii extra-permisive s-au calificat si la un moment dat au cedat nemaiputand sa plateasca creditul) in urmatorii 5-10 ani? ……
De ce BNR NU VEGHEAZA la implementarea unui profil superior de management al riscului de credit in piata (ca sa vorbesc pe limba atat de placuta BNR-ului) sustinand in continuare conditii speciale pentru creditele garantate de Stat? …. Dincolo de raul produs debitorilor mai e vorba si de raul produs tuturor platitorilor de taxe din Romania si finalmente de raul produs prin slabirea pozitiei financiare a Statului datorita deregularizarii unei ramuri a creditului – ma refer la Prima Casa ….
Finalmente …. de ce pe acest plan BNR lucreaza impotriva intereselor Statului ?!?
Iar acum o intrebare de 1.000.000 la puterea N de puncte: care va mai fi cadrul juridic de garantare (mai mare sau mai mica) a drepturilor si obligatiilor individului (ma refer si la libertatea lui, printre altele) daca garantorul lor , Statul, e slabit financiar, falimentar sau gata ingropat ?
Aceste intrebari sunt cu bataie mai lunga, dincolo de viermuiala speculantilor imobiliari in zeama bancara – fapt imposibil de contestat in Romania perioadei 2003-2011 ….
Unde va mai fi protectia ta , Individule, cand garantorul drepturilor tale va fi murit? … (e o intrebare retorica, nu ma refer la tine, Pro)
… visul erotic al bancarzilor de pretutindeni… disparitia statelor.
“Soc”… vor disparea… bancile… too big to fail.
“Rata creditelor neperformante a crescut de la 7,9% în decembrie 2009 la 13,4% în iunie 2011, potrivit raportului asupra stabilităţii financiare publicat astăzi de Banca Naţională a României. Valoarea brută a creditelor restante mai vechi de 90 de zile (considerate ca pierdute) se ridică la peste 27 de miliarde de lei.”
aproape 7mld EURO!! bancile sunt arse! buba se va sparge si toti banii BNR nu vor ajunge sa nationalizeze nici o mica parte din bancile escrocilor bancar-imobiliari.
asta explica de ce au continuat programul PC asumandu-si pierderi noi. cand vor incepe sa se duca preturile apartamantelor la vale va fi jale. nu vom mai avea 2-3banci scapate in tara
@unu
http://businessday.ro/08/2011/bnr-restantele-la-banci-au-avansat-in-iulie-cu-03-miliarde-lei-si-au-ajuns-la-1974-miliarde-lei/
Cum s-ar explica diferenta intre raportarea BNR (din link-ul de mai sus) si cele 27 mld. mentionate … tot de BNR (in articolul din Capital) ?
probabil maximul gasit prin presa nu e nici jumate din realitate
Citez din documentul BNR:
“Rata creditelor neperformante (Definită ca raport între creditele şi dobânzile restante de peste 90 de zile şi/sau în cazul cărora au fost iniţiate proceduri judiciare faţă de operaţiune ori faţă de debitor şi soldul creditelor şi dobânzilor aferente. Definiţia este conformă cu recomandările Fondului Monetar Internaţional, având comparabilitate internaţională.) a ajuns la 13,4 la sută în iunie 2011 (faţă de 7,9 la sută în decembrie 2009, respectiv 11,9 la sută în decembrie 2010), însă pierderile aşteptate au fost corespunzător gestionate (gradul de acoperire cu provizioane a restanţelor de peste 90 de zile se menţine la 96 la sută, nivel identic celui din anul 2010).”
uitati aici link-ul cu raportul. informatiile se gasesc pe pag 51.
http://bnr.ro/DocumentInformation.aspx?idDocument=11494&idInfoClass=1182
Tavane, scrisoarea asta poate cel mult sa-l amuze pe tovarasul Isarescu.
Tu chiar iti imaginezi cu naivitate ca un mason membru al Comisiei Trilaterale va face ceva pentru poporul roman? Cand el e pus la BNR pe viata special ca sa ne termine pe toti.
presimt ca cineva si-o va fura curand…
Suntem prea mici si neansemnati ca sa-si piarda vremea cu noi
Oricum jocurile par facute, asa ca niste comentarii pe un blob nu ii mai intereseaza pe baieti.
@inkorect
Isaila se afla intr-o postura destul de trista ca sa-l mai poata amuza ceva.
Glumetiile lui sunt… bravada… e depasit de situatie, iar consilierii lui sunt niste gherle.
Se joaca de masonicu’, da’ in afara de manuirea sabiutei, habar n-are ce face la botoane.
Cretinacii se uita la el ca la meseria… nu-i mai poate ajuta… “scrisorile” incep sa se adune.
… ROMÂNIA A DEPĂŞIT MOMENTUL CRITIC…
@AC: pe cand un post pertinent si la subiect la tine pe blog ?
Pertinent?
Niciodata?
Am preanuntat dezmat. Deocamdata ultimul post ramane “ancorat in realitate”… in plus Crystopher Lloyd ma linisteste.
Sunt mai multe goange care se “dezvolta”, dar pentru moment nu-s de foarte mare impact… sa se mai coaca.
@Inkorect Politik si restul care au trimis mesaje similare:
Nu conteaza ce parere aveti despre mesajul lui TF sau daca (pana la urma) se va schimba ceva; conteaza ceea ce faci TU pentru a incerca sa schimbi ceva. Probabil ca aia o sa se amuze de anumite mailuri; si ce ? Important e ca ti-ai spus parerea.
Referitor la cei care au trimis mail-uri cu injurii (sau acuze) la adresele respective: daca voi ati primi un astfel de mesaj in casuta de mail, l-ati citi ? Eu cred ca nu. In cel mai bun caz poti trimite un e-mail politicos si argumentat (gen TF); probabil ca nici ala nu va fi bagat in seama, dar sansa sa fie citit este mult mai mare (dupa umila mea parere) decat un e-mail continand injurii.
@ Inkorect Politik
In al doilea paragraf al sesizarii mele, cred ca am scris foarte clar :
Mi-am pierdut de multa vreme speranta ca opinia celor care muncesc cu bratele sau cu mintea are vreo relevanta pentru factorii de decizie din Romania, insa simplul fapt ca ma pot face auzit e un semn ca exist. Si ca mine, sunt milioane de oameni care exista si care mai si gandesc din cand in cand.
Mi-ar placea ca in loc sa analizezi gradul meu ridicat de naivitate sa te numeri printre cei care si-au trimis opinia la BNR. Chiar si intr-un popor de oligofreni se poate trai mai bine daca incet, incet ies la suprafata niste lucruri care pana la un moment dat erau bine ascunse. Oligofrenul are si el mandria lui…
The housing crash trapped a generation in their starter homes
http://www.wall-street.ro/articol/Finante-Banci/109231/O-bomba-cu-ceas-Cati-romani-au-cate-trei-credite.html
Cresterea gradului de cultura financiara a populatiei este o necesitate pentru gestionarea mai buna a indatorarii, potrivit Bancii Centrale, astfel incat viitoarele decizii de acest fel sa fie luate pe baza unei mai bune cunoasteri a riscurilor.
Cam tardive regulile dar macar asa nu se mai ard si generatiile viitoare. Buna comparatie ai dat mai sus cu vitele care manaca pana cand crapa si nu gandesc.
degeaba ii spui vitei ca stii, daca mananci prea mult poti sa pleznesti. ea mereu va manca pana va plezni. asa si vitele cu 2 picioare. poti sa le explici ca nu e normal sa plateasca preturi de mii de euro pe mp pana la euro cand costul constructiei e o fractiune din cat plateste el, restul fiind jmen si specula ordinara. atata vreme cat i se va da credit vita bipeda se va face sclava si pe 3 vieti pentru un tavan. nu are nici o treaba cu cultura. singura experienta din care ar invata ceva e punerea in fata faptului implinit, aka, darea afara din cotet pentru neplata ratelor.
@ Unu
Inceteaza cu comparatia asta ! Vita moare satula, fericita; prostul moare de inanitie.
comparatia exista doar in ceea ce priveste cumpatarea in fata tentatiei. omul refuza sa-si foloseasca capacitatile cognitive si alege precum un animal sa-si satisfaca o dorinta oarba, cu pretul vietii. acum ca moare fericit sau in dureri putin mai conteaza. pentru cine crede ca a fost o gluma faptul ca animalele mananca pana crapa uitati aici un exemplu: http://lvspa.org/?portfolio=bloat (pentru a cunoaste problema tebuia sa fi prins niste vacante nevinovate pe la tara. tara autentica de aia cu vaca si porcu in curte.)
E super tare :
“The people who have endured foreclosure, sold in a short sale, or walked away from their mortgage debt are the lucky ones. For them, the ordeal is over. They still have ramifications with bad credit, but they now enjoy the freedom of renting — and lower housing costs to boot. The underwater loan owners who stay in their homes are the ones living in quiet desperation trapped in a stucco box.”
OFFTOPIC:
Cum link-ul de mai jos e dat si pe imobiliare.ro, cred ar fi util sa bagam si noi niste comentarii…
http://www.wall-street.ro/articol/Real-Estate/109109/Piata-de-evaluare-imobiliara-ar-putea-creste-cu-10-15.html
Scris de Patrick Vrabie, dupa principiul vrabia malai viseaza
.
Mai devreme sau mai tarziu… si la noi foarte multi vor ajunge la aceasi concluzie …ca e muult mai avantajos sa renunte si sa mearga in chirie…
Ma intreb oare, un creditac care a luat cu 70k o garsoniera in militari de 30 mp, din ’79 pe care trebuie sa o plateasca 30 de ani … crede ca o mai poate lasa mostenire la copil? Kiar crede ca apartamentul care va avea vro 60+ ani va mai fii pretabil pentru locuit inca 30, si ca copilul sau va prefera sa stea acolo?
Daca nu, crede acest creditac, ca o va mai putea vinde atunci in 2037 dupa ca termina ratele?
Si daca raspunsurile la ambele e nu.., atunci dece a cumparat pe credit? …
O buna intrebare la care toti creditacii ar trebuii sa mediteze …
parerea mea …
http://www.wall-street.ro/articol/Piete-de-capital/109188/Bursele-incep-saptamana-in-genunchi-Brokerii-Primim-lovitura-dupa-lovitura.html
si or sa mai primeasca.. indicii sau rosii
Ma alatur si eu luptei declansate de tavanulfals.Am postat articolul pe contul meu de facebook. Apreciez munca pe care o depuneti impotriva mafiei imobiliar-bancare. Sunt un tanar de 27 de ani care a reusit sa stranga 60k cu multa munca si umilinta prin straini pentru casa mult visata si care nu e dispus sa ii arunce in buzunarele asa zisilor dezvoltatori imobiliari.
Adi, acest blog doreste scaderea, daca se poate totala a preturilor la locuinte. Totusi, daca pina la urma vei cumpara o locuinta, se cheama ca, la indiferent de pret tot iti vei baga banii in buzunarele dezvoltatorilor.
Singura solutie ese sa ramai chirias toata viata, doar in acest mod reusind sa scapi de robia imobiliarilor.
Nu glumesc
Nu prietene creditac.
Singura solutie este sa inveti, sa muncesti, sa-ti faci o cariera, sa ai un loc de munca bine platit. Iar casa sa-ti iei cand esti absolut stapan pe situatia ta financiara. Sau macar cand dispui de un avans cel putin consistent pentru credit.
Sunt foarte multe persoane pe aici care dispun de sume importante de bani, de pana la 60000 euro, si nu indraznesc sa-i ingroape intr-o relicva comunista. Aceste persoane trebuie sa dicteze preturile, si nu creditacii ca tine care nu au strans 5000 de euro in viata lor si li se falfaie daca iau 50 sau 100 sau 150K de la banca, atata vreme cat reusesc sa plateasca rata. Stii cati cunoscuti mi-au spus: “ma bucur acum ca banca nu mi-a dat mai mult”?
Deci asta e solutia. Nici chiria pe viata, nici rata pe viata.
Nu suntem prieteni, si cu siguranta nu sunt “creditac”
@ andreistroescu: ai dreptate nu esti un creditac. esti doar un pacalici sau pacalit. sau oricum s-o putea numi un gunoi imobiliar. dar pamantul are nevoie de reziduurile grajdurilor pentru a porni o noua recolta. de la zero.
GM, nu ai de unde sa stii nimic despre mine/altii/inclusiv cei cu credite/sau nu. Un individ nu se catalogheaza dupa creditul de la banca sau carnetul de partid, ca ne intoarcem la anii ’50. Stii ce-i aia macar?
Tocmai din acest motiv sunt nerelevante parerile despre necunoscuti, de injuraturi ce sa mai vorbesc.
In general, fiecare are dreptul de a face ce crede de cuviinta, iar daca cineva are chef sa cumpere bunuri si servicii scumpe (supra evaluate sau nu), e treaba lui. Habar n-ai ce socoteli isi face fiecare, si e dreptul lui.
Pina una alta, ai idee caree situatia la zi cu Prima Casa? Ma refer la numarul de credite date, procentul de intarzieri la plata (sub unu la suta). Dar situatia pe general. Cata crestere economica a creat programul asta (impactul economic)? Joburi create pe ramurile legate de constructii, incasari de taxe si impozite si nu numai.
In plus programul clar a provocat scaderea preturilor la jumatate.
Sa injuri e clar ca stii, mai ales cand ti se permite de un admin de blog cu prejudecati solide.
Totusi, nu sunt nici agent, nici “creditac” – doar cineva care nu se grabeste sa le traga flegme celor cu alte pareri. Cei 7 ani de acasa, da ?
@ andreistroescu / ioan & alte identitati si IP-uri folosite
Gunoaiele de teapa ta nu prea mai reusesc sa manipuleze sau sa enerveze pe nimeni… S-a dus vremea cand afacerile voastre erau pe trend “ascendent”… Evident, programul PC a provocat scaderea preturilor
)) Ai dreptate insa nu aici pe blogul tavanulfals. S-ar putea sa te mai creada cineva pe IMOPEDIA sau pe IMOBILIARE PUNCT RO. Dar vad ca nu vrei sub nicio forma sa ne scutesti de prezenta ta… Te tot reinventezi de o maniera schizofrenica precum un copil razgaiat pe facebook, iti schimbi IP-urile si fugi de propria identitate.
Ma rog, un blogtroll e bine-venit uneori mai ales in conditiile in care tu dai adevarata masura a scursurilor imobiliare; indiferent ca esti agent sau speculator de terenuri parcelate si trecute in intravilan…
Aud ca cei din breasla ta au inceput sa trimita mail-uri la BNR dandu-se drept cumparatori disperati ca Prima Casa va avea conditii mai dure… Strategia asta a fost elaborata de private prokeri sau de ARAI ?
“Cata crestere economica a creat programul asta (impactul economic)? ”
amice, esti idiot. imobiliarele nu produc crestere economica ci bule. imobiliarele = jmenuri ordinare. modalitati de a se imbogati unii (mafia banar imobiliara) peste noapte in timp ce marea masa devin sclavii bancilor. orice e vandut cu mai mult de 10% pret de constructie nu produce decat specula ordinara si bule, pentru ca banii nemunciti, diferenta de la costul real pana la 3-4x cu cat le dau jmenarii ordinari prostimii sunt bani adusi din viitor si neacoperiti in munca. carnati ca tine faceti pe desteptii si manieratii cand ar trebui sa stati in tzepe pe marginea drumului.
amice, nu e treaba fiecarui dobitoc sa dea cat vrea. pentru ca nu da din banii lui unor jmenari ordinari. da din banii bancii facuti la tiparnita care sunt garantati si cu banii mei reali. toti cei cu credite de 2-3x peste valoarea de constructie trebuie scuipati pe strada si aratati cu degetul. daca vitele rationau astazi lumea nu era in cofa.
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu,
unule esti dur.
dar cei cu credite parca sunt mai smekeri (daca stiu ei asta nu stiu) mai ales ca sunt garantati de banii tai. in nici un caz de ai mei.
@ andreistroescu: ti s-a vorbit extrem de frumos pentru ironiile pe care le proliferezi. concret, care sunt injuraturile-ti adresate?
iar adminul chiar filtreaza mesajele, e mult prea fin cu cei ca tine. n-ajung mereu exact mesajele noastre la cei ca voi.
dar stai linistit, ne-am obisnuit cu cei ca tine si chiar esti tolerat tocmai pentru ca pui lumina pe realitate mai bine. avem nevoie de alde tine pentru ca lumea tepuita sau in prag de tepuire sa traga concluzii in cunostinta de cauza.
Draga avenirv,
Dar daca vine guv Boc cu un impozit anual pe proprietate sa zicem de 1-4% – ca prin alte parti mai spalate. Care sa creasca exponential in functie de numarul de locuinte in proprietate. Cum de altfel ar fi si normal. Pe principiul, cine are mai multe case, ori e colectionar, ori bisnitar. Si atat moftul cat si bisnita trebuie supraimpozitate (esti de acord? sau e deja prea “comunist” pt tine?)
Asadar, in aceasta ipoteza deloc imposibila, cat o sa scoata din buzunar imobiliarii cu multe-multe apartamente in portofoliu? Ce te faci atunci? Mai militezi pentru valoarea de catalog a anilor 2008? Iar creditacii, din banii cui o sa-si ia case?
Bio, mai sunt variante.
a castigat la loterie.
a primit mostenire.
a scris un programel si MS i l-a cumparat (pt softul cu care a fost facut jurasic parc-dezvoltata de 5 oameni- MS a platit 140 milioane)
a lucrat 10 ani in jermania/elvetia si a fost platit cu 600 euroi/zi all inclusiv (o rata nu exagerat de mare pt calificari in erp de ex; de fapt in zurich 700 este norma).
a compus un cantec de success
a scris o carte de succes
a jucat fotbal la milan timp de 5 ani
etc
incearca sa mai largesti orizontul…
Locuintele s-au ieftinit in prima parte a anului si vor continua sa se ieftineasca, spune Banca Nationala a Romaniei
http://www.econtext.ro/economie/imobiliare–2/locuintele-s-au-ieftinit-in-prima-parte-a-anului-si-vor-continua-sa-se-ieftineasca-spune-banca-nationala-a-romaniei.html
Asta o stim cu totii insa manipulatorii de pe imobilare dot ro baga in continuare trend ascendent.
Am scris pe 10 septembrie despre aberatiile astora.
http://www.locuintamea.info/2011/09/10/indicele-aberant-imobiliare-dot-ro/
si am verificat si azi. Ambii indici sunt pe plus.
http://www.zf.ro/finante-personale/o-poveste-romaneasca-veche-de-100-de-ani-dar-actuala-si-astazi-pe-care-nu-o-gasesti-pe-google-credite-doar-cu-semnatura-de-la-banca-furnica-8736689
foarte interesant articolul parca iti aduce aminte de ceva.
Frumoasa poveste. Cum spuneam si in posturile mele anterioare, traiul pe datorie se potriveste ca o manusa acestui popor. Traim clipa si platim o viata…
Cine e curios, sa acceseze arhivele ziarului anuntul az din ianuarie 2008.
Mi s-a facut rusine citind acele aberatii.
De exemplu: 2 camere Pantelimon Socului (superzona) dec 7/8, 52mp, pret: 122.500 E.
de la cbimobiliare era anuntul.
Deci nu numai 122.000 ci si 500E. Sa se inteleaga ca nu e de glumit.
Merita acel nemernic care a facut credit pt acea cocina sa nu moara de foame la propriu? Eu zic ca nu.
…ca sa aiba de unde sa-i lase…500euro! sa zica (virgula) ca a facut afacere sa se duca cu zambetu pe buze acasa ca l-a neociat si sa-i zica mandrei pe drum ,in 41 : ia zi! cine-i cel mai tare?
Savuros articolul lui Paul.
Totusi un car cu boi ramane un car cu boi, poate sa-l echivalam cu creditul auto.
Din anunturile imo ale anilor 2007 si 2008 rezulta ca situatia actuala e mult mai grava.
http://www.zf.ro/media-advertising/dezbatere-zf-pe-facebook-de-ce-ati-luat-credite-8720396
Credeţi acum că v-aţi întins prea mult? A fost singura dată când v-aţi gândit că vă puteţi lua maşina mult visată sau plasma, sau v-aţi dus în vacanţă, în Maldive, aţi avut bani de o nuntă mai frumoasă, v-aţi luat două camere în loc de garsonieră? E bine că aţi luat credit sau nu? Cine a fost de vină că v-aţi îndatorat prea mult? Voi, că nu v-aţi gândit că totul se poate întoarce împotriva voastră? Banca, pentru că v-a dat banii sau BNR, care a lăsat piaţa liberă?
Trimiteţi comentariile voastre pe Facebook (adresa este in link-ul de mai sus) şi în caseta de comentarii.
vin zile grele. incep sa pice greii sau grelele europei: http://www.zf.ro/business-international/declaratia-socanta-din-wall-street-journal-care-a-trimis-din-nou-la-pamant-bancile-franceze-nu-mai-putem-imprumuta-dolari-8741980
http://www.wall-street.ro/articol/International/109264/Probabilitatea-ca-Grecia-sa-intre-in-faliment-98.html
“Eroare de natura tehnica” … e amuzant sa vezi cum incarca sa se acopere … asa cum si SG a negat ca apoi sa vedem ca BRD anunta dispoinibilizari..asa si BNP zice NU ca apoi ….. sa zica …mda …ne cam prabusim dar tre sa nu cream panica …
Ieri, cand ma scobeam in nas, am citit mesajul tau. M-a durut (aveam o rana in nas) dar dupa ce-am terminat scobitul in nas, mi-am dat seama ca ma doare si-n cur, dar de data asta de romani. Sunt mirat ca mai sunt unii autisti ca tine care-si pot imagina ca vreun taran mioritic ar putea face ceva pentru altii sau macar ar putea sa se gandeasca nitel la prostime. N-ai sa vezi tartane!
Ba eu ma astept la niste reguli destul de dure incepand cu 1 jan 2012; se prea poate sa se isterizeze cateva mii de creditaci pana atunci si sa se arunce in “ultimul tren” imobiliar, ceea ce poate da sperante MAFIOTILOR IMPUTITI care tin preturile astea la niveluri ABSURDE.
Dar din ianuarie incepand… va fi jale… preturile pe tobogan… ne vor suna proprietarii si agentii din ora in ora cu oferte speciale si promotii
@GM : instigare la omor ?! Esti normal ?
. Esti cumva din staful blogului, intretii atmosfera ?
@Ghibonul cel Aspru : oamenii care si-au cumparat casa pe credit sunt nemernici ? Tare singur trebuie sa fii
@Alex : cand zici ca indicii aia sunt pe plus, banuiesc ca stii ca nu faci decat sa-i intarati pe ghiboni
tot de povesti cu soricei te tii?
@andrei
… era vorba de credit pentru “2 camere Pantelimon Socului (superzona) dec 7/8, 52mp, pret: 122.500 E.”
La ora asta pana si cretinacul stie ca a fost un… nemernic cu viitorul lui.
Retarzi dobitoci, creditaci ratati, mereu noi aici pe site. Doar ca pun aceleasi intrebari idioate.
@ andreistroescu: ce instigare la omor? despre ce vorbesti? poti indica si textul de lege ce incrimineaza…?
eu sunt normal si ca mine sunt din ce in ce mai multi care deschid ochii si vad realitatea. Si care vor vedea ca au fost pacaliti si se vor gandi sa recupereze. Direct de la sursa provocatoare a pierderii.
concluzie: imi poti indica textul de lege de care vorbeai?
http://www.econtext.ro/dosar–2/analiza/topul-real-al-salariilor-din-romania-vezi-valoarea-din-fiecare-judet.html
recycling bits..
http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/dezbatere-chirias-sau-proprietar-care-varianta-este-mai-rentabila-152756.html
La o privire aruncată asupra celor două variante, reiese că, în primul an, un cumpărător ar economisi 15.756 de euro dacă ar alege să locuiască în chirie şi nu şi-ar cumpăra propria locuinţă pe care ar urma să o şi mobileze.
trist nene.. trist!
http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/primele-60-de-familii-se-muta-in-planorama-ce-apartamente-au-comandat-si-ce-au-primit-in-schimb.html
După patru ani de aşteptare, zeci de drumuri la tribunal şi bani investiţi într-un vis, circa 60 de familii din complexul rezidenţial Planorama se pregătesc de mutare. Au investit deja 90.000 de euro din propriul buzunar, pentru a face blocul funcţional, iar acum se gândesc la mobilă şi la „lucruri mai lumeşti“, cum le numesc aceştia. Apartamentele cu finisaje de calitate au fost date uitării, iar cumpărătorii se mulţumesc cu priveliştea unui şantier abandonat.
a fost vreunul din smekerii care au inselat oamenii tras la raspundere ?
pt ca la cateva asemenea cazuri este clar (nu stiu si daca poate fi dovedit legal si asta este problema) ca totul a fost premeditat.
http://www.money.ro/cercel–brd–noile-norme-ale-bnr-vor-afecta-pretului-proiectelor-imobiliare_1087861.html
alte aberatii din presa..
http://www.realitatea.net/vasilescu-bnr-criza-ar-putea-sa-ne-aduca-mai-repede-moneda-euro-video_870331.html
“S-ar putea schimba ceva (din cauza problemelor din Grecia în legătură cu planurile noastre de trecere la euro, n.r.), s-ar putea să vedem tendinţe de grăbire a creşterii Zonei euro. Adică să ne trezim mai repede în euro decât ne-am aştepta”, a spus Adrian Vasilescu.
@ Tavanul fals:
e prima data cind scriu pe acest blog, desi il urmaresc de mai bine de o luna. nu prea am timp, dar promit ca o sa revin cu citeva rinduri in care sa-mi exprim si eu opinia despre imobiliare in general, si adeziunea la cauza pe care o sustineti in particular.
la acest moment, doresc sa trimit si eu o petitie/comentariu catre Banca Nationala vis-a-vis de proiectul de reglementare a noilor dorme de creditare a persoanelor fizice. nu am timpul necesar sa-mi argumentez obiectiile la normele propuse, dar sint intru totul de acord cu ceea ce ai scris tu in petitia trimisa Bancii Nationale. de aceea, iti cer acordul sa preiau textul petitiei tale si sa o retrimit Bancii Nationale. voi mentiona ca textul este compus de altcineva, dar, cum eu sint intru totul de acord cu cele expuse de respectiva persoana (adica de tine), retransmit mesajul. e ca si cum as semna petitia trimisa/formulata de tine.
sper sa nu sari/sariti pe mine cu “lenesule! ti-e lene sa compui si tu o petitie si plagiezi pe altii!”. pur si simplu nu am suficient timp sa-mi pun toate gindurile pe hirtie… in plus, petitia e formulata atit de bine, incit mi-e greu sa mai adaug ceva si sa reformulez mai bine ceea ce ai scris.
@ David
Esti liber sa le scrii ce vrei insa avand in vedere ca mesajul tau atesta ca stapanesti cuvintele, e de preferat sa gasesti propria formulare. Important este pana la urma ca ideea de oprire a JAFULUI NATIONAL PRIMA CASA sa reiasa din continutul petitiei.
si totusi , mai sunt si romani optimisti ….
http://www.evz.ro/detalii/stiri/episodul-2008-revine-romanii-grabiti-sa-ia-credite-cat-mai-pot-945487.html
Asta nu se numeste optimism, ci disperare… La fel ca incercarile tale repetate de a sfida ultima farama de normalitate din sfera imobiliara, si anume blogul asta.
Ti-am urmarit toate posturile din ultima vreme. Nu-ti cunosc interesele, dar imi dai impresia unui rat(h)at care vrea sa se imbogateasca pe seama prostiei altora. Esti genul de cocalar manelist caruia nu-i pasa cand arunca pachetul de tigari pe geamul taxiului.
Mori de grija altora…. si practici injuratul pe net .
Bravo, tot inainte. Viata oricum merge…asa.
…toate-s vechi si noi sunt toate …. mama lor de bancheri!
http://www.zf.ro/finante-personale/o-poveste-romaneasca-veche-de-100-de-ani-dar-actuala-si-astazi-pe-care-nu-o-gasesti-pe-google-credite-doar-cu-semnatura-de-la-banca-furnica-8736689
http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/amercanii-socheaza-din-nou-deasupra-noastra-planeaza-un-lehman-brothers-european-cum-comente.html
http://www.zf.ro/business-international/inevitabilul-s-a-produs-moody-s-a-redus-ratingul-societe-generale-si-credit-agricole-bnp-inca-sub-supraveghere-8746935
Pt Andreistorescu:
Nu-i consider nemernici pe cei care platesc SI cu credit o locuinta, ci pe aceia care platesc 90% sau INTEGRAL cu credit, cu avans de 5% si ala imprumutat.
Ba chiar inclusiv pe toti care platesc cu credit ceva supraevaluat de cateva ori.
Te-ai prins ca banii aceia ingropati in niste betoane stravechi sunt ai nostri ai deponentilor?
Creditacul absurd este complicele bancilor care-si bat joc de banii populatiei si apoi dau faliment.
Aceeasi cretinoizi alearga acum sa “apuce” ultima Prima Casa ieftina sau ultimul credit imobiliar in valuta cu avans mic, dar in tembelismul lor uita ca multi dintre ei au nevoie de atatia bani pt o coliba tocmai pt ca platesc sume colosale pt niste mizerii si au dus preturile la cote halucinante cum poti vedea in orice arhiva de la inceputul lui 2008, de ex..
Ideea cretinului e ca are 10.000E si mai ia 40.000E pt 2 camere ceausiste care nu fac mai mult de 20.000E.
Neuronul ii spune ca mai bine imprumuta 40K si va da inapoi 80K decat sa nu cumpere si sa mai stranga 10K.
Pt ca, pana la urma preturile vor reveni la normalitate. Nicaieri in lume nu exsita resurse pt cumpararea fondului de locuinte al unei tari (vechi si nou) la pret dublu sau triplu decat face.
Pentru cei care mai vor sa trimita petitii la BNR.
Cererea tip precum si celelalte formulare se gasesc pe pagina de contact. http://bnr.ro/Contacte-709.aspx
Serviciul de Informare Publică:
Interior: 2455, 2454, 2474
Fax: 021 312 38 31
E-mail: Info@bnro.ro
BNR asigură accesul liber al persoanelor fizice şi juridice la informaţiile de interes public al căror conţinut se referă la activitatea sa, precum şi exercitarea dreptului constituţional de petiţionare, conform prevederilor legale aplicabile.
Cererea tip sau formularele se trimit pe mail pe adresa de mai sus.
Faza tare astazi pe realitatea TV, lumea se inghesuie sa ia credite si sa dublat programul agentilor imobiliari, cica se grabesc sa prinda cu avans 5% ca dupa aia nu mai au de unde strange ei 30%.Desteptilor, dupa aia or sa scada preturile si nu o sa mai fie asa mare diferenta intre cei 5% de acum din pretul actual supraevaluat si cei 30% de atunci din pretul scazut, inghesuiti repede, fugiti la credite, nu aveti pic de creier.
Felicatari pentru curajul tau.
Doamne ajuta sa se trezeasca si ei o data.
Asa poate imi iau si eu o locuinta caci m-am saturat de 2 ani in chirie.
Multumesc Florin,Adriana
Eu am răbdat 6 ani în chirie și nu am pățit nimic ! La anul mă apuc să construiesc căsuța. Asta ca să nu mă mai mintă dezvoltatorii cu “promoție 1000 eur/mp”. Costă max 400 calitate foarte buna, exceptând terenul. Dacă ar fi mai mulți care ar avea răbdare și nu ar pune botul [excuse my french] , s-ar schimba placa. O jigodie umflată ca asher lax ar invita potențialii clienți să vizualizeze apartamentele eventual la o sampanie, nu cu povețe inventate.
@msn: lucrezi in mediul corporate? daca da.. in ce profil de activitate?
intrebare de baraj.. incepi sa construiesti in Bucuresti sau in alt oras din tara ?
ms anticipat de raspuns. sunt doar curios..
400 euro/mp ?!
Poate in regie proprie 100%, adica nici macar cu firma la negru, pe sub mana cu muncitorii si fara acte la nimic, fara teren, racordare la utilitati, acte. O sa-ti cam ia un an de zile, os ate injure nevasta, lol.
Casele pe pamant de 120 si ceva metriii patratii la green city (nu e Berceni, da nici tigania die acolo) sunt cam noujdemii la cheie. Iese cat iese, da nu o mie. Casele sunt najpa,da complexul e fara manelisti lol
@neamtuemigrat
Am construit eu, neamtule, anul trecut cu 350 euro / m.p. absolut in totalitate REGIE PROPRIE ( am multi constructori in familie ). Atentie : cu finisaje si instalatii sanitare incluse. E adevarat ca am avut terenul si utilitatile deja trase intrucat e vorba de amplasamentul fostei locuinte pe care am demolat-o.
Avand in vedere ca NORMALITATEA ar fi ca un teren sa fie maxim 15-20 % din costurile toatale ale proiectului final, poti face un calcul si sa observi ca mizeriile dezvoltatorilor sunt demne de serialele science fiction.
Poporul asta de dobitoci va cobori cu picioarele pe pamant de voie, de nevoie… Au sosit deja vremurile grele !
@tavanulfals
Nu e chiar asa simplu, din cate tin minte din RO complexele astea au magazin in zona gated, gradinita, cleaning ,in fine valoare adaugata.
Daca ce spune neamt e corect, atunci metrul patrat ar iesi la 700, in conditile in care nu-ti mananci zilele cu constructia, ai utilitatile in pret, terenul, si o oarecare armonie printre vecini. Batranii mei stau de pilda in Ilfov si au probleme cu niste betivi locali iubitori de dolanescu, canalizare peste 10 ani etc.
La fel de adevarat e ca nu stii cum e construita locuinta (asta in cazul in care te pricepi la constructii, in caz contrar cum o faci in regie?).
Nu stiu cum stau lucrurile la alte oferte de pe piata – e clar un inceput bun.
http://www.magazinuldecase.ro/anunturi-imobiliare-bucuresti/21284-vanzare-apartament-3-camere-dristor.html
Apartament semidecomandat mansarda. Pretul este 60 000 euro sau 20 000 euro + predare rata 500 euro/luna (mai sunt 13 ani).
fi antena gogule.. cat costa junghiul asta si ce teapa si-a luat.
13 ani = 156 luni * 500 E = 78.000 E si la suma asta mai vrea inca 20.000 E. Pai ce cretin credeti ca pune botu’ ?!?!?!
Aloo.. nene.. ce ai avut in cap cand l-ai cumparat ? tarate ? Auzi aici.. 98.000 pentru o mansarda semidecomandata.
Fail !!! isi merita soarta
Nu lucrez in multinationala. Am un business de productie mic spre mediu împreună cu familia mea.Asta pe lângă profesia mea. Nu am nici o legătură cu corporate.
Voi construi chiar în București la 500 m de metrou. În B terenul te omoară la preț. Acum , fiecare cum consideră și cum își permite. Oricum , în 80 % din vânzările de terenuri prețurile sunt supraevaluate. Bafta !
Tavane, daca vroiai sa fii auzit mai bine cu e-mail-ul tau de altfel foarte bine scris, trebuia sa ii pui in CC si pe latraii astia de pe la TV:
]
- domnul Gadea
- domnul Stan [are sigur laptop-ul la el
- domnul Guran
Iar la BCC trebuia sa-l pui pe Boc, ca si-a dat e-mail-ul public pe TV
uite daca in urmatoarea comparatie inlocuim 1:1 numele lui Pinalti cu numele unui investitor imobiliar precum Asher Lax reies exact acele “bune intentii” de imbogatire subita
http://www.neamtinvest.ro/PINALTI
Pinalti /Lax.. cel care, care chiar dacă spune “iote, eu am bani”, se gândeşte la cei care “n-au bani, nici casă, nu au servici”, la cei “fără de mâni, făr’ de picioare”, dar şi la “cei fără ochi” din Guvern, şi speră că “Poate va veni o zi/ Când soarele va răsări/ Şi va încălzi cu raza lui/ Şi inima săracului./ Atunci vom fi cu toţii fraţi/ Şi cei săraci, şi cei bogaţi./ Poate nu ne vom mai duşmăni/ Şi fericiţi cu toţi vom fi”.
Tavane,
Poti sa ma numeri si pe mine printre cititorii blogului tau care au trimis comentarii aspra proiectului de lege la BNR.
Din capitolul cum sa manance kkt cu polonicul d-na Ochiana schimba din nou macazul si din dezastrul economic care ne inconjoara, ne prezinta o bula de sapun frumos colorata sub forma de reclama mascata, ce instiga la cumparare de locuinte acu’.. cat inca se mai poate.
http://media.imopedia.ro/stiri-imobiliare/toamna-se-da-startul-la-targurile-imobiliare–afla-care-sunt-ofertele-17526.html
Lunile septembrie şi octombrie vor marca începutul târgurilor imobiliare din a doua parte a acestui an. Trei dintre cele mai importante expoziţii cu vânzare de locuinţe s-au anunţat deja şi au programul bine stabilit.
dupa care vin comenatriile de la cei 3 crai cu stea in frunte:
01. „Târgul Naţional Imobiliar se diferenţiază de restul expoziţiilor în primul rând prin numărul companiilor expozante şi al ofertelor imobiliare. În plus, suntem singurul eveniment de real estate la care participă şi instituţii financiar bancare: BRD Groupe Societe Generale, OTP Bank, Bank of Cyprus. Pentru că ţinem la transparenţa informaţiilor, întreaga listă de expozanţi este publică şi poate fi vizualizată pe site-ul nostru”, arată Cristina Bercea, organizator TNI.
[Comentariu]: Adica nenea Bercea.. la celelalte targuri nu au participat banci? Sa intelegem ca gata… vine potentialul client si va imaginati ca ii aratati hartiile si il trimiteti 2 standuri mai in colo la colegii de la banca sa dea cu subsemnatul pe contractul de credit ? Chair credeti lumea atat de naiva si prost informata ?
02. „Majoritatea clienţilor îşi doresc foarte mult o locuinţă şi s-au săturat să mai aştepte “miracolul” scăderii preţurilor. Iar pentru cei încă nehotărâţi, ameninţarea că nu vor mai putea obţine credite în condiţii avantajoase, precum şi posibilitatea anunţată de Guvern ca Prima Casă să se afle la ultima ediţie, reprezintă un argument decisiv. În plus, dezvoltatorii sunt foarte deschişi la cerinţele potenţialilor cumpărători, lucru care îi face pe cei din urmă să ia o decizie mult mai rapid.”, încheie Sorin Săraru.
[Comentariu]: Lupii se aduna in haita! Astia vor sa speculeze momentul si sa-i sperie pe amaratii disperati ca nu mai prind credite ca acu’ e momentul. Manipulare prin frica si panica.
03. „În urma succesului înregistrat după prima sa ediţie, MobiDeco îşi continuă drumul alături de tIMOn – Târgul Imobiliar Naţional, în această toamnă. Astfel, pentru a doua oară în acest an, organizatorii aduc la un loc marii dezvoltatori ai proiectelor imobiliare cu producătorii şi importatorii din domeniul mobilei, finisajelor şi decoraţiunilor.”, arată siteul companiei.
Printre participanţii exclusivi ai acestei ediţii tIMOn se numără Adama, Real Time, Alege Casa, Volumetric, Obor Towers, Metropolis Residence, Saphirstein, Young’s Residence, The Concept, Vission House.
[Comentariu]: Adica participa toti aia care au fost si sunt in kkt si care nu au vandut mai nimic, dar care spera sa poata sa vanda ceva la ultimii creditaci disperati sa cumpere.
Culmea ironiei… Sa faci de fiecare data cate o Prima Casa si de fiecare data sa ameninti fraierii ca este ultima.
incep oare parazitii sa dea din casa ???
http://media.imopedia.ro/stiri-imobiliare/zona-giurgiului-eroii-revolutiei–raspunsul-pentru-cei-care-vor-apartament-ieftine-17525.html
„Vizionări avem o mulţime, oferte avem, dar până se hotărăsc clienţii. De multe ori ni s-au întors contracte chiar şi de la notariat. Că nu le convine structura de partajare a camerelor, sau o mulţime de astfel de motive.”, arată reprezentantul Magivis.
sau
Tranzacţiile se fac în special prin Prima Casă şi cel mai des, cu apartamentele ieftine. Totuşi, este o perioadă atât de dificilă încât unele agenţii spun că abia dacă reuşesc să supravieţuiască.
„Vânzările sunt foarte mici, nu se face niciun contract pe lună. Este foarte rău. De când a început criza, numai aşa este. Am avut şi un contract la trei luni.“, arată Georgeta Lăzărescu, administrator Magivis.
Omule, chiar esti tare, bravo pentru tot ce faci, RESPECT !!!!
http://www.curierulnational.ro/Actualitate%20Companii/2011-09-15/Statul+nu+lasa+piata+imobiliara+sa+se+aseze+
N-am inteles de unde atata crestere economica (cf Andreistorescu) cata vreme la PC, in majoritate se vand locuinte vechi,
Unde-i cresterea daca bivolul X da bivolului Y 1000E/mp, prin credit bineinteles, pt o gras din Dr Taberei din 1970?
De asemenea de ce in scrisoarea Tavanului apare o propunere de ridicare a avansului la PC de la 5 la 15% si nu la 30% ca si la propunerea BNR pt celelalte credite imobiliare in lei/valuta?
Dintr-un apt de 60k 15% inseamna 9000E. Nu mare lucru.
Raman de imprumutat 50.000E, adica cca 830E/mp.
Cum in PC majoritatea apt sunt vechi, acestea nu fac nici 400E/mp (cele din intervalul de pana la 60k sunt si in zone mediocre).
Totusi mare lucru daca s-ar misca macar acest 15%, desi n-ar avea o influentaa prea mare. Probabil ca limitarea creditelor imo altele decat PC, cu avans 30-40% va avea un impact serios.
PC-ul a fost inventat pt inrobirea alora mici (buni si aia) – prin acceptarea apt ceausiste – si ajutarea unor dezvoltatori foarte mari cu sute de apt ce pot fi usor modificate pt incadrare in 60k. Vezi Negoita.
Grosul preturilor gigantice nu vine decat partial din PC.
Am cunostinta de un desteapt cu un sal de cca 5000E lunar (cinci mii) care s-a dorit minidezvoltator si a ingropat la 30km de Bucale, in 2008, cca 500.000E intr-un mic izlaz pe care n-a mai construit nimic. Bani luati in majoritate de la banca.
deci desteptul ala face 5k. tu cat faci ?
sigur, nu contest ca esti inteligent si accept ca nivelul castigului nu are nimic de a face cu inteligenta.
Bineinteles ca, in marea majoritate a cazurilor, n-are legatura inteligenta cu banii castigati, din pricina asta multi milionari redevin faliti dupa o vreme sau cel mult in 1-2 generatii.
Vezi-i pe ai nostri 3x Becali + Borcea.
Dar astia sunt exceptii.
Sunt multi profesionisti buni dindiverse medii (sunt n IT-isti care nu citesc o carte) care fac 3-5000E lunar chiar, dar care sunt pierduti daca-i scoti din ale lor si astfel unii cad victime unor ajenti cu 10 clase,
Eu nu castig nici pe departe 3000, dar nu era vorba de asta in mesajul meu. Era vorba de faptul ca mania indatorarii aberante nu are a face cu nivelul castigurilor si aici vorbim de oameni obisnuiti nu multimilionari in euro.
Din pricina asta spuneam ca limitarea creditarii imo in euro cu impunerea avansului la 40% va avea un efect mai mare decat efectul invers dat de pastrarea PC. Pt ca, cu PC nu te poti atinge de cartiere intregi de blocuri, ca sa nu mai zic de case, terenuri, etc. Majoritatea astora de peste 60-70K sunt cumparate cu credite partiale dar totusi foarte mari.
Ori o limitare masiva a preturilor (creditelor) la extrema superioara le va comprima pe toate.
@avenirv
Buna intrebare.
Practic, doar cu o retorica de retard poti trece peste concluzia ca un prostovan cu 5k pe luna a reusit sa ingroape 500k intr-un izlaz… pe datorie.
Mai bine sa admiram… frumusetile situatiei… dobanda bate… somajul.
@Gibone cel Aspru : ” De asemenea de ce in scrisoarea Tavanului apare o propunere de ridicare a avansului la PC de la 5 la 15% si nu la 30% ca si la propunerea BNR pt celelalte credite imobiliare in lei/valuta?”
Raspuns: la prima casa in prezent avansul e de 5%.
conform noului regulament de creditare persoane fizice avansul e diferentiat in cazul creditului non-prima casa in functie de moneda utilizata pentru imprumut: avans 15% pt ron / 30% pt euro / 40% pentru chf si alte monede.
Florin s-a referit la o ridicare de la 5 la 15% referindu-se la avansul unui credit in lei. Miza nu e procentul avansului in sine. Miza e eliminarea diferentelor de orice natura intre un credit imobiliar ”obisnuit” si unul prima casa.
Parerea mea ar fi ca daca BNR face urechile punga si se face ca nu a auzit nimic din toate semnalele deja trimise (inclusiv de catre mine) o varianta ar mai fi trimiterea masiva de mail-uri catre Guvern pentru a cere eliminarea programului prima casa sau MACAR orientarea lui stricta catre cazul existentei unei Prime Case (si doar in cazul primei case, fara exceptii) sau MACAR utilizarea programului DOAR in cazul noilor constructii (cu o revizuire a plafonului datorita austeritatii – nu-i asa ?!? – la un maxim 40.ooo euro in echivalent lei) nu a rahaturilor comuniste care in 10-20 de ani o sa fie adevarate pericole pentru vietile celor care traiesc acolo. In interbelic sau pana in 1960 se construiau case cu o soliditate de invidiat (asta era si conceptul: o casa cu 2-3 nivele in care sa locuiasca mai multe generatii ale aceleiasi familii) – Ceausescu a scos blocuri pe banda rulanta …. dar sa nu va asteptati ca au soliditatea acelor constructii de tip vila… s-a lucrat cantitativ, nu calitativ!
O idee excelenta (de care poate fi responsabila BNR, dar depinde si de acordul de facto al Guvernului) ar fi acordarea creditului ”Prima Casa” DOAR in moneda in care iti castigi salariul ! Asta da idee excelenta!
lasa ca l-am raportat pentru pret fictiv.. tot asa de fun.
Florin, foarte buna initiativa ta de a scrie direct BNR-ului. Poate ar fi indicat sa adresezi “scrisoarea deschisa” domnului Isarescu si ZF-ului, avand in spate cele cateva sute (poate mii) de sustinatori ai tai pe acest blog. Cred ca merita contactat Dl Cristian Hostiuc (de la ZF), pare un tip cu bun simt, nepatat de mafia imo. Asa cum ZF-ul publica opiniile diverselor persoane din domeniul financiar-bancar, de ce nu ar publica si opinia unei parti a consumatorilor?
Buna, tavanule! Am descoperit de curand acest site, dar am citit posturi si din urma. Iti sunt recunoscatoare pentru ceea ce faci sau incerci sa faci. Esti mai patriot decat majoritatea politicienilor si altor indivizi cu ceva putere in tara asta.
Voi cei care asteptati sa scada preturile pana la un nivel potrivit cu realitatea nostra economica, nu sunteti singuri. Sunt si eu un posibil cumparator, am reusit sa strang 20.000 E si ma intereseaza sa cumpar un apartament de 2 camere. Nu am de gand sa fac credit nici macar pentru o mie de euro, am sa astept pana cand voi putea sa cumpar ceva cu banii jos. Imi permit sa stau in chirie si orice luna trecuta inseamna pentru mine nu o chirie data in van, ci un ban in plus la economii. Pot astepta oricat. Se gasesc la inchiriat apartamente decente cu proprietari decenti in bucuresti. Aveti rabdare si cautati-i pana ii gasiti. Voi sta in chirie si inca 20 de ani de acum incolo, daca trebuie. Mai mult de 30.000 E nu voi plati pentru un apartament de 2 camere in bucuresti. Maxim 40 de mii sunt dispusa sa dau pe unul de 3 camere. Aveam indoieli, mai ales ca se prefigureaza un copil la orizont si cand ai copii deja incepi sa simti nevoia sa fii stapan pe casa ta. Dar citind acest site mi-am dat seama ca trebuie sa ma mentin pe pozitii si sa nu pic in capcana creditarii la nivelul preturilor de acum. Castig mult peste media din romania si mi se pare normal sa pot cumpara o locuinta modesta cu economiile de pe 5 – 10 ani si exact asta am sa fac.
De asemenea, nu voi apela la agentii imobiliare. Voi da anunturi pe internet, voi cauta sa sun la anunturi postate de vanzatori, voi merge sa vorbesc cu administratori in blocuri din zone care imi plac. Agentii imobiliari nu vor mai vedea nici un leu din banii mei munciti. Am inchiriat la viata mea destul, in majoritatea cazurilor prin agenti, si am avut niste experiente extrem de neplacute cu ei. Sunt complet habarnisti, vad apartamentul pentru prima data o data cu tine, inchiriezi o locuinta pe care ei ti-o prezinta ca deosebit de curata, te muti in cursul zilei, seara incep sa misune gandacii prin casa. Evident nu e vina lor, eu nu aveau de unde sa stie, banii inapoi nu ii mai vezi. Per total, sunt niste intermediari jalnici care nu ofera nici un serviciu, ti se baga pe gat fara vrerea ta, cauta sa te “abureasca” cu tot felul de “avantaje” inchipuite, cauta sa acapareze toate anunturile de pe piata, nu poti inchiria fara ei rapid, trebuie sa te inarmezi cu rabdare pana gasesti o locuinta decenta a unui proprietar care nu a dorit sa colaboreze cu “ajenti”.
In concluzie, tavanule, am sa trimit in seara asta scrisoarea mea lui isarescu, iar daca vei mai avea nevoie de ajutor pe viitor, cere si ti se va da, am sa ma implic si eu.
Cam atat am avut de spus, pe curand!
@ Gabi, Adriana si ceilalti prieteni noi ai blogului
Multumesc pentru prezenta si pentru apreciere. Cat despre implicarea activa, e suficient sa nu mergi la targurile acestor speculanti notorii, sa eviti contactul cu orice factor care mentine specula (banci, dezvoltatori, agenti, vanzatori nostalgici) si totul se va rezolva de la sine.
In legatura cu dezbaterea BNR, pentru simpla opinie legata de creditare ai mail-ul doamnei Dana Ilie iar pentru petitie – info@bnro.ro
mi-am permis sa preiau textul comentariului tau si sa-l public la mine pe blog ca exemplu pozitiv.
Felicitari Gabi pentru decizia de a-ti gestiona inteligent economiile, in aceste vremuri groaznice, cand majoritatea isi gestioneaza DATORIILE. Decizia de a sta cu chirie este una foarte buna. Spun asta raportandu-ma la experienta mea si “mintea de pe urma”. Pe scurt, in 2007 am cumparat un apartament cu 2 camere pe care l-am achitat cu 60% cash si 40% credit ipotecar. Facand niste calcule simple, am ajuns la concluzia ca astazi am, ca proprietar, o pierdere de 20000 de euro fata de situatia in care as fi fost chirias in toata aceasta perioada. Pentru cine nu intelege, diferenta vine din marja imensa a dobanzii intr-o rata din creditul pe 25 ani (practic, din fiecare 100 E, 94 sunt dobanda si doar 6 E se scad din principal) si din scaderea preturilor imobiliare. Cu toate ca pierd in continuare, nu ma pot abtine sa nu salut cel de-al doilea motiv, care sper sa continuie si mai accentuat.
Profit de aceasta postare si-mi exprim asentimentul pentru esenta acestui blog.. Agentii imobiliari damboviteni sunt sub orice norma profesionala si pot fi foarte usor calificati ca escroci. Pe de alta parte, ii mustrez si pe cei care au picat in capcana lor si s-au imprumutat la modul cel mai inconstient, pe perioade lungi, cu rate ce le depasesc posibilitatile pentru a-si achizitiona mult dorita cutiuta de beton. Au si ei marea lor parte de vina pentru preturile ridicole la care s-a ajuns in perioada de boom.
http://www.sfin.ro/articol_24366/bancile_scot_la_vanzare_sute_de_hectare_de_teren.html
Succint: „Când ai 30 de miliarde în credite ipotecare în România, care sunt de fapt neperformante toate atâta vreme cât preţul garanţiilor nu acoperă valoarea creditelor, se cheamă că stai pe ouă până se strică”,
Detaliat:
http://www.adevarul.ro/financiar/Patriciu-_Sistemul_bancar_trebuie_sa_fie_restructurat_0_554345221.html
Ce se va întâmpla cu prețurile imobiliare în următoarele 6 luni?
Ultimul trimestru din 2011: Prețurile vor stagna și este posibil chiar să scadă
De pe blogul http://www.iliaspapageorgiadis.ro, conoscut drept un vierme imobiliar – recunoaste ca nu mai are sanse sa speculeze prea mult …
se vb de crestere la cei 5% din segmentul premium. in rest.. d-zeu cu mila si cel mult preturi stabile. nu-i nimic.. mai asteptam, ca nu trebuie sa ne grabin tocmai acum cand dau sa scada.
lasam disperatii si credulii sa se duca la vizionari si sa faca iures.
oricum vor scadea.
am trimis si eu un mesaj celor de la bnr
Din pacate sunt mii de cretini care inca asteapta cu sufletul la gura unda verde de la banca pt “a cumpara” un apt din 70 cu 1000E/mp. Pt ca, toata lumea stie ca s-au ieftinit suficient si ca mai jos nu se poate.
Sincer, cred ca s-ar calca in picioare sa obtina un credit pe viata pt asa ceva.
O recenta vizita mi-a dezvaluit secretul reusitei.
Odata cu aparitia unui copil hop si creditul, in acel caz 85.000E pt 2 cam semidec, vechi, zgomotos, de vreo 52mp prin N.Grigorescu, in 2008.
Fericitii “proprietari” cotizeaza cu circa 500E lunar la banca, pe viata, si pur si simplu n-au suficient spatiu, iar copilul e mic inca, n-are nevoie decat de cativa mp.
Mai trebuie inca un imprumut gras pt a se muta la 3 cam.
O viata pt o cutie suspendata care va implini la sfarsitul creditului frumoasa varsta de 70 de ani, daca nu cumva se va inclina periculos pana atunci.
stiu cum e..
am in fata mea o victima ce a cumparat in Domnesti si inca una care se pregateste sa cumpere garsoniera in Bucuresti cu 45.000 E.
si ce fericiti sunt.. zici ca sunt cei mai tari, smecheri, latifundiari.. pardon.. proprietari. Si inca nu sunt casatoriti si nu au nici copii.
Am aflat de la o persoana importanta din BNR urmatoarele:
- proiectul aflat in dezbatere publica va fi acceptat in forma depusa; initiativa nu apartine BNR, ci a fost “impusa” de BCE, la sugestia Comisiei Europene;
- nu va disparea facilitatea “Prima Casa” cu avans mai mic decat la creditele standard;
- Guvernul are suficiente rezerve pentru a acorda in continuare garantii guvernamentale, inclusiv pentru PC; conform programului cu FMI, Guvernul a acordat garantii guvernamentale in cuantum de doar jumatate din suma convenita….;
- FMI este interesat ca piata imobiliara sa nu prabuseasca, pentru ca sa nu fie afectate interesele bancilor care actioneaza in Romania. De asemenea BNR este interesata de “stabilitatea financiara”. Sa nu uitam ca si acordul cu FMI a fost incheiat tot in avantajul bancilor (pentru a le oferi lichiditati de 5 mld euro, prin reducerea RMO de catre BNR);
- BNR stie ca debitorii credtitelor ipotecare s-ar putea inmulti in doua situatii:
a) depreciere importanta a leului (de aceea BNR intervine pentru a “tine” cursul…puteti compara evolutia leului cu cea a zlotului, lasat sa fluctueze liber de catre Banca Poloniei; acum 3 saptamani, 1 euro=3,9 zloti si 4,25 lei; azi 1 euro = 4,32 zloti si 4,27 lei);
b) scaderea semnificativa a valorii garantiilor, care ar reduce automat stimulentele pentru achitarea datoriilor. Pentru BNR, creditele ipotecare sunt cele mai “sigure”, inregistrand cel mai redus procentaj al restantelor (aprox. 4.5% din total).
- Bancile din Romania au ajuns aproape la cea mai mare rata a creditelor neperformante din Europa, mai ales datorita creditelor de consum in valuta. Oare ce s-ar intampla daca ar scadea si mai mult piata imobiliara si s-ar inmulti restantele la credite?
http://businessday.ro/09/2011/de-ce-avem-atat-de-putine-executari-silite-2/
Respectiva persoana din BNR (aflata in primele 10 ca importanta) nu a inteles de ce nu sunt de acord cu PC, spunandu-mi…”esti tanar, ai o familie, astfel iti poti lua mai usor o casa cu programul asta, mai ales ca nu ai nevoie de un avans de 25-30%, ca in cazul celorlalte credite…”. Am inteles ca vom fi lasati in voia Primei Casa…
In plus, este posibil ca un viitor guvern sa subventioneze dobanda pentru cei care nu vor putea face fata cu plata ratelor la creditele ipotecare (ma refer la un guvern format din opozitia actuala).
Si imi este frica de ceva… economia globala, cu toate probleme ei actuale, sta pe un munte de lichiditati, ca urmare a monetizarii deficitelor (in SUA, partial in Zona euro). Nu intamplator, se aleg cateva active de refugiu (aurul, francul, cerealele…). Daca banii vor ajunge cu usurinta la anumite fonduri de investitii, atunci este posibil sa avem din nou constructii de mall-uri, achizitii de apartamente noi in scop speculativ….; consecinta acestora ar fi stoparea scaderii preturilor, cel putin la imobilele noi. Oricum preturile celor construite inainte de 77 se vor prabusi, odata ce bancile vor acorda mai putine credite pentru achizitia acestora.
Apreciez efortul Tavanului fals…articolele lui si situatia globala m-au facut sa aman achizitia unui apartament. Reactia BNR, de fapt lipsa de reactie la solicitarile noastre, nu-mi va schimba acest comportament.
Adevar grait-ai Mariusm !
Ai descris foarte bine starea lucrurilor. Politica e sa amane cat mai mult ….deznodamantul.
Problema e ca totusi oamenii au inteles in mare parte tzeapa imobiliara. Iar cei care n-au inteles-o …..a venit saracia peste ei …..oricum.
Am niste amici sot – sotie. Si-au luat in 2008 un apt. de 2 camere cu 80000 Euro. Oameni cinstiti, acu’ o luna s-au dus la banca (BCR) sa spuna ca nu mai pot plati rata.
Iar banca le-a dat o perioada de gratie de 6 luni si le-a reesalonat creditul pe 45 de ani (inainte era pe 30 de ani).
Fara sa ceara ei asta. Cand au vazut scadentarul pe 45 de ani oamenii au spus ca nu pot plati nici noua rata (peste 6 luni cand va incepe plata). Si le-au mai spus idiotilor de la banca ca ei au varsta de 38 respectiv 35 de ani.
Si ca e oare bine pentru banca sa reesaloneze pe 45 de ani ? Dar cei de la banca le-au facut complice cu ochiul si i-au trimis la plimbare. Iar ei venisera cu ideea de a preda apartamentul ……
Asta e, s-au dus oamenii in prima farmacie sa-si refaca proviziile de Gerovital H3, sa ajunga la ..80 si ceva de ani.
o sa ajungem vremuri cand d-alde prostovani din astia vor falimenta unu la 10minute. iar aia cu facut complice cu ochiu cre ca era ochiu maro sau pe-acolo a lacrimat putin inainte sa-i dea un vant. un angajat din banca ce urmeaza a pleca spre munci mai rentabile si un fericit ca ramane fara casa. 2 arsi ai bulei imobiliare. amandoi au construit-o unul prin prostie atul prin viclenie si lacomie. deces placut si nopti senine prin parcruri si boscheti.
@BCA, si BCR le-a soptit ca trebuie sa reziste 45 de ani ca altfel o sa ii scoata si din morminte ca sa ii puna sa plateasca rata, sau daca nu au mostenitori vor lasa mostenire cu limba de moarte acest castel de tip `cloaca` in care am bagat banii pe toata viata plus inca a doua generatie ..din mos stramos deapururi in veci … amin!
Si cu limba de moarte le zise:
`ramane mostenire cloaca urmasilor si urmasilor tai sa stie ca noi am cumparat si am fost total iresponsabili cu viitorul..`
=)) or sa aiba 77 respectiv 80 de ani, asta daca… in fine.
Pentru cei care nu stiu, exista si alte orase, sate inafara de Bucuresti, si de ce nu alte tari.
@mariusm sunt de acord acord cu tine, am scris si eu, PC va fi metoda de corelare a pietei imobiliare de catre BNR.
“Si le-au mai spus idiotilor de la banca ca ei au varsta de 38 respectiv 35 de ani.”
deci cei de la banca sunt idioti pt ca fac bani iar prietenii tai nu deoarece s-au bagat SINGURI la robie ?
sunt convins ca sunt oameni inteligenti si au fost fortati cu pistolul la tampla sa intre la jug.
@ Avenirvulica
….deci cei de la banca sunt idioti pt ca fac bani iar prietenii tai nu deoarece s-au bagat SINGURI la robie ?
Iar eu mai scrisesem:
“Cand au vazut scadentarul pe 45 de ani oamenii au spus ca NU POT PLATI nici noua rata (peste 6 luni cand va incepe plata).”
Iar tu, Ave, se pare ca ai inteles ca asa face banca ……banii…multi. E logic ! Ca banca scoti mult mai multi bani de la aia care nu platesc 45 de ani decat de la cei care nu platesc decat ….30. Uite ca nu ma gandisem…
“…sunt convins ca sunt oameni inteligenti si au fost fortati cu pistolul la tampla sa intre la jug.”
Nu Ave. Sunt niste idioti care au intrat in jug investind in …..imobiliare.
Dar tu ? Tu ? Ai investitii in …imobiliare cumva ?
Mai spune-mi unde nu intelegi si-ti mai explic.
P.S.
Tripleaza si doza de lecitina.
bancile sunt institutii de camatari cu gulere albe. singura diferenta intre banci si camatarii adevarati e violenta. si faptul ca unii sunt considerati “legali”. e legal sa-ti bati joc de prostovani facandu-i sclavi pana si la pensie. moral si normal ar fi ca sa nu poti lua nicodata credit pe mai mult de 5 ani. cine ma contrazice e nebun sau imobiliar ordinar. si va pun o intrebare. care e sansa ca cineva (un roman) sa intre in incapacitate de plata in timp de 5 ani. sa fie dat afara, sa-si rupa gatu la ski sau s faca hepatita. si cum se reflecta asta in creditele camatarilor albi? lumea trebuie sa crape si legile noi sa reflecte faptul ca omenirea vrea sa se indrepte. nu ca pana acum, jmenarii ordinari isi dau legi, si prostovanii cred ca au facut afaceri devenind sclavi pana la pensie intru bunastarea si huzurul unei clase de paraziti.
multumesc BCA.
da, am. le-am cumparat pe vremea cand era 15k parai un 3 dormitoare pe mosilor (3 in romanika in zone bune, mosilor). mai am si in vest doua, tot asa, cumparate pe vremuri de la oameni care aveau nevoie imediata de bani.
si-au scos banii de multe ori.
real estate-ul face cam 37% din portofoliul meu, la preturile actuale; eu zic ca este cam mult dar cat timp aduc chirie nu-i mare problema – cred ca o sa vand ceva in vest de tot caci acolo inca imobiliarul bubuie.
@Avenirv
Dar …..ai inteles cum se “imbogatesc” bancile de pe urma alora de ……. nu platesc ?
Sau trebuie sa mai insist ?
adevarat graiesti! sa stii ca nici eu nu-mi schimb parerea si voi astepta cat trebuie, adica pana consider eu ca am gasit ceva la pretul corect.
Sa zicem ca sunt 2 scenarii: optimist si pesimist
01. Scenariul Pesimist
Preturile se mentin la nivelul actual sau se comprima in jurul sumei de 60.000. In 6-7 ani strangem bani de un apartament integral. In cel mai rau caz il cumperi cu banu jos fara sa faci credit.
02. Scenariu Optimist:
Preturile nu mai pot fi mentinute sus si o sa scada.
Nota: Semnale si exemple sunt ca s-ar intampla deja (ex. anunturi cu preturi mici, proprietari disperati sa vanda si credite acordate mult mai mici), dar inca iese cate unul altu’ la rampa si mai incearca sa ne serveasca o gogoasa si sa mai generaze niste vanzari.
Deci dupa cum ziceam.. scenariul optimist inseamna o scadere de inca 30-50% a preturilor. In acest scenariu ne ducem si ne cumparam maine, fara credit si fara bataie de cap.
Fiecare din voi poate reflecta cam cat are si ce ar vrea sa faca. Sa cumperi pe credit de la banca si sa devii dator pe 30 de ani pentru mine pur si simplu nu este o optiune.
@mariusm
FMI, BCE, FMI vor…
… daca… in caz ca… atunci… bancile…
… bine.
“Lichiditatile” vor ajunge kooroo in mall-uri, apartamente si masini, iar daca zdrentea a vorbit serios cu tine, inseamna ca este excesiv de prost… ceea ce nu ma mira.
@MariusM: exact de asta ma temeam! Sunt interese masive mult peste capetele Guvernului si ai BNR … baga-le-as sarma-n nas de netrebnici!
Singura sansa pe care o avem noi (da, ”noi”…. faptul ca lucrez in banca nu are nici o legatura cu intelegerea realitatii tangibile , nu insuflate de imobiliari si alti bancheri) e sa informam la randul nostru pe cat mai multi prin diverse mijloace – incepand cu retelele sociale si terminand cu statusurile sau mass-urile pe Ymess – in legatura cu acest blog – salutari inca o data FlorineL
– si sa continuam sa crestem un fel de lupta de rezistenta surda, pasiva (daca activa nu se va putea) de neapelare la banci pentru credite imobiliare si indemnare a celor interesati sa se abtina de la asemenea toxicitati. Ma duce gandul la exemplul lui Mahatma Gandhi cu lupta lui pasnica – dati un Google sa ii cautati povestea. Mi-ar placea o lupta mai activa (FlorineL a mai amintit cineva mai sus sa iei legatura cu zf.ro) dar daca interese de rangul BCE , BM si FMI se afla in spate, Isarescu si Guvernul Romaniei sunt pui de gaina fata de entitatile externe. E nevoie la varful conducerii in Romania de multe, multe c***e si multa viziune si inteligenta sa ne protejam tara si suveranitatea ei (inclusiv sub forma de expresie financiara a ei) – atata cata mai e….
Continuati sa economisiti si evitati creditele bancilor – sunt promotoare ale eliminarii libertatii naturale a individului prin incadrarea lui fortata intr-un sistem orb care in nici un caz nu ii urmareste interesele.
Inca o chestie: viziunile romantice ale disocierilor complete (“Toti barbatii porci, toate femeile curve”; ” Toti bancherii – hoti” ; “Cine are bani sigur a facut un furt, o smecherie ca sa ii aiba”) nu trebuie sa functioneze intr-o minte ce are pretentia inteligentei si luciditatii. Deci: intelegeti bine argumentele mele si nu porniti de la prejudecata: aaa, ok, asta e bancher, chemati gunoierii sa il adune de aici.
Eu ca bancher as prefera sa nu mai fie creditate investitiile imobiliare (sub orice forma) din simplul fapt ca reprezinta bani ingropati in caramizi si moloz. Eu prefer sa fie date credite de investitii imm-urilor si companiilor mari si start-up-urilor (p.s. de ce kkt-ul asta de Guvern aloca fondului pentru start-up-uri – aia 10.000 de euro pentru inceputul unei afaceri de catre tineri – avand un plafon maxim alocat in prezent de 5.000.000 euro dar fondurile pentru garantarea Prima Casa au sarit deja miliardul de euro si se indreapta catre 2 miliarde??????). Ce-ar fi daca o minte luminata ar inversa brusc alocarea fondurilor (cele pentru Prima Casa cu cele pentru finantarea start-up-urilor) ???
Creditele date companiilor baga sange in corpul business-urile si creeaza valoare adaugata masiva, import de tehnologie performanta, formare de resurse umane, crestere de salarii – in corelatie, binenteles cu productivitate – => deci baga sange in economia nationala(cu beneficii pe timp scurt, mediu si lung pentru toti romanii-chiar si pentru panaramele asistate social care nu muncesc) .
Am si eu o intrebare mica dar concentrata la final: De ce Guvernul si BNR lucreaza pentru interese externe Romaniei ? …
La final imi aduc aminte de replica lui Alexandru Lapusneanu (din scrierea omonima a lui Costache Negruzzi):” De ma voi scula, pre multi am sa popesc si eu …” ….
schimbarile in privinta conditiilor de acordare a creditelor vin ca urmare a faptului ca Romania a “jurat” catre FMI ca va scade inflatia (cautati scrisoarea trimisa catre FMI prin vara). Trebuie sa reduca cumva banii ca sa nu sara inflatia (scumpirea combustibililor, cheltuielilor de supravietuire, energia).
UE impune conditiile tratatului de la Maastricht, trebuie sa cotizeze cineva la buget. O sa trecem la euro ca tre sa sustina cineva moneda.
Ciolos nu a fost pus degeaba acolo
Urmatorul proprietar s-a intors in timp, probabil la inceputul lui 2008. Cere 1600 de euro/mp util pentru un apartament situat intr-un bloc din 1970!
http://www.magazinuldecase.ro/anunturi-imobiliare-bucuresti/261950-vanzare-apartament-3-camere-tineretului.html#pozPeHarta
Intr-un Bucuresti sufocat de poluare si mizerie, proprietarii/ajentii solicita preturi nesimtite pentru “facilitatea” de a fi in apropierea unui parc. Acum cateva luni, un ajent i-a spus unui prieten, interesat de zona Tineretului, ca apartamentele cu “vedere” la parc sunt mai scumpe cu aprox 5000 de euro, fata de celelalte.
@AC cred ca vom trece la euro mai rapid decat era planificat, e posibil ca de la anul 2012 sa trecem pe mecanismul ratelor de schimb … urmand ca in 2014 sa avem euro in buzunare
http://www.tocmai.ro/targu-frumos-3-camere-central-772144.html
Se pare ca se poate si la un pret corect.
@eu, interesant anuntul, 3 cam la 35.000 eur va ajunge si in Bucuresti la anul!
http://www.zf.ro/business-international/premierul-greciei-isi-anuleaza-calatoria-in-sua-invocand-nevoi-mai-presante-in-propria-tara-intra-grecia-in-faliment-8768213
http://www.zf.ro/business-international/ce-se-intampla-in-grecia-inspectorii-ue-fmi-si-au-amanat-vizita-la-atena-dupa-ce-premierul-elen-a-renuntat-sa-mearga-in-sua-8769169
http://www.money.ro/grecia-nu-mai-vrea-sa-fie-santajata-si-umilita_1096351.html
http://www.wall-street.ro/articol/International/109552/Roubini-Grecia-trebuie-sa-aleaga-raul-cel-mai-mic-Falimentul-si-adio-zona-euro.html
http://www.realitatea.net/traian-basescu-pensiile-nu-vor-fi-indexate-iar-salariile-nu-vor-creste-la-anul_871565.html
http://www.money.ro/romania-bate-toata-europa-la-viteza-cu-care-se-imprumuta–ce-ne-asteapta_1096531.html
@Alex, era inevitabil, anul 2012 nu va aduce prea mare crestere economica va fii cam ca anul asta … a, da poate cu 0,3% pib mai mult…cine va simtii aceasta diferenta?
Nimeni ….
@ Adrian, Alex
Pana in 2015 inclusiv va fi la fel ca anul acesta. In cel mai bun caz. Ca s-ar putea sa fie si mai greu.
Iar de prin 2015 cred ca o sa inceapa de restituit ceva imprumuturi …..serviciul datoriei publice. Sau nu-l mai restituim ?
Daca totusi le vom restitui, atunci pana prin 2020 va fi tot cam ca in 2015.
Incepand de prin 2030 vor posta aici copiii nostri care impreuna cu cei ai lui TF (sa-ti traiasca Florine !) se vor mira ca ce idiotzi au fost antecesorii (noi) ca am bagat tara in kkt.
In 2040, nepotii creditacilor de azi vor achita ultimele rate la Volksbank, BCR, BRD …..etc ….si se vor “bucura” liberi de confortul unor apartamente “de lucs”. Vor mai ramane pentru ceva ani doar cei cu “reesalonare” pe 45 de ani. Aia cu 30 de ani se …epiuizeaza ….
De prin 2050 tzara va putea trece la urmatoarea etapa de dezvoltare. Vor trebui demolate urgent toate cloacele construite prin ’60, ’70 (dupa cutremurul din ’77) pen’ ca si-au epuizat “resursa de zbor”. Se vor demola DOAR cele cu ratele INTEGRAL achitate. Cu cele neachitate se continua pana in 2065.
Dupa aia …nu mai stiu….vorbim in 2066 !
Hai va pup !
http://www.wall-street.ro/articol/Real-Estate/109484/Chirias-sau-proprietar-Vezi-diferente-de-costuri-INFOGRAFIC.html
Am trimis si eu sezizare la BNR, ref. al avansul de 15 %. Va anunt daca primesc raspuns.
Am trimis si eu sezizare la BNR, ref. al avansul de 15 % si cu cele 3 puncte din articolul anterior.
Astept raspuns si efecte.
http://iasromania.wordpress.com/2011/09/19/nu-suntem-un-popor-suntem-clase-sociale/
@GM:
Odata la 4 ani esti chemat sa votezi, adica sa intretii iluzia ca participi la viata politica si economica. In realitate, nu participi decat la a da un mandat celor care te vor fura si vor lua decizii cu care nu esti de acord.
Care proteste? Singurii care mai protesteaza in tara asta sunt aia care sunt in sindicate si aia protesteaza “controlat” doar pentru ei (cateva profesii si sindicate). Ati vazut pe careva sa protesteze pentru alte chestii sau solidaritate ?
las ca de la anu ne salveasa psd de tiranul cel rau, cum ne-a tot salvat vreo 10 ani din ultimii 20 :: http://www.evz.ro/detalii/stiri/oana-mizil-tupeu-de-beizadea-comunista-946245.html
Asa cum va spuneam, nu se va intampla nimic cat timp este Mugur sef si PDL-ul pe pozitie de forta.
Doar 2013 poate misca ceva…
Avrig 35 intra si el in faliment curand:
http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/unul-dintre-cei-mai-mari-dezvoltatori-imobiliari-din-romania-a-mai-facut-un-pas-spre-faliment-1535.html
Pingback: Scrisoare deschisa guvernatorului BNR | Locuinta Mea
Pingback: Mesaje de la cititori – Cumpart apartament 2 cam, ofer 20.000E (Gabi-Bucuresti) | Locuinta Mea