Terente Regele Bancilor


- Articol cu continut explicit sexual si scene de nuditate neuronala -

LATE  UPDATE   :   PARAZITII SOCIETATII – AGENTII  IMOBILIARI IES DIN TOMBERON !!!  INCEPE SEZONUL DE VANATOARE “LA SOBOLANI”  :)  

Actul normativ ce urmează să fie adoptat vizează în primul rând licenţierea agenţilor imobiliari, care nu vor putea să ofere servicii imobiliare decât dacă au absolvit un program standard de cursuri şi au obţinut licenţa. O altă prevedere se referă la publicitatea imobiliară, care va fi permisă numai proprietarului sau reprezentantului acestuia mandatat prin contract şi nu în ultimul rând se va reglementa statutul de reprezentare a agentului imobiliar faţă de părţile implicate într-o tranzacţie imobiliară.   Sa fi citit doamna Udrea blogul Tavanulfals – AUROLACUL  IMOBILIAR ?

http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/agentii-imobiliari-nu-vor-mai-putea-profesa-fara-licenta-145921.html

Intrebare pentru prietenii blogului : Ce vor face PROSTITUATII de la IMOBILIARE  PUNCT  RO  cu indicele lor ”fabricat” in functie de pretul publicat de acesti sobolani ???  99 % din anunturile de pe siteurile imobiliare sunt de tipul “BLIND  ADVERTISING” si apartin agentilor care umfla pretul… 

La cat de scarbiti sunt romanii de trantorii astia, va imaginati ca nu va semna nici dracu’ un mandat de reprezentare.  Vor continua parazitarea.

* * *

Am fost apostrofat de multi cititori in ultima perioada, pentru atributele pe care le-am folosit aici vis-à-vis de concetatenii nostri.  Cineva motiva ca nu trebuie sa-i cerem unui medic sau unui profesor sa inteleaga mecanismele de manipulare in masa pe care le foloseste mafia bancar-imobiliara. 

Eu va pun totusi o intrebare :  Atunci cand politicienii alesi de catre POPOR reprezinta doar interesele ESCROCILOR de bancheri si ale camarilei imobiliare, nu e de datoria fiecaruia macar sa stie sa isi protejeze familia si viitorul acesteia ?  Eu nu am cerut mai mult… nu i-am spus nimanui sa iasa cu pancarte in strada si sa ceara demisii.  Eu doar am pus la zid o atitudine sau mai bine zis o LIPSA DE ATITUDINE  care a devenit emblematica pentru Romania.

ATENTIE, POPOR DE NAIVI !!!   

“Săptămâna Financiară avertiza pe 28 martie că inflaţia ar pu­tea scăpa de sub controlul pe care-l exercită asupra sa aprecierea leului dacă BNR va decide scăderea re­zervelor minime obligatorii (RMO) în valută

 la presiunea băncilor comerciale şi a politicienilor,

care doresc, cu banii rezultaţi din reducerea re­zer­velor, să susţină preţul activelor imobiliare, prin intermediul creditării ipotecare.”    Ati citit bine : 

BANII  REZULTATI  DIN  ELIBERAREA  REZERVELOR  MINIME  OBLIGATORII   SA  SUSTINA  PRETUL  ACTIVELOR  IMOBILARE !!!  

 Se intampla in ROMANIA anului 2011 :  Se elibereaza bani de la BANCA  NATIONALA  pentru INCURAJAREA  SPECULEI  IMOBILIARE. 

NU VA MAI LASATI PACALITI CU PROGRAMUL  PRIMA CASA !!!   Nemernicii de politicieni au investitii de sute de milioane in IMOBILIARE si nu vor sa scada preturile !

Analistul economic Florin Catu este cat se poate de clar :

http://www.jurnalul.ro/opinii/editorial/prima-casa-ne-aflam-in-treaba-574333.html

Cum va spuneam, unii cititori s-au simtit jigniti  de sintagma “Popor de prosti”.  Dar cum pot fi catalogati cei 40.000 de mononeuronali care nu au inteles ca programul “Prima Casa” a fost doar un CADOU  OTRAVIT ,  pentru ca escrocii de bancheri sa pastreze valoarea imobilelor la un nivel cu mult peste puterea noastra de cumparare…  oare trebuie sa ai studii economice sa intelegi ca esti manipulat in fiecare zi ? 

Presedintele bancherilor din Romania  – Radu Ghetea mintea intr-un mod jalnic anul trecut in primavara la Realitatea TV  ca “s-a ajuns la minimul istoric si preturile nu vor mai scadea ” ca si cand romanii au coborat din copaci sau au iesit din pesteri abia in 2007 cand au luat credite pentru imobilele creditate de bancheri la valori de specula ordinara.  De la afirmatia din aprilie 2010, preturile au scazut OFICIAL cu 15 % iar in realitate cu peste 20 de procente.  Acest  manipulator ordinar apare inca o data zilele trecute la Pro TV  cu declaratii similare : “Piata imobiliara este in revenire”…. Individul asta reprezinta institutiile de credit din ROMANIA dar mai mult decat atat – reprezinta STATUL ROMAN care este actionarul CEC BANK  !!! Tocmai a castigat un nou mandat de 4 ani. A manipulat bine…  

 Toti economistii de prestigiu sustin ca fara programul “Prima Casa” astazi tinerii ar fi putut cumpara locuinte la jumatate de pret fata de valorile mentinute de structurile mafiote politico-bancar-imobiliare.  Ba chiar ar fi scazut preturile cu pana la 70-80 % !!!

http://www.zf.ro/proprietati/nndkp-piata-imobiliara-ar-fi-scazut-cu-70-80-daca-bancile-nu-erau-prudente-8133878

La inceputul acestui an, in spatele usilor inchise, investitorii preconizau scaderi de 50 % pe piata imobiliara… E posibil ca “Prima Casa 4″ sa atenueze putin aceasta prabusire insa directia e clara – preturile intra la apa !

http://iricer.webs.com/apps/blog/entries/show/5806536-indicele-imobiliar-2011-preturi-si-evolutii

 Pai sa ma iertati ca va intreb din nou: asta nu e un popor de prosti si de nemernici unde INDIFERENTA fata de adevar si realism genereaza anomaliile pe care le vedem in fiecare zi ?   Televiziunile analizeaza in cel mai mic detaliu cum s-a masturbat  amantul Oanei Zavoranu,  cat de mic e penisul lui Irinel in comparatie cu cel al lui Dani Otil…  Dar de ce nu fac public si felul in care se prostitueaza ele insele primind milioane de euro ca sa mediatizeze mizeriile platite de cefele late amintite mai sus ?

Domnilor patroni de trusturi de presa, POPORUL  vrea sa stie cat este de DOTAT  TERENTE  REGELE  BANCILOR…  In ce pozitie ati stat cand l-ati “intervievat” pe domnul asta care mintea de inGHETEAu apele …  Daca la Realitatea TV anul trecut actul a durat 10 secunde iar acum la PRO TV doar 5 secunde trebuie sa intelegem ca performantele sale sexuale s-au inrautatit direct proportional cu activele din portofoliu ???  Sau probabil a fost fara…  finalizare ?  hiadeti ca acum e vorba de propria dumneavoastra PROSTITUTIE si nu va mai trebuie nici reporteri de teren nici paparazzi nici emisiuni de can-can…  Avem incredere in simturile dumneavoastra…organoleptice ! E mare, domnilor, e maaaaaare ?

Vreau sa vad in Romania macar o televiziune, un ziar de economie, un post de radio care sa nu se prostitueze in asemenea hal incat sa ajunga de rasul curcilor… Sa le spuna tinerilor: “Ba prostilor, “Prima Casa” nu e ceea ce declara scursurile mafiei politico-bancar-imobiliare…  Pana sa apara acest program preturile scadeau cu 5-6 % in fiecare luna…  Pentru un cotet insalubru construit acum 30 de ani  veti plati :

Costul creditului pentru o suma de 57.000 EUR pe perioada de 25 ani

-Date credit
Suma acordata 57,000 €
Valoare imobil 60,000 €
Perioada (luni) 300
Euribor 3M* 0.94%  ( cand va creste EURIBORUL rata dumneavoastra va exploda)
Marja bancii 4.00%
Dobanda curenta (%) 4.94%
Curs EUR/RON * 4.2378

-Costuri la acordare

Comision acordare 0.00 €
Taxa evaluare 85 €
Taxa BC & AE 19 €
Comision retragere 228 €
Prima anuala asig. imobil 126 €
Prima lunara asig. viata 0.00 €
Total costuri acordare ** 458 €

-Costuri pe parcursul derularii creditului

DAE(%) 5.50%
Rata lunara 331 €
Prima anuala asig. imobil 126 €
Prima lunara asig. viata 0 €
Dobanda totala (25 ani) 43,085 €
Cost total credit (25 ani) 46,567 €
Valoare totala platibila 103,567 €  ( Si asta calculat la EURIBORUL  ACTUAL)

103.567  euro pentru un cotet care peste maxim 1 an de zile (cand Prima Casa va cadea in derizoriu ) va avea o valoare de piata de 25.000 de euro ?  Aloooo!!!   Trezeste-te, popor nevertebrat ! 

Soldul creditelor ipotecare ale bancherilor este de 7 miliarde de euro.  Valoarea reala actuala a garantiilor in baza carora s-au acordat aceste credite este de maxim 4,5 miliarde euro.   Fara “Prima Casa” acum ar fi fost 2 miliarde adica  FA-LI-MENT !  Nici pe departe un lucru bun pentru economie…  In Europa bancile au fost salvate tot de contribuabili insa cel putin totul a fost pe fata nu pe la spate asa cum il vedeti in actiune putin mai sus pe Terente Regele Bancilor…   

Potrivit ultimului raport al Ministerul Ştiinţei şi Tehnologiei din Japonia, fiecare cutremur aduce o ieftinire cu 10.000 yen (88 euro) din chiriile lunare şi de 3.8 milioane yen (33.600 euro) din valoarea locuinţelor, ceea ce reprezinta circa 16% din chiria medie şi 13% din valoarea medie a unei locuinţe.

http://www.wall-street.ro/top/Real-Estate/101722/Topul-celor-mai-neperformante-piete-imobiliare-din-lume/3/9-Japonia.html

 Avand in vedere ca noi avem cutremure puternice la intervale de 30 -40 de ani cu aproximatie, iti imaginezi cam care va fi impactul acestuia intr-un oras in care majoritatea imbecililor si-au facut “Open Space” daramand pereti de rezistenta ???  Ma refer si la impactul FINANCIAR asupra valorii reale… nu numai la vecinul care o sa iti cada in cap. ( Ultimul seism de proportii a fost in 1977…  ) Bucurestiul e capitala cu cel mai ridicat risc seismic din Europa !

Singurul ajutor al guvernului BOC pentru tineri a fost acel cuantum de 10.000 de euro pentru inceperea unei afaceri.  400 de beneficiari  x  10.000 de euro  =  4.000.000 Euro.  ATAT !   Tinerii au obtinut 4 milioane de euro iar bancherii au obtinut un milliard si jumatate de euro pentru a le fi protejate ACTIVELE  IMOBILIARE TOXICE. 

Fac apel la sinceritatea primelor victime “Prima Casa” care s-au pacalit chiar la inceputul programului in 2009…  Ii rog pe cei care nu merg pe principiul “sa moara si capra vecinului”, sa ne confirme parerea de rau pe care o au acum cand stiu ca au pierdut deja in jur de 15.000 de euro ( 30 % din valoarea ipotecii ) in nici 2 ani de zile…  Vreau sa vad ca sunt si oameni de onoare in tara asta.  Recunoasterea greselii nu este niciodata o greseala…  Cum il privesc ei acum pe primul-ministru BOC cand declara ca “40.000 de tineri au fost ajutati” ?

Am sa revin in cateva zile cu alte argumente…  Sper sa fiu mai convingator  :)  

 

Posted on 6 aprilie 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 124 comentarii.

  1. Anul acesta multi romani inconstienti, care s-au indatorat la de 3-4 ori valoarea corecta a imobilelor, vor simti ca e groasa, noduroasa si nici nu s-a folosit vaselina…
    Ii va ustura pe multi prostia si lacomia…
    Preturile vor scadea vertiginos, incepand imediat dupa Paste. Tot de atunci vor incepe si urletele de durere ale idiotilor care au cumparat la peste 1000 euro/mpu in conditiile in care toate se scumpesc iar multi nu mai au (sau nu vor mai avea) locuri de munca…
    Cred ca va creste si pretul la crema si bancherii o vor face mare…

  2. Faza dura e ca tarile dezvoltate din UE vor iesi mai repede din criza. Sa zicem cu 1-2 ani. Si cum ele sunt motorul economic european or determima EURIBOR sa o ia repejor in sus.

    Pentru cetatenii lor nu conteaza prea mult pentru ca aia au salarii de mii de euro. Si atunci sa te tii distractie in Ro unde criza e in floare, unde nu a ajuns inca vantul caldut al revenirii care o sa bata la un moment dat in tarile vestice si unde un EURIBOR crescut va lovi din plin in capacitatea de a plati rate mai mari din salariile mici.

    Asa ca dintre creditacii inconstienti care au luat credit 100k EUR pentru 2 camere la periferie va mai rezista cine va putea. Daca…

    • Eu cred ca unii habar nu au ce e EURIBOR si ce li se intampla daca acesta creste ci 1-2-3%, ei au impresia ca e procentul din rata dar e procentul din credit, adica 50-100-150 euro care se adauga la rata, deci la 330 euro pe luna se mai adauga aceste sume.
      Si inca un lucru daca de la iarna caldura nu va mai fi subventionata iar gazele se vor scumpi , sa vedem atunci preturi la intretinere.

      • Sa nu crezi, ca si pentru afara cresterea euriborului este o catastrofa pentru ca au scazut foarte mult salariile nu se mai castiga mii de euro cum crezi sunt foarte multi numitii MILEURISTI adica nu iau mai mult de o mie de euro si platind o rata minima da minima posibil de 750 de euro pentru ca la prturile apartamentelor din afara mai putin nu poti platii fa o socoteala cu ce ramai si daca est casatorit si ai familie nu ai cum sa supravietuiesti nici an afara .Dragi compatrioti sa va iasa din cap ca an afara stau caini cu colaci an coada !

    • daca permiteti, 2 idei>
      -in occident criza se cam slabi, de ex germania e pe crestere de cca 1 an si are excedent de locuri munca
      -realitate arata ca bucurestiul are inca nevoie de constructii noi, mai ales office. oferta aparent a crescut, e aceeasi, cerere nu mai e. cand va incepe lumea sa scoata banii, preturile se vor opri/chiar creste usor pe unele zone

  3. vesti bune pentru prostanacii creditaci: “Dobânzile la euro încep să crească iar”; “De-a lungul timpului, în perioade de calm economic şi politic, dobânda EURIBOR a oscilat în intervalul 4-5%. Dacă EURIBOR revine la aceste niveluri, rata la credit va creşte cu peste o treime.” sa vedem pe unde scot camasa cei 40mii de cretinopati care credeau ca au casa cu 3kE! cati credeti ca sucomba? 30-50%? :) http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/finante/dobanzile-la-euro-incep-sa-creasca-iar-221761.html

  4. Felicitari! dur, vulgar, dar la obiect si cu cifre! Cine nu intelege/crede nici acum nu mai poate fi ajutat sa inteleaga niciodata in viata asta.

    Doua bloguri unde se discuta despre Prima casa 4 sper ultima din deceniul asta si se dau noi sau vechi argumente despre mizeria data de guvern (care aduna taxe si impozite din veniturile unora dintre noi) pentru entitati private amatoare de profit (bancile)

    http://www.logec.ro/2011/04/06/nenorocirea-este-ca-am-ratat-in-buna-masura-criza-imobiliara/

    http://balonul-imobiliar.blogspot.com/2011/04/patra-prima-casa-de-4-lei-speranta.html

  5. BCR cea dintai banca in escrocherii lanseaza noua moda prin trompeta Oana Petrescu:
    http://www.financiarul.com/articol_59156/oana-petrescu-bcr-costul-creditului–va-scadea-semnificativ-in-2011.html

    pe de alta parte: Gheţea, CEC: Se scumpesc creditele. Din ce în ce mai mult!: http://www.money.ro/gheprc-c8prc-9bea–cec–se-scumpesc-creditele–din-ce-in-ce-mai-mult_919636.html

    deci vedeti, escrocii bcr-isti INCA implicati in programul de prostire national Prima Coasa, lanseaza zvonuri derizorii pentru a prinde in plasa urmatorii fazani. “ia acum neamule ca se ieftinesc creditele”. ori am aratat in postul anterior ca euriborul va reveni la valori mari. ce face BCR prin aceasta proasta ordinara Oana Petrescu e descalificant!

    • incep sa cred din ce in ce mai mult ca este ultimul TUN pe care vor sa-l dea prostimii inainte sa dea drumul executarilor silite. e clar ca nu le mai pot tine la nesfarsit. nu pot trai din neincasari de rate. vor ajunge banci de case nu de bani daca nu trec la executari care sa se si vanda. pe moment vor doar o masa cat mai mare de retarzi care sa inghita galusca pana se vor prabusi definitiv preturile. cretinopatii vor plati vreo 100 mii 30 de ani, in timp ce cotetzele vor ajunge la vreo 30 mii :)

      “Dacă băncile nu ar fi avut un comportament prudent în ceea ce priveşte executarea garanţiilor piaţa imobiliară ar fi fost nenorocită. Piaţa nu ar fi scăzut cu 30%, ci cu 70-80%”

    • si inca o limba data guvernului BOC (de catre aceeasi oana matroana care intamplator e si WCpresedintele bcr) in semn de multumire pentru sutele de meleoane pompate in BCR: “Relansarea economica s-ar fi amanat fara continuarea Primei Case.” auzi tu, relansare economica!! suntem ultima tara din ue care n-a avut inca iesire din recesiune gratie acestui jaf national PC care a tinut piata blocata la niste preturi exorbitante!! ce economie a lansat! s-a contruit ceva cu banii injectati? au fost facuti doar niste jmenari fericiti!

      http://media.imopedia.ro/stiri-imobiliare/vicepresedinte-bcr–relansarea-economica-s-ar-fi-amanat-fara-continuarea-primei-case-15869.html

      • @ UNU

        Executarile silite NU pot fi evitate… Evident ca exista un punct terminus de la care se va incepe curatenia prin ograda… Cel mai bun reper e constituit de piata imobiliara din statele unite. Criza a inceput din 2007 iar acum, dupa patru ani, sunt pe rol zeci de mii de prescrieri de ipoteci. Ei au renuntat la MINCIUNA si sustin ca preturile vor scadea si in urmatorii 3 ani. Bancherii nostri au depasit faza de negare insa nu pot renunta deocamdata la faza de… manipulare.

    • Domnule tavan eu apreciez tot ce scrii aici si tot efortul tau eu te inteleg pentru ca stii – si eu am fost patita. dar cu Romanie este o chestie diferita fata de ce exemple se dau aici SUA,CHINA etc. ACESTE TARI SUNT MOTOARE ALE ECONOMIEI MONDIALE in comparatie cu ROMANIA care este atat de nesemnificativa. Tarilor cu putere economica mare chiar daca unele au incercat sa ascunda adevarata situatie economica pana la urma li s-a inpus sa puna cartile pe masa, au fost obligati,de FMI mai multa transparenta dar in Romania nu va interveni nici naibi si de aia fac de capu’ lor mai ales ca situatia este critica peste tot.

  6. TF@ Nu sunt de acord cu tine intr-un singur punct: si proprietarii SUNT de vina! Nu toti, dar in marea majoritate. Vorbesc de aia in varsta care stau in 70 mp, decomandat, in buricul targului, dar care:
    - se bat ca la Plevna pt zahar si ulei
    - se incalezsc cu aragazu’, si tin o caramida in cuptor sa tina
    caldura mai mult
    - incalzesc apa in lighean cae mai ieftin decat apa calda
    Intr-un cuvant N-AU BANI pt traiul zilnic avand pensii mici.
    Si cu toate astea, unii s-ar muta la 50 mp, dar nu vor sa lase la pret in ruptul capului! Din partea mea, n-au decat sa se duca pe lumea cealalta in conditiile astea de austeritate :)

    • de vina sunt doar idiotii care platesc fara noima preturi aberante in raport cu veniturile realizate. ca sunt si proprietari in varsta care stau in 3-4 camere si nu vor sa se relocheze… asta e bine. pentru ca in cateva luni sau 1-2 ani le vor da la sub jumatate de pret cat sunt acum pe piata, sau chiar mai putin.
      piata se regleaza singura, au mai ramas foarte putini romani prosti care sa nu fi luat jugul pe ceafa (credit de 20-30 ani pentru un imobil supraevaluat.)

    • Tu ai parinti? Presupun ca i-ai trimis la azil :) )

  7. STIMATI COLEGI DE BLOG SI STIMATE DOMNULE “TAVANULFALS”

    Va provoc pe toti la CALM si ganduri pozitive. Eu inteleg valoarea acestui blog atat timp cat este unul de informare. Este necesar si foarte util. Sa fiti sanatosi si fiecare sa isi scrie parerile si experienta. Nu stiu cat de prosti sau destepti sunt romanii. Acest popor ca si toate de pe acest Pamant este manipulat .Mai mult sau mai putin .Intelegeti ca sunt Oameni pe acets PAMANT care fac experimente pe noi. Intelegeti ca si acest ‘val’de specula a fost la fel ca si “comunismul’,un experiment asupra umanitatii.
    Sunt convinsa ca s-a speculat o veriga sensibila a fiecarui popor. Toate popoarele au sensibilitatile lor si au decazut in multe privinte. Avem ca model poporul japonez .Acest cumplit cutremur a scos la iveala minusurile si plusurile lui.
    Si ei vor trage concluziile de rigoare si vor face modificarile ce sunt necesare.
    Va rog nu mai fiti asa de aspri cu semenii nostri .ASA TREBUIA SA SE INTAMPLE DUPA UN COMUNISM DUR TRAIT DE NOI.
    Este fireasca explozia de dorinte a cetateanului care a reactioant mai mult instinctiv si sentimental si a lasat garda jos.
    Este foarte adevarat ca din cauza lor sufera altii care au fost mai cumpatati.Aceia suntem noi care incercam sa punem valorile acolo unde sunt ele
    Stimate domnule ‘tavanulfals’eu inteleg dorinta ta de-a trezi romanii.Dar nu cred ca injurandu-i ajungem la vreo concluzie si-i vom tine departe de rau
    Raul pentru multi dintre ei s-a produs
    Tinta ramane acel cetatean care ar vrea sa cumpere si nu stie ce sa faca. Eu cred ca pe el il vizezi in primul rand .Cei care au luat credite sunt pierduti .Ei trebuie sa se descurce sau sa ‘plateasca’ imprudenta lor.
    Tu trebuie, ca si noi ceilalti, sa vanim in intampinarea NOASTRA, a celor care nu am muscat din marul otravit .Noi trebuie sa fim incurajati sa nu aruncam banii munciti cu greu si sa vedem foarte bine care este dimensiunea realitatii care ne inconjoara.

    Eu am un caz in jurul meu de un prieten avocat ,care nu inteleg de ce s-a lasat ‘prostit’ de programul Prima Casa .Desigur ca nevoia baiatului de-a incepe o viata nou si amagirea unui apartament care ‘se pierdea’ daca nu-l cumpara atunci .Sunt mai multi factori.
    Problema este ca un astfel de program te inebuneste dupa o perioada si te streseaza fara sa vrei si te transforma psihic.

    Eu va sfatuiesc ce ma sfatuesc si pe mine…sa fiu calma sa privim fenomenul …si sa stam garda in fata celor care ar putea gresi pe viitor.

    • @ Maria

      Imi prezint scuze pentru continutul “colorat” si la propriu si la figurat al ultimului post; dar poporul asta nu stie de vorba buna… Nu am facut altceva decat sa demonstrez ca STATUL ROMAN s-a mobilizat cu toate parghiile de care dispune IMPOTRIVA cetateanului. Pai BNR elibereaza rezervele minim obligatorii ale bancherilor chiar in saptamana in care acestea decid sa participe la “Prima Casa 4″ ? Cum as putea sa ma exprim eufemistic vis-a-vis de niste viermi care nu mai au nicio legatura cu conditia umana ?

      Maria, nu se poate simti jignit decat cel pe care spiritul de turma l-a luat pe sus. Nu e vina mea ca s-a rasturnat caruta cu prosti in spatiul Carpato-Danubiano-Pontic

      Da-mi voie sa iti dau un exemplu oarecum neavenit dar edificator. In timpul stagiului militar ( la marina ) aveam un coleg tot bucurestean care intr-o seara incepe sa imi povesteasca despre soldatul de la bucatarie care “se desurca” si reuseste sa vanda carne prin diverse surse, pleaca in permisii si are bani de buzunar…. Apoi am inceput sa ii explic ca din cauza “afacerilor” lui noi mancam in fiecare zi mai putin si ca ar trebui sa isi reconsidere “Admiratia” fata de tipul respectiv… Ma uitam la el si aveam impresia ca vorbesc cu o vaca. Nu mai stiu nimic despre el dar in mod cert e candidatul perfect pentru “Prima Casa” :)

    • @ Maria: pot fi de acord partial, minoritar, cu tine. despre acest popor, care face marea majoritate a actiunilor impotriva intereselor lui de viitor (prin vanzarea resurselor, indatorare excesiva, lipsa TOTALA a spiritului critic, cvasiinexistenta culturii protestului, …..etc…) nu cred ca mai este prea mult de spus.
      faptul ca spunem ca suntem un popor de prosti (constand o realitate indubitabila) nu este un lucru rau. acceptarea conditiiei este un punct de plecare in asumarea responsabilitatii actiunilor tale. este un prim pas spre indreptare. “sunt prost, dar vreau sa nu mai fiu!” tocmai de aceea a aparut acest blog, si tocmai de aceea sunt multi oameni de buna credinta, ca si tine, care incearca sa deschida ochii semenilor nostrii si sa-i scoata, pe cat posbil din robie. sau sa avertizeze pe altii sa nu faca greseli similare primilor.

      PS

      incepand de sambata, 10.04.2011 Realitatea Imobiliara Tavanfals va reveni pe Facebook. Cereti prietenia acolo, si dati mai departe informatiile folositoare si altora!!

  8. Am o propunere pentru cititorii acestul blog: hai sa punem de un brainstormig si sa gasim o solutie realista pentru a face ceva concret, nu doar sa discutam pe blog. Schimbul de informatii pe net e bun dar ne trebuie si ceva actiune in viata reala.

    TF da anunturi pe anuntul . ro (de exemplu) cu preturi din grila notarilor, dar anunturile lui sunt de VANZARE. Eu propun ca toti ce care vor sa cumpere si au aceleasi convingeri ca si noi sa dea anunturi de CUMPARARE la rubrica de “Vanzari” (daca exista rubrici separate acolo unde il dati) si sa ofere exact pretul evaluat in grila notarilor 2011 pentru zona care ii intereseaza.

    ATENTIE!
    Daca va intreaba donsoarele de la ghiseu de ce dati anunturi de cumparare la rubriga de vanzari sa le spunem ca este o noua tehnica de achizitie, un nou trend. Si asta pentru ca nimeni nu citeste rubrica de cumparari. De fapt unele site-uri/ziare nici nu o mai au (v. imopedia). Dar si acolo unde mai e nimeni nu o citeste. Si cumparatorii si vanzatorii se uita la rubrica de vanzari sa vada cat se mai cere.

    Pe anuntul . ro e simplu ca au doar vanzari lol

    Acum sa vedem ce se poate intampla efectiv daca mai multi vor posta astfel de anunturi REALE, nu false cum fac agentii. Tot romanu’ care intra sa vada cum mai merge treaba va da cautare pe si apoi va sorta rezultatele in functie de pret si crescator. Si in prima pagina va vedea numai anunturi de genul “Pantelimon, CUMPAR apartament 2 camere, 50mp, decomandat … bla bla bla… Ofer 24.000 Euro” si altele pana la 29.000. Eventual usor negociabil. Apoi pe pagina 2 vor vedea anunturile de vanzare ale parazitilor de agenti care cer 60.000 Euro.

    Deocamdata pe toate site-urile vedem numai ce se cere. Nu se vede si ce se ofera. Si asta permite sa existe manipulare. Ar fi cazul sa ne facem auziti.

    Daca suma exacta nu da bine putem oferi pret/mp, gen ofer 550Euro/mp in zona X ;)

    Nu cred ca ar trebui dat la contact nr. de telefon pentru ca pot suna tot felul de tampiti, ci mai degraba o adresa de email secundara creata special in acest scop.

    Voi ce efect credeti ca ar putea avea o astfel de actiune? Dar daca devine “viral” si dau anunturi la fel cateva zeci/sute de cumparatori. Dar daca dau toti aia 40.000 asteptati de Boc la Prima Teapa 4? ;)

    • @ inkorect politic: sunt mai multi care fac asta deja. E bune ideea ta, dar cati “risca” 3 euro pentru un anunt…?

      • @ unu: armata “anti mafiei imobiliar bancara” a mai primit un soldat darz in randurile sale!
        Bine ai venit!
        “Unu” cate “unu” ne strangem mai multi si vom putea readuce piata imobiliara mai aproape de puterea de cumparare a romanului mediu !
        Felicitari!!!

    • ce se intampla daca unul va ofera un apartament la acel pret ?
      il luati ? daca il luati omul vrea banii, daca nu il luati o sa zica ca sunteti agent.
      mishto !
      hai ca vreau sa urmaresc treaba asta.

      • @ Avenirv

        Ce zici de oligofrenii de la CREDIT EUROPE BANK ? Incearca sa vanda apartamente la preturile din 2008 :)

        http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/credit-europe-vinde-un-apartament-de-doua-camere-in-bucuresti-la-79-900-8137596

        Baietii au inchis vreo 2 sucursale luna trecuta si e doar inceputul… Asteptam momentul in care nu vor mai putea ascunde mizeria sub pres… Ei au investit in MONUMENTUL PROSTIEI de pe Calea Dudesti – InCITY care e GOL GOLUT.

        Oare nu cumva mizeria asta trebuie combatuta intr-un fel ? Eu am ales varianta unor anunturi de vanzare care sa redirectioneze cumparatorii catre niste informatii adunate PENTRU EI. Avand in vedere ca nu am avut publicitate si ca atare demersul meu a fost strict Pro Bono, nu pot fi acuzt de meschinarie.

        Astazi blogul este in top 10 WordPress pentru ca oamenii au inteles utilitatea unui mediu virtual ca alternativa la mizeriile escrocilor din mafia politico-bancar-imobiliara.

        Ceva trebuie facut ! Important e sa invatam sa ne respectam mai mult si sa luam atitudine in fata gunoaielor de tot felul. Mi-am pus in slujba unei idei cateva ore pe zi. Ramane de vazut daca am facut bine sau nu.

      • @ avenirv: ai dreptate. dar nu-ti fa griji.

        ce facem daca cineva ne ofera un imobil la pretul oferit?

        1. ii prezentam diverse argumente ca si acel pret este mare (pentru n-motive, nu le mai reiau acum si aici…) si-l trimitem la http://tavanulfals.wordpress.com sa se informeze.

        2. anunturile noastre trebuie sa fie cu preturi la nivelul grilei notariale 2011. Daca cineva imi va oferi un astfel de imobil de calitate la pretul din grila notariala 2011, am ceva cunoscuti care asteapta cu cash sa cumpere…

        3. daca altcineva gaseste o astfel de oferta buna, si nu vrea/poate sa cumpere, nu-l opreste nimeni s-o popularizeze aici pe blog si se vor gasi persoane care s-o cumpere.

        Macar sa apara astfel de oferte bune/reale…

    • Este o idee excelenta.Poate asa se trezesc si cei care
      se indatoreaza pe 30 de ani ,iar avarii imobiliari raman o perioada doar cu datorii fara castiguri apropiate.Ceva trebuie fecut impotriva celor care se hranesc cu sangele poporului roman.
      Pe de o pate ne taie din venituri pe de alta parte scumpesc totul.
      Normal ar fi sa scada preturile la toate ca sa existe consum.
      Daca ar fi un pret acceptabil ptr. locuinte ,oamenii si-ar cumpara mobila ,electrocasnice si alte produse utile casei.
      Asa ar merge mai bine si anumite sectoare ale economiei.

  9. Uite articol pe imopedia: http://media.imopedia.ro/stiri-imobiliare/silviu-prigoana–pe-piata-imobiliara-e–jale–mare-15407.html

    Pp ca prin Bucuresti, un pret ok pentru un apartament intra in intervalul 800-1300€/mp in functie de zona si vechime. Totusi la un minim al pietei, in contextul falimentelor si executarilor silite, precum si pe fondul fricii de investitie a oamenilor de rand, preturile ar putea sa ajunga in preajma lui 450€/mp.
    Inca o presupunere ar fi ca daca preturile la apartamente ar lua-o in jos chiar si sub un prag de 450€/mp atunci ar fi o catastrofa pentru ca numarul de tranzactii din piata va dicta pretul locuintelor, iar el se rezuma nu numai la pretul pe metru patrat si zona, cat mai ales la gradul de indatorare calculat din nivelul de sustenabilitate al familiei cu venituri medii. Cu alte cuvinte, preturi derizorii=venituri de tot rasul. Nu uita exemplul meu personal, in 2002 erau preturi la case de 10.000$ la salarii de 100$.
    Daca ar fi sa discutam despre valoarea proprietatilor din Bucuresti, e drept ca te umfla rasul. La periferie nici nu mai discut… lipsa infrastructurii coroborata cu aglomerarea peste masura si invechirea constructiilor, sunt aspecte ce vor rezulta in definitiv la o nevoie imperativa de recalculare a spatiilor si de o reasezare a locuintelor. Dar cum deja miliardele de € au fost aruncate in piata, de unde bani pentru relocari si reconstructie.
    Cam asta cred ca ar trebui sa fie sensul discutiei, dar se si latra mult pe aici.

    • Asa bre, acuma 100×100=10000, deci pretul era de 100 de ori mai mare.
      Acuma salariul e 350 de euro ori 100 fac 35000. Gresesc pe undeva?

  10. http://www.money.ro/banca-transilvania-intra-in-prima-casa-4_921166.html alti escroci care-si dau seama ca n-au nici o sansa sa mai desfasoare vreo activitate daca nu continua programul de tepuirea fazanilor.

  11. Stiati ca baietii de pe media.impedia.ro blocheaza anumite mesaje dupa IP?
    Mi-am permis in ultimele zile sa-mi expun parerea (extrem de proasta de altfel) referitoare la o serie de articole ale “pseudo-expertului” in imobiliare (supranumit si “omul care vede numai cresteri”), afirmand ca acest om si-a pierdut complet credibilitatea, si ca nu ar trebui sa mai fie prezent in paginile acestui blog. Fara injurii dar plin de malitiozitate. Atat.
    Rezultatul: nu mai pot posta nici un mesaj..s-a terminat :-)

  12. http://www.titirez.ro/vanzare-apartament-2-camere-pantelimon-bucuresti-3159

    Stiu ca astia de la Titirez sunt inca in Beta si s-ar putea ca unele anunturi sa fie puse la caterinca dar daca e pe bune? lol

    Ultima modificare: 07, Apr 2011 Creat: 29, Oct 2010
    Adica azi

    58 m2 – Etaj 5

    25.000 euro mobilata sau 20.000 euro nemobilata

    In poze arata renovat. Ce ziceti, e pe bune? ;)

    • “Locuinta inscrisa in programul guvernamental Prima Casa poate fi achizitionata contra sumei de 25.000 euro mobilata sau 20.000 euro nemobilata, la care se adauga rata lunara la banca.”

      cred ca e un fel de preluare leasing:). adica-i dai 20 de mii si preiei ratele sau ceva de genul.

    • Hmmmm da, ar putea fi o teapa de genula asta

      Atunci raman 2 chestii de observat:
      - au cumparat prin Prima Casa si nu mai pot plati = avem un caz concret/dovada a esecului pC
      - astia nu specifica in anunt care e datoria pe langa cei 20-25k, deci omit tocmai informatia cea mai importanta

      • Esecul pc este evident. Ratele sunt pe 25-30 ani (daca era o perioada mai mica o specificau, au omis – cum zici tu – intentionat), iar creditul este probabil de 40-45k euro, cam astea erau preturile. deci o rata de 210-280 euro pe luna.
        Suprafata apartamentului in mp utili in zona aceea nu este 58 m. este undeva la 49-53 mpu.

  13. @ Inkorect Politik – nu ai citit tot textul: “Locuinta inscrisa in programul guvernamental Prima Casa poate fi achizitionata contra sumei de 25.000 euro mobilata sau 20.000 euro nemobilata, la care se adauga rata lunara la banca.” Deci inca nu s-a desteptat lumea. :(

    • Si cu 25k (inclusiv mobila care orcum se invechise dupa 6 luni si nu mai e la moda lol) ei pot astepta sa-i cumpere tot 2 camere peste 1 an. Si scapa si de datoriile pe care le preia fazanul. In ziua de azi trebuie sa fii atent la orice dealiu…

  14. Stimate domnule ‘tavanulfals’ fara a avea pretentia ca le stiu pe toate un singur lucru as vrea sa lamurim. CARE ESTE PUBLICUL TINTA PENTRU BLOGUL TAU????

    Pentru ca de aici intervin niste incurcaturi.

    -daca te adreseszi romanilor cumparatori care sunt in cautatrea unei informatii
    -daca te adresezi celor care au facut prostia sa cumpere deja la preturi foarte mari
    -daca te adresezi agentilor imobiliari-
    -daca te adresezi vanzatorilor.
    Eu zic ca ultimelele categorii nu au nevoie decat de ajutorul lui Dumnezeu pantru ca noi vom strica orzul pe gaste.

    Sunt perfect de acord cu tine si cu alti care sunt de parere ca ‘poporul roman ‘este un popor de prosti.Nu stiu ce experienta aveti dumneavoastra dar nu cred ca va masurati cu a mea. EU ZIC CA POPORUL ROMAN ESTE INCONMENSURABIL DE PROST.
    Dar pentru un prost orice efort este inutil .Pe el nu-l vei destepta .Va muri un mare prost.
    Eu cand m-am referit la calm ma gandeam la acea categorie de romani care nu este proasta sau incearca sa nu fie. Cea care trebuie protejata.
    Am avut acum cativa ani naivitatea sa cred ca pot ajuta un mare nuamr de persoane incercad sa le conving in ceva in care credeam (este de domeniul poilitic si nu intru in amanunte) Am avut trista senzatie ca acei oameni nu merita ajutorul meu si nici macar efortul meu. De aceea va spun ca ar trebui sa ne canalizam energia pe informrea corecta a acelei categorii care merita efortul si pentru care cuvintele noastre au un sens.
    Viata si energia noastra sunt atat de pretioase incat nu cred ca trebuie sa ne credem ‘salvatorii’omenirii.

    Asadar domnule ‘tavanulfals’ care este publicul tinta al acestui blog????/

    • @ Maria

      Daca varsta pe care o ai este cea specificata in formatul adresei de mail, nu cred ca am experienta ta de viata :) Si totusi eu folosesc aici apelative amicale, fara forme de politete ceea ce te rog si pe tine sa faci.

      Sa raspund la intrebarea ta : Blogul asta este un mediu virtual liber de prostie; cel putin asa sper. Suntem aici o mana de oameni isteti – zic eu – care trebuie sa salveze cati mai multi semeni de la JAFUL instituit de nemernicii care ne guverneaza in cardasie cu mafia bancar-imobiliara.

      In afara de prostia pura, Maria, exista si SUPERFICIALITATEA, INDIFERENTA si NAIVITATEA – atribute care nu sunt neaparat FATALE. Un PROST AUTENTIC, din acela care se mobilizeaza instinctual impotriva inteligentei nu poate fi convins de NIMENI si de NIMIC. Dar oamenii superficiali care acceseaza pentru prima oara “tavanulfals” pot fi redirectionati…

      In ultimul post faceam un apel la sinceritatea naivilor care au apelat la “Prima Casa” in 2009 si ii rugam sa ne faca o dovada de verticalitate… Dar e posibil ca in cazul lor sa primeze acea autosugestie cu care se hranesc in fiecare zi ” macar nu mai stau cu chirie la particular ci la banca…” Ei nu constituie segmenul principal de cetateni carora ma adresez insa ar fi putut fi REPERE AUTENTICE.

      Exista un moment de luciditate in viata fiecarui om normal la cap, moment care il pune pe ganduri cel putin… Dn cei 40.000 de prosti care au fost pacaliti de nemernicii camarilei imobiliare nu erau toti IRECUPERABILI. Poate nu am fost suficient de convingatori sau poate manipulatorii sunt mult mai eficienti…

      Iti marturisesc ca am momente in care NU STIU CE AS PUTEA SA MAI SCRIU… Am epuizat toate argumentele logice… :)

      Concret, publicul tinta al blogului asta nu e cel alcatuit din oamenii cu spiritul treaz… Ei nu au nevoie de un patefon care sa le repete ceea ce stiu deja din viata de zi cu zi. Si in egala masura nu il am in vizor nici pe prostul patologic… Ma adresez (si ne adresam cu totii) celor care au uitat sa gandeasca (asadar se presupune ca au fost inzestrati cu aceasta functie si au si exploatat-o candva…)

  15. Astazi Inkorect Politik a venit cu o propunere extrem de interesanta. Ar fi ideal ca un numar cat mai mare de oameni sa posteze unul sau cateva anunturi la rubrica “Vanzari”, in care sa prezinte “versiunea” proprie a apartamentului dorit. Desi eu am participat la aceasta initiativa, sunt constient ca o astfel de actiune nu poate avea succes decat daca este sustinuta masiv. Asta ar insemna macar cateva zeci de postari pe saptamana. Pt inceput, este greu de crezut ca se poate intampla, dar odata cu cresterea numarului de simpatizanti ai blogului, nimic nu este exclus…

    Pt cei care nu pot contrubui in mod activ la un astfel de demers, vin cu o alta propunere. Mai putin eficienta, dar fara nici un cost suplimentar. Si anume sa identificati anunturile aberante din punct de vedere al raportului pret/calitate, iar adresele de mail corespunzatoare sa fie bombardate cu mail-uri in care sa va exprimati decent punctul de vedere(cate un mail de la cativa useri ar fi suficient). Chiar daca mesajele ajung la proprietari sau agentie, efectul este oarecum acelasi. Omul traieste din puterea exemplului, iar cativa contestatari uneori pot slabi anumite idei preconcepute. Eu am facut asta cu vreo 20-30 de anunturi. Sigur, nu am obtinut nimic important, dar am simtit ca astfel imi pot aduce contributia la “normalitate”. Ar fi interesant ca dialogurile picante sa fie redate pe blog, just for fun.

    • se numeste denial of service si este ilegal.

      poate gasiti niste metode de lupta care sa nu va duca la acelasi nivel cu cei pe care ii detestati. caci daca ati fi la acelasi nivel moral/etic atunci care-i diferenta ? unde este statura morala superioara ?

      • @ avenirv:

        1. te rog detaliaza ce-i aia “denial of service” si unde scrie ca-i ilegal.

        2. ei posteaza anunturi cu sume mai mari si tin preturile sus. noi ce sa facem? sa stam cu maine in san? ai alte idei cum sa facem inversarea de trend?

      • @avenirv:
        uite care e parerea mea: ei, aceia, au toate metodele sa promoveze mafia lor. noi, cei pe care ii cred fraierii lor, nu avem mijloacele lor de promovare. tot ei ne vind ceva ce ne dorim, o casa, deci cumva sintem la mina lor. dar e valabila si reciproca, pina la urma ajung si ei la mina noastra, ca altfel intra in faliment :) nu e vorba de adevaratii proprietari aici…
        cind te lupti cu un monstru, cum e acest clan mafiot imobiliar, orice arma e corecta, atita vreme cit nu e ilegala si nu duce la inchisoare…
        ceea ce spui tu despre statura morala superioara nu tine cu acesti indivizi, putin le pasa lor de etica si de morala ta, ale mele sau ale oricui… e vorba despre situatii si situatii cind trebuie sa fii moral si etic, teoretic tot timpul daca vrei sa te respecti si sa fii respectat, practic, viata te invata lectii, mai ales in Romania… sint nenumarate exemple de a te “descurca” in jungla numita Romania, fortat de a fi mai putin etic si mai putin moral pentru binele tau si al familiei tale… nu cred ca exista in tara asta un singur om care se poate lauda ca nu a dat niciodata spaga, fortat de imprejurari, cel putin la doctor… si nu cred ca spaga este ceva etic sau moral :) sint anti spaga, sint anti imoralitate, dar am nevoie sa traiesc, mai bine zis sa supravietuiesc… m-am nascut si traiesc in Romania, nu in alta tara si nu vreau sa plec. incerc sa schimb cit pot starea de lipsa de etica de care dau dovada unele persoane cu care vin in contact, de cele mai multe ori e o lupta cu morile de vint, dar fiecare dintre noi poate schimba putin, cel putin in educatia pe care o da fiecare copiilor lui…
        si apropo de unde am plecat cu povestea, nu mi se pare deloc imoral sau lipsit de etica faptul de a da un anunt cit se poate de real in care spun ce apartament imi doresc si cit ofer… sau sa-mi expun parerea (in mod politicos) pe mailul unui anunt despre pretul aberant… imi dai voie, te rog, sa invoc dreptul la libera exprimare, drept garantat prin Constitutie? :)

      • avenirv, nu vreau sa te contrazic, dar nu stiu de unde ai scos chestia asta. Cu siguranta, nu este ilegal. Propunerea mea a fost ca o persoana sa trimita un singur mail unui destinatar in care sa-si exprime decent punctul de vedere, aducand argumentele logice pt care bunul respectiv nu se va tranzactiona cu suma ceruta. Argumente de genul celor prezentate pe blog si linkuri catre alte anunturi cu preturi semnificativ mai mici, pot descuraja intr-o anumita masura vanzatorul/samsarul…

        Mai mult decat atat, nu mi se pare nici imoral. Imoral este ceea ce face statul roman in cardasie cu bancile, si anume sa construiasca artificial o piata unde 80-90% din banii tranzactionati sunt “virtuali”, nu sunt bani reali ai cumparatorului.

      • piata va rezolva toate.
        omul nu invata decat dupa ce se loveste de pragul de sus.
        au mai fost unii care declarau ca vor sa il invete pe om cum ii este mai bine, kiar cu forta si nu mai puteau de grija noastra; se numeau comunisti.

        singura problema este ca efectul pietei este mai intarziat. poate cere ani, poate cere luni. si totdeuna vor fi pierzatori su castigatori.
        nu luptati impotriva pietii !
        daca puteti manipulati-o dar atunci toti sunt la fel.

        nu uitati lozinca capitalismului este:
        greed is good !

        si acum avem capitalism.
        in capitalism, am spus-o de o mie de ori, fiecare are responsabilitatea vietii sale, actiunilor sale, etc.
        restul este un fel de comunism care a inceput cu JC aka IIsus.
        mai vreau sa adaug cateva lucruri:
        -aveti o parere total idealizata despre societatea
        occidentala (care fac in mod curent ce s-a facut in romania, de secole)
        -capitalismul nu implica democratie
        -capitalismul nu implica moralitate
        -capitalismul este pt invingatori
        -nu toti pot fi invingatori
        -eu nu sunt invingator
        -sunt mai multi invinsi decat invingatori

      • GM,

        In 2003, the UK government introduced legislation that made it illegal to send to spam to consumers’ email addresses, but did not protect businesses.

        A law was passed yesterday that makes it an offence to launch a denial of service attack in the UK, punishable by up to ten years in prison

        Denial of services attacks are carried out quite often against businesses as well as person-to-person and according to computer crime laws, it is a serious infringement on ones’ right to use a computer. Although a distributed denial of service attack isn’t uncommon, it is a federal offense and can be punishable by law and it is considered to be a violation against one of many very serious computer crime laws. The National Information Infrastructure Protection Act of 1996, claims that a distributed denial of service attack is a federal crime and with it, carries penalties of fines and possible jail sentence time.

    • Bio
      ” iar adresele de mail corespunzatoare sa fie bombardate cu mail-uri in care sa va exprimati decent punctul de vedere(cate un mail de la cativa useri ar fi suficient). ”

      a bombarda cu emailuri nu inseamna cateva.

      • Cred ca cine a vrut sa inteleaga ce am propus a inteles… “Bombardarea” presupunea actiunea de a trimite mai multe mailuri mai multor destinatari, iar daca se intampla ca un destinatar sa primeasca 10 mailuri cu aceeasi idee de la 10 persoane diferite, asta se numeste in opinia mea ca e “bombardat”. Ia-o ca o figura de stil, ce naiba, vad ca in rest esti cel mai “destept” de pe aici.

    • deci articolul spune ca hoti au fost cu totii. si atunci de ce se tot scrie ca romanii asa si romanii altfel !?!
      nu cumva asta este firea umana ? egoista, etc ?

      • in Romania au crescut preturile cu 1000%… poate de asta. :)

      • @ avenirv: cresterea preturilor din ro raportata la nivelul salariului mediu NU EXISTA NICAIERI in lumea asta pe care o cunoastem noi…
        de aia zic eu ca suntem un popor de prosti. ca ne facem singuri viata scumpa si grea si le umplem buzunarele strainilor in timp ce noi traim, majoritate, la limita saraciei.

      • GM,
        in toronto in zona nu lux-nu nenorocire, un metru patrat de apartament la bloc costa $5830, salariul mediu brut este $3000/luna (dupa impozite este cam $2500).

      • compari bulele? Cea canadiana e construita in baza imigrantilor dispusi la orice viol, sclavagism… etc. Se va sparge.

  16. referitor la licenţierea agentilor – definitia mea pentru ei este: “LIMBRICI IMOBILIARI”, un alt aspect:

    se va crea o tagma mai restransa a LIMBRICILOR imobiliari, asemenea tagmei notarilor

    (asta din urma e cu mult mai restransa – dar efectul acelasi – costurile notariale in Ro = 14 x ori fata de Germania)

  17. FINANŢE PERSONALE. BNR pregăteşte „măsuri speciale” pentru descurajarea creditelor în valută
    Dispare creditul de consum în euro? http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/banii-mei/dispare-creditul-de-consum-in-euro-221887.html

  18. Felicitari in primul rind pentru ce faci cu acest blog TF! Iti multumesc, pentru ca datorita tie am deschis ochii… Acum sint pe cale sa-mi iasa din orbite, din cauza preturilor de vinzare afisate pe siteurile imobilare :) ) Am descoperit intimplator blogul tau, sapind dupa informatii despre piata imobiliara. Eu fiind unul dintre cumparatorii care nu vrea sa fie pacalit…
    Povestea mea e simpla. am 30000 euro cash, stau in banca si fac pui. Am sunat la o “doamna” imobiliara, cica recomandata pentru “seriozitate si profesionalism” de un alt coleg domn parazit imobiliar, care din prima m-a luat ca la banii astia nu pot sa cumpar decit o garsoniera confort 2 in Drumul Taberei, zona in care caut sa cumpar. Si am avut si eu o mare curiozitate sa citesc ORICE informatie pentru a-mi face o idee de cum merge piata imobiliara si unde se vor duce banii mei. Si am avut o mare revelatie…De unde am plecat de la ideea de a-mi cumpara o garsoniera, am ajuns la speranta de a-mi cumpara un apartament de 2 camere confort 1 intr-un minunat bloc comunist. Tot ce am citit pe blog (apreciez tot efortul si documentarea facuta in scopuri pro bono!) m-a facut sa sper ca voi avea casa mea. Am de gind sa astept pina cind piata imobiliara va intra in NORMALITATE si-mi voi putea cumpara un apartament. Deocamdata am un acoperis deasupra capului si ma uit ca vremuri grele mai vin, mai avem niste ani buni in fata pina cind Romania va iesi din criza. Am gasit si grila notarilor publici pe 2011, in care am incredere ca valoarea este bine evaluata in functie de contextul actual si de valoarea reala a apartamentelor. Singura mea problema legata de aceasta este ca nu am acel index al strazilor unde se stabileste zona si degeaba am grila daca nu stiu in ce zona se afla un apartament. Daca il ai, pot sa te rog sa mi-l trimiti si mie? Am sapat cit am putut dupa el pe net, dar e de negasit, probabil e secret de stat :) Si cea mai arzatoare problema a mea, ca si a multora dintre cititorii si comentatorii blogului si nu numai, este ca nu gasesc acel apartament la acesti bani pe care ii am… Lucru pe care-l stim deja, ca piata e blocata. Ma intreb cit mai dureaza “tinutul in brate” al bancilor, investitorilor, mafiotilor de catre stat, adica pe banii nostri? Oare anul acesta e vreo sansa ca piata imobiliara sa intre in normalitate?

  19. si apropo, am dat si eu un anunt cu ce caut si ofer, m-au sunat doi rataciti de ajentii lu’peste care s-au lamurit repede :) si o sa mai dau, cit de multe pot, la cit mai multe siteuri, la rubrica vinzari, cum bine a sugerat Inkorect Politik. chiar daca nu-mi iau casa prea curind, macar sa innebuneasca ajentu’, asa cum ne-a innebunit si el pe noi cu “ofertele” lui “speciale”… si poate isi mai revin la normal si visatorii de proprietari… n-am nimic cu ei, ii inteleg ca vor sa vinda pe un pret cit mai mare, dar exagereaza cu visurile si cu preturile care le-au fost induse de unii, stim noi care, cred ca in stare de hipnoza colectiva…

    multumesc pe calea aceasta si tuturor comentatorilor blogului destupati la cap, care au venit cu atitea informatii si comentarii utile. exclus ajentii :)

    • Bine faci ca si eu fac la fel si eu am anunturi an diferite pagini cu ce caut si cat ofer am primit si eu cateva oferte de la cativa lunateci si iam pus la punct am contactat si cu o imobiliara din orasul meu si faza si cu asta se credea tare desteaptaaaa,eu ai zic ce caut zonele si cat ofer la care ea ami raspunde ,dv. vreti sa cumparati sau nu?eu ai zic normal ca vreau ,si ea de acolo pai doamna eu fac imobiliare de trei ani si nici o data nu sa vandut la pretul asta ami venea sa ai zic ,pai mai dobitoaco tu pe ce lume traiesti tu vrei sa vinzi ca acu trei ani actualizeazati creieru retrasato,asasunt toti dai naibi

  20. Am si eu o propunere. Nu sunt de acord cu postarea de anunturi false….nu trebuie sa fim ca ei ..Pe hot nu-l dezveti de narav furand ca el.

    Eu intrevad problema la oamenii care doresc sa cumpere, doresc sa-si rezolve o problema (imobiliara sau de orice fel) si incep sa se gandeasca cum sa faca. Se sfatuiesc cum pot si cu cine pot si ajung la o concluzie.
    Trebuie sa recunoasteti ca pericolul nu vine doar din partea agentiilor imobiliare ci din mai multe surse. Reclamele bancilor si a dezvoltatorilor sunt deja din ce in ce mai profesioniste si care atrag populatia care este deja surescitata de propriile lor nevoi. Cand citesti mesajele lor, bine gandite vezi ca totul se rezolva simplu daca mergi la ei la banca. Eu propun urmatorul lucru .
    -sa facem niste ‘cursuri’ repetate aici pe blog de initiere a populatiei in a vedea ce sta in spatele reclamelor.
    Este o pregatire de marketing pe care o consider bine venita si care ar contracara efectele psihice ale minciunilor din reclame.
    De exemplu o prima tema.

    RECLAMELE- MINCIUNA SAU ADEVAR????
    sau

    RECLAMA BRD (si postata reclama) CE ASCUNDE DE FAPT???

    Si fiecare, sa-si spuna parerea in ce priveste o reclama de la o banca. Sa spuna ce crede el ca se ascunde in spatele reclamei.
    Nu uitati ca Vrajitoarea a dus marul otravit frumoasei. MARUL ARATA SUPERB>>>>A PACALIT FRUMOASA>>>>> nu putem concluziona ca Frumoasa este o proasta .

    Ei ce zici ‘tavanule fas” si asa recunosteai ca nu prea mai stii ce sa scrii

  21. “Nu este deloc surprinzător faptul ca oamenii aleg zone precum Titan şi Militari dacă luăm în considerare că aici apartamentele cu 2 camere au preţuri începând cu 52 000 de Euro, iar în celelalte zone preţurile sunt aproape duble,” explică Nimrod Zvik, managing partner Be Igloo.

    Dom`le, nu se poate sesiza cineva in privinta creaturii asteia, pentru vehicularea de informatii false?

  22. Maria, ideea ta e buna , eu cred ca printre noi sunt multi care au cunostinte in domeniul bancar.Ar trebui explicate si creditele, ce se ascund in spatele lor.Daca tot suntem obligati sa luam un credit macar sa stim ce comisioane ascunsa are.Un angajat de la BCR imi spunea odata ca ei vand un pachet, iti baga pe gat pe langa creditul ipotecar si asigurarea de viata obligatoriu facuta la BCR asigurari de viata, asigurarea locuintei tot acolo facuta.Dar nu esti obligat sa iei tot pachetul, poti sa iei doar creditul, dar aia e daca nu stii sa negociezi te arzi.

  23. Nu mai accesati credite la banci oameni buni! Bancile va fac sclavi. Urmariti zeitgeist si imi veti da dreptate! Ele au tot interesul sa tina ridicat pretul imobiliarelor. In 30 ani se pot intampla multe si pierdeti tot. Multi nu cunosc k dak bank nu isi recupereaza toata datoria vor fi proprite salariile lor pensiile si vor fi executate alte bunuri ce le apartin. Piata va pik pt k exista interes in acest sens dar in acel moment poporul va fi saracit si toate proprietatile scoase la vanzare vor fi cumparate tot d mafioti. Dar voi veti ramane si fara case si datori pe viata.

  24. Sfarsitul e aproape:

    http://www.zf.ro/companii/benzina-a-depasit-in-premiera-pragul-de-6-lei-la-petrom-pentru-cel-mai-scump-sortiment-8139428

    Sa vedem daca “motorul economiei”, creditarea, va reincepe sa “duduie” sub spectrul tuturor scumpirilor ce se anunta…

  25. Saptamana viitoare ma duc la targ ;)

    http://www.gandul.info//financiar/nou-targ-imobiliar-in-capitala-din-14-aprilie-vezi-cu-ce-preturi-vin-dezvoltatorii-8139637

    Monitorizez gradul de disperare al agentilor/diviloparilor care nu vand mai nimic. De ce sa ma duc la cinema sa vad o comedie cand pot sa ma amuz mai tare la targul asta?

    • m-am uitat si eu pe linkul tirgului si suna in acelasi limbaj de lemn cunoscut… marea lor oferta, ia uitati ce declara omul acesta:

      Arma secretă a organizatorilor: “peste 85% din locuinţele prezente la tIMON au un preţ de sub 1.000 de euro pe metru patrat, cu TVA-ul inclus”, după cum a declarat pentru gândul Vlad Vlăsceanu, directorul târgului.

      “Arma secreta”, vor sa ne omoare cu preturile lor!!!! banuiesc ca acel “sub 1000 de euro pe mp” inseamna in jur de 980 de euro pe mp. ce mare favoare ne fac, ne dau si TVA-ul inclus,dragutii de ei cu “oferta speciala”, “ocazie” si alte cuvinte bombastice intrate in vocabularul lor de lemn..

      mai ca m-as duce si eu la tirg, doar ca sa ma distrez, vorba ta :) )

      Inkorect Politik, merita sa mergem cu tema facuta, cu preturile din tarile de pe linga noi, sa vada ca nu le mai merge gargara… propun sa mergem toti care ne cautam case si sa-i bombardam cu intrebari cum de le-a iesit lor pretul asta… ca e dreptul nostru sa ne explice, doar sintem potentiali cumparatori..

  26. De ce trebuie sa sustinem noi bancile altora sa nu dea faliment? Statul garanteaza creditele dar inchide spitale, scoli… Prostimea 40000 de cretini kre ne baga pe toti in rahat… Imi vine sa vomit

    • E, hai sa nu exageram (ca sa nu spun sa nu ne ***** pe noi) si sa nu spunem vorbe mari (“Imi vine sa vomit” … bla bla) !
      In primul rand …. nu-s 40.000 de cretini; majoritatea cred ca-s cupluri care si-au luat credit prin PC, deci probabil ca-s in jur de 80.000 (hai 60.000 … treaca de la mine … facem o medie).
      In al doilea rand (s-a mai zis asta aici), sunt oameni (cati or fi ei) care si-au luat credit si intentioneaza sa-l achite integral in 4-5 ani (nu 30); au luat credit prin PC pur si simplu pt. ca, la momentul respectiv, era cel mai convenabil; ca o sa creasca Euribor-ul este alta discutie, dar la momentul respectiv era cea mai buna varianta; ca au dat un pret mare pe apartamentul/casa respectiva iarasi e alta discutie; important este ca daca tot n-au mai vrut/putut sa astepte si-au luat cel mai avantajos credit la ora actuala; e perfect normal; mi se pare gresit ca sa fie bagati toti intr-o oala si “botezati” cretini. Sunt si multi inconstienti care au accesat PC, dar, cum am zis si mai sus, hai sa ne pastram simtul realitatii si sa nu-i jignim pe toti.

      Mai degraba ii jignim pe “domnii” bancheri (adica pe Terente Regele Bancilor :) ) care se pare ca nu o sa lase programul asta sa se termine decat in momentul cand economia chiar isi va reveni; de fapt asta-i marea problema care tine inca preturile umflate.

      • x probabil tu faci parte din categoria celor 40000 care au accesat un credit prin programul teapa prima casa, program ce tine preturile locuintelor ridicate. imi vine sa vomit din cauza prostiei unora care din dorinta de a achizitiona o casa au dat fuguta la banca sa se indatoreze pe 30 de ani. in acelasi timp ne-au indatorat pe toti cei mai cu capul pe umeri si mai realisti care au makr un pic de cunostinte economice si isi dau seama ca totul este o cacialma. pun pariu ca vor pierde casa din cauza ca nu reusesc sa duca pana la capat rambursara creditului. in acel moment noi toti romanii vom plati prostia celor care au achizitionat imobile la preturi triple fata de valoarea lor reala, imobile ce vor trece in proprietatea statului si care vor fi achizitionate ulterior la preturi reale de noi cei care am fost mai realisti. cati reusesc sa ramburseze creditele in 4 ani? probabil unul ca tine care lucreaza intr-o multinationala care se va inchide curand si isi va lua talpasita din romanica. am sa te vad eu atunci. atata timp cat in tara asta jefuita de toti saracia e din ce in ce mai mare oameni ca tine spera si viseaza cai verzi pe pereti… preturile vor pica alarmant mai repede decat ne asteptam. am colegi care daca la televizor apare un politician si le spune ca economia isi revine ei cred acele zvonuri. nu generalizez dar pe zi ce trece vad din ce in ce mai multi romani indobitociti de un sistem corupt, mafiot si degradant pt intreaga societate… simt ca imi iese inima din piept de disperare pt ca poporul asta e asa tacut si indiferent cu soarta sa.

  27. @avenirv
    My friend, cred ca esti unul din rataciti care a gresit site-ul.

    Initial am crezut ca esti doar un gica contra, dar vad ca ai temele bine facute. S-a vorbit foarte mult pe blog, si de altfel in multe alte locuri, cum ca Romania ar fi tara cu cel mai mare raport al pretului proprietatilor raportat la venituri. Exemplele concrete au vizat mai multe tari: SUA, Ungaria, Grecia, Germania, etc…

    Vii aici cu un contraexemplu – Toronto. Perfect, un exemplu bine ales. Din pacate pt tine, Canada, sora mai elevata a SUA, se pregateste in scurt timp sa urmeze exemplul de la sud si sa traverseze panta descrescatoare a bulei in care s-a angajat. E plin internetul despre iminenta spargere a bulei imobiliare canadiane. Poate doar cea australina are cote mai mari la a se sparge prima..

    http://canadabubble.com/

    http://www.articlesbase.com/free-articles/vancouver-toronto-real-estate-markets-in-a-bubble-due-to-chinese-buyers-wall-street-journal-4498380.html

    Ok, pretul mediu in Toronto este de 5800$. Ai dreptate. Dar acolo, gasesti apartamente relativ decente si cu 2000-2500$ – salariul median – pretul mediu fiind dramatic crescut de propretatile centrale si cele din apropierea lacului. In Bucuresti gasesti cumva cu 400-500euro pe undeva? Nici in Ferenari…

    • tipic comunist.
      am zis eu ca nu se sparge bula in canada ? NU.
      atunci de ce imi pui astea in gura ?
      zonele lux nu sunt la lac, ci in rosedale, saint claire, bridle path care sunt de la 10 km in sus departe de lac.
      bineintele ca in bucuresti gasesti in ferentari cu pretul acela si la fel si in toronto tot in zonele unde sunt oamenii mai colorati.

      • Eu sincer nu inteleg se urmaresti. Probabil ca habar nu ai ce insemana termenul de comunist, dar in fine… In general tinerilor si pustilor de liceu le place sa foloseasca termenul asta, echivalandu-l cu ceva expirat, daunator.

        Mai baiatule, tu compari preturi din Toronto, Canada, care sunt la “maximul istoric”, cu preturi din Bucuresti, unde, ca sa-i citez pe prietenii tai imo, sunt la “minimul istoric”. Apoi vii cu un pret median dintr-un oras civilizat unde variatiile de cost sunt foarte mari, plecand de la 1500 si ajungand la peste 10k. Iar piata proprietatilor de lux este foarte dezvoltata, ridicand media in sus. Vino cu argumente logice, nu mai arunca pastile de genul asta. Hai sa discutam de Statele Unite, care chipurile au trecut prin acelasi lucru ca si noi. Hai sa comparam un cotet comunist (ca tot iti place cuv asta) din Bucuresti cu un cotet asemanator din oricare alt oras iti doresti. Banuiesc ca urmatorul tau exemplu o sa fie Monte Carlo…

      • Bio, eu nu urmaresc nimic, numai vreau sa arat ca peste tot este cam la fel (de fapt romanii sunt inca copii mici la smekerii) si sa incerc sa subliniez anumite sariri peste cal.
        nu este treaba mea sa educ pe cineva.
        eu asa am inteles libertatea si capitalismul:
        -zici ce vrei dar esti responsabil de consecinte
        -nu ma bag peste tine, nu te baga peste mine
        -faci ce vrei, cat timp nu ma atinge ilegal pe mine, dar esti raspunzator de actiunile tale si rezultatele lor
        -nu jignesc pe nimeni, nu spun ca a spus ceva cand nu a spus
        -capul este si pt altceva decat impodobit sau oprit apa de ploaie sa curga in gat

        asa ca numai bine.

  28. TF, in dimineata asta am avut o revelatie. cum definesti PRETUL CORECT! => pretul corect = pretul cu care orice om interesat ar putea constui in regie proprie acea locuinta+ 10% profitul dezvoltatorului, daca nu s-ar realiza in regie proprie. sa facem un Banner mare si sa aratam care sunt preturile corecte, si ca orice derapaj peste el inseamna sclavagism, inselatorie, minciuna, parazitism totul ducand inevitabil spre polarizarea societatii: o parte insemnata de prosti care vor munci toata viata pentru 4 pereti (tavanul fals = iluzia fericirii) pe care au dat de la minim 4-5x pretul corect in favoarea unor paraziti mari, dezvoltatorii si bancile, si a altora mici gen agenti,notari,evaluatori etc, culminand cu aparitia unor crize globale in care sufera TOATA lumea si pentru care trebuie injurati toti partasii activi de la guverne pana la ultimul parazit imobiliar.

  29. si sa incepem cu niste fraze genul: care este pretul corect? un parazit imo ti-ar spune imediat ca pretul il stabileste cererea si oferta, adica piata. aparent adevarat. dar daca piata este manipulata de escroci ca cel care da acest raspuns? daca piata este facuta sa creada ca preturile sunt de 5-6-10 ori mai mari decat cel corect? daca prostimii i se deschid larg portile creditarii (sclaviei), accesul facil la niste bani care in fapt nu sunt ai lor? nu se genereaza o sarabanda a castigului fara munca, in care orice prost coate goale ajunge sa se vada peste noapte milionar? nu se bulverseaza si inverseaza scara valorilor societatii? nu se ajunge la baloane imobiliare planetare? de fapt ce zic aici. asta trebuie spusa conducatorilor lumii. pweulimea oricum nu pricepe :) bun si dupa aic continuat cu…dragi cetateni, pentru a nu ajunge sclavii plantatiei de jmenari bancaro-imobiliare va oferim definitia PRETULUI CORECT. pretul care nu te face pseudoproprietar pe o locuinta care maine nu mai valoreaza nici la sfert. blablabla.

  30. PRETULUI CORECT = pretul in care nu sunt implicati nici un evaluator, nici un dezvoltator, nici un alt agarici care v-ar putea manipula si prosti pe fata. pretul corect = terenul + suma materialelor+manopera +10%. pretul corect al zilelor de azi nu sare de 3-400E/mp. diferenta pana la cat vi se cere = nemunca. bani dati degeaba unor jmenari. luand credit pe 30 de ani veti plati dublu dand de fapt suma care o platiti pe casa, si bancii sub forma dobanzii pe 30 de ani. deci cand spuneti ca va luati casa de 60mii, peste 30 de ani de fapt ati platit 120mii!

  31. nu cred ca,construieste nimeni pentru 10% profit.Un adaos corect la pretul total al constructiei ar fi de 30%
    Nu 300-500% cum a fost in romanica
    Eu am 35.000e cash si astept sa imi cumpar un apartament.In prima faza deabia imi ajungeau pentru o gasoniera confost 2,a ,,cazut” piata si puteam sa cumpar garsoniera confort 1 sau 2 camere confort 2,insa prefer sa astept
    Anul trecut am mers sa vad un bloc in mijlocul campului pe prelungirea ghencea(topaz green),dar cum nu exista infrastructura iarna nu as fi reusit sa ies din bloc
    Am mai vizionat un bloculet de 2 sau 3 etaje pe soseaua alexandriei pe care cerea 36.000e la 50 sau 55mp.iarasi un drum de tara cu piarta de rau aruncata de care m-am speriat
    Agenta imi batea apropo ca e aproape de oras si am cu ce sa ajung…..am mers la vizionare cu motocicleta.I-a taiat-o cand am spus ca merg cu motorul doar sase lui pe am si numa’ in weekend
    Prin iarna ajung sa vad un reportaj la tv,cum se chinuiau sa iasa cu masinile prin baltile de juma de metru,iar cei care ieseau la ,,sosea” mergand pe jos,aveau cizme de cauciuc in picioare pe care le schimbau la sosea cu incaltarile obisnuite.Astea toate pentru cateva mii de euro mai ieftin cu cu promisiunea din partea vanzatorilor ca vine primaria sa asfalteze in scurt timp(5-10-25ani)
    Revin la prima locatie vizitata.Am vorbit la telefon cu unul din cei doi dezvoltatori care imi explica cum sa ajung,la sfarsit ma intreaba cu ce vin.I-am spus ca vin cu motorul,ma intreaba ce motor am…i-am spus ca am unul de strada….la care omul imi zice….stii nu poti sa mergi cu ala pe aici,daca aveai un enduro erea ok.Si asa mi-am lasat motorul pe bulevard si am fost 3 persoane la vizionare cu masina dezvoltatorului,care a spus ca vrea sa cumpere un logan break pentru cei care nu au masini
    Unul dintre cei care a mers la vizionare erea indian(din india,nu romania) si pe masura ce ne apropiam de locatie si campul erea gol si plin de boscheti(pe ici colo rasarise cate o vila), omu se speria din ce in ce mai tare si isi acoperea ochii
    Am facut fata cu brio vizionari blocului,din mijlocul campului si ne-a adus nenea dezvoltatorul fericit la asfalt…pardon,civilizatie.Fericit ca a vazut pe fetele noastre interez pentru blocul lui
    Indianu dupa ce mi-a tinut casca moto in brate o parte din drum,a prins curaj si a venit sa vorbeasca cu mine dupa ce am coborat din masina
    El a vorbit mai mult cu unul din proprietari si mi-a spus ca i-a cerut un plan ferm de infrastructura,ala i-a aruncat-o ca e treaba primariei sa vin sa asfalteze si exista un plan de asfaltare in maxim 2ani.Iar eu ce parere am de ce a spus dezvoltatorul.i-am spus ca nu se stie daca se asfalteaza intr-un an,5 sau 20 si cum nu avea masina,i-am spus sa se lase pagubas…de fapt la asta se gandea si el
    Scuze daca am facut greseli in exprimare/scriere,dar sunt somnoros

    • metrul patrat

      fereste-te cat poti de topaz garden. e o mare tzeapa. am vazut acum un an o emisiune fix cu acest subiect…. cum au fost tepuiti cei care au cumparata acolo..

  32. “nu cred ca,construieste nimeni pentru 10% profit.”. atunci sa-si faca butic sa vinda seminte cu 10% adaos. ca daca-si pune mai mult nu-i cumpara nimeni :) escrocilor li se pare ca daca invart sume mari trebuie sa aibe profituri mari. profitul in constructii de genul autostrazilor (acolo unde se fac pe bune) este in jurul unui decent 10%. oameni buni, nu vorbim de o punga de seminte. sunt procente aplicate la sume mari. e pacat ca nu avem oameni decnti cu bani. eu daca as avea 100 de milioane E as face un complex de vile dupa reteta PRETULUI CORECT. mi-ar ajunge 10%. sa vezi cum as nenoroci mafiotii. sa ai 3-4 complexe din astea care sa vanda la pretul corect si s-ar trmina cu specula ordinara.

  33. @ Tavanul fals:
    Jos palaria pentru ce faci. Au mai fost si altii care au luptat dar s-au retras. Unii s-au saturat sa lupte cu morile de vant, altii pur si simplu si-au schimbat sfera de interes. Presa a manipulat si va manipula in continuare. Din asta traieste. E greu sa fii impotriva tuturor, dar comentariile arata ca ai din ce in ce mai multe accesari. Mult success!

    Eu cred ca avem din ce in ce mai multe dovezi despre directia in care se duce piata imobiliara. Articolele din presa din ultimul timp arata ca ofertantii incep sa-si piarda rabdarea.

    Asa cum spun “ajentii”, piata stabileste pretul. Adica cererea si oferta, care este mediata de banci. Din pacate. Insa aici se termina dreptatea agentilor. Pentru ca:

    A. Medierea bancilor:
    Bancile accepta prima casa 4. Adica accepta 50% risc retroactiv. Nu trebuie sa fii economist sa iti dai seama ca este o afacere proasta, cel putin mai proasta decat cea care a fost pana acum. Totusi, de ce accepta bancile aceasta afacere “proasta”? Pentru ca este doar aparent proasta. Calculele grosolane arata astfel. Sunt 40000 credite. 50% inseamna 20000. Presupunem ca procentul celor care nu vor putea plati va fi tot in jurul a 6-7% ca si la celelalte credite (desi la PC s-au angajat oameni mai stramtorati). Deci 1200 credite neperformante pentru toate bancile. 1200*40.000 euro(media imprumutului)= 48 milioane euro.
    Valoarea creditelor cu restanţe de cel puţin o zi a crescut anul trecut de aproape două ori, la 16,16 miliarde lei, adica 4 miliarde de euro. Pai…se compara?
    Altfel, sa zicem ca n-am sti asta, sa zicem ca nu toate se vor dovedi neperformante. Insa putem aprecia ca daca un apartament de 3 camere ar trece de la 70.000 la 35-40.000 euro, bancile ar pierde minim 35.000 euro la fiecare credit neachitat. Spun minim 35.000 pentru sunt si unii care s-au imprumutat de 130.000 euro sa-si ia 3 camere. Daca inmultim cu numarul de credite neperformante reiese clar de ce orice banca normala la cap prefera sa piarda putin la PC decat MUUULT la celelalte credite imobiliare. Ceea ce incearca bancile acum este firesc si vor avea ceva rezultate cateva luni, poate chiar si 1 an, 2…dar nu pot sa faca asta urmatorii 30 de ani. Statul ii ajuta, reducand rezerva obligatorie. Insa pe o piata blocata, fara noi creditaci, cand creditele neperformante cresc…bancile vor trece pe pierdere. Momentan ele recupereaza din pierderi prin marirea comisioanelor la toate celelalte operatiuni. Avem cele mai multe comisioane din Europa. Dar vor veni si alte banci cu comisioane mai mici, pentru ca nu vor avea pierderi de recuperat. Lupta va fi dura. Va mai dura ceva pana atunci, sunt inca multi care NU se muta de la o banca la alta pentru simplul motiv ca ar fi mai ieftin. Se uita lung cand le spun ca platesc doar 1.5 lei pe luna si 1 leu la plati online si scot bani de la orice bancomat fara comision dar nu schimba banca, desi dau 6-10 lei cand le intra salariul, comision 0.2 – 0.5% la bancomat, 6-10 lei cand fac o plata online, 30-100 lei taxa administrare anuala…

    B. Oferta.
    1.Fonduri de investitii cu participare masiva, oameni de afaceri cu participari relativ mici.
    La acestia socoteala este un pic altfel. Au cumparat cu 120.000 euro un apartament. Sunt constienti ca piata nu se va mai intoarce acolo dar spera la o oarecare crestere. Momentan sunt in expectativa. Insa, cat timp piata nu va reveni pe crestere cu peste 4% pe an, ei vor vinde la orice pret. Pentru ca e la mintea oricui. Marchezi o pierdere de 60.000 euro, dar incepand de astazi plasezi banii ramasi cu un profit de minim 4%. (e dobanda la banca, nu mai spun ca poti obtine randamente mai bune).
    Daca ramai cu apartamentele iar preturile nu mai cresc cu peste 4% pe an esti intr-o CONTINUA pierdere.

    2. Dezvoltatorii.
    Dezvoltatorii sunt de doua feluri. Cu imprumuturi de la banci si fara.

    2a. Cei cu bani de la banci, nu fac ce vor ei. Fac ce le spune banca. Acestia tin piata blocata. Ei trebuie sa vanda la 1500 euro/metru. De aceea bate vantul prin multe proiecte noi. Insa timpul trece si trece pe banii lor. Asta ii forteaza sa mai aduca garantii si sa tot scada pretul.

    2b. Cei cu finantare proprie au o alta ecuatie. Au investit acum 3-4 ani cca 40-50.000 euro/ apartament. Sunt si ei speriati de scaderi, insa cat timp pretul nu scade sub 50000+(inflatia+2%)*4 ani nu au de ce sa vanda, pentru ca nu sunt pe pierdere. Acestia vor rezista cel mai mult…

    3. Mostenitorii:
    Ei n-au dat nimic pe apartament. Sau au dat 3000 usd. Deci ei sunt in castig indiferent cu cat vand. Ei vor accepta cat li se ofera. Cat timp sunt prosti care dau 70.000 euro pe o cloaca de 40 de ani (atat au trecut din 1970, desi multi nu-si dau seama) cu atat vor vinde.

    B. Cererea.

    1. Tineri cu bani. Parintii le-au luat deja case cand s-a putut lua cu bani mai putini. Sau chiar pe maxim. Dar au luat deja. Mai sunt inca unii care au bani si ii dau fara sa se uite prea mult, ca i-au facut usor. Dar sunt mult mai putini (nu se mai fac banii asa usor si chiar daca ii faci te gandesti mai bine). Si oricum sunt mult mai putini decat cei care n-au bani.

    2. Tineri cu ceva bani.
    Cine a strans 30.000-40.000 euro in ultimii ani este in mod clar un om istet. Putea sa faca imprumut, dar n-a facut. Poate sa-si ia garsoniera,2 camere conf 2, dar n-o face. Gandeste nemteste. De ce sa dau mai mult decat face? El pune de o parte si asteapta.
    Nici ei nu sunt multi, dar sunt un bun exemplu pentru toti cunoscutii lor. Deja au convins pe multi sa mai astepte. Multi citesc acest blog. Ei duc piata catre valori normale.

    2. Tineri fara bani, dar cu sperante, fara prea multa minte.
    Ei mai pot tine pretul sus. Ei vor face imprumut prima casa. Vor fi chiar unii care se vor imprumuta in conditii mai proaste decat prima casa. Dar numarul lor nu poate fi mare. Vanatoarea fazanilor s-a cam terminat. Au fost impuscati cam toti.

    3. Tineri fara bani, cu speranta, dar si cu minte.
    Acestia vor incepe sa stranga bani si vor face calcule. In nici un caz nu vor cumpara la preturile actuale. Faptul ca au minte ii impiedica sa faca asta.

    4. Tineri fara bani, fara sperante, indiferent cata minte au.
    Ei n-au treaba cu imobiliarul. Muncesc pe bani putini. Au 5-10 milioane pe luna. Cei fara minte fac credit pentru telefon mobil. Ceilalti se ingrijesc de traiul de zi cu zi. Nu au cum sa se gandeasca la imprumut pentru casa. Spera la o mostenire…la un castig la loto.

    Concluzii:

    Timpul care trece, neparticiparea la creditare, blocarea pietei este dezavantajoasa pentru ofertanti. Haideti sa-i ajutam.
    Haideti sa facem urmatorul experiment. Nu mai cumparati nimic in urmatorii 2 ani. Daca v-ati pacalit si aveti credite tot mai puteti ajuta piata. Nu va pot cere sa nu mai platiti(asa ati ajuta cel mai mult) insa macar povestiti tuturor prin ce ati trecut. E greu sa admiti ca ai fost tampit, dar e primul pas spre indreptare. Va fi interesant rezultatul.

    • @ Meme

      Sa nu mai cumpere NIMENI NIMIC in urmatorii 2 ani prin intermediul bancilor ? Cred ca glumesti…

      Eu voiam sa propun aici pe blog ca timp de 3 luni de zile sa nu mai acceseze nimeni programul “Prima Casa” pentru ca scursurile astea de bancheri sa vada ca acest program in varianta NUMARUL 4 nu le mai aduce NICIUN PROST. Poate ii va pune pe ganduri si vor renunta sa isi asume riscul pentru creditele deja acordate… Dar iti spun acum din proprie experienta : Daca nici cei care au acces la informatie nu sunt in stare sa gandeasca, ce pretentii mai ai de la amaratul ala care isi ia credit pentru o garsoniera confort 2, amarat care nu a accesat in viata lui internetul ?

      Blogul asta, ca si altele dinaintea lui, a reusit sa schimbe deciziile catorva zeci/sute de tineri insa ma tem ca nu se poate lupta nimeni cu IGNORANTA – caracteristica principala a poporului roman. Salvam ce se poate… Escrocii din mafia politico-bancar-imobiliara au prea multe parghii la dispozitie.

    • ideile tale de la capitolul cerere parca ar fi ale mele
      cu deosebirea ca nu cred ca sunt tineri care au strans 30 40 de mii euro in ultimi ani si sa nu isi fi luat deja un credit.
      in rest sunt perfect de acord

      • Eu am strans 35.000 si creste lunar… La credit ma incadrez din 2006. Mai era cineva pe aici tot cu 35. Mai am cateva cunostinte cu 20, 30. Si 15.000 e o suma…Daca ai o chirie buna, cu contract pe perioada lunga e mai ieftin sa astepti. Cand faceti balanta socotiti euribor la 4-5% ca acolo sta in perioade normale.
        Nu vreau sa-mi iau casa cu 35.000 euro, dar nici intr-un bloc ce sta sa se darame cu 70.000 euro. Momentan la vanzare sunt doar oferte proaste.

      • Eu cu nevasta-mea avem 50k, un copil pe drum, si stam tot in chirie. Credit ipotecar pt un ap cu 3 camere nu o sa facem. Avem un prieten cu o suma considerabila stransa care procedeaza la fel.

        Ai perfecta dreptate, cei care au strans din munca lor macar 15-20k au mare grija cand vine vorba de o tranzactie imobiliara. Creditele vin ca o manusa celor fara bani dar cu multe sperante (imi permit sa te citez). Sau acelora care au mostenit/primit o suma considerabila, dar insuficienta pentru o achizitie imobiliara – a se intelege si ajutor de la mamica si taticu. Bulele imobiliare, bancile si astfel de oameni nu pot exista una fara cealalta. Se completeaza, se antreneaza reciproc intr-un cerc vicios, in unele cazuri devin motorul unei cresteri economice false.

        In orice tara din lumea asta, oamenii cu bani vor avea un interes direct in a tine pretul caselor intr-un trend ascendent. Este principalul si cel mai facil mod de a lua banii bizonului de rand. Este modul prin care investitiile lor imobiliare prospera, prin care bancile lor castiga, prin care firmele lor isi disciplineaza angajatii. Creditul ipotecar, dragi prieteni, este fara doar si poate proiectia sclavagismului in epoca moderna.

  34. Am dat mai sus cateva exemple de apartamenta/preturi dinr-o capitala europeana a unei tari vecine, Ungaria. Acum va prezint cateva si de la bulgari, mai precis din Sofia ;)

    Area: 65 m²
    Price: 35000 EUR
    http://www.imotibg.com/en/imoti/enno561786.html

    Area: 68 m²
    Price: 35000 EUR
    http://www.imotibg.com/en/imoti/enno561805.html

    Area: 65 m²
    Price: 38900 EUR
    http://www.imotibg.com/en/imoti/enno562577.html

    La unguri era mai ieftin ;)

  35. felicitari pt meme!

  36. Un articol de citit pentru cei care nu si-au luat credit, dar ii bate cumva gindul… Si cum bancile din Romania nu pierd niciodata, ba chiar cistiga si pe vreme de criza…

    http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/o-tergiversare-profitabila-145779.html

  37. si am uitat sa precizez, cum nu se scot la licitatie apartamentele, casele executate silit…

  38. ‘neatza tuturor.
    vorbeam zilele trecute cu o pretena ( director de sucursala la o banca ) si imi zicea sa cumpar casa parinteasca prin prima casa si sa tin banii cash undeva intr-un cont pana cand se aseaza piata. long story short, stau cu chirie si as putea sa imi permit ca timp de un an sa platesc si chiria si rata la imprumut. vreau sa iau undeva la 45k de la banca.

    am doua intrebari:
    1. credeti ca banca imi va da creditul, avand in vedere ca e casa alor mei, iar domiciliul din buletin il am pe adresa aia ?
    2. credeti ca e o idee buna sa fac asta, sa tin banii cash, sa platesc rata la ei si sa astept sa se aseze piata?

    multumesc si astept raspunsurile voastre.
    va salut!

  39. * Salveaza
    * Print

    BNR anunta ca va restrictiona in viitor accesul persoanelor fizice care au venituri in lei la credite in valuta. Despre cum va afecta acesta decizia lumea bancara, clientii, creditarea, piata imobiliara, aflam din presa zilei.

    Prima Casa un vis

    Populatia ar putea sa nu se mai poata imprumuta decat in moneda nationala, pentru ca legislatia nu permite plata salariatilor decat in lei. Acest lucru ii afecteaza in special pe cei care planuiau sa isi cumpere o locuinta. Numarul celor care primesc salariul in valuta este unul scazut, respectiv cateva sute de mii, si reprezinta exceptii, dupa cum a declarat George Butunoiu, specialist resurse umane, pentru DailyBusiness.ro.

    La randul sau, avocatul Iulian Urban a declarat pentru DailyBusiness.ro ca o pe teritoriul Romaniei nu se pot face plati decat in moneda nationala. “Chiar daca ai negociat un salariu in euro, vei primi banii tot in lei, la cursul zilei”, a explicat Urban.

    Rata lunara de 268 euro sau de 1.722 de lei?

    In momentul de fata, contractarea unui credit in lei este mult mai costisitoare decat in euro. De exemplu, la accesarea unui credit imobiliar de 50.000 de euro, pe o perioada de 30 de ani, rata lunara pentru un credit in euro va fi cuprinsa intre 268 euro si 380 de euro, cu o dobanda anuala efectiva cuprinsa intre 6,7% si 7,95%.

    In acelasi timp, pentru imprumutarea unei sume de 210.000 de lei, echivalentul a 50.000 de euro, pe o perioada de 30 de ani, rata lunara va fi cuprinsa intre 1.722 de lei (dobanda anuala efectiva de 9,62%) si 2.089 lei (DAE 11,35%).

    Astfel, in timp ce creditul in valuta ar putea fi restrictionat sau chiar interzis de BNR pe fondul cresterii dobanzii, cel in lei ramane inca scump pentru romanii care isi doresc o locuinta.

  40. Pentru cei care inca nu au renuntat la ideea unui credit: cititi acest articol si comentariile celor care au facut nesabuinta de a se indatora pe viata.
    http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/exclusiv-ce-obligatii-au-clientii-bancii-daca-vor-dobanda-mai-mica-145947.html
    Oameni buni, aveti rabdare! Asteptati ca preturile apartamentelor sa scada!

  41. Bancprost a scos cca 240 imobile si terenuri la vanzare din cele rezultate de-a lungul creditarii neperformante (gaj-uri)… Probabil si-au pierdut rabdarea si prefera sa le vanda cat inca mai pot obtine ceva pe ele! :) ) Sa speram ca vor ceda si alte banci… Hai cu prabusirea imobiliarelor baieti! :) )

  42. http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/statul-aspira-tot-ce-prinde-finantele-au-luat-23-miliarde-lei-de-la-banci-146057.html in ritmul asta, statul aspira si miliardul disponibilizat de la bnr, si nu va mai ajunge in imobiliare :)

  43. si inca unu. de vreun an tot vorbesc de falimentul bancilor. tot trebuie sa apara pentru a trece si noi urmatorul pas al crizei, in drumul spre insanatosire si deparazitare. sigur, va fi un lucur nasol. dar necesar. altfel parazitismul partial atins de criza va continua manipularile ordinare crezand ca poate trage preturile unde au fost odata :) http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/finante/dispar-banci-din-romania-222189.html

    • Greu de falimentat in Romania cata vreme poti face afaceri cu statul. Statul e cel mai bun client.

      • In romania banci au falimentat deja in anii 90. Dar si in anii trecuti, 2007-2008, RBS a intrat in Romania prin achizitia ABM AMRO care avusese probleme grave de solvabilitate si la nivel global dar si in ro.
        Acum falimentele nu vor mai fi ca in anii 90, se vor redenumi preluari, absorbtii, consolidari sau fuziuni.
        Mai tineti minte ca saptamanile trecute o banca elena a refuzat o fuziune…?

      • GM, incearca sa te documentezi.
        ABN_Amro a fost nationalizata de guvernul olandez INAINTE de a apare orice problema, de fapt in mai putin de o luna de la primele atacuri. a fost o incercare a DB (voia sa o cumpere) de campanie anti-PR in care s-a incercat sa se prezinte obiectivul cumpararii ca fiind pe duca (mai scade pretul cu ocazia asta).
        fiind nationalizata avea acees la sursa enorma de bani: puterea de taxare a unui guvern. deci nici o problema.

      • @avenir: ce are .ula cu prefectura. eu vorbesc de ro, nu de NL…

        oricum, nu cred ca in urmatorii ani se va intampla ceva rau cu sistemul bancar in ro. din mai multe motive…

  44. Patrick are dreptate. Or sa cedeze una cite una (bancile) si unul cite unul (investitori, politicieni, agenti). Acum e razboiul nervilor, cine rezista mai mult… Bani nu mai au de unde sa ia, decit de la noi, cei care avem ceva cash strins. Pentru PC bancile nu mai vad clienti pe vremurile astea si vorba se duce de la cei care si-ai luat credite (pe care le simt greu acum si regreta) la cei care nu si-au luat, si ei stiu asta, de asta au schimbat regulile la ultima PC 4…
    Guvernul nu o sa le dea la nesfirsit bani bancilor, trebuie sa se asigure si ei pentru alegerile care vin. :)
    Solutia e sa asteptam, dar activ. O sa se certe in curind intre ei, o sa se acuze reciproc, ca baietii sint invatati sa le curga banul, care iaca nu mai curge… De abia astept sa vad troaca in care se balacesc :) Ei toti pierd bani, ca piata e blocata, tot de ei cu lacomia lor inepuizabila… Noi nu pierdem bani, banii chiar se inmultesc pe masura ce timpul trece… Noi o sa dictam piata, eu zic ca in citeva luni… vreo 2-3 luni zice intuitia mea :) inainte sa se hotarasca bancile daca participa la ultima casa umflata a lor.. Unele banci o sa fie in faliment deja… Toate stirile astea imobiliare ale lor, indesite in ultima vreme, declaratii aberante, toata campania pe TV, organizarea acelui tirg indica o stare de nervozitatea in rindurile adversarului. Eu zic ca merita asteptarea… Cum am stat cu totii pina acum, cu chirie, pe la parinti, care pe unde a putut, o sa ne mai descurcam o vreme. Ce am asteptat pina acum, mai putem astepta, doar n-o sa ne inecam la mal. :) Iar pentru noi care am muncit acesti bani, conteaza fiecare leu sau euro dat in plus, nu cum arunca ei pe reclama banii furati prin creditele alea execrabile.. Si sa facem si noi campania noastra, asa cum putem. TF are numai idei bune, ar trebui sa ne organizam cumva, ca sintem mai puternici impreuna decit fiecare pe cont propriu, sa aplicam sintagma “dezbina si stapineste”…
    Azi am vorbit cu un vecin care are un prieten zice el patron de agentie imobiliara. Vecinul mi-a zis ca au inceput sa scada preturile la vinzare. Si nu avea de ce sa ma minta. Probabil ca au scazut, e o informatie din culise, dar in continuare nu e o piata transparenta. Dar va fi, tot in vreo 2-3 luni, zice intuitia mea. :)

  45. alta intoxicare ordinara marca BCR: http://www.money.ro/acum-e-momentul-sa-ti-cumperi-casa_934096.html ; asta nu arata decat spaima care i-a cuprins pe escroci; spectrul falimentului e aproape. BCR e cu un picior in groapa.

  46. Csere Gabor

    Am trimis acest mail la redactia Money Channel

    Vă rog transmiteţi acest mesaj femeii de la Metropolis.

    In emisiunea din 03.05.2011 a demonstrat că piaţa imob. se află la nivelul “cel mai de jos”, adică la nivelul anului 2006.
    Raţionamentul care se putea citi printe rânduri era:
    1) creştere de 110 % intre 2006-08 (practic: de la 40 000 EUR la peste 90 000 la ap. 2 cam. conf. 1, în cartier vechi din Bucureşti)
    2) scădere de 60 % intre 2008-11 (practic: de la peste 90 000 EUR la 40 000 la ap. 2 cam. conf. 1, în cartier vechi din Bucureşti)

    A uitat să adăge, că bula imob. a început în 2003, iar între 2003-2006 a avut loc a creştere de 4 ori (practic: de la 10 000 EUR la 40 000 la ap. 2 cam. conf. 1, în cartier vechi din Bucureşti).

    Din graficul tipic bulei imob. reiese, că speculanţii imob. se află în etapa de “Fear”, care înseamnă reduceri drastice de preţuri la apartamente în etapa următoare, numit “Capitulation”.

    Graficul se gaseste pe web (wikipedia) sub titlul de Stages of bubble.png)

  47. Mai fratilor nu va mai lasati prostiti de toti rahatii imobiliari, mai aveti putina rabdare pana in septembrie daca vreti sa cumparati ceva. Dupa disponibilizarile ce vor urma si cresterea inflatiei in mod cert vor scadea preturile.Pana atunci ascultati o melodie http://www.youtube.com/watch?v=qctlpXmg2hI&feature=BFa&list=PL220A26F81BC5DBF8&index=13

    • exact, inflatie insemana scaderi de preturi.

    • cu sau fara inflatie preturile in imo n-au de cat sa se duca in jos. la greu. cu cat mancarea va fi mai scumpa cu atat imobiliarele se vor duce mai rau in jos. in plus reducerea deficitului bugetar de la 6 la 4 necesita constrangeri bugetare ma mari ca anul trecut. vor urma iar concedieri stress si haos. mai punem -15% in jos la preturile cerute de manipulatorii imobiliari.

  48. De ce FMI, care are atita grija de deficitul Romaniei, nu interzice subventionarea profitului bancar prin imprumuturile pentru Prima casa 4?

  49. anul asta inca nu e bun. Pe la jumatatea lui 2012 sa ne asteptam la preturi normale, adica intre 350 si 600 E/mp in functie de cartier (ma refer la cartierele construite pana in jurul lui 1990.

Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 87 other followers